پومپئو و اعلام کاهش کمک های آمریکا به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۹/۱/۵ کد خبر: 162740 منبع: پرینت

پس از آن که مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا با غنی و عبدالله در کابل دیدار کرد و دیدارهای آنان بی نتیجه پایان یافت، امریکا اعلام کرد که کمک هایش به افغانستان را امسال تا یک میلیارد دالر کاهش می دهد و نیز یک میلیارد دالر دیگر را سال آینده میلادی کاهش خواهد داد.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده است که «ایالات متحده عمیقاً متأثر است که رییس جمهور افغانستان اشرف غنی و رییس اجرایی پیشین عبدالله عبدالله به وزیر پومپئو خبردادند که آنان نتوانستد روی یک حکومت که می تواند به چالش های حکومت داری، صلح و امنیت رسیدگی کند و به فراهم کردن رفاه و صحت به شهروندان افغان کمک کند، توافق کنند.»

به گزارش طلوع، در اعلامیه آمده است که «امریکا از آنان (غنی و عبدالله) و این که این کار آنان چی معنایی به افغانستان و اهداف مشترک ما دارد، ناامید است. ناتوانی آنان روابط امریکا و افغانستان را صدمه زده است و متأسفانه به آن افغانان و امریکاییان، و همکاران ایتلاف که جان ها و دارایی شان را در ساختن آینده برای این کشور قربانی کرده اند، بی احترامی شده است.»

در اعلامیه آمده است:‌«به خاطری که ناتوانی این رهبری تهدید مستقیم به منافع امریکا وارد می کند، به صورت آنی، حکومت امریکا بازنگری همکاری های ما با افغانستان را آغاز خواهد کرد.»

در این اعلامیه امریکا گفته است که «در میان دیگر اقدام ها، ما امروز تعدیل در مصارف ما در افغانستان را اعلام می کنیم و به صورت آنی یک میلیارد دالر از کمک های ما به افغانستان را امسال کاهش می دهیم. ما همچنان بازنگری تمام برنامه ها و پروژه های مان را آغاز خواهیم کرد تا کاهش بیشتر را مشخص کنیم و تعهدات ما در نشست های آینده دونرها به افغانستان را بازنگری می کنیم.»

اعلامه می افزاید:‌‌«ما این را به رهبری واضح ساختیم که ما عملیات های امنیتر را که تحرک سیاسی دارند پشتیبانی نمی کنیم و نیز از رهبران سایسی که این گونه عملیات ها را فرمان می دهند یا آنانی که از آن دفاع می کنند یا از حکومت موازی پشتیبانی می کنند، حمایت نمی کنیم.»

در اعلامیه آمده است که «امریکا به این باور ادامه می دهد که توافق سیاسی یگانه راه حل به جنگ (افغانستان) است. ما می بینیم که رهبران افغان به گونه دوامدار به تعهدات اعلامیه مشترک عملی نمی کنند، به ویژه در بخش تشکیل یک هیات ملی برای اشتراک در گفتگوهای بین الافغانی یا در اقدام عملی باری تسهیل رایی زندانیان از سوی هردوطرف به حیث یک اقدام اعتمادسازی برای رسیدن به یک توافق سیاسی و به دست آوردن آتش بس دوامدار و همه جانبه. ما به خروج مشروط نیروهای ما از افغانستان بر بنیاد توافقنامه امریکا و طالبان ادامه می دهیم.»

اما ایالات متحده در این اعلامیه راهی برای بازنگری این تصمیم اش نیز گذاشته است و گفته است که «اگر رهبران افغان راه تشکیل یک حکومت همه شمول را انتخاب کنند که بتواند امنیت را تأمین کند و در روند صلح اشتراک کنند، امریکا آماده است تا از این تلاش ها حمایت کند و بازنگری امروز اش را پس بگیرد.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پومپئو
کمک آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   Abdula Watandar
منطق کهنه ای " مرگش یک وزارت و چند سفارت است "

به نظر می رسد که داکتر عبدالله، محکم و استوار ایستاده است، و پمپیو نتوانسته است وادار به عقب نشینی اش بکند. این کار داکتر عبدالله و دوستانش ستودنی و حیاتی است. برعکس تندگویی های آدم های چون سلطانزوی و آقای مرتضوی و امرالله صالح، قدرت و جایگاه غنی لرزانتر از آن است که تصور می شود. غنی دارد با سر تمبگی و به سرعت به سمت بن بست می راند. مدعیان بسیار قدرت افغانستان در طول پنجاه سال گذشته در این بن بست گیر کردند و به سرنوشت تسلیم شدند.

