شهدای 24 حوت مظهر قیام و عدالتخواهی
چهل و یکسال قبل، یکبار دیگر مردم غیور هرات، رشادت و دلاوری نیاکان خود را به منصه ظهور رسانیده؛ مظهر قیام و عدالتخواهی در مقابل استعمار بزرگ قرن گردیدند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ کد خبر: 162615 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، چهل و یکسال قبل، یکبار دیگر مردم غیور هرات، رشادت و دلاوری نیاکان خود را به منصه ظهور رسانیده؛ مظهر قیام و عدالتخواهی در مقابل استعمار بزرگ قرن گردیدند.

مردم ظلم ستیز هرات با قیام در برابر متجاوزین و مزدوران شان، به ارزشهای اعتقادی و ملی ارج نهاده، سرآغاز قیام مردمی در کشور شدند.

اواخر زمستان 1357 هرات شاهد قيام حماسه آفرين دهها هزار انسان پاك و سر بر كف و شهادت بيش از 25 هزار فدايي راه حق بود. در آن لحظاتي كه دشمنان دين و وطن اين فروخته شدگان وابسته به اجنبي پلان هاي ناجوانمردانه اسارت و بندگي را مي كشيدند و نا بخردمندانه مردم مومن ما را زير شكنجه هاي روحي و جسمي به جرم خدا پرستي شهيد مي ساختند مجاهيدن راه حق و سر سپردگان وطن كمر همت بستند و مقابل خونخوار ترين دشمنان دين و و طن قيام كردند.

آن طرف جبهه مدرنترين هواپيماهاي غول پيكر، هليكوپتر هاي ضد كارتوس، تانك هاي زنجيردار، توپ هاي جديدالاختراع كه براي اولين بار در گيتي به آزمايش گذاشته ميشد و اين طرف جبهه مردم پا برهنه، با شكم گرسنه دست خالي اما با ايمان، ثابت قدم و پايدار، مصمم و با اراده قرار گرفته بودند.

چهل و یکسال قبل با روی کار آمدن دو حزب کمونیست خلق و پرچم، خانواده جمهوری سلطنتی محمد زایی ها، از اریکه قدرت فرو غلطید. رجـال سیاسی آنها توسط سران خلقی و پرچمی، به کام مرگ و نابودی رفته، از فراز زندگی فرو افتادند.

داوود خان و خانواده او که به اثر اشتباهات سیاسی خویش برای احزاب کمونیستی فرصت تلاش های سیاسی را فراهم نموده بود ؛ اولین قربانی های بود که در تعقیب آن، تعداد کشته های مردم افغانستان توسط کمونیست ها از مرز یک ميلیون نفر گذشت. کمونیست ها در ابتدای امر با سر دادن شعار های خلقی و کارگری دست به تقسیم اراضی مردم و توهین زمین داران زدند.
صدها هکتار از زمین های صاحبان زمین را میان افراد بی زمین کشور، بدون رضایت مـالکان زمین ها و همچنین با عدم خشنودی زراعت کاران، توزیع نمودند. آن‌ها اقدام به توهین زنان، دهقانان، زمینداران و سرمایه داران کردند.

برای دختران که باید به خانه شوهر می رفتند مبلغ 300 روپیه افغانی مهر تعيین کرده، و همچنان برای سواد اجباری زنان و پیرمردان 70 ساله را راهی کلاس های سواد اجباری ساختند و علیه ارزش های دین و فرهنگ بومی مردم شعارهای ضد دینی سر می دادند. از روزنامه های کشور مظاهر دینی و فرهنگ ملی و بومی مردم را حذف نمودند. برخی عناوین مجلات و روز نامه های کشور را که نشانه های دینی داشت محو نمودند. در برخی از روزنامه ها وجود و قدرت خدا را مورد استهزاء قرار دادند و عقاید دینی و ویژگی های ملی مردم را به باد انتقاد گرفتند.

از جانب دیگر دستگیری های وسیع علماي دینی، صاحب رسوخان ملی، دانشجویان، معلم ها، دانش آموزان، تجار و امامان مساجد، محصلین دانشگاه ها را به بهانه های ضد ملی و مخالفت با رژیم کمونیستی و خلقی روانه زندان ها ساختند. سخن رسمی و غیر رسمی آنها این بود که از تمامی مردم افغانستان برای ما فقط شماری از اعضاي حزب دموکراتیک خلق کافی می باشد. کمونیست ها در دشمنی با مردم سران آنها را در دل سیاه شب ها شناسائی نموده، آنها را در دشت ها و دمن های نزدیک شهر و در قبر های دسته جمعی مدفون ساختند.

