حملات گسترده طالبان بر 10 ولایت کشور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ کد خبر: 162622 منبع: پرینت

طی 24 ساعت طالبان در ده ولایت بر نیروهای دولتی افغانستان حمله کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ده ولایت از جمله کاپیسا، لغمان، کنر، بلخ، هلمند، فاریاب، بدخشان، کندز، وردک و لوگر ولایت‌هایی استند که در آن‌ها رویدادهای ضد امنیت 24 ساعت گذشته ثبت شده‌اند.

وزارت دفاع ملی، می‌گوید که طالبان تنها در بیست و چهار ساعت گذشته در ده ولایت بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کرده‌اند.
منابع در وزارت دفاع ملی، می‌گویند که در این بیست و چهار ساعت، 95 رویداد ضد امنیت از سوی گروۀ طالبان ثبت شده‌اند.

این حمله‌ها در حالی صورت می‌گیرند که نیروهای دولتی در حالت دفاعی است؛ اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع، هفتۀ پیش گفت که اگر حمله‌های طالبان ادامه یابند، نیروهای دولتی در پایان هفته به حالت تهاجمی در خواهند آمد.
فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: «بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کردند و نیروهای دفاعی افغانستان هم دست به حملات متقابل زدند.»
کاپیسا، لغمان، کنر، بلخ، هلمند، فاریاب، بدخشان، قندوز، وردک و لوگر ولایت‌هایی است که در آن‌ها رویدادهای ضد امنیت 24 ساعت گذشته ثبت شده‌اند.

در پی عملی شدن دورۀ کاهش خشونت‌ها از 3۳ تا 9 حوت، انتظار حکومت افغانستان این بود که طالبان خشونت‌ها را به مقیاس دورۀ کاهش خشونت‌ها، پایین نگهدارند و این خواست امریکا نیز بود. اما پس از ختم دورۀ کاهش خشونت‌ها، حکومت افغانستان همواره گفته‌است که طالبان حمله‌های شان را دوباره از سرگرفته‌اند، در حالی‌که نیروهای امنیتی حالت دفاعی شان را حفظ کرده‌اند.

عبدالستار حسینی، نمایندۀ مجلس گفت: «قوای مسلح و مردم افغانستان هم مصمم است که کنار قوای مسلح از وجب وجب و نوامیس ملی افغانستان حمایت کنند.»
با این حال مشاور شورای امنیت ملی در دیداری که با تدامیچی یوماماتو، نمایندۀ سازمان ملل متحد در افغانستانداشته تأکید کرده‌است که اگر طالبان به خشونت‌ها پایان ندهند نیروهای دولتی به حالت تعرضی در می‌آیند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات طالبان
کشور
نظرات بینندگان:

>>>   مشاور امنیت ملی حد اقل یک هفته لباس سربازی به تن کند و در یک فرقه نظامی به سر ببرد تا از الف بای سربازی اندکی بهره ببرد و آنگاه دید حد اقل مسلکی پیدا خواهد کرد در غیر آن تا هنوز هم در خیال سرک های لندن است.

>>>   طالب ها چانس اوردن كه هم كرزي و غني پشتون بود و به طالب كمك نمود و هم خليلزاد پشتون بود و به طالب امتياز داد.
واي به جان طالب روزي كه يك تاجك يا ازبك يا هزاره يا هرسه ان يكجا حكومت را در دست بگيرند. يقينا اگر حكومت در دست تاجك يا ازبك يا هزاره امد طالب از طالب بودن خود انكار كرده به غار هاي پشاور فراري ميشود.

>>>   طالب قانون پشتو را دعواي ندارد بلكه قانون شرعي دعواي دارد و مبارزه ميكند ، و براي پشتون گويان و تاجك گويان و هزاره گويان و ازبك گويان هميشه ميدان باز است ، ميتوانند گو و ريخ يكديگر را بكشند ، دست تان باز است و غيرت شما بيغرتان را من ديده ام ، چون حيوانات وحشي و فاقد اخلاق انساني استيد و الحمدُلالله نه ايمان داريد و نه دين ، به پدر تان لعنت همراه همچو عقده تان . از پدرام و يون و مسعود و مزاري و سياف و دوستم و گلبدين تان ملت مسلمان بيزار است .
كابلي از نيوزيلند

>>>   تالب‌زمانکه‌90درصد افقانستاندردست‌داشت‌ازبک‌هزاره‌تاجیک‌بازی‌را‌شورع‌کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است