بحران سیاسی افغانستان به کجا کشیده خواهد شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۳    ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ کد خبر: 162627 منبع: پرینت

امریکا در مبارزه با حکومت موازی به رهبری دکتر عبدالله در اوضاع و احوال شرایط اجتماعی سیاسی و نظامی تغییر کرده در افغانستان در قدم اول در پی جدا کردن جنرال دوستم و سایر قوماندانان جهادی از تیم ثبات و همگرایی است که به عنوان یک تهدید نظامی حکومت غنی را از چند جهت نشانه گرفته است. خلیلزاد بار دیگر بسوی جنرال دوستم عزم سفر سیاسی معامله گرانه کرده است. ارگ نیز با سلاح پول ودادن مقامات در پی تطنیع قوماندانان جهادی وفادار به حزب جمعیت اسلامی که در عقب عبدالله ایستاده اند، می باشد.

ترس امریکا و ارگ بعُد نظامی همگرایی است که تیر است که باید شکسته شود. در قلمرو اقتصاد و سیاست و قدرت سیاسی ارگان های دولتی غنی هنوز یکه تاز میدان است. حکومت عبدالله بودجه اقتصادی ندارند تا چرخش و گردش نظم دولتی را حفظ کند. در صحنه سیاست بین المللی امریکا و ناتو و رییس سازمان ملل تقلب را به رسمیت شنخته اند و از غنی حمایت می کنند تا زمینه به قدرت رسیدن طالبان را مرحله به مرحله فراهم سازند.

داکتر عبدالله در روز مراسم تحلیف گفت که در مذاکره باز است. مجمع ثبات و همگرایی در یک جنگ سیاسی تاریخی سرنوشت ساز گیر افتاده اند که عقب نشینی جام زهر است که در شکست سیاسی باید سرکشید و مورد طعن و لعنت تاریخی ابدی مردم قرار گرفت. ایستادگی رویاروی با امریکا و ناتو است. کلید حل بحران سیاسی افغانستان در دست امریکا است. ایستادگی در برابر تیم غنی، رویاروی با انتخاب امریکا است. امریکا که نقاط ضعف و قوی تیم ثبات و همگرایی را می شناسد در پی واردکردن ضربه به بدنه نظامی حکومت موازی است که با جدا شدن قوماندانان بانفوذ ازعقب حکومت موازی، دکتر عبدالله راخلع و سلاح نظامی و از صحنه سیاست به حاشیه بکشند.

چیزی که هست مجمع ثبات و همگرایی پایه حمایت مردمی نیرومندی دارد و این که رهبران احزاب سیاسی متحد حامی حکومت دکتر عبدالله به شمول صلاح الدین ربانی، جنرال دوستم، خلیلی و محقق، اسماعیل خان، احدی و کرزی چوب زخم سیاسی اشرف غنی را در بی صلاحیت شدن به حضور تشریفاتی داشتن خورده اند و این که می فهمند که امریکا سرانجام در خم و پیچ بازی ها قدرت سیاسی را به طالبان می سپارد و آنها را در دمَ تیغ خونین پاکستان برابر می سازد.

در واقعیت، رهبران مخالف ارگ در یک جنگ سیاسی تاریخی گیر افتاده اند که راه عقبگرد ندارد. رفتن بسوی غنی یعنی گردن خمی به تقلب و تسلیم شدن به یمن لطف بابای تعصب است که لعن تاریخی و مردمی است. راه نجات تنها ایستادگی و پایمردی و یکپارچگی و پاسداری از حق حقه مردم افغانستان است. حمایت مردم در این پیکار تاریخی و وفادارای رهبران به آرمان های مردم کلید پیروزی جشن آزادی را می زند و روشن می سازد.

تاریخ را مردم می سازند. حمایت مردم از دولت اصل بنیادی برای ماندگاری است. مجمع ثبات و همگرایی در ترکیب اجتماعی سیاسی شامل همه اقوام کشورمان به شمول پشتون ها می شود. اگر رهبران کلیدی همگرایی به آرمان مردم یعنی رهایی از قید وبند یک اقلیت خاین غرق در انواع فسادها، باهزینه کردن جان شان به مردم وفادار بمانند به یقین امریکا قادر نخواهد شد مردم و حکومت مردمی را در خم و پیچ بازها و فشارها و تهدیدها شکست بدهد. روحیه ضد امریکایی و غربی در شعله نفرت ملی از استعمارگران و مزدوران آنها چنان قوی است که بسیج مردمی را آورده است.
البته، استعمار امریکا و غرب در صورت ناکام شدن راه تفرقه و تجزیه افغانستان را در دستور کار قرار می دهد که یکبار دیگر حمام خونین جنگ های قومی را در افغانستان براه اندازد. اوضاع سیاسی و نظامی افغانستان خیلی خطرناک شده است.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوضاع افغانستان
آمریکا
ایستادگی
نظرات بینندگان:

>>>   چون تاریخ ما پنچهزار ساله است بحران هم باید پنجهزار سال ادامه داشته باشد

>>>   همه با هم در یک جبهه واحد در مقابل تقلب سالار قرن و پدر فاشیسم قومی غنی احمدزی اعلام ایستادگی کنید و تا به زانو در آوردن پدر فاشیسم قومی و سالار تقلب از پا نه ایستید.
غنی قصد دارد تا مذاکرات صلح را برای پنج سال به گروگان بگیرد.
پس منتظر غنی و تیم تقلبی اش نباشید و خود با طالبان مذاکرات را آغاز کنید و در نهایت به یک نتیجه معقول برسید و با هم به غنی و تیم تقلب اخطار بدهید که یا به توافق جمعی بپیوندد یا اینکه از میان برداشته خواهد شد.

>>>   هچ بحران این دو نفر که ایمان به چوکی آورده اند باز هم قدرت را تقسیم می کند وا به حال جوانان ودیگر اشخاص که تحصیل کرده اند

>>>   غنی تمام تلاش خود را میکند تا جبهه یک پارچه مقابل خود را تطمیع کند مگر کرونا کار خود را میکند فقط معلوم نیست که اول بی بی گل میمیرد یا غنی.

>>>   مردم افغانستان باید فوری و عاجل خلیل زاد را از افغانستان اخراج کنند و تمام فعالیتهای او را تحریم کنند و این را به جهان اعلان کنند.

>>>   در اخرين تحليل اشرف فني به جرم خيانت ملي اعدام خواهد شد و داكتر عبدالله رييس جمهور مليت هاي مختلف كشور و دلهاي انها در تاريخ ثبت خواهد شد و دموكراسي دوباره احيا خواهد شد . نام اشرف غني با تقلب دفن تاريخ خواهد شد .

>>>   روند تحکیم پایه‌های مردم ‌سالاری حکومت مشروع داکترعبدالله درسرتاسر افغانستان و شکست استبداد اشرف غنی قاتل 48000 سرباز وطن از عدم مدیریت روانی در وضعیتی عالی‌است. تقلب در هر میدانی مردم سالاری به زانو درآمده است. دولت همه‌شمول و صف عدالت‌خواهان روز به روز در ولایات ، در مسیر درست به‌پیش می‌روند. زمان پشیمانی “کتله بی‌ریشه‌ی” سازمان‌ده تقلب، فرارشان نزدیک است. این فراشوتی‌ها و پیش‌مرگ‌هاشان که به اشتباه میدان را خالی فکر می‌کردند، تازه متوجه شده اند که آنچه دفن شده است وجدان‌شان است و مردم عیار آزادی خواهی از رنج استبدا غنی هنوزم در کشور زنده اند. .
دولت در تحت رهبری جلالتماب داکتر عبذالله عبدالله فرزند اصیل با ایمان حب وطن به با رای پاک بومترک حق مردم پیروزی رسید مبارک مبارک

>>>   داکتر عبدالله بحیث ریس جمهور منتخب مشروع مردم افغانستان است چون داکتر صاحب عبدالله از قوم شریف پشتون قندهار است انسان معتدل و مناسب برای رئیس جمهور سرپوش حفاظت هر نوع نا به هنجاری اجتماعی وسیاسی مناسب برای تمام اقوام افغانستان است و داکتر صاحب عبدالله عبدالله سیاست مدار مدبر و باوری عدالت اجتماعی و دموکراسی دارد و امتحان خوب را در طول مبارزات به مردم افغانستان داده است اشرف غنی کوچی مانند کاکا یش قیوم کوچی انسان متعصب مبتلا به خطرناک ترین ویروس نا هنچاری های اجتماعی کرونا است ودر شانزده سال و بخصوص در طی شش سال حکومت نا مشروع خود متقلب غنی با ایده فاشستی تعصب قومی خود 48000 سرباز حب وطن ؛ جوان عدالت خواه جنبش روشنایی و رستخیز و تبسم را توسط مرض تعصب ویروس کرونا خود کشت.
هموطنان آگاه وقلم بدست اگر ویروس کرونا نا به هنجاری ها ی اجتماعی اشرف غنی طی پنچ سال دیگر نهادینه شد , آنگاه قربانی بیشتر می دهیم ! پس بهتر است موطنان بر خیزید ویرس خطرناک کرونا غنی را نابود کنید.

>>>   در اخرين تحليل دکتر عبدالله به جرم خيانت ملي اعدام خواهد شد و داكتر اشرف غنی رييس جمهور مليت هاي مختلف كشور و نام انها در تاريخ ثبت خواهد شد و دموكراسي دوباره احيا خواهد شد . نام عبدالله با قانون شیکنی در ثبت تاريخ خواهد شد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است