آیا استراتژی آمریکا خروج از افغانستان است؟ (3)
روند را بگونه ای جلوه داده اند که انگار آمریکا بصورت مستقیم با یک گروه تروریستی خود ساخته که اینک نیز به تمویل آنان مشغول است، مذاکره می کند تا به افغانستان صلح بیاورد 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۳    ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ کد خبر: 162651 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)آمریکایی ها تا زمانی که زمینه استفاده کامل از قوم پشتون و دیگر اقوام را در رده های بعدی، در افغانستان در راستای منافع شان فراهم نیاورند، آرام نمی نشینند. تمامی نشست ها و خبرهای مذاکره و گفتگوهای صلح بهانه ای است برای تداوم این روند... و الا کجا سراغ دارید که باداری با نوکر خودساخته خود که هنوز نوکر است، ماه ها مذاکره و گفتگو کند؟

از یکسو خلیلزاد و نماینده های طالبان اعلام می دارند که بر روی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان توافق شده است و ترامپ رییس جمهور آمریکا در عین حالی که بر این ادعا صحه می گذارد، می گوید: خواستار حفظ حضور اطلاعاتی قوی در افغانستان است.

تمایل آمریکا برای ایجاد پایگاه های دایمی در افغانستان نه تنها برای جلوگیری از شکست روحیه ی نظامیان شکست خورده این کشور که در صورت خروج بدون دستاورد از افغانستان دامنگیر آنها خواهد شد، طرح ریزی شده است، بلکه برای پیشگیری از شکست نقش موثر ناتو که نخستین گام از محدوده ی مرزهای سنتی خود را با حضور در افغانستان برداشته است، نیز پیش بینی شده است.

چند ماه قبل، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان اعلام کرد حتی پس از دستیابی به توافق صلح با طالبان نیز نظامیان ناتو به حضور خود در افغانستان ادامه خواهند داد. «نیکلاس کی» نماینده غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان گفته بود که نیروهای بین‌المللی حتی پس از توافق آمریکا و طالبان نیز در افغانستان باقی خواهند ماند. ناتو افغانستان را ترک نخواهد کرد، ناتو به ماندن و حمایت از نیروهای امنیتی افغان متعهد است.

جالب اینجا است که برخی رسانه ها و سیاسیون خوشباور و یا بهتر است بگوییم نادان به امور سیاست، می پندارند که واقعا آمریکا با طالبان در حال مذاکره بوده است و باید آنان در راستای تصامیم متخذه در این مذاکرات، خود را عیار نمایند. در حالیکه چنین نیست. جالبتر از اینکه برخی کشورهای ذیدخل در امور افغانستان نیز باور کرده اند که میان آمریکا و طالبان مذاکره جریان داشته و هنوز ادامه دارد.

این روند را بگونه ای جلوه داده اند که انگار آمریکا بصورت مستقیم با یک گروه تروریستی خود ساخته که اینک نیز به تمویل آنان مشغول است، مذاکره می کند تا به افغانستان صلح بیاورد. در حالیکه همه باور داریم چنانچه آمریکا بخواهد و تصمیم بگیرد، ظرف مدت یکهفته تمامی گروه های هراس افکن از افغانستان ریشه کن خواهند شد. اما چرا این به اصطلاح سیاسیون نادان هنوز نمی خواهند باور کنند که این یک بازی بزرگ است برای غارت بیشتر و سرگرمی سران و به اصطلاح رهبران که درگیر امور متفرقه باشند و از موارد اصلی و اهداف از پیش تعیین شده آمریکایی ها بدور بمانند.

تا کی میخواهید بازیچه بازی های روانی آمریکایی ها باشید؟ کمی بخود بیایید و اجازه دهید چشم شما واقعیت ها و بازی فریب روانی آمریکایی را ببیند. بس است دیگر! برای ساعتی هم که شده منیت خود را کنار بگذارید و از عقل خود کار بگیرید.
اگر شما به اصطلاح رهبران و سیاسیون فروخته شده نیستید و در مقابل خارجی ها نقطه ضعف ندارید، دقایقی وقایع عینی گذشته را مرور کنید و ببنید چقدر فریب خورده اید و چقدر آمریکایی ها از شما علیه منافع ملی ما استفاده کرده اند؟ و اگر چنانچه نقطه ضعف دارید و نمی توانید واقعیت ها را بیان کنید، کنار بروید و از این بیشتر مردم در رنج و عذاب نگذارید.

