نگران تقسیم نیروهای امنیتی هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۳    ۱۳۹۸/۱۲/۲۱ کد خبر: 162582 منبع: پرینت

من نگران تقسیم وفاداری نیرو های امنیتی و‌دفاعی هستم. بسیاری شان از خود می پرسند: پس از امروز سرقومندان اعلی کیست؟ افسران، بریدملان و عساکر از فرمان کدام ریس جمهور اطاعت نمایند؟ ترفیعات و تعینات را کی خواهد کرد؟ این و ده ها سؤال‌ دیگر پرسش ها اند که در ذهن هر افسر و بریدمل است. این تاثیر مستقیم بالای مورال و انگیزه شان خواهد داشت!

پای نیرو های امنیتی و دفاعی نباید در بازی های انتخاباتی کشانیده شود. نیرو های امنیتی و دفاعی را منحیث ابزار سرکوب علیه یکدیگر استفاده نکنید. نیرو های امنیتی و دفاعی سرمایه ملی افغانستان بوده و آنرا سیاسی نسازید. مشکلات سیاسی خود را با سیاست حل کنید.
امروز در افغانستان جنگ سه روایت است: روایت سیاستمداران کلاسیک، روایت چند تکنوکرات و جوان از غرب برگشته و روایت طالبان است.

چند جوان برگشته از غرب که آل و عیال شان بیرون از افغانستان است و خود را پشت داعیه حراست و حفاظت از قانون اساسی پنهان نموده اند امروز افغانستان را به سه جغرافیای سیاسی با دو ریس جمهور و یک امیر تبدیل نمودند. اینها در نزد تاریخ مسول خواهند بود و مردم افغانستان و تاریخ اینها را قضاوت خواهند کرد؟
تاریخ قاضی سختی است!

دکتر تمیم عاصی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای امنیتی
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   کسی که از خدا ترس و از ملت شرم نکند از قضاوت تاریخ چه ترس و حراسی خواهد کرد
بترس از انکسی که از خدا ترس ندارد.

>>>   در سابق بغاوت میگفتند امروزه موازی گفته میشود
که منجر به خشونت و خونریزی میشوند

>>>   قوایی امنیتی هیچ وقت تقسیم نمی‌شود ولی دزدان و چپاولگران ده سال پیش خود را جدا ساخته و بخاطر چور ولندغری از همین هرج مرج استفاده میکند به امید جمع کردن گلیم ....

>>>   تاریخ قاضی سختی است!قضاوت تاریخ را چه کنیم که بعد از صدسال یکی بگوید فلانی خوب بود و آن دیگری بد.این را بگو که همین حالا چه کرده می توانی؟ قضاوت تاریخ ساخته وپرداخته ذهن ترسو هاست که به خاطرترس از دیگران به این گریزگاه موهوم پناه می برند. برای گرفتن حق هرکسی هرچه دارد همین حالا به میدان بیاورد نه صدسال بعد .

>>>   هچ قصه نیست فقط هر دو تیم مردم را می تر سازند هچ گپی نیست خاطر جمع باشید

>>>   کاملاٌ دقیق است. در افغانستان برای رسیدن به قدرت سیاسی از همه وسایل آلوده به رذالت ، تقلب ، دروغ ، نا دیدن گرفتن قضاوت مردم کار گرفته می شود. کسیکه حد اقل شعور و خود را آدم فکر می کند میداند که این انتخابات پر ارز ازتقلب و دزدی و خود سازی بود باز هم می گوید که چیزیکه کمیسیون انتخابات اعلان کرده این صلاحیت کمیسیون است. مثل مشهور است که می گوید کور میداند که دلده شور است اما کسیکه وجدان سالم ندارد می گوید که نه تقلب نیست ما رای مردم را اعلان کرده ایم حوا علم نورستانی در جواب خبر نگار طلوع نیوز قبل از شروع مراسم تحلیف اشرف غنی می گوید که گناه ما نیست کمیسیون سمع شکایات انچیزی را که برای ما روان کرده بود ما اعلان کردیم و بی وجدانی و دزدی خود را به گردن کمیسیون سمع شکایات می اندازد من که مصاحبه این آدم بیحیا را دیدم تکان خوردم که این گونه انسان ها به هر ذالت تن میدهد. در پهلویش خانم شینواری نشسته و زمانیکه خبر نگار از وی پرسید که حوا علم را شنیدی که میگوید آنچه کمیسیون سمع شکایات به ما فرستاده است ما اعلان کردیم و خانم شینواری می گوید ما اارا را برای باز شمار به ایشان فرستاده بودیم اما اینها آنرا باز شمار و تفتیش نا کرده نتیجه را اعلان کرده و همه مسولیت ها به کردن خود شان است. این مصاحبه در آرشیف تلویزون طلوع ثبت است که چند ساعت قبل از قسم خوردن نا حق متفکر دوم جهان صورت گرفته است و ثبت تاریخ می شود.

>>>   خداوند عاقبت مارا(ملت افغانستان)به خیر کند که چه گرفتار شدیم امریکا (جنایت پیشه) از ان طرف اب وهمسایه های نا باب از اطراف مرز وجاهلان احمق ونادان از داخل برای نابودی ملت ومردم ما ومرزهای مقدس وبه خون الوده برنامه ها نا مقدس وشوم دارند و از دوتاای اولی کلایه ای نیست دنبال منافع شان است خدایا مارا از دست سومی نجات مان بدی کی گرفتار چه رهبران؟؟؟شدیم چهل سال جنگ جهل سال مها جرت چهل سال توهین وتحقیر ملت در خاریج از مرز ها چهل سال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدایا تو قوم حضرت موسی (ع)را بخشیدی ماهم جهل سال در افغانستان برادر کشی کردیم وچهل سال خون ریختیم بس نیست توبه ما قبول نیست

>>>   Noorulhaq.tahir
ریاست جمهوری اشرف غنی با وجود تمام عیوب ازطرف قدرت های غربی،ملل متحد و...برسمیت شناخته شده،ولی داکتر صاحب عبدالله تنها مانده است،فکرتقسبم قوای امنیتی دور از تصور است،برای اینکه حکومت موازی علاوه از دست دادن حمایت بین المللی، بالای ارگانهای مالی هم تسلط ندارد،وقتی کارمندان آن یکی دو ماه معاش نگرفتند، خوب خود پراگنده می‌گردند!

>>>   نیرو های امنیتی وطن
خود را از این بازی های سیاسی به دور نگهدارید.
دیدید که غنی قاتلان همسنگران شما را به خاطر تکیه زدن بر کرسی قریه داری ارگ به گونه گله یی رها کرد تا باز گردند و شما را بکشند و حال برای ماندن در ارگ حاضر است همه شما را به کشتن بدهد.
غنی اگر افغانستانی با ننگ و غیرت است فرزند مفعول خود را از آمریکا بیاورد تا از دروازه ارگ پاسداری کند.
فقط سلاح خود را در مقابل دشمنان وطن نوکران پاکستان آماده غیر نگهدارید و در مقابل برادران خود فقط نظاره کنید و ببینید که این سیاست مداران معامله گر چگونه به همدیگر امتیاز میدهند.
به خود و به مردم افغانستان فکر کنید و دستور هیچ کس را برای تیر اندازی در مقابل هموطنان آزاده خود نپذیرید.

>>>   وای برحال کـد 91

>>>   یعنی به گفته نظر دهنده اول باید از تمام ملایان وهابی ترسید.
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است