پست جدید آقای مرتضوی هم نشان می دهد که دچار ترس و دستپاچگی شده اند. آنها به خوبی می دانند که مقاومت داکتر عبدالله و تیمش نمی تواند بدون رایزنی با برخی از کشورهای نگران منطقه باشد. متاسفانه آقای غنی و جوان های "انگلیسی فام " و خیالپرداز دور و برش، شناخت خوبی از جامعه ای افغانستان و محرک های اصلی جنگ پنجاه ساله ای ما ندارند. پایان دادن به این جنگ و ایجاد یک حاکمیت قومی با تکیه بر یک کشور خارجی و کمک چند جوان خوشخیال اگر این قدر ساده می بود، این کار دهه ها قبل صورت گرفته بود. غنی و دوستانش هنوز دارند با همان منطق کهنه ای "مرگش یک وزارت و چند سفارت است" محاسبه می کنند، اما توافق امریکا با طالبان، و رانده شدن جبری رهبران عمده سه قوم بزرگ افغانستان در یک تیم، بازی را از بنیاد دگرگون کرده است. غنی و دوستانش، غلط محاسبه کردند / می کنند. وقت آن است که چشم ها را باز کنند، از خیال پردازی دست بکشند، و یک نگاه واقعبینانه تری به پیرامون شان بیاندازند. بیرون از ارگ، زیر پوست شهر، چیزهای مهمی شور می خورد !

خلیلزاد هم کم کم، متوجه محدودیت استفاده از زور و امکانات یک قدرت خارجی خواهد شد. بی توجهی پمپیو به وی در ملاقات هایش نشان می دهد که ایستادگی تیم داکتر عبدالله، اعتبار این مرد قومگرا را هم دارد خاک آلود می کند. من شکی ندارم که اگر رهبران و نیروهای عمده سه قوم بزرگ افغانستان که در تیم داکتر عبدالله جمع شده اند در کنار یکدیگر محکم و جدی ایستاد شوند، و به تمرکز بیش از حد قدرت، و روند قومی شدن حاکمیت نه بگویند، هیچ قدرتی در شرایط امروزی منطقه، توان آن را ندارد که خواست های شان را نادیده بگیرد.

>>>   Wahid Marzban
سفر وزیر خارجه امریکا به کابل و آنچه در این سفر اتفاق افتاد، می تواند دو پیامد مهم داشته باشد.
نخست‌؛ جور آمدن دو طرف و توافق روی یک حکومت مشترک، فراگیر و همه شمول.
دوم؛ درصورت ادامه بن‌بست سیاسی موجود، آوردن طالبان به دروازه های کابل و ایجاد یک اداره موقت‌ به رهبری شخص ثالث.
با این حال امیدواری مردم افغانستان این است که هردو بزرگوار شرایط بسیار حساس کشور را درک نموده و با از خودگذری دوجانبه، روی یک راه حل منطقی و عادلانه به توافق برسند. تا این ملت رنج دیده و ستم کشیده شاهد رفتن بسوی آینده بهتر به ویژه پیشرفت در روند مذاکره و توافق صلح با طالبان، باشند.
به امید آزادی و آبادی افغانستان عزیز!

>>>   ببينيد كه اتفاق اقوام مظلوم چه كار ها ميتواند . هم انتخابات را با راي شفاف با اكثريت مطلق برد و هم روي تقلب كار را در دنيا سياه ساخت و هم جهان را به لرزه اورد. پاي پوتين و پمپو را براي حل ان به كابل كشاند. محكمتر شدن اين اتفاق اشرف غني را به زمين ميزند و دايمي شدن اين اتفاق قدرت را براي هميشه و دايمي در دستان اقوام مظلوم قرار ميدهد .