نويسندگان و تاریخ پژوهان، تعداد کشته های سال های 57 تا 71 را بیش از یک ميليون نفر تخمین می زنند. این فاجعه تلخ و ظالمانه که با پشتیبانی ارتش سرخ روس تزاری انجام گردید. بیش از دو میلیون معلول و زخمی و بی دست و پا بجای گذاشته است.

مراکز آموزشی، تعلیمی، تجارت و دیگر پیشرفت های صنعتی و فنی، بر اثر این رخداد تلخ و ناگوار رو به ویرانی و نابودی گذاشته است، و در طول سی سال، جای آن را استعمـال اسلحه و آتش و خون و جنگ و کشتار مردم بیگناه پر نمود. اما چنین وضعیتی برای مردم افغانستان بیش از چند ماهی قابل تحمل نبود و سر انجام صبر مردم پایان گرفت.

دامنه قیام ها و قربانی ها به وسعت جغرافیای کشور توسعه یافت. اولین قیام در اول حوت 1357 توسط سرداران و سپاهیان و صاحب منصبان مسلمان در فرقه عسکری جـلال آباد آغاز گردید. آنها جمع فراوانی از گماشتگان روس را به کام مرگ فرستادند؛ بالاخره همه شان جام های شهادت را سر کشیدند. در کمتر از یک هفته، بعد از قیام جـلال آباد، مردم سلحشور دره صوف و بغلان پرچم عزت و سر افرازی جهاد را بر افراشتند و جمع کثیری از کمونیست ها را به آتش و خون کشیدند.

کمونیست ها نیز از کشتن پیر و جوان دریغ ننمودند. تانک های روسی را بر روی جماعت مردم راندند و قتل های عام انسانی را در تاریخ کشور به ثبت رساندند. دامنه قیام های مردمی در روزهای 21 و 22 حوت 1357 ولایت ارزگان را نیز فرا گرفت. قیام مردم افغانستان، این بار آنها را به یاد عزت های جهاد فرا خواند و آنها به پیروی از علما و بزرگان دینی و مشایخ و رهبران اجتماعی خویش، خود را مسلح به چوب و سنگ و تیشه و تبر نمودند و بر پایگاه های خلقی و پرچمی و سران کمونیست حمله ور گردیدند.

رنگ سرخ که تنها شعار کمونیست ها بود و به اجبار توسط مردم در تابلو ها و دروازه های دکان ها استعمـال گردیده بود، توسط مردم سنگ باران و سیاه گردید. در راستای دیگر حرکت ها، بزرگترین قیامی که شاید در تاریخ افغانستان بی سابقه است در 24 حوت 1357 در هرات تحقق یافت.

این قیام به فتوای علماي دینی مردم هرات در روز جمعه بعد از نماز های جمعه به گوش واطلاع مردم رسید. سر انجام با طلوع سپیده دم صبح 24 حوت صدای تکبیر الله اکبر شهر را به تعطیلی مطلق کشاند. مردم از چهار دروازه شهر، دروازه قندهار ، دروازه خوش ، دروازه عراق و دروازه ملک همانند طوفان هولناکی به شهر ریختند و تمامی بازار های آن را در نوردیدند و آن را به تصرف کامل خویش در آوردند. پس از تسخیر شهر صدای الله اکبر اطراف و نواحی هرات را پر نمود و سراسر ولایت هرات در مدت 48 ساعت از وجود کمونیست ها پاک گردید.

یاد شهدای آن روز حماسه ساز را گرامی می داریم و بر روان پاک شان درود می فرستیم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
24 حوت
هرات
قیام
نظرات بینندگان:

>>>   یاد و خاطره شهدای عزیز 24 حوت هرات گرامی باد.
شیما کابل

>>>   خداوند كمونستان افغاني روسي را كه دروازه هاي انواع بدبختي ها و مصايب بيشماري را بروي مردمان بي دفاع ما كوشدند به ماتحت دوزخ برساند و در دنيا چنانكه در انتخابات پارلماني رسوا گرديدند براي ابد رسوا و ريشخند بسازد
ما مردم افغانستان اين جانيان و وطن فروشان را هزگز عفه نخواهيم كرد

>>>   زنده باد اسلام عزیز
زنده باد مجاهدین افغانستان
من ولایت هرات را دوست دارم اما وقتی قیام 24 حوت بیادم می آید مرا به دیدن هرات بیشتر معشوق میگرداند.
سلطانی

>>>   قیام وحماسه24حوت 1357مردم ظلم ستیز هرات سرمشقی خواهدبود برای مردم متدین ووطن دوست افغانستان ودرسی است برای وطن و خاک فروشان این سرزمین و عبرتیست به انانیکه قصد تعرض را به خاک وملت افغانستان دارند.
ع-ب کابل

