انگیزه ترور حشمت کرزی به ۳۵ سال قبل برمی گردد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۷    ۱۳۹۹/۱/۴ کد خبر: 162732 منبع: پرینت

قتل و دشمنی در فامیل حامد کرزی هنوز خاتمه نیافته است.
سال ها است اقوام و قبایل مشکلات فامیلی خود را بدون مقامات عدلی و قضایی حل میکردند حالا چطور؟

خانواده کرزی یکی از جنجالی ترین قبایل جنوب افغانستان بوده ولی به علت قدرت مالی و سیاسی جنجال های این خانواده تا حد امکان پنهان می ماند.
اشپیگل آنلاین آلمان در شماره تاریخی 23 دسامبر 2009 از قتل یک جوان ۱۸ ساله از اقوام حامد کرزی خبر داد، که انگیزه این قتل سابقه دیرینه دارد.

رییس جمهور کرزی گفته است جوانی که در قندهار کشته شده است بقول او یک موضوع فامیلی و یک حادثه ناگواری بوده که ۳۵ سال قبل در زمان جهاد در پاکستان رخ داده است.

بگفته کرزی آن زمان کاکایش در منزل یکی از اقوام کشته شده که حالا یک جوان 18 ساله، که وحید کرزی نام دارد از همان فامیل که گویا پسر کاکای کرزی میباشد و در نزدیکی های قندهار که محل سکونت حامد کرزی بوده به قتل رسیده و حدس و گمان هایی وجود دارد که انگیزه این قتل به ۳۵ سال قبل برمی گردد.
حالا بستگان هردو فامیل گناه را به گردن دیگری می اندازند و جنجالی بوجود آمده که در این رابطه باید منتظر نتیجه تحقیقات و احتمالا قتل های دیگری بود.
رییس جمهور گفته است مقامات وزارت امور داخله قتل جوان 18 ساله که پسر کاکای وحید کرزی میباشد را مورد بررسی قرار میدهند.

روزنامه (نیویارک تایمز) خبر داده است که پسر کاکای وحید کرزی در ماه اکتبر سال ۲۰۰۹ در مقابل چشمان خواهر 12 ساله اش به قتل رسیده است.
قاتل یکی از اقوام نزدیک کرزی میباشد که انتقام قتل پدرش را که ۳۵ سال قبل اتفاق افتاده گرفته است، اقوام قدرتمند کرزی در حال حاضر از قاتل محافظت نموده او را به مقامات عدلی و قضایی تسلیم نمی کنند.

به قول (نیویارک تایمز) متهم به قتل، یکی از پسران کاکای کرزی می باشد که پدرش ۳۵ سال قبل کشته شده و او پس از قتل پدرش به امریکا رفته و پس از سال ها به افغانستان برگشته است.
نام متهم وحدی کرزی، که او نیز در افغانستان از طریق کار در شرکت های امنیتی مانند حشمت کرزی به قدرت و ثروت کلانی دست یافته است.

در این گزارش آمده است که پدر او زمانی کشته شده که خواهرش موافقت نموده بود تا نامزادی وی با پدر وحید کرزی انجام گیرد درحالیکه (این پسر و دختر از سن کودکی با هم نامزد بوده اند) حالا این پسر جوان که نامزد اش از او گرفته شده، انتقام می گیرد. ولی برادر زاده کرزی اتهام قتل را رد میکند، این حوادث میتواند در تصمیم رییس جمهور کرزی برای مبارزه با فساد در دستگاه دولتی مانند ابر سیاهی سایه افکند. (ختم ترجمه)

(اینک نزدیک به چهار سال از آن تا تاریخ میگذرد ولی تا حال نتیجه آن همچنان مجهول بوده، کارشناسان حقوقی در قندهار می گویند، مقامات عدلی و قضایی این ولایت تا حال دوسیه این قتل را بررسی نکرده و آنرا به فراموشی سپرده اند.
این در حالی است که اوضاع شکننده عدلی و قضایی و فساد اداری در افغانستان چنان به اوج خود رسیده، که اکثرآ خود را مطیع قانون نداسته، به رفتار مقامات بالا نگاه میکنند زمانیکه قانون شکنی در رده بالا حکومت افغانستان الگوی برای جامعه باشد، فاتحه حکومت قانون در افغانستان خوانده است.