>>>   بهترین کار کرد امریکا باید هر چه زود تر از افغانستان خارج شود ودر افغانستان یک حکومت صد فیصد اسلامی به وجود بیاید و امریکا باید این دیمکراسی را که توسط فاحشه های خود در افغانستان پیاده می‌کرد نیز گلم اش را جمع نماید

>>>   خارجی ها میخواهند با لباس های خود به چشم عالم داخل شوند طفل خانه وشبان صحراباور نمیکند که غنی ودارودسته اش که همه وارداتی وتکنوکرات های بی دین وبی وطن اند باسویچ انها امده اند وباریمود انها هدایت وکنترول میشوند قدرت وتوانای نه گفتن بجایش قدرت سکوت را هم ندارند نمونه ای خوب این ادعا رفتن غنی در بگرام نزد ترامپ بودچنان فکر میشد که او یک اسیر دست وپا بسته است همچنان عبدالله ورفقایش

حال ببینید که مقاطعه وقطع کمک به امریکا ونیروهای خارجی وامنیت افغانستان وروند صلح چه فایده داردمگر این که برنامه شان این باشد که زمینه ای دور کردن هردورا داشته باشند وزمینه را برای امدن <وحیدی>و یا کدام اجنت ومزدور دیگر مساعد سازند اگر انها واقعا میخواهند موضوع افغانستان به شکل دموکراتیک حل وفصل گردد خلیل زاد را از اینجا بیرون نمایند وبعد زیر نظر یک کمیته ای بین المللی غیر محاید انتخابات برگذار نمایند هرکه رای بیاورد انرا به رسمیت بشناسند اگر خارجی ها چراغ سبز نشان نداده باشند هرگز غنی وتیمش جراءت تقلب واعلان تقلب را ندارند وباز دیده ودانسته بخاطر این که اختلافات را حادساخته باشند در مراسم تحلیف غنی بی پرده اشتراک نمودند اگر راستی این مشوره ای نادرست را خلیل زاد برای شان داده باشد باید اورا محاکمه ومجازات نمایند که حیثیت یک قدرت بزرگ رابخاطر منافع قبیله اش بر باد میدهدقضیه هرچه باشد غنی وعبدالله وهمراهان شان اصلا ملامت ومقصر نیستندزیرا اینها همه در کنترول خودخارجی ها اند وهمه مسولیت متوجه اشغالگران است از نگاه قانون جهانی هم امنیت کشور مستعمره بعهده کشور استعمار گراست

گل نبی عیدی زاده

>>>   از اول مردم میدانستند که رای تقلبی غنی و خریدن کمیشنران انتخاباتی انهم ازپول ملت و اعلان زود هنگام و نادرست مبنی بر پیروز سازی غنی از جانب خانم حوا علم نوررستانی ریسه کمیسون انتخابات عواقب بس ناگوار و خطرناک بربادی کشور و مردم را در پی دارد اما اقای غنی شخص متکبر از خود راضی کوتاه فکر و تیم همکاران نزدیک اش یعنی یازنه ها صاحبان چوکی در پست های گلان دولت بچه جوانک های کلان شده در خارج مملکت بی خبراز رمز و راز حکومتداری و حکومت کردن انهم در کشوری کثیرالاقوام چون افغانستان نه رای تقلبی و نه حکومت تگ قومی و نه نشان دادن زور هیچ کدام موثر و موفق بوده نمی تواند جز اوردن درد و غن به کشور و مردم و بدنامی و روسیاهی بخودشان دیگر چیزی نیست چون تجربه بیشتر از صد سال گذشته اینرا ثابت کرده که عوام فریبی و تقلبکاری و تگ قومی درین کشور بی نتیجه و بی اثر است اما غنی و دارو دسته نا فهم اش این مطلب را نادیده گرفته و یا اصلا درک نکرده بودند که باز هم تکرار گذشته ناکام را دوباره تجربه کردند و خود را روسیاه تاریخ کردند .

