ایران مرزهایش را به روی افغانستان بست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۹/۱/۱۱ کد خبر: 162823 منبع: پرینت

ایران مرزهای خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا به روی افغانستان مسدود کرد.
جاوید نادم رییس مهاجرین و عودت کنندگان هرات به رادیو آزادی گفت این اقدام در مرز اسلام قلعه ولایت هرات اجرایی شده است.
نادم افزود: افغان‌های مهاجر می‌تواند از ایران وارد افغانستان شوند اما مقامات ایرانی ورود افغان‌ها از افغانستان به ایران را ممنوع کرده اند.

از سویی هم یک مقام مسوول در کمیساری اسلام قلعه که خواست نام آن فاش نشود به رادیو آزادی گفت مقام‌های ایرانی از ساعت ده بجه قبل از ظهر روز شنبه مرز اسلام قلعه در ولایت هرات و مرز ابونصر در ولایت فراه را به روی افغان‌ها به ایران مسدود کرده اند. او همچنان گفت که مرز ابرایشم در ولایت نیمروز و نیز از ۲۰ روز به این سو به روی افغان‌ها مسدود است.

از یک ماه گذشته تاکنون هزاران تن از افغانستانی ها به دلیل شیوع کرونا از ایران به افغانستان آمده اند. مقامات افغان این روند را نگران کننده خواندند و تاکید داشته اند که این افراد حامل انتقال ویروس کرونا به افغانستان خواهند بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
افغانستان
مرز
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس جمهور آمریکا می گوید: «خوب خواهد خواهد بود اگر ما بتوانیم تعداد قربانیان کرونا ویروس را به 100 - 200 هزار نفر کاهش دهیم. بدین معنا که ما یک کار خوب را انجام داده‌ایم».

>>>   افغانها معمولا قاچاقی وارد ایران میشوند بستن مرزها توسط ایران تاثیری بر ورود افغانها به ایران ندارد

>>>   افغانستان باید دو تونل زیر زمینی از سرحدات خود به بحیره هند،یکی از زیر خاک پاکستان و دیگری از زیر خاک ایران،بکشد و در مابین بحیره هند یک جزیره بسازد و در آنجا بندر تجارتی اعمار کند و صادرات و واردات خود را به تمام جهان انجام دهد ،بدون اًن که ناز و نخره پاکستان و ایران را بکشد.
اگر چین میبود،وقت در ظرف دوسال این کار را انجام میداد.
اما افغانستان دو کیلومتر سرک را بصورت درست در کابل صیر ریزی کرده نمیتواند،چه رسد به کشیدن تونل هزار کیلومتری از زیر خاک ایران و پاکستان که ده ها ملیارد دلار هزینه خواهد داشت.

>>>   محققان آمریکایی اعلام نمودند که مواردی از ابتلا به SARS-CoV-2 در پانگولین‌ها یا مورچه‌خوار های فلس‌دارکه به چین قاچاق می‌شوند، گزارش شده است. همچنین محققان دریافتند که ترتیب توالی متاژنومی کروناویروس‌های مربوط به پانگولین، متعلق به دو زیرشاخه از کرونا ویروس‌های مرتبط با SARS-CoV-2 است.
در واقع دانشمندان بر این باورند که ویروس عامل بیماری COVID-19 از خفاش‌ها به پانگولین انتقال پیدا کرده و در پانگولین‌ها تکامل پیدا کرده و به انسان انتقال یافته است

>>>   چه وضعیتی؟
سایر کشورهای جهان حمل و نقل شهروندان خود را از کشورهای دیگر به وطن آغاز و اتمام کرده اند. آنها هواپیما برای حمل و نقل شهروندان اجاره گرفتند و در عين حال زمينه آزمايش طبى و قطرينه را فراهم . این دولت فریاد می زند و شکایت و افغان و فغان می کند و لاف و پف مى زند اما کارى سازنده انجام نمى دهد شود.
مشکلی نیست دولت لاغر و فقیر نیست. کشوری که ریاست جمهورى آن ايست غنی (غنی در زبان عربی به معنی از دارایی و پول و ثروت زياد) میلیاردها دلار آمریکا از استاد خود ، ایالات متحده امريکا دریافت می کند و هنوز هم افغان و فغان کردن چيزى خوب اجراء .
مراکز امداد رسانى و بهداشتى و پزشکى باید مدتها قبل در مرزهای خارجی کشور بین پختونخواه پاکستان ، ایران ، تاجیکستان ، تورکمنستان و اوزبيکستان و چین سر وقت تأسیس شده مى بود.
پولهاى گزاف برای طالبان، ياران دولت پشتون خرج می شوند. طالبان پختونخواه اى پاکستان نيم سرزمين هندوکش را اشغال کرده اند.
شرم خوب است! رژيم غنى نمک ناشناس است.
19 سال است که دولت حاکمان پشتون حکمروايى مى کند و دولت پرواى پناهندگان را ندارد.
ايران اگر ميليونها شهروندان اين کشور مزحک را اخراج کند حق به ايران است. دوستى و محبت و همسايه دارى و احترام سنت دوطرفه است.
کورونا که به چين و ايران پرتاب شده بود به امريکا ترامپ رفت. متلى است:
چاه کن خود اش در چاه است!

