هرات باستان دلم برایت گریه می کند...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۹/۱/۶ کد خبر: 162765 منبع: پرینت

هرات باستان دلم برایت گریه میکند، چونکه تو را به دست تقدیر سپرده اند! اما فراموش کرده اند که، اول باید پای شتر خودرا به بندند و بعد توکل نمایند.
هرات به سرزمین دانش و خرد، فرهنگ و هنر، تدبیر و احتیاط شهره است که اگر ستمگران فاشیست دولتی اجازه می دادند امروز از کشور های همجوارش فرهیخته تر و پیشگامتر بود.
متاسفانه که امروز هم توسط چند تا ... بی آدرس و جلالی و حکومت محلی بیگانه و نادان در آستانه سقوط کامل به دامن هیولای وحشی ویروس کرونا قرار گرفته است که میتواند با استفاده از فتوای عالمان حوزه دینی که چهره حکومتی و حضور تریبونی ندارند اما دنیایی از خرد و دانش انسانی و طبعی میباشند، با تدبیر و احتیاط از گرفتار شدن به ویروس کرونا جلوگیری نمایند.
چنین عالمان دینی کم نیستند که من یکی از ایشان را بدون ذکر نام بنابر ملاحظاتی که وجود دارد و به دوستان قابل درک است، گمنام معرفی می نمایم که، چند سال پیش در یک نشست دوستانه چند نفری خدمت ایشان بودم که در آن نشست گپی از قهر طبیعت شد، این عالم فرزانه و دانشمند واقعیت گرا گفت: (قهر و دیوانگی طبیعت معنی ندارد، چونکه انسان به عنوان بنیان خدا در روی زمین و عنصر حاکم در طبیعت قادر است و میتواند به کمک علم و دانش سرکشی و یاغی گری طبیعت را مهار نموده رام بسازد).
از این رو دلم برای هرات گریه میکند که با داشتن این گونه فضلیت مآبانی در حوزه دینی، افراد و اشخاص نیمچه ملا و آخند توام با حکومت محلی بیخرد، بی خبر و بی تدبیر مردمان هرات را در برابر چنین فاجعه طبعی بدست تقدیر می سپارند. بجای اینکه آنها را از حضور در اجتماعات گوناگون هشدار بدهند. این در حالی است که در خانه خدا را بخاطر نجات از ویروس کرونا در عربستان بستند.

حفیظ راوند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
عالمان دینی
کرونا
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا چنین است که شما فرموید نیمچه ملا های بی خرد فتوا های صادر میکنند که خلاف اسلام و اخلاق انسانی است در عربستان سعودی بر علاوه از بستن در خانه کعبه شریفقیود شب گردی از ۷ شام الی ۷ صبح نافذگردیده است اما در هرات هشدار ها و دستورات وزارت صحت نادیده گرفته شده چند تا ملا جه که از پین کتاب به بالا نخوانده حال بر ضد دستورات و هشدار های وزارت صحت فتوا صادر میکنند و نظر حاهلانه را ابراز میکنند واقعا جا دارد که بحال هرات مدرن و مترقی و مردمان با فرهنگ ان گریست با این چنین جنایت ها و خیانت های اشخاص دشمن مردم هرات معاش خوران و دستور گیران از ارگ .

>>>   هرات بايد خودش را از زير نام بيگانه افغان خارج كند به ايران برگردد ما هراتي هاي ايران آرزويي جز اين نداريم

>>>   هراتیان عزیز
خود را خود قرانطین کنید و تا جای ممکن خود را به انزوا ببرید.
مسیر اسلام قلعه - هرات را ببندید و دولت را مجبور کنید تا مسافران آمده از ایران را بدون در نظر داشت کمیت آن به قرانطین ببرند و بعد ۱۴ روز افراد سالم را سند تائید صحت داده و اجازه سفر بدهند.
در قدم دوم کمترین کاری که میتوانید بکنید این است که مسافران آمده از ایران اجازه آمدن به هرات ندهید و بس های کابل هرآن باید از اسلام قلعه مسافران را مستقیم به سمت کابل ببرند و و در شهر هرات توقف نکنند.
اگر این دو کار را نکنید از همین حالا من برای از دست دادن عزیزان تان تسلیت میگویم

>>>   اگراینقدرهرات رادوست میداشتی باید چهل سال قبل تورن اسماعیل رامرمی باران میکردی.
عاقل

