امید که سال نو سال آگاهی بخشی به مردم باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ کد خبر: 162684 منبع: پرینت

دوستان عزیز و ارجمند!
اجازه دهید نوروز باستان، این میراث گرانبهای نیاکان با خرد مان را به پیشگاه شما، خانواده های عزیز شما وهمه ی « آ زدگان» جهان تبریک وتهنیت عرض نموده و برای تان از تۀ دل سال نو ی پر از فیض وبرکت، خوشی وبهروزی ، صلح وخوشبختی بخصوص در امان بودن تان را از بلایی به نام "ویروس کرونا" آرزو ببرم.
امید است همۀ مان، نوروز امسال را با آرزو های نیکی توأم با پندارهای نیک که کردار های نیک مان را برای تحقق اهداف والاو انسانی مان درپی داشته باشد، آغاز کنیم.

جا دارد که در آغاز سال نو؛ آن عده از یارانی را که طی سال پار، باهم یک جادر زندگی واقعی و فضای مجازی برای تحقق یک سلسله اهداف والا، دادخواهانه و انسانی قلم زدیم، صدا بلند کردیم و گام برداشتیم مخاطب قراد داده و برای اجرای وظایف بزرگی که در برابر همۀ ما قرار دارد، تجدید پیمان کنیم.

به نظر من اساسی ترین ومبرم ترین وظیفه ای که دربرابر ما و در برابر همه انسانهای آزاده درشرایط کنونی قرار دارد؛ همانا جلوگیری از احیا و تسلط مجدد طالبانیزم با هیأت و چهرۀ جدید بر سرنوشت کشورو مردم ما است.
چنانچه همه میدانیم هدف اساسی از سازش ومعاملۀ قبیله سالاران با تروریس تهای طالب و حامیان خارجی شان فقط وفقط تأسیس و تحکیم نظام اقتدارگرای تک قومی متکی بر کنفدراسیون قبایل است که میخواهند از گروه های دهشت افگن طالب و داعش به مثابۀ نیروی های ضربتی برای سرکوب ومهار ساختن هرنوع حرکت آزادیخوهانه وتجدد طلبانۀ عناصر تحول طلب از جمله زنان وجوانان، و مردمان تحت ستم استفاده ببرند.

از آنجاییکه مبارزه برای مهارساختن وجلوگیری از تحکیم چنین نظامی به مراتب سهلتر از مبارزه در جهت سرنگونی آن، پس از افزوده شدن طالبان به این نظام است؛ عنصر زمان وعاجل بودن موضوع از همه مردمان آزادیخواه وتحول طلب، زنان با شهامت وجوانان برومند و همۀ آنانیکه خواهان برگشت طالبان بر اریکۀ قدرت نیستند می طلبد که صفوف خودرا به دور شعار « نه! با طالبانیزم! نه! بر تسلط سازمان استخباراتی پاکستان بر سرنوشت کشور!!» هرچه فشرده تر متحد سازند.

برما است سال نو را به سال آگاهی بخشی مردم از خطرات، پرخاشگری و بنیاد گرایی مذهبی به خصوص نوع طالبی و داعشی آن و سال تشکل اقشار وسیع مردم به خصوص جوانان و زنان برای مهار و جلوگیری از عملی شدن پروژۀ طالبانی ساختن نظام مبدل سازیم.

با تقدیم تبریکات مجدد نوروزی برای همه دوستان و همرهان مبارز راه صلح و بهزیستی، عدالت ومساوات، پیشرفت و ترقی؛ صحت و بهرزی آرزو میبرم.
هر روز تان نوروز
نوروز تان پیروز

ن. م .خرمی (باختریان)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سال نو
مردم
نظرات بینندگان:

>>>   سال نو همه مبارک
امیدوارم که امسال سال آگاه شدن ملت افغانستان باشد و آگاه شوند که
کس نه خارد پشت من
جز ناخن انگشت من

>>>   افغانستان جغرافیایی مهمی است که همیشه قدرتهای جهانی بالای آن دخالت میکنند گاهی انگلیس ، گاهی شوروی ، و حالا هم امریکا، و ملت کم سواد و ضعیف شده ما هم خود توانایی مقابله با مشکلات داخلی و ماحول خود را ندارند کاشکی کمی ثبات و رشد اقتصادی بیایه اینکه با اسلام گراها میایه یا با جهادیها فرقی نمیکند.
کمی ثبات که بیایه امریکا و هم‌پیمانانش به نحوی حکومت افغانستان را راضی یا ناچار میکنه که معادن و سایر منابع طبیعی خود را در معرض سرمایه گذاری و فروش جهانی بگذارد تا هزینه ها و قرضداری های شان را بپردازد، آنوقت از فعلاً بهتر میشود و حتی ممکن است به زور و لذت پول و تجارت حکام افغانی تابع سیاستهای سرمایه داری امریکا شوند و کم کم افغانستان یک کشور آباد و پیشرفته شود که بطور اوتومات بازارهای کشورهای همسایه و دورتر وابسته به محصولات زراعتی ، ترانزیت و تجارت افغانستان شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است