فهرست پایگاه‌های نظامی آمریکا در جهان:
۱.فرماندهی اروپا- اشتوتگارتک منطقه‌ای در حدود ۱۳ میلیون مایل مربع را در ۸۹ کشور از ناروی تا بالتیک مدیترانه بخشی از خاورمیانه تا کیپ گود هوپ در آفریقای جنوبی را تحت پوشش هوایی، دریایی و زمینی دارد.
۲. مرکز آموزشی ارتش هفتم و مرکز یکصدم گروه پشتیبانی در شهر Grafenwoehr آلمان.
۳. مرکز تمرین در آب و هوای استوایی در شهر Fort Clayton پاناما از ۱۹۶۲
۴. مرکز نیروی دریایی در اروپا و گوام که ۱۰۰ میلیون مایل مربع را در برمی گیرد و شامل ۲۰۰ کشتی و ۲۵۰ هزار دریانورد است
۵. مرکز هوایی نیروی دریایی در Keflavik, Iceland
۶. مقر پشتیبانی دریایی در، Naples, Italy
۷. مقر دریایی در اسپانیا تنگه جبل الطارق Rota, Spain
۸. پایگاه عملیاتی نیروی دریایی در جاپان Sasebo, Japan این پایگاه مقر ناوگان هفتم دریایی با ۶۰ کشتی ۳۵۰ جنگنده و ۶۰ هزار پرسنل است.
۹. پایگاه هواییSigonella Italy ایستگاه سیگونلا ویژه عملیات در مدیترانه‌است. این پایگاه مرکز استقرار ۳۱۰۰ نظامی و ۸۰۰ غیرنظامی است که بیشتر به یگان هوایی شانزدهم و ناوگان جنگی سی و یکم اختصاص دارد.
۱۰. پایگاه هوایی توزلا در بوسنی Tuzla Air Base, Bosnia-Herzegovina
۱۱. پایگاه هواییIncirlik در جنوب ترکیه مختص یگان سی و نهم رزمی هوایی است.
۱۲. پایگاه هوایی Kadena Air Base at Okinawa در جاپان.
۱۳. پایگاه هوایی Misawa Air Base در جاپان جزیره Honsyu مرکز یگان سی و پنجم رزمی.
۱۴. پایگاه هوایی Yokota Air Force Base جاپان در ۲۸ مایلی توکیو مقر یگان ترابری ۳۷۴
۱۵. پایگاه هواییUSMC Air Station Iwakuni در ۴۵ مایلی هیروشیما مرکز یگان هوایی یکم نیروی دریایی.
۱۶. پایگاه هوایی Kunsan Air Base در کوریای جنوبی ۱۵ مایلی سئول مقر یگان هشتم رزمی نیروی هوایی.
۱۷. پایگاه هوایی Osan Air Base کوریای جنوبی یگان ۵۱ رزمی هوایی و یگان هفتم هوایی.
۱۸. پایگاه هوایی Ramstein Air Base در آلمان یگان ترابری هوایی هشتاد و ششم.
۱۹. پایگاه هوایی Taszar Air Base مجارستان وابسته به یگان ۴۰۶ ام ۲۰. پایگاه هوایی در بگرام افغانستان.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خروج
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   گفتید که طالب گروه خود ساخته است مگر این دیگران <کرزی حکمتیار وعبدالله وغنی و... >العیاذا بالله خود جوش ومردمی اند کسی که طالب را ساخته اینها را هم ساخته با یک فرق که این دیگران اسباب بی حیای وبی بندوباری ونا امنی را فراهم مینمایند وطالب را نسبتا خوبتر ساخته که حد اقل ظاهرشان به فحشا وفساد ونا امنی ناجور بوده در عالم اسباب به شریعت موافق میباشند گرچه انهای که ساخته اند ومیسازنددین ندارند نه یهودی نه مسیحی ونه مجوسی وزردشتی ونه هم انسانی واخلاقی و... فقط منفعتی واستعماری اند هر که در قالب منافع شان جور در بیاید اورا به اغوش میکشند وازان استقبال مینمایند دموکراسی وازادی بیان وحقوق بشر وهمه انگیزه های در ظاهر مقبول ومعقول را که مطرح میسازند در استخدام همین مکتب شان میباشد وبا تاید غنی وتقلب هایش این نیرنگ شان بر ملا گردید وچهره ای اصلی شان هویدا شد اینها که هیچ چیز ندارند حتی کمی حیا هم ندارند وچنان رویه میکنند که همه میدانند وبه چشم جهانیان داخل میشوند خلیل زاد که یکی از ایادی انهاست میگوید رای را غنی برده است ولی دلایل طرف عبدالله هم معقول است یعنی چه!!! وقتی رای راغنی برده است به هیچ صورت نمیتوان گفت که دلایل عبدالله معقول است اینها همه جهان را بی شعور وبی حس می انگارند وباز کدام رای از چهل ملیون نفوس وبیست ملیون شرایط رای فقط باهمه تقلب هایش دوصد هزار رای بیش ندارد ازین بیشتر تمسخر به عقل جهانی میشود که این روش رادموکراسی نام نهاد ووقتی خاک مارا اشغال نمودند بهانه ای شان مواد مخدر ومبارزه با تروریزم وتطبیق دموکراسی بودازین سه ادعا کدامش را حتی یک در صد در منصه ای اجرا قرار داده اند؟ حال که میگویند خارج میشویم برامدنش هم مثل امدنش میباشد
کوپی کش