>>>   اگر اوضاع خیلی بحرانی شود عبدالله به فامیل خود درهند می پیوندد وجناب اشرف غنی هم با ملکه دریک پرواز به لبنان یا امریمکا میروند ، جنگ سالاران غاصبان دزدان شروفساد و قلدران از پیش با طالبان درتماس بوده اند میماند مردم عادی که همه نمصیبت ومشکلات بازهم نصیب اینها میشود ، که صلاحیت ریش شلان هم دراختیار شان نخواهخد بود ، ریش ازما صلاحیتش از پاکستان ،

>>>   نان روغنی را بخورید اگر نخوردید قمچین تیار است
بابا ما شکم رو هستیم پیچ میشویم
بلایم به پس تان
پر خوری نمیکرین
سزای ماست قاق به گفته شما افغانها قروت آبگرم است
باااای

>>>   داکتر عبدالله چوکی کمتر از ریاست اجراییه و امتیازاتی که در دولت گذشته برای این مقام وجود داشت،یعنی سی فیصد حق مصارف بودجوی و سی فیصد حق انتخاب اعضای کابینه و دایر نمودن جلسات شورای وزیران و غیره امتیازات نمیخواهد،اما اشرف غنی اًن را قبول ندارد و میخواهد او را رییس شورای صلح مقرر کند و چند وقت بعد کدام انتحاری را،مثلی که کرزی به جان برهان الدین ربانی فرستاد و او را نزد احمد شاه مسعود فرستاد،اشرف غنی نیز کدام انتحاری را به جان داکتر عبدالله خواهد فرستاد و داکتر عبدالله را نیز نزد احمد شاه مسعود و ربانی خواهد فرستاد.

>>>   میگویند تلاش ها وکوشش های وزیر خارجه ای امریکا در مورد تنش های غنی وعبدالله بی نتیجه ماند!!!
مگر امریکای ها از ریشه های اختلاف ونحوه ای برگذاری انتخابات وتقلبات انتخاباتی بی اطلاع وبی خبر است اگر چنین باشدبالای سازمانهای اطلاعاتی انهابه حیث یک ابر قدرت باید خط بطلان کشید وازانها کاملامایوس ونا امید گشت در حالی که چنین نیست انها از هر حرکت ونزاکت های داخلی وخارجی این کشور کاملا مطلع واگاه اند ومیدانند جزور تنش های موجود در کجانهفته ومرموز میباشد و همانطوری که در ایجاد کشمکش ها نقش دارند وعمدا این جنجالها واختلافات را خلق میکنندطریق حل ان را نیز بلد اند اگر گزاف نگفته باشیم فقط ظرف نیم ساعت وکمتر ازان هدایت صادر نمایند وطرف های قدرت طلب وخود خواه مجبور اند تا دساتیر انهارا عملی سازند اما یک نکته ای ازعملکرد های انها خام ونا پخته وضعیف است وان این که فکر مینمایند با این خیمه شب بازی ها ملت افغان وجهان را فریب میدهند وبه چشم جهان وجهانیان خاک میرنند تنها این خوابشان تعبیر درست ندارد واین راهی را که میروندبه ترکستان است وباید بدانند وبه یقین میدانندکه دیگران هم از عقل وخرد وازین نعمت خدا دادی برخوردار اند وهرگز فریب خدعه ها ونیرنگ های استعمار رانمیخورند وبه زبان حال به انها گوشزد مینمایند که<به هر رنگی که خواهی جامه میپوش=== من از طرز خرامت میشناسم وبروید ملت ساده دل وبی الایش امریکا را فریب دهید هرچه ما به این درس های شیطنت از اول بلد واگاه هستیم از بس که مارافریب داده اند وبالای ما نقشه های شوم وشیطانی خود را تطبیق کرده اند جبرا ما به پختگی واگاهی رسیده ایم دیگر این شیطنت ها بالای ما اثر گذار نیست
تبنگچی

>>>   غنی با لجاجت و یک دندگی افغانستان را به نابودی می کشاند.
برای آمریکا هدف خودش مهم است.
و برای رسیدن به هدف و اهداف خود میتواند که غنی را ملا برادر تعویض کند.