>>>   وقتی فردی با دانش وبا تقوا مانند داود صبا والی هرات میشود هراتی ها برای اینکه او هراتی است کمر بستند تا سبب شوند که او برطرف شود وحالا اگر والی با تدبیر است یا نست مردم شما قبول دارند واگر فرشته باشد وهراتی باشد مورد قبول مزردم هرات نیست ، چون هراتی ها خودرا حقیر فکر میکنند وبه نظر آنان هراتی صرف باید تجارت اموال ایرانی را کند وبه قدرت نزدیک نشود بهمین دلیل هراتی که پنج ملیون نفوس دارد یک معین یک وزیر نداردبازهم هراتی ها خاموش ومصروف فروش دیگ بخار فرش باب ایرانی هستند
ر

>>>   این ملاهای جاهل را به طویله بیندازید زیرا مخالف حرف پیامبراند که گفت اگر دانش در چین است آن را بدست آورید. علف موفق شدن چین علیه ویروس کرونا قرینطینه و منع تمام کردهمآییها بود. اول باید تام نمازهای جماعت، جمعه، عروسیها، فاتحه ها و جنازه ها، تالارها، مکاتب، پیاده روها و غیره تعطیل شوند و تجمع بیش از 5 یا 10 نفر منع شود.

>>>   Haroon Behyar
امروز صبح تا حوض کرباس با رکشا آمدم ازین منطقه به بعد جاده‌ها بند بود؛ به رکشاوان گفتم راه بند است چطور می‌خواهی بروی اصلا چرا بیرون آمده‌ای.
منطقه شلوغ بود پلیس نیز با عصبانیت مانع می‌شد مردم نیز باعصبانیت به پلیس اعتراض می‌کردند.
پلیس مامور بود و معذور؛ مردم نیز محتاج.
از اینکه او هم از من همین سوال را کرد بگذریم.
گفت صبح با ۳۰ افغانی بیرون شدم و تمام دار و ندارم بود اگر بیرون نمی‌شدم شب چیزی نداشتم بخورم حالا هم از پسکوچه‌ها مسافرانم را به مقصد می‌رسانم تا برای شب خانواده‌ام چیزی داشته باشم.
رفقایی که از خارج و داخل و از زیر ایرکندیشن و... با خاطری آسوده از حداقل داشتن چند سال مواد غذایی؛ دارید به مردمی ازین دست که نفوس شان ممکن است به بیش ۵۰ درصد نیز برسد توصیه‌ی درخانه ماندن را می‌کنید کار خوبی می‌کنید منتها همت کنید؛ انسانیت کنید هر کدام تان به چند فامیل از قشر ندار هرات کمک کنید تا همگی خیال شان آسوده باشد.
اینگونه همه رعایت می‌کنند؛ آن آدم می‌گفت اگر امشبم را می‌داشتم بجای امروز فردا بیرون می‌شدم بخاطر کار.
مخلصم.

>>>   دلم به حال انسانیت و. به حال مسلمانان بیچاره وغریب سراسر دنیا وبه حال مردمان بیچاره مسلمان افغانستان که فقر وبیچارگی دامنگیر است میسوزد ، نویسنده محترم دلت به حال همه مردم دنیا بسوزد که امروز به این مریضی سخت دچار شده اند . کوشش نکنید بخاطر این جنجال بزرگی که دامنگیر همه ملت ها شده روحانیون ما را مورد تاخت وتاز قرار دهید ،دزدان دولتی ستمگران که در طول بیست سال گزشته میلونها دالر را اندوخته اند به انها بتاب ،که هم جامعه را فاسد. ساختندو. هم دزدی کردند ،وای به حال شما نویسنده های مغرض ودرغگو .
عبدالله ریحان

>>>   هرات و تمام خراسان تکه ای از امپراتوری اسلامی خواهند بود
باخبر از قم المقدسه

>>>   نظر دهنده دوم من هم قبول دارم.هرات ملک خراسان است باید به ایران مستتر شود.

>>>   نظر دهنده دوم من هم قبول دارم.هرات ملک خراسان است باید به ایران مستتر شود. اما ایران فقط به غرب خود چشم دارد یعنی عراق و سوریه و لبنان و یمن, اگر یک دهم ان پول ها را در هرات هزینه کرده بود اکنون هرات جزئی از ایران بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است