این لیست تراژیک بود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۰    ۱۳۹۹/۱/۱۰ کد خبر: 162816 منبع: پرینت

طالبان لیست اداره‌ی کابل را رد کردند، چون به نظر ایشان همه شمول نبود. نیز اداره‌ی کابل را در چنین جایگاهی نمی‌بینند.

حقیقت این است که"خلیفه ترامپ" تصمیم نهایی را می‌گیرد و طالبان. اما در رابطه با لیست باید گفت طالبان مذاکره کنندگان را هم شان خود نمی‌دانند. رژیم کابل را قبول ندارند.

از این که بگذریم اکثریت قاطع اسامی مندرج در لیست کابل فقط برای نوشتن یک غمنامه/تراژدی به درد می‌خوردند تا مذاکره.
به تیم دولت ساز می‌گویم به حد کافی خود و مردم را مسخره کرده‌اید، سر در گریبان کنید و دوباره این لیست را از نظر بگذرانید.

آری گفته اند: حوادث مهم تاریخ دوبار اتفاق می‌افتند، اول به صورت تراژدی بعد به صورت کمیدی مسخره. این لیست اوج سقوط و فروپاشی سیاسی اجتماعی را نشان می‌دهد. آنچه اتفاق افتاد واقعا تراژیک بود!

لطیف پدرام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لیست
هیات
نظرات بینندگان:

>>>   ارگی هابه طالبان گفتند چرا درلست شما زنان نیستند ؟
طالبان درجواب گفتند چرا درلست شما ملاها نیستند؟
حالاهردو طرف منتظر هستند تا این معمارا خلیل زاد واگر او نشد پوپئو حل کند
ر

>>>   اداره کابل فقط یک ۵۰۰ نفر چهار کلاه دارد و می خواهد در قدرت بمانند در طول ۲۰ سال خون مردم چوشیدن

>>>   این یک طرف قضیه است.
اما طرف دیگر قضیه
آیالست افرادی که از جانب طالبان مذاکره میکنند همه شمول است؟
آیا در ترکیب لست طرف طالبان نمایندگان همه اقوام ،جامعه مدنی ، زنلن، شاخه های جداگانه طالبان و امثالهم وجود دارد؟

>>>   طنز تاریخ.
"پیمان کاهش خشونت" بین ایالات متحده آمریکا و سازمان تروریستی طالبان در 29 فوریه 2020 یکی از نکات برجسته در زندگی آدمکشان طالبان است. . از زمان امضای دو پشتون ، زلمی خلیزاد ، شهروند ایالات متحده ، و شریک امضای وی ملا برادر ، طالبان بی رحمانه حتی متکبرتر ، جسور تر شده اند. در واقع ، مذاکرات صلح در داخل افغانستان چیزی جز مذاکرات داخلى پشتونان نیست. زیرا در درون دولت غدار و دستنشانده پشتونى و طالبان پشتونى تروريستى تنش درگیری و بحران وجود دارد و غير پشتون کشى و حقير وتوهين کردن غير پشتونان جزء سياست غير انکار پزير حاکمان پشتون است.
خليلزاد پشتونتبار نماينده ويژه آمریکا شهروند ایالات متحده آمریکا و دولت ترامپ بلاخره طالبان را هر روز قوى تر ساخت و و مى سازد . ایالات متحده آمریکا دولت کشور را براي طالبان در بشقاب طلايى دودسته تقديم کرده است. اين مذاکرات بهانه اى است تا طالبان را مشروعيت بين مليتهاى درون ( يا فرامليتى پشتونى و تاجيکى و هزارگى وپارسى وانى ...) سرزمين هندوکش دهد. هم اين برنامه امريکا ناکام مى شود.
ایالات متحده آمریکا فکر مى کنند که آدمکهاى ساخته وبافته خودشان به بهترين گونه سياست منافع امريکا را به پيش خواهد برد.
تروريسم چيست?
"تروريسم آن کشتار جمعى بشريت است که منافع امريکا را به مخاطره به اندازد"
طالبان گروه مذاکره کنندگان دولت پشتون را رد کردند ، زیرا فقط نمایندگان در این لیست حضور دارند،که منافع قومى پشتون هادولتى را نماينده گى مى کنند ، و نه نه از غير پشتون ها. این ادعای طالبان صحیح به نظر مى رسد. این نشان می دهد که طالبان نقش تعیین کننده و سرنوشتساز و سرمشقى در روند تعين سيتم آينده سياسى در سرزمين هندوکش دارند. طالبان پشتونيستى فرمان مى دهد که دولت پشتوني چه بايد کند کند. غنی اکنون تنها حاکم کشور است. به اصطلاح "مدیر اجرایی" دکتر عبدالله نیمه پشتون ارزش سمارق ندارد. همچنان بين غیر پشتون ها اتحاد وجود ندارد .
طالبان می خواهد غیر پشتون ها را هم توسط دستورات ایالات متحده فرمان صادر کند در مورد به اصطلاح "صلح با طالبان" وادار شوند در مذاکرات .و حضور طالبان بعيت به امارات طالبان کند.
برقراری صلح با طالبان نمونه ای از صلح مانند آب مقدس و شیطان است.
علاوه بر این ، به لطف ایالات متحده آمریکا ، طالبان در حال حاضر ابتکار عمل را دارند. به نظر می رسد آنها حكومت می كنند و آمریكا از احكام طالبان پیروی می كنند. طنز تاریخ.

>>>   استراتیجی غین حفظ بقای رژیم بی کفایت و فاسدی است که او در رأس آن قرار دارد. لیست اشخاصی که او برای مذاکره با طالبان تهیه کرده است در همین راستا تهیه شده است.
داود

>>>   نوبت گرگ ها گذشت و حال نوبت به بچه گرگ ها رسیده. بچه عطا، بچه دوستم ودیگران وایا این ها در مقابل طالبان استدلال ومقاومت کرده ممی توانند وبا سبولیک استند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است