دو گزینه اجتناب ناپذیر برای نجات از بحران!
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۳    ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ کد خبر: 162611 منبع: پرینت

جان کلام این است که جامعه ما برای پایان بخشیدن به بحران دامنه دار تاریخی و سیاسی دو گزینه بیشتر پیش روی خود ندارد: گزینه نخست داشتن شجاعت اخلاقی و اراده قاطع سیاسی در اعتراف به وجود بی عدالتی انسانی، برتری جویی قومی و تمامیت خواهی سیاسی، برای تامین مساوات و برابری همه جانبه؛

گزینه دوم رفتن بسوی تجزیه و یا ظهور قدرت های پراکنده در گوشه وکنار این جغرافیا؛
در غیراین صورت نسل اندرنسل با بحران دوامدار درگیر خواهیم بود؛ صلح، امنیت و توسعه خواسته های ناممکن خواهند بود.

متاسفانه در طول سالیان گذشته نابخردانه تلاش بر این بوده که بدون تغییر اساسی در ساختار و هرم سیاسی و لجاجت در برابر توزیع عادلانه آن، رژیم یا حکومت های مطلوب برقرار گردد.

شکور اخلاقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحران
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   سه جغرافیا راه حل است
جغرافیای طالب
جغرافیای دیسانت شده های بی ریشه غربی
جغرافیای مردم آزاده افغانستان

>>>   بحران موجود و اعلان دو رییس جمهور خود خدا نکرده مقدمه تجزیه ای کشور به شمال و جنوب است .که خدا نه کند .
م. سنگین

>>>   متفکر دو جهان اشرف غنی کشتی لرزان افغانستان را در طی بیشتر از پنج سال به ساحل کشیده نتوانست. اشرف غنى و اطرافيان اش يک باند مافياىی دارای عمل ناسالم بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امورمانند ثواب الدين مخكش کوچی از گروه ترویست تفکر حذب اقوام بومی کشور بحیث معاون اداره امور در ارگ جمع كرده بود.
غنی مغز تفکر حذب لیاقت های اقوام بومی درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.
بنا ؛ ای ملت خواب برده امروز دشمنت در ارگ ارام با همدست ترورستان خود نشته ولی تو از دنیا بخبر هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه درجبعا ت جنگ بخون افتیده , غنی مغز گنده نمی تواند انسانی فکر کند، بناً ، او مردم شریف با دیانت برخیز تا چه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما در شهر و دهات قربانی این جاهلان قدرت طلب ارگ نیشن بد اخلاق سکسی خواهدشد.
جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین خورشید شما هستد ، هرچه عاجل برخیز و قیام در مقابل ظلم ستم و استبداد فاشیست وجنایت کاران ارگ نیشن و همدستان تروریست خونخوار خود را آماده کنید واز هیچ تهدی نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت خوب یک جانس طلای برای نجات وطن ما از دست حلقه ای های خبیثه فاشیست و تروستان درون حکومت غنی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی وطن نیاکان تان از دست ندهید.
هموطنان مبارز , دلیر شجاع وطن با یک روز حرکت قیام عمومی برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه خبیثه فاشیست , شوونیسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, و موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا سربازان بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
یگانه راه حل و بیرون رفت از این قتل و کشتارمردم سربازان بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت در کشور غزیز ما افغانستان است ,هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری در تفکر حذف اقوام راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند. هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی سربازان عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت طی این 18 سال صورت می گیرد کیست ؟

غنی مرد ِ عصبی بیمار روانی و جسمی است و شهود آن چیغ و صدا و مرد بدخوی غش و مکار و حیله گر و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد .
چون غنی دارای مغز پوچ گنیده است از بابت رفتارتعصب و عمل شیطانی اقوام شریف افغانستان را بنام پشون زبان دارانی , غلجی , اوغان , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی در این سه سال انجام نداد و نکرده است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و افغان ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد استبدا میهن
بیاید ملک را از دست ظلم و استبداد گر ران آزادسازیم با همدلی همپذیری یکدیگر این مهن افتابی ما را آباد سازیم

>>>   غنی کور خوانده و فکر میکند اگر نوکری امریکا را بی قید و شرط بپذیرد بر تمام ملت باداری خواهد کرد اما زود است که تاوان ای حماقت خود را مثل نجیب به گران ترین نحو ممکن پس بدهد.

