ضد عفونی کردن محیط با دود گیاه اسپندانه
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۱    ۱۳۹۹/۱/۷ کد خبر: 162782 منبع: پرینت

ضد عفونی کردن محیط خانه و محیط کار جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توسط دود گیاه اسپندانه است، دود گیاه اسپندانه ضد عفونی کننده ویروس کرونا در محیط آلوده از آن است.

اسپند انه یا اسفند گیاهی چنندسال است و ارتفاع این گیاه به حدود 30 تا 50 سانتی متر رشد قدآن می رسد. بوته اسفند داری برگ های سبز باتقسیمات باریک و دراز ونا منظم است. میوه اسپند حاوی دانه های متعدد برنگ سیاه است. دود گیاه اسپند در بردارند ای مواد ضد عفمونی کنده میکروبی ویروسی ها می باشد, و در طب سنتی در قدیم به عنوان خوشبو کنند ه فضا برای دفع بد بویی در محیط خانه و کار گیاه قاق اسپندانه سوزانده دود می نمایند و هم استفاده از دانه گیاه اسپند برای درمان امراض ویروس در طب سنتی مورد توجه زیاد قرار گرفته اند.

مطالعات جدید در باره بکار بردن خواص در مانی و دود دانه ها اسپند ثابت می کنند که این ماده ضد عفونی کننده ویروس ها و انتی سپتیک خوب است باید در خانه ها با احتیاط دود شود و دود آن باعث عوارض تضعیف سیستم اعصاب می شود. مصرف نادرست خوراکی این گیاه اسپند در درمان امراض مسموم کننده است افرادی که مزاج گرم وخشک دارند حتی مقادیر کم آن را بخورند دچار مشکل سردردی و به شدت حالت تهوع (استفراغ، دل بدی) ایجاد می کند. سمی بودن این گیاه اسپند به اندازه ای است که حتی حیوانات از خوردن ناگهانی آن مسموم شده مرگ حیوانات نیز گزارش شده است.

سود بخشی زیست گیاه اسپند در دشت بکوا و مزارشریف، این بته یا گیاه زیست بومی این مناطق است که یکی عوامل پدید آمدن آب وهوای گوناگون در عرض منطقه می باشند. گیاه اسپند جز اساس منا بع طبیعی تجدید شونده محیط زیست بوده که نقش مهمی در حفظ خاک و تنظم چرخه آب در طبعیت و فراهم نمودن شرایط زیست جانوران و بقای حیات وحش است. پوشش گیاهی باعث با لا رفتن نفوذ اب در خاک می شود.

بنابر این در هنگام بارندگی مناطقی که دارای پوشش گیاهی مناسب می باشند حجم کمتری از آب به صورت رواناب بروی سطح زمین جاری می شود و همچنین پوشش گیاهی با گرفتن اولیه قطرات باران از ضرب مستقیم قطرات و در نتیجه متلاشی شدن ذرات خاک جلوگیری می کند و ریشه گیاهان از حرکت و جابجایی ذرات خاک توسط آب و توفان باد از خیزش گرد و خاک جلوگیری می کند. گیاه اسپند در شرایط خشک و کم آب رشد می کند.

سیتم ریشه ای عمق و گسترده این گیاه با عث مقاومت مطلوب این گیاه به تنش خشکی شده است و نیاز آبی این گیاه نسبت به سایر گیا هان علوفه ای دیگر کمتر است.
از علل مختلف از جمله مسایل اقتصادی هرروز شاهد نابودی دامنه کوه ها و دشت ها از پوشش گیاهیان از قبیل اسپند، هنگ بد بوی و کندن ریشه شرین بویه (ملگیش) پیاز کوه گل های وحشی وجنگل ها هستیم که در صورت غفلت شاید تا چند سا ل دیگر تنها نا می از انها باقی خواهد ماند.