>>>   سلام بر شهدای مظلوم افغانیستان که برای ازادی میهن جان شان را فداکردند یاد انه گرامی باد امروز متسفانه عده وطن فروش نام و یاد انها را فراموش کرده اند.(اکبری محمد ابراهیم از قم )

>>>   اگر غیرت وجود دارد در مقابل نیروهای خارجی اکنون قیام نمایند ، که کشور ما اشغال شده است . مردم ما در مقابل نیروهای داخلی جرات دارند اما در مقابل خارجی ها و بخصوص پاکستانی ها مرغ میگردند قسمیکه با آمدن طالبان معلوم شد و شاید مجاهدین نما های ما بگویند که ما در مقابل روس جهاد کردیم مگر ....
شما حتی دولت داکتر نجیب را در مدت ۳ سال سقوط داده نتوانستید باوجودیکه همه نیرو های باداران تان همراه تان بود که همان باداران تان همین اکنون وطن مان را بکمک شما اشغال کرده اند تا اینکه دولت از داخل سقوط کرد و مدت ۷ روز رهبران تان از ترس داخل پایتخت شده نمیتوانستند به اساس گفتار ابر مرد بزرگ مجددی صاحب که همیشه واقعیت ها برملا میسازد

>>>   سلام بر همگی هموطنانم بخصوص برمجاهیدان ،سلام بر معلولین ،سلام برخانواده های شهدا ومعلولین سلام بر انسانهای مظلوم این سرزمن عزیزم ننگ ونفرین بر وطن فروشان کمونیست کمونیستها این ظلم را بالای ملت مظلوم وبی گناهی ما رواداشتند اکثریت شان مردار شدند وانشاالله که در جهنم اقامت گزین شدند ویکتعداد این ظالم ها اکثرند در کشور های خارجی پناهنده شدندودر بد ترین شرایت زنده گی بسر میبرند دختر ها وبچه های خودشان بلای جان خودشان گردیدند امروز زنده گی شان مانندی زنده گی یک .....میباشد چون بالای مردمی ظلم نمودند خدای بزرگ یار ومدت گاری انسان های مظلوم است
عبدالر حمن محمدی

>>>   بد بخت مردم
مرض داشتین که این مردم مجاهد و قاسد را سر کار کردین
همان ها خوب بودن حال آمریکا آمده به جای شوروی و شما را در افغانستان می کشد
امیر

>>>   رجاد هروی
امیدوارم که آقای اسماعیل اشتباهات گذشته را جبران کند و بداند که دشمن اصلی تمامت خواهانی که ۲۷۰سال است یک چیزی را دنبال می کنند منتها گاهی طریق چهره می دهند هدف شأن یکی است شناسنامه وبحث هویت وزبان فارسی باید در اولویت باشد

>>>   همین حالا برضد حکومت غنی تظاهرات بکنید .ببیند غنی بابا برای سرکوب وبه رگبار بستن تظاهراتی ها چه کار های میکنند مثلی تظاهرات روشنایی تانک را از سر مردم می گذراند وهم با شیلک پوليس خاتمه یافت. حالا آن زمان که جنگ کفر مسلمان بود

>>>   برادران قیام بیست و چهارم حوت در هرات بر ضد سیاست های نا درست امین و شرکایش بود. در این جای شک نیست که مردم بیگناه کشته شدند. حزب دموکراتیک افغانستان نماینده ای واقعی زحمتکشان افغانستان بود و در آینده هم خواهد بود . کمونیسم یک اندیشه ای سیاسی بوده و هدف آن ایجاد جامعه ای فاقد استثمار فرد از فرد می‌باشد . از نظر این اندیشه باید انسان ها دارای سطح زندگی یک سان باشند . کمونیسم طرفدار حقوق مساوی زن و مرد ، استفاده از تکنولوژی پیشرفته در همه امور و اقتصاد قوی دولتی می‌باشد. چنین اندیشه را اسلام دوست ندارد. اسلام از قرن ها است که بدبختی و زندگی پر فلاکت را به پیروانش به ارمغان آورده است.در تمام کشور های اسلامی بزرگ‌ترین فاحشه خانه فساد اخلاقی رشوه استفاده های جنسی از اطفال فروش دختران خرد سال وجود دارد،چنین چیز ها را رژیم کمونیستی خلق و پرچم مبخواست نابود کند.اما چون در این کار فایده ای تورن دزد اسماعیل خان و همراهانش نبود بنام جهاد به فریب مردم پرداختند هم اکنون فاحشه خانه های هرات در سرتاسر افغانستان نام دارد و در آن از زن های ایرانی و افغانی وترکی و غیره بهره جنسی توسط پولداران هراتی و جهادی ها صورت می‌گیرد. شرم است به آن هراتی هاییکه از اسلام عربی که مقصدش در بند کشیدن ملل جهان به نفع عربها می‌باشد دفاع می‌کنند. دفاع از اسلام محمدی خیانت به منافع و فرهنگ چندین هزار ساله ای افغانستان منجمله ولایت باستان هرات است.رژیم کمونیستی به خصوص در وقت پرچمی ها سعی می‌ شد تا زمین به دهقان بیزمین داده شود ، بیسوادی
کاملا محو شود صد ها فابر یکه
اعمار شود، جوانان برای آموزش به خارج بروند و افغانستان صنعتی شود و حقوق کارگران مطابق کار شان تعیین شود اما ملا های تاریک ذهن بنام دین و خدا مردم را فریب دادند و امروز ما میبینیم که افغانستان به طرف تجزیه ای قومی و زبانی و جنگ سرتاسری روان است . این است نتیجه ای جهاد شما مفسدان و هنوز هم از اسلام و جهاد و فلان و فلان حرف میزنید