>>>   چقدر دروغگو اند دولتمردان ایالات‌متحده امریکا.
با کشیدن عساکر اشعالگر در ماه های همین سال و سال 2020 میلادی فکر کنم در هنگام چهارده ماه بعدی مصارف خرج ارتش و خرید اسلحه در همین مدت به دومیلیارد دولار کاهش می ابد.
باز اداره امریکا مردم را لوده ساخته است. این بار مردم جهان و بويژه مردم جهان را.
بشرم خلیلزاد که بادار ات را عبدالله نیمه پشتون پاسخ قاطع داد.
او عبدالله اگر معامله کردی نشاید که نامت نهاد انسان ملی بلکه مانند اوغنی آدم خان مولی

>>>   از درد اش پندیدگی اش زیاد است
به این مگویند خام پورتگی
نه کرک دارند نه مرک

>>>   قطع این هزار ملیون کمک برای رئیس صاحب جمهور تاثیرندارد او ملیون ها دالر دارد برای رئیس صاحب جمهور از همه مهمتر اینست که باید بنام رئیس جمهور باشد اگرهم روزی سی چهل سرباز شهید شود ویا مالیات رابه اندلازه بالاببرد که یک کیلو آردبه هزار افغانی برسد ویا یک نان خشک به صد افغانی هم یافت نشود بازهم بالای عبدالله ئاشرف غنی تاثیری ندارد،

>>>   کمک هارا کاهش دهند بهتر است،زیرا این پول ها به درد ملت افغانستان نمیخورد. همه بجیب جنگ سالاران وسگ های زنجیری دولت میرود.
همچنین کورنا هم مکل بزرگ جهانی است ولی در کشور هامهم نیست که باشد یا نباشد، زیرا موردتهدید سه جانبه قرار داریم.
یکطرف خود کورونا، دشمنی که آنرا نمی بینیم
ازطرف دیگر تورونا که هر روز ملت کشته میدهند.
طرف سومی هم گرسنگی، بیچارکی، بیکاری و هزاران بدبختی یی دیگر.
غم زمانه خورم یا فراق یار کشم؟
به طاقتی که ندارم کدام بار کشم؟

>>>   جریان مذاکرات پمبیو با دوطرف نزاع از این قرار بود!
وقتی وزیر خارجه ای امریکا به کابل میرسد در استقبالش سفیر امریکا در کابل وزلمی خلیل زادمی شتابند انها با هم دست نمیدهند وفقط با خوش امدی لفظی مقدم اورا گرامی میدارند بلا فاصله به قصر سپیدار میروندهنگامی که پمبیو داخل اطاق مذاکره با عبدالله میگردد خلیل زاد هم با دیده درای تام میخواهد داخل اطاق گردد که از طرف خود امریکای ها ممانعت بعمل می اید ونمیگذارند تا خلیل زاد داخل محفل شود مدت یک ساعت ونیم عبدالله انچه رویداده وبه وقوع پیوسته مکمل به وزیر امریکی تشریح مینمایدودرین مدت پمبیو فقط یگان استفسار ها دارد وبس
بلاخره وزیر خارجه ای امریکا از عبدالله خواهش میکند تا باهم به ارگ غنی ویا خانه ای خلق بروند عبدالله با پیشانی باز درخواست را قبول میکند وقتی به ارگ میروند حمد الله محب وصالح هم میخواهند تا در جلسه حضور به هم رسانند ولی عبدالله پیشنهاد میکند که مذاکرات باید سه جانبه باشد که مورد قبول وزیر خارجه ای امریکا قرار میگیرد ومدت یک ساعت جلسه به درازا میکشد ودرین مدت غنی خان با چیغ وفریاد های معمول جلسه را باهم میزند وظاهرا یکی از حامی ها ی اصلی خودرا از دست میدهد درین میان عبدالله سه پیشنهاد دارد اول نتیجه ای انتخابات باطل اعلان شود ویک حکومت توافقی با پایه های وسیع از همه اقشار ملت بمیان اید ویایک حکومت صدارتی تشکیل گردد که در صدر دولت غنی خان ودر راس حکومت عبدالله باشد ویاهم به حضور نا ظران بین المللی صندوقها باز شماری ورای بایمتریک هرکدام بیش تر بود به دیگری تبریک بگوید این هرسه پیشنهاد عبدالله به مزاق غنی خان جور در نیامده مجلس بدون نتیجه خاتمه می یابد واین که بنده وخلیل زاد ومعاون اول عنی در مجلس راه نیافتیم باعث سر افگندگی وسر خجلی همه اطراف شد وپمبیوکه فکر میکرد ریس ارگ منتخب خلیل زاد اداب مجلس ومذاکره را بلد است نا امید وسر افگنده کابل را به قصد دوحه ترک مینماید وانجا با ملا برادر ملاقات نموده هدایات لازیم را برای انها صادر وبسوی واشنگتن پرواز مینماید گذارش موثق است یک ذره هم کمی وکاستی ندارد مطمین به چاپ برسانید
شیخعلی تگذاری سانچارکی

