برق هرات باید مردمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۷    ۱۳۹۹/۱/۱۲ کد خبر: 162838 منبع: پرینت

بیایید شرکت برق هرات را مردمی بسازیم از دست شرکت خصوصی برشنا نجات دهیم.
شرکت برشنا در خدمات ناچیزی که انجام می دهد پول هنگفتی از ما میگیرد یعنی مجانی انجام نمی دهد بنا ما را چه شده که خود ما نتوانیم این کا را انجام دهیم.

باور کنید می شود فقط و فقط انسجام و برنامه ریزی دقیق بکنیم همه می شود خود ما از اول یعنی از ترکمنستان و ایران برق قرار داد می کنیم و به هرات توزیع می کنیم می شود فقط جرات می خواهد که شروع کنیم، یقینن مشکلات خود را دارد اما می شود ما می توانیم اداره مطلوبی ایجاد کنیم.

باور کنید تمام کارهای که شرکت برشنا برای شما انجام می دهد چند برابر آن را پول از خود شما می گیرد پس وقتی پول را داریم و نیروی کار را داریم پس از چی می ترسید حکومت هم باید کنار ما ایستاده شود و از ما حمایت کند اگر نکند باید استقامت کنیم،

خود شما وضعیت را می بینید در چنین حالی که با مرگ دست و پنجه نرم می کنیم شرکت برق هشداریه و اعلامیه صادر می کند ما را که بلا نزده است که خود را از دست این ها نجات دهیم شرکت برق باید مردمی و توسط مردم اداره و مدیریت شود نه به برشنا.

قدوس خطیبی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برق هرات
برشنا
نظرات بینندگان:

>>>   قدوس خطیبی
صبح تا شب ریاست برشنا اعلامیه می دهد بیشرمانه که پول برق را بپردازید در حالی که شهر در قرنطینه است و مردم بی کار در خانه های خود نشسته هستند و فقر امروز و فردا در بین بیشتر مردم برملا خواهد شد ,این وظیفه حکومت است که در شرایط اضطراری به داد مردم خود برسد و آب و برق و نیازمندی های آن ها را برطرف سازد و یکی و مهمترین کار ویژه دولت ها در همین مورد است حال اگر دولت افغانستان نمی تواند در چنین شرایط به داد مردم خود حداقل برق برسد چی بدرد می خورد امنیت هم که نداریم ,بنا اگر واقعن نمی توانند به مردم هرات حکومت مرکزی کاری بکند لطفن و لطفن فقط و فقط عواید چند روزه گمرگ هرات را در عوض پول برق هرات برای شرکت ظالم و خدا نترس برشنا بدهید که پای از روز گلوی مردم بیچاره و دردمند هرات حداقل برای چند روز بردارد صبح تا شب هشدار نامه و اعلامیه صادر نکند ,من مطمئن هستم در صورت که فشار بر روی مردم بیشتر وارد شود مردم خود یاد دارند چگونه در مقابل زور گویان و حق خوران ایستاده شوند و حق خود را بگیرند.

>>>   اولاً شما باید اجازه دولت را در زمینه سرمایه گزاری در بخش واردات و توزیع برق داشته باشید.
ثانیاً این کار را باید یک شرکت فنی که دارای امکانات باشد،انجام دهد.
ثالثاًشما اگر خود تان پایه های برق و لین دوانی آن را بدوش نگیرید و بخواهید از سیستم توزیع دولتی برق استفاده کنید،دولت از شما بخاطر استفاده از شبکه های برق خویش،مالیه میگیرد که شما مجبور هستید برای جبران این مالیات برق را به مشتریان به قیمت گزاف بفروشید که باز دوپانزده ودیک سی میشود.
ما در اروپا یک لیتر بنزین موتر را به یک ایرو و سی سنت میخریم،در حالی که قیمت یک بیرل نفت در بازار آزاد.هکین حالا بیست دالر است.
هشتاد فیصد پولی که ما برای خرید یک لیتر بنزین میپردازیم،در حقیقت مالیه دولت است و صرف بیست فیصد آن قیمت خود نفت و پالایش آن در پالایشگاه و انتقال آن به تانک تیل همراه با مفاد پالایشگاه و مفاد فروش صاحب تانک تیل است.
پس دولت ها چیز هایی را که بدانند ضروریات اولیه مردم است و مردم به آنها ضرورت اشد دارند،در انحصار خود میگیرند.
همین حالا بسیار شرکت های برق در اروپای شرقی هستند که میخواهند در شبکه های برق کشور های اروپای غربی سرمایه گزاری کنند و شبکه های آنها را بخرند،اما دولت های این کشور ها اجازه نمیدهند و از استفاده از شبکه های خویش،از صادر کنندگان برق مالیه و کرایه میگیرند که در حقیقت دوباره هماندقیمتی میشود که خود کشور ها برق شان را بالای مصرف کنندگان میغروشند.
بهترین چاره این است که دستگاه های سولار برق آفتابی بخرید و در بالای بام های خانه های خود نصب کنید،در ظرف چند سال میتوانید قیمت خرید این دستگاه ها را با تولید برق خویش بکشید و بعداً برق مفت و رایگان خود را استفاده کنید.
خصوصاً برای کشوری مثل افغانستان که در یک سال ده ماه آفتاب دارد،دستگاه های برق آفتابی.ارزانترین برقی است که میتوانند داشته باشند.
خصوصاً اگر شرکتی پیدا شود که در ساخت چنین دستگاه ها در خود افغانستان سرمایه گزاری کند،شاید تولید این دستگاه ها ارزانتر تمام شود و ارزانتر برای مردم عرضه شود.
زیرا مواد معدنی که برای ساخت این دستگاه ها ضرورت است،در معادن خود افغانستان موجود است.

>>>   افرین کمی همت لازم است ،میتوان باهمدلی دست دزدان را قطع کرد

>>>   یعنی برق هرات باید هراتی شود وهم اینکه قیمتن فی کیلوات برق باید همانند قیمت فی کیلو وات برق کابل باشد نه زیاد تر

>>>   دزد اول است غنی و دزد دوم اتمر است
دزد سوم نادری و دزد چهارم یک خر است

>>>   شرکت قومی فاشیستی برشنا در انحصار پشتونها است. این شرکت بدنام و فاشیست تا بحال میلیاردها دالر را از جیب اقوام غیر پشتون دزدیده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است