>>>   افغانستانی‌های عزیز، باور بفرمایید کرونا مدت‌هاست که در افغانستان وجود داره. این بیماری به شدت مرموز هست و با وضعیت بهداشتی افغانستان چندان قابل شناسایی نبوده که اصلا بخواد آماری از اون گزارش بشه. در ایالات متحده آمریکا این بیماری بعد از 6 هفته جولان دادن شناسایی شده در حالیکه سیستم درمانی و بهداشتی این کشور قابل مقایسه با افغانستان نیست. مقامات کشورتون به قدری سفسطه و فرافکنی میکنند که برای من ایرانی که مقامات و مسئولینی اینچنین دروغگو دارم باز هم تعجب برانگیز هست. توصیه من به عنوان برادر کوچکتر به همه شما عزیزان این هست که خودتون ملاحظه کنید و دستها را مرتب بشویید و فاصله ایمن از دیگران را تا جایی که میتوانید رعایت کنید و اگر احساس مریض بودن میکنید حتی اگر یک سرماخوردگی ساده به نظر برسه خودتون به قرنطینه شخصی برید تا دیگران مبتلا نشن. توی این دنیا ما انسانها فارغ از نژاد و زبان و ملیت خودمون باید از خودمون مراقبت کنیم و انگار دولتها برای راحتی ما نیومدند که بخواهیم از این دولتها توقع داشته باشیم.
محمد-تهران

>>>   در افعانستان خاطر جمع باشید کرونا پیش آمده نمی تواند بطور عادی باشید این تبلیغات دولت است به خاطر پول از کشور های خارجی

>>>   سلام به محمد تهرانی. برادر عزیزم اینکه شا میگویید در افغانستان کرونا خیلی وقت است که هست و از طرف دیگر هم وضعیت بهداشتی افغانستان را بسیار کوچک به حساب می آورید من هم به عنوان یک فرد افغانستانی قبول دارم که وضعیت بهداشتی و درمانی افغانستان به ایران می رسد ولی ایکه شما میگویید ازخیلی وق پیش کرونا در افغانستان بوده ویا هست این بی احترامی به کلی ملت افغانستان هست درست هست که وضعیت در مانی ما به ایران نمی رسد ولی آنقدرا که شماهم می گویید نیست که ما حتی کرونا را نتوانیم تشخیص دهیم این طوری هم دیگر نیست خب اگر چنین که شما می فرمایید باشد که تا امروز نصف ملت باید مرده باشد ویا تمام بیمارستان ها باید پر باشد یک کمی اگه با منطق باشید خیلی خوب هست حال گفته های بنده را میخوای باور کنید و یا نکنید به خود تان بستگی دارد ولی باز هم از توصیه های جناب عالی ممنون وسپاس گذارم .
طاهر

>>>   افغانستان باييد سرحدات خود را با ايران بسته كند چون ايران مركز كرونا شده و كرونا از ايران به افغانستان وارد شده باييد افغانستان يك نفر مهاجر و غير مهاجر ايراني را اجازه ورود به كشور ميدهد ندهد.

>>>   نه کرونا است نه کدام چیزی دیگر غنی یهودی را که کرونا نگیرد فکر کنید هچ کس را نمی گرد هر زمانیکه غنی یهودی را گرفت باز تشویش کرونا را کنید خاطر جمع باشید کرونا تاثیر ندارد

>>>   افغانستان باييد سرحدات خود را با ايران بسته كند چون ايران مركز كرونا شده و كرونا از ايران به افغانستان وارد شده باييد افغانستان يك نفر مهاجر و غير مهاجر ايراني را اجازه ورود به كشور ميدهد ندهد.
مهاجران و آوارگان خودتان هستند که برمیگردند برای دیدار اقوامشان افغانستان تا کی باید ایران مهاجران قاچاق شما را که جمعیتشان ۳ برابر مهاجران قانونی و پناهندگانتان هستند را نگهدارد ؟ شما اتباع مزاحمتان را پس بگیرید مرزهای افغانستان را ببندید دیگر هم تشریف نیاورید ایران تشریف ببرید تاجیکستان یا پاکستان دعوتنامه نفرستادیم برای شما

>>>   سلام جناب طاهر. قصد جسارت به مردم افغانستان را نداشتم فقط عرض کردم که این بیماری بسیار موذی هست و خیلی نمیشه به راحتی از علائم تشخیص داد چرا که علائمش به بیماریهای دیگر بسیار شبیه است و تنها با کیت تشخیص قابل شناسایی است. به علاوه 80 درصد افراد اصلا علائمی ندارند ولی می‌توانند ناقل باشند و 20 درصد باقی‌ مانده هم تا دو هفته نشانه‌های بیماری در آنها ظاهر نمی‌شود. درباره کیتهای تشخیص هم این کیتها در حال حاضر در تمام دنیا نسبت به تعداد بیماران کم است و بنده ایالات متحده را مثال زدم که در چنین کشوری هم بسیار دیر تشخیص داده شد. به هر روی اگر بی‌احترامی‌ای از من سر زده است لطفا عذرخواهی من رو بپذیرید چرا که قصد بی‌احترامی نداشته‌ام. من همیشه افغانستان را دوست داشته‌ام و خیلی دوست دارم که روزی این کشور رو از نزدیک ببینم.
محمد

>>>   هر شهروند خارجی به شرطی که ۱۴ روز در قرنطینه باشد می تواند به ایران بیاید چه از افغانستان و چه از غیر آن

>>>   ایران کرونایی را به افغانستان صادر کرد حالا مرز می بندد؟!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است