>>>   برادران قیام بیست و چهارم حوت در هرات بر ضد سیاست های نا درست امین و شرکایش بود. در این جای شک نیست که مردم بیگناه کشته شدند. حزب دموکراتیک افغانستان نماینده ای واقعی زحمتکشان افغانستان بود و در آینده هم خواهد بود . کمونیسم یک اندیشه ای سیاسی بوده و هدف آن ایجاد جامعه ای فاقد استثمار فرد از فرد می‌باشد . از نظر این اندیشه باید انسان ها دارای سطح زندگی یک سان باشند . کمونیسم طرفدار حقوق مساوی زن و مرد ، استفاده از تکنولوژی پیشرفته در همه امور و اقتصاد قوی دولتی می‌باشد. چنین اندیشه را اسلام دوست ندارد. اسلام از قرن ها است که بدبختی و زندگی پر فلاکت را به پیروانش به ارمغان آورده است.در تمام کشور های اسلامی بزرگ‌ترین فاحشه خانه فساد اخلاقی رشوه استفاده های جنسی از اطفال فروش دختران خرد سال وجود دارد،چنین چیز ها را رژیم کمونیستی خلق و پرچم مبخواست نابود کند.اما چون در این کار فایده ای تورن دزد اسماعیل خان و همراهانش نبود بنام جهاد به فریب مردم پرداختند هم اکنون فاحشه خانه های هرات در سرتاسر افغانستان نام دارد و در آن از زن های ایرانی و افغانی وترکی و غیره بهره جنسی توسط پولداران هراتی و جهادی ها صورت می‌گیرد. شرم است به آن هراتی هاییکه از اسلام عربی که مقصدش در بند کشیدن ملل جهان به نفع عربها می‌باشد دفاع می‌کنند. دفاع از اسلام محمدی خیانت به منافع و فرهنگ چندین هزار ساله ای افغانستان منجمله ولایت باستان هرات است.رژیم کمونیستی به خصوص در وقت پرچمی ها سعی می‌ شد تا زمین به دهقان بیزمین داده شود ، بیسوادی کاملا محو شود صد ها فابر یکه اعمار شود، جوانان برای آموزش به خارج بروند و افغانستان صنعتی شود و حقوق کارگران مطابق کار شان تعیین شود اما ملا های تاریک ذهن بنام دین و خدا مردم را فریب دادند و امروز ما میبینیم که افغانستان به طرف تجزیه ای قومی و زبانی و جنگ سرتاسری روان است . این است نتیجه ای جهاد شما مفسدان و هنوز هم از اسلام و جهاد و فلان و فلان حرف میزنید

>>>   قیام برضد امین باید عله نظام میشد اما در قیام نامردانه هرات که از آنجا به بادغیس وفاریاب وسایر ولایات دیگر کشیده شد تمام مامورین ومعلمین ملکی وبی دفاع را هدف قرار دادند ونظامیان را کسی آسیب رساند ه نتوانست همین است قیام

