راه حل كوتاه عبور از بحران قانون اساسى
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۹    ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ کد خبر: 162646 منبع: پرینت

١- ايجاد تيم با صلاحيت بنام كميته إصلاح قانون اساسى در شرايط فوق العاده توسط دادگاه عالى منحيث يك ركن نظام.
اين كميته با حضور شخصيت هاى بى طرف، آگاه به امور نظام سازى، اگاه از بحران هاى سياسى چهار دهه پسين و اگاه به أصول دموكراتيك و قوانين شهروندى به حكم دادگاه عالى مورد تاييد همه، براى إصلاحات پايه در قانون اساسى بدون مراجعه به لوي جرگه بدوى تشكيل يابد. اين تيم صلاحيت خود را از تاييد دادگاه با موافقت همه طرف ها گرفته و زير نام وضعيت استثنایى و فوق العاده، پست نخست وزيرى را ايجاد، صلاحيت ها را تعريف با هدف غير متمركز سازى قدرت، رفع ماده هاى تنش افرين سياسى، هويتى و قومى، إصلاحات خود را در يك وقت تعيين شده حد اكثر دوماه به مجلس نمايندگان مردم بفرستد.

٢- مجلس نمايندگان منحيث ركن ديگر از اركان سه گانه نظام إصلاحات پيشنهاد شده را تصويب و ان را اجرايى نماييد.

٣- دولت طبق إصلاحات جديد كار را اغاز و براى خدمت به مردم و مذاكره با طالبان فعاليت نماييد.

٤- إصلاحات بيشتر براى هموار سازى راه براى حضور طالبان در قدرت منوط به نتيجه مذاكرات با طالبان به اينده باشد.

ظهیر آریایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحران قانون
قانون اساسی
نظرات بینندگان:

>>>   حتی قانون چنگیز که یاسای نام داشت اصلاح وتغیر کرد این قانئون هم خواه اشرار بخواهند یا نخواهند ضرورت به اصلاحات دارد
ر

>>>   مشکل اصلی غنی و تیم فاشیسم قومی است.
اگر یک شورای عالی مصالحه ایجاد شود و اختیار کامل و تایید شورای ملی و قوه قضائیه را داشته باشد در قدم اول مشکل دو رئیس جمهور را حل کند و در قدم بعدی مذاکره با طالب را به سر برساند

>>>   جناب محترم از نظر شما شخص ویا اشخاص بیطرف به کدام اشخاص گفته میشود ایا در افغانستان شخص بیطرف است واگر هست طور نمونه چند نفر را نام ببرید البته با درنظر داشت دید جامع و عملی در افغانستان .

>>>   راه حل بحران همانا پايين اوردن بحران است . ملت افغانستان ميدانند كه اشرف غني بحران افغانستان است. از وقتي كه او شش سال پيش با تقلب در قدرت تكيه زد بحران پشت بحران افريد و كشور ارام و اباد را كه بسوي پيشرفت در حركت بود به نابودي سوق داد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است