>>>   جناب رئیس صاحب جمهور گفتند:
قطع کمک یک ملیارد دالری امریکا بالای ارگ ومشاورینش هیچ اثری ندارد
پول برای آنها از طریق ازدیاد مالیه از جیب مردم کشیده میشود !

>>>   بدترین خبر اینکه :
ماسک های که مریضان کرونا قبلا درچین استفاده میکرده اند به افغانستان صادر شده

>>>   در پیام اشرف غنی امده که قطع کمک یک ملیارد داری امریکا بر زندگی مردم اثری چندان ندارد غنی سیر چپاولگر دارایی های عامه از شکم گشنه مردم کجا خبر است که حالا چنین سخن را زده بیشتر از پنجاه فیصدمردم ما در حال فقر شدید قرار دارند که شب ها بی نان با زن و اولاد شان می خوابند و تعدادی دیگری در حالت نیمه فقر اند یک فیصد مردم در نهایت دو فیصد مردم که از چور و چپاول و غارت مال مردم و دارایی های عامه بخود زر اندوزی کرده اند و برای شکم هایشان مار و گژدم ساخته اند بشمول غنی و دارو دسته خاین ان شب پلو و روز چلو و غذای مکلف زهر و ذقم میکنند .
اگر مردم گشنه و فقیر اند به غنی چه
اگر کار ندارند نان ندارند به غنی چه
غنی که سرش زور امد پای بفرار میگذارد دوباره نزد دختر و بچه اش در امریکا محل زندگی بیشتر از چهل سال گذشته اش بر میگردد
غنی جان ولا بلا کرده ای
خیانت به سید و ملا کرده ای.

>>>   غنی یهودی یک شخص غلام حلقه به گوش کفار است و زنش هم یک یهودی اصل لوبیا است

>>>   بخش های کلیـــدی که از قطع کمک انمریکا متضرر نمیشوند :
-معاش وامتیازات مشاورین ریاست جمهوری
- کُــد 91 برای خریداری افراد پله بین چاپلوس وابن الوقت
-مصارف جوانان پاکستانی که از پول مردم افغانستان به تحصیلات میروند
-

>>>   زنده باد داکتر صاحب عبدالله راستی که یار امر صاحب شهد هستی در مقابل دولت تقلبی ایستادگی کند خدا و مردم همرایت است اما همرای غنی یهودی کشور های کفری است معلوم شود که خداوند در مقابل کفر پیروز است انشالله تعالی

>>>   Khadija Shirmohammadi
بچه یتیم نه بزن نه بکن، نون ته بغلی ر بگیر.
همه می‌دانیم چه وقت این ضرب المثل هراتی را بکار میگیریم. آمریکا هم از این تکنیک کار گرفته.