>>>   در حزب دیموکراتیک خلق افغانستان تنها امین نبود ای خلقی و پرچمی ها ،امین هم از جمله رهبران بیخرد و. بی دیانت شما بود ،ترکی لاوده باعث قتل انسانهای بی گناه شد. امین نا امین هزاران انسان بی گناه را کشت و. حتی این انسان کثیف انسانهای پاک را از طیارات در. بالای کوه ها مینداخت وهزاران ظلم را به مردم بی گناه و. بی دفاع افغانستان روا داشتند تا اینکه نوبت به کارمل پرچمی و. دور از خدا رسید ،او که خود. از مردمان مترقی میدانست ،خانمش معلم در مکتب ابتداییه مکروریان های آنزمان بود و. دو پسر ب بخت اش هم در هما ابتداییه مکروریان درس و. همچان دختر کلان اش در یکی از لیسه های دخترانه کابل درس میخواند و. دختر دیگر اش در مکتب مکروریان درس میخواند ،خلاصه همه خود. را صاحبان علم و. دانش میدانستند به شمول بارق شفعیی و. اولادهای کمونست اش همه صاحب تحصیل بودند اما انسان کش و. بی خدا بی حیثت در مقابل مردم خود و. خاک خود هیچ دلسوزی نداشتند و. فکر میکردی همه در روسیه بزرگ شده و. به افغانستان سه پارچه شده اند.
خوب همین کارمل هزاران مسلمان بی گناه را کشت ،توسط فرمان خود تشدیدمبارزه علیه ضد انقلاب ،همه مردم ش یف افغانستان ضد. انقلاب بودند. و تنها خلقی و پرچمی انقلابیون ،انها دسته ودسته مردم بی گناه را به زندان ها انداختند و. به شهادت رساندند ،حتی بههان ها رحم نکردند و. خانمهای با ایمان را به زندان ها انداختند و صر ها فساد ضد اخلاقی را به انها روا داشتند. و. بعدآ انها را به شهادت رساند و این بود حقوق مادر و. زن در رژیم سفاک کمونستی
یک برادر در بالا ذکر کرده که انها حقوق زنان را مساوی به مردان داشتند ،کوش ای انسان مگر اهل علم ودانش نیستی و در باره کمونستان نمیدانی که چقدر به حق مادران و. خواهران و. پدران ما و. شما ظلم کرده اصلأ منشآ همه بدبختی ها از زمان این کمونستان نجس است قتل عام مردم بی دفاع هرات قتل عام مردم بی دفاع شهر زیبای کابل به خاک و. خون. کشیدن کندهار مزار ننگرهار و غیره
حالا کمونستان باید خاموش باشند و. سخن از دفاع و. عدالت نزنند ،حتی نجیب ونا نجیب که امروز بسیاری از بی خردان از او به خوبی یاد میکند به امر خود در زمان که رییس خاد بود مردم بی دفاع و. بی گناه را مکشت ،این اکتر نجیب پای خود. را بالای گلو انسانها میگزاشت و. فشار میداد که حالا خای ات را بگو. که ترا نجات دهد ،کسانیکه در آن زمان زندانی بودند همه شهد این حرف بنده است پرچمی ها و. خلقی ها نادان حالا فقط از خداوند متعال معذرت بخودهید و. از بارگاه خالق لایزال طلب مغفرت برای خود و. پدران پرچمی و. خلقی خود. کنید
عبدالله ریحان

>>>   کمونیست که تمام شده است، الان پوتین که میراث دار کمونسیت جهانی است داره به سمت دینداری میره اون وقت ما مسلمانان آرزوی دوران سیاه کمونیست می کنیم مشکل از دین و اسلام نسیت،چه زيبا كفته است ابو سعيد ابوالخير:
جمعيت كفر از پريشاني ماست
آبادي بتخانه زويراني ماست
اسلام به ذات خود ندارد عيبي
هرعيب كه هست از مسلماني ماست.

>>>   حالا مردم فهمیده اندکه کار اشتباهی کرده اند

>>>   یکی از کمونیست های جانی و جنایت کار که در کشتار ۲۰۰۰۰ شهید قیام حوت هرات نقش کلیدی داشت شهنوازی تنی است که زندگی ننگین اش سراسر در جنایت سپری شده و فعلن افرادش در خدمت ISI است و در صفوف طالبان .
بر علیه این جنایت کار کثیف مردم شریف هرات باید اقامه دعوی کنند تا پیش از رفتن به جهنم در دادگاه از اعمال شوم خود جوابگو باشد و در مقابل مردم شرمسار شود.
دادگاه تنی باید در هرات بر گذار شود تا وارثان شهدا ببینند که قاتل عزیزان شان چه چهره کثیفی دارد.
قیام ۲۴ حوت قیام بر علیه نظام کمونیستی که خلقی ها و پرچمی ها بانی آن بودند بود نه بر علیه امین.

>>>   24 حوت روز شروع اشراریزم

>>>   تنی قاتل ۲۴ هزار هراتی است.
تنی قوماندان قول اردو در هرات بود و کشتار کرد.

