روند بی‌اعتمادی و خودکامگی به ضرر مردم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۶    ۱۳۹۹/۱/۷ کد خبر: 162783 منبع: پرینت

با دریغ سیاست‌های حکومت در مواجهه با مثلث بحران (در گزینه‌‌ی صلح با طالبان، در مبارزه با کرونا و در حل بن‌بست سیاسی موجود)، سیاسی، نابخردانه و خودخواهانه است. برای اثبات این ادعای خویش دلایل زیر را پیش‌کش می‌کنم.

۱- هیأت گزینشی صلح به رهبری معصوم استانکزی، رییس پیشین امنیت ملی که پسرخاله‌ی عباس استانکزی، عضو رهبری هیأت گفتگو کننده‌ی طالبان است و گزینش جوانان خام و بی‌تجربه در ترکیب این هیأت که از توانایی و دانایی لازم در پیش‌برد این امر مهم برخوردار نیستند و نه نمایندگی از یک هیأت همه‌شمول می‌کنند. باید در ترکیب این هیأت افرادی کارکشته و آگاه به امور سیاست، دین، منافع ملی و مصالحه می‌بودند تا از عهده‌ی این امر خطیر پیروزمندانه به‌در می‌آمدند.

۲- گماردن و صلاحیت‌دادن وحیدعمر در برابر وزیر صحت و در راستای مبارزه و تصمیم‌گیری و مقابله با کرونا. چنان‌که به همه روشن است وحید عمر یک چیز می‌گوید و وزیر صحت چیزی دیگر و این تقابل دو شخص، دو جریان و دو نهاد تصمیم‌گیری موازی تا کنون سبب شده است که اقدامات جدی و عملی برای مبارزه و بهداشت در این راستا صورت نگیرد. من نمیدانم که وحیدعمر در موضوعات صحی و وضعیت اضطراری آن چه میداند و چرا مانند آقای غنی و سلطان‌زوی جامع‌الکمالات و همه‌چیزفهم تشریف دارد.

۳- بروکراسی و تأخیر در اجراآت منابع پولی و تخصیص‌داده شده در تدارکات ملی و وزارت مالیه؛ که این تأخیر و مانع به شدت در روند کاری وزارت صحت ایجاد معضل و بحران کرده و می‌کند.

۴- کرونا دارد فراگیر می‌شود و تهدید از حالت بالقوه به بالفعل درآمده است؛ اما تداخل کاری و نبود اعتماد غنی بر وزیر صحت سبب شده است که تا کنون کار و اقدامات جدیی برای پیش‌گیری و تقابل با شیوع این ویروس خطرناک صورت نگیرد.

با ادامه‌ی این روند (بی‌اعتمادی، لجاجت و خودکامگی) تنها مردم است که در هرسه زاویه زیان خواهند دید. حکومت موجود به رهبری غنی توان مبارزه و تقابل با معضلات کنونی یعنی مبارزه با کرونا، پیش‌برد پیروزمندانه‌ی صلح و بحران سیاسی موجود را ندارد و فاجعه در راه است. آمریکا، طالبان و پاکستان نیز همین را می‌خواهند تا مشروعیت حکومت بیشتر زیر پرسش برود و از ناتوانی و بحران موجود به سود خود کار بگیرند.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خودکامگی
بی اعتمادی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی فقط به پیروزی فاشیسم قومی می اندیشد و بس

>>>   ویروس کرونا آدم های مشهور دنیا را نیز به مشکل مواجه کرده است.
بیل کلینتن رییس جمهور پیشین امریکا که بیچاره از اپارتمان اش در نیویارک بیرون رفته نمیتواند،در بالکن اپارتمان اش سکسفون مینوازد.
مونیکا لیوینسکی که صدای سکسفون را میشنود،میفهمد که صدای سکسفون بیل کلینتن است،عاجل خود را به زیر اپارتمان بیل کلینتن میرساند که به صدای سکسفون او گوش بدهد.
بیل کلینتن که او را در زیر اپارتمان میبیند،صدا میکند :های مونیکا!
در همینوقت هیلری کلینتن خبر میشود و به بالکن می آید و کفش خود را از پایش بیرون میکند وداز بالا بالای مونیکا بیچاره وار میکند و چنین دشنام اش میدهد:
تو فاحشه قرن بیست، در قرن بیست و یک باز از کجا پیدا شدی؟
بوت هیلری کلینتن به فرق مونیکا اصایت میکند و او را به شغاخانه میبرند و سرش شش کوک میخورد.
امیتاپیچن بیچاره که در بمبی در خانه از ترس کرونا و قیود روزگردی بند مانده است،بدور از چشم جیا بهادری و دور از چشم پلیس،زیر اپارتمان ریکا می آید و چنین آواز میخواند:
مجی پیار دی،پیاردی،پیاردی،مجی پیار دی.
در همین هنگام پلیس می آید و او را میگیرد و برایش میگوید:
جاو اپنی گر می،ورنه توجکو کرونا دیدینگی.برو به خانه ات.ورنه ترا کرونا خواهد داد.

>>>   غنی که خود یک روانشناس بوده و تحصیلات روانشناسی دارد کاذبانه خود را داکتر اقتصاد و متفکر دوم جهان می خواند و ضمننا شخص خود خواه متکبر حرف ناشنو دیکتاتور است علاوتا قمگرایی خصلت انست و در خون و جان و مغزاش حک است غنیهمیشه هیات را از اشخاص ضعیف در مسایل میگمارد چانچه در تعین این هیات مذاکره کننده به اتثناییک دو سه نفر دیگران اشخاص بی تجربه و غیر دیپلوماتیک بی خرد اند ریس این هیت علاوه از بچه خاله بودنش با شیرمحمد استانکزی طالب همیشه دیده شده که در جلسات نیم ساعته خواب رفته و بار بار چنین چیزی دیده شده درچنین جلسه مهم که روز ها چندین ساعت طول خواهد کشید ایا معصوم استانکزی خواب برده بیکاره لازم است بیقین که جواب نه بوده غنی احمدزی است بدون مشوره با احزاب مطرحه بزرگ و نهاد ها خود سرانه و متگبرانه خود را جملالکمالات فکر کرده با تاصید چند تا اغا بلی گویا و گروپ یازنه همه کاره ارگ از کار متقلب اعظم سبب گردیده که کارها بدرستی پیش نرود که غنی احمدزی در کار های انجام داده اش ناکام و بد نام گردیده است .

>>>   اگر .....مانند شما گماشته شود چی خواهد شد ایا شما که خود از افغانستان نیستید چطور خواهد توانست به ملت افغانستان دل سوز باشید شما از جمله شیاطین هستید ودر این مثله مهم شیاطین باید قرنطین شود

>>>   چنین بنظر میرسد که: قوم گراها درهر دوطرف خیلی مشتاق هستند تا هرچه زود تر روی یک حکومت تک قومی باهم معامله کنند!!! اگر خدانخواسته چنین یک عمل ابلهانه‌ را انجام بدهند!! آنگاه صلح واقعی درکشور تامین نخواهد شد و زمینه خون ریزی بیشتری هم ‌ درکشور فراهم خواهدشد!!! امروز عصر حجروقرن وسطا نیست؛ بلکه قرن بیست و یک است !!همه انسانها حق وحقوقی دارند و باید حق وحقوق شان محفوظ بماندو باید جایگاه همه اقوام درآینده کشور مشخص گردد وحقوق زنان تضمین گردد!!!
قبادی المان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است