>>>   خليلزاد يك پشتون متعصب است وقتي ديد كه تاجك ازبك هزاره انتخابات را صد در صد ميبرند سريع با طالبان در تماس شد و همه چيز را به طالبان واگذار كرد وقتي ديد صلح با طالبان هم به اين زودي نتيجه نميدهد انتخابات را معطل كرد بازهم وقت را كم ديد ، اعلان نتايج انتخابات را به همكاري غني و خائنين در كميسيون نا مستقل انتخابات براي نيم سال معطل كرد بازهم ديد كه نميشود اعلان تقلبي را به اشرف غني گوشزد كرد و خودش نيز در محفل قسم خوري اشرف غني جانبدارانه اشتراك نمود.
در حقيقت خليلزاد بخاطر به قدرت رساندن پشتونها هم امريكا را فريب داده و هم به ملت افغانستان و ديموكراسي در افغانستان خيانت نموده.
اهسته اهسته امريكا متوجه كاركرد هاي مكارانه خليلزاد شده و به احتمال زياد مانند نورستاني محاكمه خواهد شد چون امريكا كشوريست كه قانون در ان حاكم است هركس سر بخود هر كار كرده نميتواند .
اگر داكتر عبدالله و حكومتش با خليلزاد رسما مقاطعه كنند و به سفارت امريكا و يا مستقيما به وزارت خارجه امريكا مكتوب رسمي بفرستند كه با خليلزاد نسبت قوم پرستي و تعصبش مقابل ساير اقوام افغانستان كار نميكنند و او را فرد مضر ميدانند خليلزاد از وظيفه اش برطرف ميشود.
تمام دنيا با كساني معامله ميكنند كه زور و مردم را با خود داشته باشد . شرط پيروزي حكومت داكتر عبدالله اتفاق و اتحاد بيشتر و بيشتر و ايستادن در مقابل تقلب تا اخر بدون عقب برگشتن است.
داكتر عبدالله پيروز ميدان است چون هم حق با اوست و هم مردم با اوست .

>>>   مقصر تمام نا بسامانی های کنون پس از سال ۲۰۰۱ تا کنون همین خلیلزاد است که هم به امریکا معلومات دروغ داده و هم به ملت کشور ما خلیلزاد و غنی احمدزی هردو اشخاص معتصب قومگرا فریبکار زر اندوز خیانت کار دروغگوی هستند باور کردن به حرف این دو تن خیانت بخود و مردم و کشور است اگر در صحبت های تلویزیونی خلیلزاد متوحه شده باشید درک درست کرده اید که سخنان خلیلزاد مذب ذب حویده جویده نیم در لب ونیم در کلو است چون حراس دارد که مبادا حرف واقعیت از زبانش بیرون گردد و خیانت اش افشا گردد غنی احمدزی و خلیلزاد یک تن و جند چهره هستند که این چند چهره گی شان نشانه از خیانتکاری شان را نشان میدهد.

>>>   ستره محكمه افغانستان به لحاظ خد ا و بخاطر مردم افغانستان ، مسائل قومي را كنار بگذارد، روي نازك دالر را ناديده بگيرد و بيطرافه ، خاص به رضاي خدا، نتيجه انتخابات را ملغي اعلان كرده و خانم نورستاني، ننگ و سلطانزوي، خانم كروخيل ، امر خيل و ديگر تقلب كاران را راهي زندان سازد. دو گزينه براي نجات وطن:
دوام دولت وحشت ملي تا انتخابات سالم. به شرط اينكه غني در تعين أعضاي كميسيون انتخابات هيچ رول نداشته باشد. نمايندگان ملت وظيفه إيماني و وجداني خودرا انجام دهند، كمپاين غني و مصارف اورا از خزانه ملي جدي زير نظرات بگيرند. تا غني است، تقلب است، خيانت است ، رزالت است.
گزينه دوم مردم را از شر ع و غ خلاص كردن است و تشكيل يك حكومت موقط بيطرف، مردمي بدون اشتراك ع و غ و دارو دسته شان. حكومت موقف زمينه را براي انتخابات سالم مساعد سازد. اينكار بايد هرچه زودتر صورت بگيرد، پيش از اينكه وطن به بحران برود. اين چهره هاي منحوس، تكراري، خاين و متقلب بايد هرچه زودتر از صحنه سياسي وطن گم شوند.

>>>   همه مردم خا طر جمع باشد هم گپی نمی شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است