سیاسیون روی شورای مصالحه توافق کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ کد خبر: 162634 منبع: پرینت

شماری از سیاسیون نشستی را در خانۀ محمد کریم خلیلی، رییس شورای صلح برگزار کردند.
در این نشست عبدالله عبدالله، حامدکرزی، گلبدین حکمتیار، صلاح‌الدین ربانی، محمد محقق، کریم خلیلی، سید اسحاق گیلانی، دادفر رنگین اسپنتا و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی حضور داشتند.

گفته شده است در این نشست دربارۀ ایجاد زودهنگام شورای مصالحه، آغاز گفتگوهای میان افغانان و چگونگی برون رفت از بحران سیاسی پیش آمده، گفتگو شده‌است.

اما فضل هادی وزین، معاون گلبدین حکمتیار در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که در نشست دربارۀ ایجاد شورای مصالحه که رهبری روند صلح را به عهده خواهد داشت و آغاز گفتگوهای میان افغانان توافق شده‌است.
به گزارش طلوع، وزین می‌گوید که سیاسیون تأکید کرده‌اند که ایجاد شورای عالی مصالحه تنها راه برداشتن چالش‌های پیش آمده در روند صلح است: «یکبار دیگر تأکید شده به این‌که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز شود و یک مرجع با صلاحیت ایجاد شود که هیات مذاکره کننده را ایجاد کند.»

از سویی دیگر، محمد اسماعیل خان، از چهره‌های جهادی می‌گوید که اگر بحران سیاسی به میان آمده حل نشود، گفتگوهای میان افغانان با طالبان آغاز نخواهد شد: «حکومت کسانی را برای عضویت در هیات گفتگوکننده تعیین کرده بود که مورد تأیید این سیاسیون قرار نگرفت. سیاسیون در برابر لیست اعضای هیات متأثر شدند و خواستند تا با مشوره لیست خودرا با حکومت شریک بسازند.»
او می‌افزاید: «طبیعتأ تا این‌ها اختلاف‌ها را حل نکنند، نه این‌که هیات مذاکره کننده ایجاد نمی‌شود بل‌که در حقیقت در آینده برای طالبان چانس بیشتری می‌دهند که با برتری جویی بیشتری آن‌ها وارد مذاکره شوند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای مصالحه
سیاسیون
نظرات بینندگان:

>>>   تنها دولت برحال امروزی ما صلاحیت دارد که چی تصمیم باید بگیرد دیگران تمامآ هدف شخصی برای منافع خود شان دارد نه منافع ملی زیرا اینها تجربه شده اند که هیچگاه به صلح معتقد نبودند صرف معتقد به جنگ میباشند در دهه 70 روسها هم برآمده بودند وسگ صاحب خود را نمی یافت ،از برکت جنگ ملیاردر وصاحب خانه های مجلل شدند بنام دین ، سمت ، قوم ، لسان وغیره وغیره مردم را تباه کردند نتیجه اش معلوم است ما چهل سال خدمت کردیم متآسفانه تا فعلآ خانه نداریم ودرخانه های کرائی کندواله مانند زندگی میکنیم حالا مردم آگاه شدند بعدازین فریب کسی را نمی خورد ازکدام درک ازکدام عاید خانه های گلی شان به تعمیر های لکس ونمد یا سترنجی شان به کوچ وقالین بدل شد کسی است که از اینها بپرسد واینها این همه را جواب دهد مردم هیچ تصمیم اینها را قبول ندارد

>>>   تمام دزد ها قاتلین و لندغر ها که کابل را ویران کردند باز به ویرانی کابل کمر بسته اند باید ملت افغانستان بلخصوص مردم کابل به این وحشیان قرن نی گفته و لعنت بفرستند اینها هیچ وقت به خیر مردم و ملت افغانستان نیست همه ایشان دزد و ناموس فروش دشمن ملت و انسانیت هستند

>>>   فاشیزم و تمامیت خواها خطر ناک تر اند

>>>   چرا تمام رهبران جهادی و رهبران اپوزیسیون دولت در شهرکابل هستند،اما تنها اسمعیل خان در هرات است؟
آیا اسمعیل خان ناسیونالست هراتی است و یا از جان خود میترسد و یا هراتی بودن خود را به افغانستان شمول بودن خود ترجیح میدهد؟
عطا محمد نور نیز از چوکی ولایت بلخ برطرف شد و حالا در کابل است.
در مراسم تحلیف اشرف غنی نیز شرکت داشت.معلوم نیست که اشرف غنی او را دوباره والی مزار مقرر میکند و یا کدام وظیفه دیگر میدهد و یا خواهد گفت که ....من را بگیر.

>>>   معاش گیران استخدام شده از جانب ارگ در رسانه ها مانند موشان سحرایی در سورخ خود لمیده اند بمجردی که ببینند و یا بشنوند که چیزی خلاف میل ریس تقلبکار شان در ارگ است فورا دهان تعفن بار شانرا باز میکنند چون اشخاص بیسواد نادان ونا فهم اند قدرت دفاع منطقی را ندارد از الفاظ کوچه بازای که عادت همیشگی شان است جانب مقابل را با همان الفاظ کوچه بازاری شان توهین و تحقیر میکنند لعنت بکار شیطان مه دیگر چیزینمیگویم به انها همینقدر برایشان میگویم که .
کاسه چینی که صدا میکند خود صفت خویش ادا میکند .

>>>   اين موره هاي سوخته امتحان خودرا داده و ثابت ساخته اند كه فقط براي بقاي خود كار ميكنند تا بتوانند در دولت آينده به شكلي سهيم باشند و امتياز بگيرند. از طرفي هم دولت تقليب و نابكار غني با دارودسته يازنه ها، بدرد بخور و غمخور اين وطن نيست. غني خود خواه و جاه طلب بإ دار و دسته متقلبش فكر ميكند كه دولت ، أمانات دولتي و خزانه ملي از شاه پسند خان پدرش به او ميراث مانده است. كجاست قشر جوان، غير آلوده، متعهد و وطندوست؟ چرا مردم سرنوشت خودرا در دست چند جاسوس و خاين داده اند؟

>>>   غنی بیچاره تا چند روز شود مهمان خاک افسوس
که هم پول رفت و هم ایمان و هم آتش نصیب اوست.

>>>   سیاسیون درینجا وجود ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است