مسوولین اداری ملی محیط زیست باید مانع صادرات ریشه های شیرین بویه، هنگ بد بوی و اسپند و جدی مانع تخریب این گیاهان شوند که تا مردم جدآ خود داری کنند که حیات این گیا سبز می توانند آب را ذخیره کنند وآنرا به مرور زمان و به آهستگی به منابع آبیاری روی زمین مانند جوی ها در یاها و ذخایر زیرزمینی بدهند. بته زار های مناطق سبز نیز با عث سرد شدن منطقه و ما ند گاری این یخچالها می شود.
داکتر یارمحمد «حیدر زاده »
داکتر علوم در بخش محیط زیست


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسپندانه
ضد عفون
نظرات بینندگان:

>>>   این کار ابتکار قربان بیردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان است او هد ایت داده است تا تمام ترکمنستان اسپند دود شود

>>>   داکتر صاحب یار محمد که داکتر محیط زیستی هستند و یک اندازه در طبابت نیز دسترسی دارند،حتی ادعا میکنند که اسپند دود کردن،بخاطر جلو گیری از نظر بد و دور کردن بلای بد،نیز تأثیر به سزا دارد.
نمیدانم که در علوم دینی و جادو و جنبل هم دسترسی دارند و یا خیر؟

>>>   جناب داکتر صاحب اسپند دانه را در کشورما وشما پیر زنها هم میشناسند این موضوع را از سابق میدانستند منتها بیچاره ها ویروس ومکروب را نمیشناختند میگفتند که ضد جن و فلاکت است دران زمان این شیوه ای تعبیر بهترین طریقه ای تعبیر بود زیرا یگانه چیزی که نزد مردم به چشم مجرد دیده نمیشد همین جن بیچاره بود وریس جمهور ترکمنستان هم یک کتاب از گیاه های طبیعی ترکمنستان تالیف نموده خاصیت های اسپند دانه را بیان داشته است وحتی در اداره های دولتی ترکمنستان ازین شیوه ای اسپند کار میگیرند خدا کند که این طریق ارزان وسهل واسان مفید فایده باشد
معلم محمد داود بیگ ازلیسه ای صمیم سانچارک

>>>   تشکر داکتر صاحب از راهنمایی علمی تان ایت حقت است که گیا اسپندانه ضد عفونی کننده ویروس کرونا در محیط آلوده از آن است.

>>>   جناب داكتر يار محمد صاحب دواي كرونا را كشف كردي بيشك ات است با اين دوكتورا و اين نبوغ علمي ات.
او جوان اسپند را خو اوشتك هاي افغانستان هم ميشناسند و مردم را با موتر هاي شان در سرك ها و كوچه ها از هزاران سال قبل تا حالا ضد عفوني ميكنند زنان خانه شان را از پنجهزار سال قبل تا فعلا به همين شكل .
تو باييد منحيث يك عالم دواي كرونا را كشف كني نه اينكه به بچه هاي اسپندي اسپند را معرفي كني . اين حرف تو از شان و حيثيت دوكتورا به دور است و هم چيز جديدي نيست . من افسوس ميخورم به حال همچو افراد كه خود را دوكتور معرفي كرده و حرف هاي تكراري پنجهزار سال پيش را ميزنند و انهم بدون كدام تحقيقات علمي جديد و بدون كشف مركبات جديد در گياه اسپند مانند بقال سر كوچه گپ ميزنند .
تو باييد اول فرمول كيمياوي اسپند را بداني و تمام مركبات انرا با فرمول كيمياوي اش بداني بعدا خواص اجزاي ان فرمول ها را بداني و بفهمي كه كدام جز اسپند خاصيت ضد وبروسي فعال دارد و بعدا باييد ويروس كرونا را با أجزايش بشناسي و بعدا تو باييد بداني كه كدام جز از احزاي اسپند بالاي كدام جز از احزاي ويروس كرونا عمل تخريبي دارد و اين عمل تخريبي چگونه صورت ميگيرد و فرمول ان چيست و فيصدي مؤثريت انرا كشف و احتمالات ان را طي معادلات و أشكال احصاييوي آرائه بداري بعدا ميتواني خود را دوكتور قلمداد كرده و بگويي كه من ثابت سأختم كه اسپند براي از بين بردن كرونا به اين فيصدي مؤثر است.
اگر عوام به شكل غير علمي صحبت كنند مشكلي نيست ولي يك دوكتور نباييد غير علمي صحبت كند.
امروز در سطح جهان داكتران دوا سازي بدون وفقه بالاي كشف دواي كرونا كار ميكنند و شب ها و روز ها را در لابراتوار هاي فارمسي سپري دارند ولي تا هنوز دواي كرونا را كشف نتوانسته اند و اميد به خدا ج كه دواي ان هرچه زود تر كشف و جهاني شود و مردم از شر اين ويروس نجات يابند .
وسلام
حكمت الله
پروفيسور طب سوزني

>>>   انشأالله اسپند قیمت پیدا خواهد کرد

>>>   درجواب نظریه اول:بوعلی سینا هزارسال پیش این نظریه راداده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است