>>>   تنی چند روز پیش رفت به جنت ، او درپاکستان مریض وتحت تداوی بود ، هر کس وزیر دفاع یک کشور باشد اشرار را نابود میسلازد مثلا حالاخالد وزیر دپاع است اشرار طالب را سرکوب میسازد
این رسم زمانه است

>>>   در اولین سال قدرت کمونیست ها ۱۷۷۲۶ معلم و مأمور دولت توسط مجاهدین ترور شده اند.۳۶۴۲ مکتب به آتش کشیده شد.
مجاهدین به جای نیرو‌های امنیتی، مردم بیچاره را نشانه گرفته و ترور می‌کردند. ترس و رعب ایجاد میمرنذ. درست طوریکه طالبان امروز انجام می دهند.
راه های ترانسپورتی را مسدود و خوار بار را تصاحب و یا به آتش می‌کشیدند. همین ها از ایران و پاکستان حمایت می‌شدند. طوریکه امروز طالب و داعش و حقانی و القاعده را حمایت و به کشور ما اکسپورت می‌کنند ‌‌. این ها کروناویروس های دوتایی بودند که در ابر لابراتوار شبکه های خارجی در رأس انگلیس و آمریکا مغز شویی و ابتلا به ویروس مغزی شده، به افغانستان ارسال می‌شدند.
کاش درین تبصره همه جانبه به مزایای جهادکری تماس گرفته میشد.
و من الله توفیق
ملا جان

>>>   به عبدالله ریحان:
حالا کمونست هاباید خاموش باشند وبگذارند تا اشرار مزدور پاکستان که کیبل برق را از زیر زمین توسط تانک کشیدند به پاکستان فروختند طیاره را توسط اره پلارچه پارچه مرده تانک را منفجر ساخته بنام کگبار به خدمت آی اس آی بردندصحبت کنند
حالا کمونستان خاموش باشند تا اشرار بی فرهنگ از دست آورد های خود به مردم توضیح دهند که چقدر چور غصب وغارت وطن فروشی کردند
حالا کمونست ها خاموش باشند تا اشرار که فعلا ملیونر شده اند برای مردم بگویند این پول های حرام را از کجا کرده اند ؟ چی تعداد معلم را کشتند چندمکتب را حریق کردند چند پایه برق وپل راتخریب کردند ؟چقدر کلدارپاکستانی مزد گرفتند؟

>>>   شورش بود قیام نبود شورش اشرار بی فرهنگ و مزدور و وحشی ، انها ضد تعلیم و پیشرفت کشور به هدایت باداران بیرونی جنگیدند و روسیاه تاریخ اند، فریبکار بودند که مردم ساده رابه نام اسلام اغوا کردند انها را به کشتن دادند و خود ملیونرها شدند و از کافر پول و دالر گرفتند

>>>   دوستا ن عاصی از روزگار قدیم ، عاصی از این و آن حادثه،من هم در قبال نظریات تان به آدرس پرچمی ها و خلقی ، یک چشمدید خود را که در سال ۱۹۹۲ در ماه ثور بعد از سقوط داکتر صاحب نجیب رخ داده بیان میدارم ،لطفا توجه فرمایید!!!
من سرباز در یکی از جزوتامهای آکادمی تخنیک در جوار حربی پوهنتون کابل بودم. اوضاع سیاسی خراب بود ، افواهات گوناگون از هر طرف شنیده میشد، یک روز صبح وقت ماه ثور به طرف قطعه عسکری روان بودم که در چهارراهی مکروریون سربازان تولی و کندک خود را که مربوط آکادمی تخنیک بود دیدم ، برایم گفتند که برگرد ،دوباره خانه برو همه قطعات عسکری سقوط کرده و ما هم خانه می‌ریم ، اوضاع طرف هود خیل خوب نیست....من دوباره طرف خانه رفتم اما دو روز بعد برای آنکه سرنوشت من منحیث سرباز تعیین شود به طرف آکادمی تخنیک با هزار مشکل رفتم.وقتی داخل محوطه ای آکادمی شدم و کمی جلو تر رفتم متوجه شدم که دروازه صفوف باز و مرمی خورده و دفاتر اداری قطعه سالم نمانده اند ، با یکی از افسران قطعه که لباس ملکی به تن داشت سرخورده و از او وضع را ‌پرسیدم ،گفت تمام ماشین آلات صنوف را برده اند ترمیم خانه که یکی از مجهز ترین دستگاه برای ترمیم وسایط جنگی بود همه ناپدید شده است ، معلوم میشد که شباشب موتر های کاماز جهادی ها آمده و تمام ماشینا و وسایل را به شمول بهترین ماشین های خرادی به طرف پاکستان برده اند. آکادمی تخنیک بدست جمعیت بود و من به چشم خود دیدم که یک عراده موتر والگاه عسکری داخل قطعه شد در جلو موتر قوماندان سابقه جنرال امیر محمد خان که یکی از بهترین افسران بود با لباس ملکی مثل بادی گارد نشسته و در عقب موتر یک شخص پکول به سر پیراهن و تنبان به تن و بدور گردن شال معمول کتان سفید و سیاه. گفتند این شخص قوماندان جدید قطعه است و قومانذان سابقه را برای دور تسلیمی با خود آورده است. شاید دوستان بدانند که آکادمی تخنیک از طرف کشور دوست جمهوری سوسیالیستی چکوسلواکیا طور کمک بلا عوض در زمان ظاهر شاه با تمام تجهیزات آن به شکل مدرن ساخته شده بود و هم برای آرامی استادان آکادمی در داخل محوطه شهرک زیبا نیز ساخته شده بود. دولت کمونیستی چکوسلواکیا معدن سمنت غوری را با محوطه ای زیبا برای کارگران در زمان ظاهر شاه نیز ساخته بود و هم همین کشور کمونیستی در زمان محمد داود خان پروژه ای موتر های برقی را در شهر کابل تکمیل کرد و هم چند عراده از سرویس های برقی را طور رایگان بدولت افغانستان بخشید.
قتل و کشتار مردم بیگناه به هر بهانه که باشد نابخشودنی است . روح آن هموطنان ما که در اثر خشونت های باند امین شهید شده اند شاد باشد...ولی بعد از ششم جدی صفحه نوین برخ مردم باز شد واما دشمنان افغانستان به بهانه های مختلف دین اسلام را بهانه قرارداده و افغانستان را به طرف نابودی کشاندند که تا حال جنگ ادامه دارد و انهاییکه به نام دین میجنگیدند بیدین ترین افراد استند زیرا خود شان مصروف عیش و نوش اند اما مردم عادی کارمند دولت به سه ماه و چهار ماه می‌شود معاشات شانرا نه گرفته اند، امنیت اصلا وجود ندارد. باز هم دوستان فکر کنید که در روز بیست چهارم حوت ۱۳۵۷ در راءس قیام افرادی چون تورن اسماعیل بوده باشد ، این شخص یک افسر معمولی بود که با درآمد عسکری زندگی می‌کرد اما امروز یکی از پولدارترین شخص در هرات است ،لذا این افراد مردم را در دم توپ دادند و خود شان ملیونر شدند.معلم عطا کی بود یک معلم عادی با سه هزار افغانی معاش اما امروز ملیونر است . تنها ارزش قاب ساعت دستی اش به صداها دالر امریکایی می‌رسد ... برادران من قبول دارم که امین خونخوار بود و شما هم بپذیرید که مردم افغانستان فریب جهادی های تاجر را خورده اند و بهترین دوره ببرک کارمل و نجیب را از دست داده ایم.
زنده باد افغانستان
از طرف عبدالحلیم باشند کابل