>>>   هزار میلیارد که سهل هست، 100 صد هزار میلیارد دالر هم منابع داشته باشیم، در جنگ و خونریزی دود شده به هوا خواهد رفت. تا موقعی که پایه های سیاسی و قوانین حاکم در کشور ملی و مردمی نباشد، پایه های اقتصادی نیز در دست و انحصار رانت خواران، مفت خوران، و راهزنان دولتی، خرافاتچی ها و متعصبین دینی در جنگ و خونریزی و ویرانی کشور هزینه و صرف خواهد شد. بعبارتی ساده، پایه های سیاسی ملی و دموکراتیک اقتصاد پوپا و پایدار را می سازد که لازمهً آنهم استقرار دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان جهت رفع تبعیض و تاًمین منافع ملی و عدالت در کشور هست.

>>>   Jalaledin Arian
خلیلزاد ، کرزی ، غنی و حواریون آنها ، به قول ماکسیم گورکی : “دیگه آدم نیستند ، بلکه چکش ها و ابزاری هستند برای کر و گیج کردن مردم مان “.
اهداف این عفریت ها این است که چطور بتوانند مردم را در زیر حاکمیت استبدادی قومی شان قرار دهند و در عین زمان فرمانبردار و خوش خدمت خوب برای ارباب کلان شان یعنی امریکا باشند !

راهکار وعملکرد این افراد ، صرفاً منحصر به امروز نیست ، بل از گذشته های دور از اسلاف شان به ارث گرفته اند .... این ما هستیم که در کمال ساده لوحی ، کوله بار ستم و استبداد را با همه سنگینی اش با شانه های خود حمل می نماییم .
خیلی ذلیل و اندوهبار است !

>>>   Hafiz Ravand
عزیزان ! اشرف غنی احمدزی برای برگزاری جرگه قبائیلی اش پنج میلیون دالر خرچ کرده میتواند ، اما از پول گمرکات ، برق ، مستوفیت ، ترانسپورت، شهرداری ودیگر منابع اقتصادی هرات که بالای ۳۵ درصد از عواید کل کشور را پوره میکند . نمی تواند امکانات پولی ازبابت قرنطینه بیماران ویروسی را که فاجعه بار است در مرز آماده کند ، چرا وبه چه دلیل ؟

>>>   نیلوفر بدخش خراسانی
آرزو خانم فرامرز تنما دختر نورستانی گفته بود:
" ارگ گذرگاه جنسی است" اما حالا خودش در این گذرگاه توقف کرده ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است