اجرای قانون در بخشی از افغانستان و حل فصل و جنجال های خانوادگی از قبیل ازدواج، طلاق، میراث و موضوعات جنایی در بخش زیادی از مردم افغانستان که فامیل کرزی نیز استثنا نیست از طریق مقررات قبایلی به مرحله اجرا در می آید کمتر کسی به قانون و مقامات عدلی و قضایی مراجعه نموده، خود آنان قانون را در دست میگیرند. این روش در مناطق جنوب و شرق افغانستان موضوع عادی بوده، که به دست بزرگان قبایل حل میشود نه از مجرای قانون.

تا زمانیکه همه مشکلات و جنجال های حقوقی، اجتماعی و جنایی از طریق مجرای قانون حل نشود و حکومت قانون در افغانستان قابل اجرا نباشد، این کشور همچنان در تب بی قانونی خواهد سوخت، اینک موضوع حقوقی خانواده کرزی امتحانی است در برابر قانون).

محمود منجم زاده‏
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
حشمت کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   اقوام و قبایل بهخ قانون مدنی ارزش نمیدهند ، انها مشکلات قومی خود را یا به پول یا به دختر دادن حل می کنند
ف

>>>   از این معلوم می‌شود که شما دلال کرزی بودید که از عمق قضیه خبردارید چون دلالی برای شما یک پیشه مانده است

>>>   اگر کرزی با قبایلش توان تطبیق قانون را میداشت افغانستان به این روز نمیرسید . برادرش محمود کرزی کابل بنگ رادزدید و از طریق حامد کرزی که ریس جمهور بود برآت گرفت اما فرنود که میخواست تمام سیر و پودینه این فجایع بزرگ برادر کرزی را فاش نماید در زندان به قتل رسید اما محمود کرزی با این پول دوباره خود را برای چور مردم افغانستان آماده میسازد این قوم هیچ وقت قانون را رعایت نکرده و نمیکند و عامل تمام فقر و کینه توزی در افغانستان همین مردم است که 90 ٪ شان بیسواد است و از رفتن به مکتب نفرت دارند 10 ٪ دیگر شان همیشه برشانه های 90٪ خود سوار شده دیگران را چور میکنند .

>>>   خود کرزی ها دلال هستند و دلال بودند۰ دلال انگلیس بودند حال ..... امریکا را میکنند۰

>>>   اقوام و قبال پشتون اگر مشکلات خانواده گی داشته باشند ، اگر جنگ برای تصرف زمین ، اگر جنگ برای میراث و اگر دعوا برای تقسیم اب داشته باشد فقط با قربانی کردن دختران خود موضوع را حل می کنند فقط یک دختر می دهد و جنجال خلاص می شود این است قانون و فرهنگ پشتوان ها آنها قوانین مدنی را قبول ندارند
یاسر از وردک

>>>   در توابع ننگرهار مانند شینوار ، رودات ، سرخرود و جاهای دیگر ببنید که بد تر
ازین و ازان است زن ها ی حتی خانه دار اختیار خود را ندارند آلش بدل (تبادله )
میشوند بالایی داده میشوند حتی به قاطر و مال و آل دیگر چه رسد
به دختران و خرید و فروش و بدل در مقابل جرایم اقارب شان ( بد دادن )
این مسایل بار ها رسانه ای شده . وزارت امور مسلمانی و شوون اسلامی
پوره خبر دارد و در زمینه علاقه گرفته و کاری از دستش بیرون نیامده آنرا
رسم و رواج و عنعنه خوانده و سنگ را بوسیده و گزشته .
غلام قمر

>>>   فرهنگی که در آن بَد دادن و بد گرفتن جهت حل منازعات یک روش عادی باشد از آن فرهنگ و آن مردم چه توقع دارید؟ مفت خو مردم به این ها قوم ک۰۰سفروش نگفته اند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است