>>>   تنی اگر به جهنم هم رفته مگر دوسیه قتل عام هرات هنوز باز است و گورش را باید مثل گور ترکی آتش زد.

>>>   کمونیست ها مسبب تمام بد بختی های افغانستان هستند.

>>>   از نظر من مسلمانان صد برابر از فاشیست کرده بد تر است کشوری نمونه افغانستان فاشیست بهتر مسلمانن است شرایط افغانستان مردم بیچار روز ۳۰۰ افغانستان درامد است قمت یک بوجی ۳۰۰۰ افغانی رسیده دولت سرم تقسیم چوکی است جهاد گران تروریست است و مردم بیچار افغانستان چی روز می کشد ازین تروریست ها.....

>>>   اگر دیدگاه روشنفکرانه چپی عامل بدبختی باشد٫امروز میبایست کشورهای اسیای میانه بدبخت ترازما میبودند.واضحا عامل بدبختی اخوانیزم٫کهنه فکری وابتذال است.
نوروزعلی

>>>   درصورتیکه باگذشت سی سال ازحاکمیت چپی هاهنوزهم درک نکردیم که عامل اصلی بدبختی مااشراربی فرهنگ٫بی دانشی ٫بیسوادی٫عقبگرایی واحماقت است٫ پس وای برما٫مرگ برما ولعنت برما.
کریمی

>>>   «««انهاییکه بیخردانه موضع گیری در مقابل کمونیسم و کمونیست دارند ، این ضرب امثال وطنی در مورد شان خوب صدق مینماید:خر ده نمک چه میفهمد...»»».

>>>   عبدالحلیم جان
بسیار مطالعه کن و یک نکته را به یاد داشته باش که کارمل و نجیب مثل کرزی و غنی و ملآ هیبت و ملآ برادر و خلیلزاد و امثالهم تنها مامورین اجرای دستورات بادار ها هستند و بودند.
شخصیت و فهم و دانش داشته یا نداشته این عالیجنابان در معادله سیاسی کشور ما مانند نقش عدد صفر در یک معادله جمع و تفریق است.
در همین چند روز گذشته چند بار شاهد زرد شدن خط های سرخ غنی بودیم که موئید این ادعا است.