>>>   همانقدرکه به طالبان تعهد داده اند از تعهدات شان در کابل کم میکنند برای آنها مهم است که پایگاه های شان مصؤن باشد چه آنطرف ویا اینطرف ، باید به افراد خود خرچ و مصرف بدهند این نمیشود که مصارف را بالا ببرند میخواهند حتی مجانی خدمات بگیرند که در آینده نزدیک اینرا هم پیاده میکنند اما نرمک نرمک ، وقتی غنی میگوید که کم شدن کمک یک ملیارد دالر به زندگی مردم تاثیر ندارد اینرا میداند که ندارد چون مردم از آمدن چند ملیارد که این هم معلوم نیست که چندملیارد است خبر ندارند چون این کمک ها با شفافیت انجام نمیشود هردو طرف از پنهان کاری استفاده میکنند تا منافع شان را داشته باشند کی میداند سالانه چه مقدار کمک از سراسر دنیا به کشور ما میآید و چقدرش هم دروغ است و چقدرش هم جیب خرچ ولی همه اینا از نظر ملت پنهان است و هر روز هم ملت است که به جهان بدهگار میشود نه این نوکران ، و وقتی باقی مانده طرفین از گاو غدود شاید به مردم برسد آنهم به بسیار گندگی و رزالت بعد از تقسیمات داخلی نوکر ها، در این بلند شدن صدای کم شدن کمک امریکا هم رازی نهفته است که مقاومت داخلی را بشکنانند تا تیم عبدالله تسلیم شوند و غنی در قدرت بماند که انشأ الله تآثری ندارد، مردم میتوانند با شکم گرسنه که تا حالا زندگی کرده اند به زندگی با شرافت شان ادامه دهند هیچکس در دنیا ازنبودن اشیای لوکس بی مصرف نمرده اند ملت ها وقتی تصمیم میگیرند که با اندک ترین امکانات زندگی کنند میتوانند به حیات با شرف خود ادامه دهند بدون خوف و هراس و سربلند هم زندگی میکنند چون همه چیز بدست خودشان است و الحمدالله ملت های ما این شهامت را دارند و چندین بار اینرا به نمایش گذاشته اند.

>>>   به جز رییس جمهور غنی ، دیگر تمام آگاهان امور افغانستان ، نشریه های معتبر جهانی و موسساتی خارجی ایکه با افغانستان سر و کار دارند قطع کمک یک میلیارد دالری امریکا به افغانستان را زیانبار و تباه کننده می دانند:
جان سپکو ( سیگار ): افغانستان قادر به تامین تنها ۲۵ درصد از بودجه ملی خود است. قطع یک میلیارد دالر امریکا به این بودجه تاثیر منفی به اقتصاد افغانستان دارد. دیگر کشور های کمک دهنده حاضر نخواهند بود که بدون هم آهنگی امریکا به افغانستان کمک کنند.
مایگل کوگلمن( افغانستان شناس ): قطع کمک یک میلیارد دالری امریکا به افغانستان با توجه به اقتصاد ضعیف این کشور جبران ناپذیر است و تاثیرات بدی بر زنده گی افغان ها خواهد گذاشت.
ادریس رحمانی دیپلومات پیشین و کارشناس ارشد: اگر بحران سیاسی ادامه بیابد ، کمک های بیشتری ، حتی کمک ها در عرصه امنیتی کاهش خواهد یافت.
...و من هیچکاره و بیکاره: امریکایی ها آهسته آهسته گلوی غنی و عبدالله را می فشارند تا یکباره جان به حق تسلیم نکنند و شرایطی را زمینه سازی کنند که این دو مدعی قدرت ، طبق شیرینی سلطه را به سومی داوطلبانه واگذار کنند.
ندیم

>>>   آمریکا باکمک به افغانستان یابی کمک به افغانستان باید ازافغانستان خارج شود ملت افغانستان می توانند خودرااداره کنند

>>>   ملت افغانستان نیازی به کمکهای دروغین آمریکا (چپاول افغانستان ) نداردند آمریکا بایدازافغانستان خارج شود اگر نخواست خارج شودملت افغانستان همانطور که شوروی راخارج کردند میتوانندامریکارا هم خارج کنند
محمد ولی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است