>>>   دوست گرامی بر اساس معادله ای که شما ذکر کرده اید بدون شک ان عده افرادیکه نیات ضد مردمی و نیات به بند کشیدن انسان و تعمیق ریشه های استعمار و استثمار فرد از فرد را در قبال جامعه ما داشته اند از پادشاهان و امیران و خلافای اسلامی که در بغداد عیش میکردند و هموطن من و تو پول عیاشی شانرامیپرداخت تا حامد کرزی و اشرف غنی و دکتور عبدالله بیشک که نقش صفر در یک معادله ای جمع و تفریق دارند. ... .من سعی فراوان کردم و اوراق تاریخ را ورق زده ام تا رهبری راکه غم خوار مردم بوده و هیچ نوع تمایل برای کسب ثروت خریدن ویلا ها و اعمار قصر ها و بلند منزلها در شهر کابل و مجموع افغاستان نداشته است به جز ببرک کارمل کس دگری را نیافتم . این نظر من نه بلکه نظر هزاران انسان زحمتکش کشور جنگدیده ای ما است.این نظر هزاران هموطن ما که بر اساس پروگرام مبارزه با بیسوادی چشمان شان با نور سواد اشنا گردیده میاشد . این نظر هزاران هزاره ی کراچی کش و مزدور کار است که با خیال راحت در فکر پیدا کردن یک لقمه نان بودند ..اقلیتها برای بار اول احساس کردند که انسان هستند ...و مبارزه ای جدی در راه تساوی حقوق جریان داشت یک ملیت زمانی به حد اقل حقوق خویش میرسد که بتواند به زبان خویش تحصیلات کند نشرات داشته باشد و چنین زمینه برای اقلیتها در افغانستان مساعد گردیده بود... امروز در جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ترکیه اطفال کردستانی حق ندارند تا بزبان کردی مکتب بخوانند..در حالیکه در افغانستان برای اولین بار بعد از یک وقفه ای طولانی منظورم وقفه میان دوره های امانی و جمهوری دموکراتیک افغانستان میباشد.. پروگرام حمایت از سرمایداران و متشبثین خصوصی و مبارزه علیه سرمایداران کمپرادور رویدست گرفته شده بود در هر گوشه ای کابل دستگاه کوچک و بزرگ با ظرفیتهای مختلف در عرصه های مختلف تولیدی ایجاد گردیده بود که از جمله اولین دستگاه اشتوپ سازی منظورم اشتوپ های تیل خاکی میتوان نام برد... ده ها اتحادیه ساخته شد.....مثالها فراوان است...
دوست گرامی ..امروز ببرک کارمل زنده نیست من نه کدام موقف و مقامی در ان زمان داشتم .یک فرد عادی بوده و تا کنون هم هستم ..و باید گفت که من کدام رشته ای خویشاوندی نسبت به او نیز ندارم اما این حق را دارم که شخصیتهارا حلاجی کنم... امروز درمورد کارمل خوب وبد زیاد نوشته شده است و هر قلم بدست موضوع را از طرز دید و نسبتهای ایدیالوجیکی خود مورد ارزیابی قرار داده است...و اینهم نظر شخصی من است و من در تحلیل خویش سعی میکنم که قضاوتهای من بیطرفانه و عاری از تعصبات باشد..
از توصیه ای نیک و عالی تان در مورد اینکه بسیار مطالعه کنم تشکر...من هنوز از بحر علم و دانش و بخصوص علوم سیاسی حتی یک قطره هم بر نگرفته ام و اگر شما رهنمود هایی دارید امید مارا از نعمت ان بهره ور سازید.
عبدالحلیم باشنده کابل

>>>   اساسا هرکسی درهرحدکه باشدبه مطالعه ضرورت دارد٫اما وقتی جواب اقای عبالحلیم را خواندم درک کردم٫کسیکه اقای حلیم رابه مطالعه دعوت کرده اصلا بهتراست خودش زیادترمطالعه کند.
ابراهیم

>>>   اـــ قاییکه عبدالحلیم را برای بیشتر مطالعه توصیه کرده است بیشک که طلب علم بر همه فرض است و هم گفته اند از گهواره تا به گور علم اموختن . این دوست ما لطف نموده تاریخ فتوحات اسلام و تاریخ مشهور ابوالفضل بیهقی را مطالعه کنند تا بدانند که خلفا سلاطین و خوانین جه زندگی داشتند و این زندگی به قیمت عرقریزی چه کسی مهیا میشد شاید دوست ما در مورد معادلات سیاسی شان کمی دقت خواهند کرد..

>>>   آنروز و امروز را مقايصه كنيد
جهان از بد بد تَر شد
قيام كه دست آورد ندارد فريد بود
كسى كه نا سنجيده الله و اكبر گفت و نا سنجيده هورا گفت بد بخت شد
با آنهم آن دوره صد مرتبه از بهتر از دست آورد هاى به اصطلاح قيام بود
و منالله توفيق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است