طالبان به دولت نمی پیوندند، دولت به طالبان خواهد پیوست
سیاستی که آمریکایی ها برای طالبان تبیین کرده اند مانند سیاست تبیین شده آنان برای حکمتیار نیست که بیاید و به دولت کابل بپیوندد. بل سیاستی متفاوت است که باید اینبار دولت کابل به طالبان پیوست کند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۹/۱/۱۴ کد خبر: 162868 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)گفتگوهای سه نماینده از طالبان پیرامون آزاد سازی زندانیان طالب با نماینده های دولت اشرف غنی ادامه دارد. حاجی محمد ابراهیم، حاجی عبدالفتاح و حاجی اختر محمد اعضای هیات طالبان اند که به کابل آمدند.
ظاهرا جناب حمدالله محب رییس شورای امنیت ملی اشرف غنی دچار سوء تفاهم شده و در صفحه توییتر شورای امنیت نگاشته بود که از هیات طالبان میزبانی خواهد کرد. اما این امر محقق نشد و طالبان با عدم پذیرش میزبانی شورای امنیت، میهمان سفارت قطر در کابل شدند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه اعلام کرد که میزبانی هیات سه نفری طالبان را سفارت قطر در کابل به عهده دارد و دیدارها با حضور نمایندگان کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ انجام می‌شود.
پیش از این دیدار رو در رو، نمایندگان دو طرف سه نشست از طریق کنفرانس ویدیویی داشتند. در دومین نشست، طرفین توافق کرده بودند که رهایی زندانیان از ۳۱ مارس آغاز شود اما گفته شد که مشکلات در هماهنگی برای سفر هیات طالبان به کابل سبب تاخیر در این روند شده است.
طالبان گفته بود که برای تصدیق زندانیان خود یک هیات را به زندان بگرام خواهند فرستاد تا رهایی زندانیان‌شان مطابق فهرست داده شده انجام شود.

در همین حال، طالبان اعلام کردند که اگر تعدادی از زندانیان آنها آزاد شوند، چند تن از آن زندانیان گفتگو درباره سایر زندانیان را با دولت افغانستان ادامه خواهند داد.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که اگر در گام نخست شماری از زندانیان آزاد شوند، برخی از این زندانیان آزاد شده درباره سایرین که در زندان هستند به نمایندگی از طالبان با دولت گفتگو خواهند کرد.
این سخنان به معنی آن است که هیات سه نفری طالبان که متشکل از تیم درجه سه طالبان است، خود را هم سطح هیات درجه دو دولت افغانستان نمی بیند و ادامه جلسات را به زندانیان طالب واگذار می کند که خود نشاندهنده برتری هیات سه نفری درجه سه طالبان در مقابل هیات دوازده نفری درجه دو دولت افغانستان می باشد.

رهایی پنج هزار زندانی طالبان از سوی دولت غنی و یک هزار زندانی دولت از سوی طالبان، بخشی از توافقنامه صلح طالبان و آمریکا بود که به تاریخ دهم حوت به امضا رسید. قرار بود این روند در ده روز پس از امضای این توافقنامه عملی شود.
محمد اشرف غنی، نخست اعلام کرد که هیچ تعهدی به رهایی این زندانیان ندارد. او تاکید کرد که این موضوع می‌تواند شامل روند گفتگوهای صلح شود و بعدا با به میان آمدن اعتماد بین طرفین، عملی شود. اما او به دستور سفارت آمریکا در روز مراسم تحلیف خود از این خط سرخ اش عدول کرد و اعلام داشت که به زودی فرمان رهایی زندانیان طالبان را صادر خواهد کرد.

قرار بود رهایی زندانیان طالب پیش شرط گفتگوهای بین الافغانی باشد و همزمان با رهایی تدریجی زندانیان طالب، خشونت ها نیز کاهش یابد و طالبان از خود در اصول شان انعطاف نشان دهند، اما تا کنون هیچ نشانه ای از این موضوعات نیست و طالبانی که تا کنون از هیچ یک از اصول و حتی گفته های شان کوتاه نیامده اند، بعید به نظر می رسد که اینبار از اصل اولیه شان که "امارت اسلامی" است کوتاه بیایند.
در این میان، ملا فاضل مظلوم، یکی از اعضای دفتر طالبان در قطر، گفته‌است که این گروه به نظام مشارکتی در افغانستان تن نخواهد داد. در نواری که به رسانه‌ها رسیده‌، ظاهراً ملا فاضل این گفته‌ها را در سفری به بخش‌های مرزی پاکستان و افغانستان و در هنگام دیدارهایش با فرماندهان نظامی طالبان، ابراز داشته‌است.
در این نوار او می‌گوید: تعلق قیادت به طالبان، اعاده امارت اسلامی و نافذ شدن نظام شرعی، خطوط سرخ ما در گفتگوها با امریکایی‌ها و ادارۀ کابل است؛ ما از این موقف عقب نمی‌رویم. نظام، نظام اسلامی و شرعی خواهد بود و آنانی را که می‌توانند با ما همراه شوند، با خود خواهیم داشت؛ اما اگر آنان فکر می‌کنند که امارت اسلامی و طالبان جزء اداره کنونی کابل خواهند شد، این هرگز ممکن نیست و در این باره، اصلأ صحبتی هم نشده‌است.

برخی از اعضای برجستۀ دیگر این گروه، نیز در روزهای اخیر، چنین گفته‌هایی را بیان داشته‌اند. از این میان، مولوی کبیر عضو شورای رهبری و مسؤول کمیسون دعوت و ارشاد طالبان می‌گوید: کامیابی انقلاب اسلامی این خواهد بود که در نظام تغییر بیاید. اگر نظام برجای خود بماند و ما تنها برویم و با آنان بنشینیم، در این صورت، حال ما بدتر ازگذشته خواهد بود.
در اعلامیه‌ای که ملا هبت‌الله، رهبر گروه طالبان به مناسبت توافق صلح میان طالبان و امریکا به زیردستانش فرستاده نیز آمده بود: مجاهدین امارت اسلامی باید برای رسیدن به هدف بزرگ‌شان که همانا قیام نظام اسلامی بعد از ختم کامل اشغال و رفاه مردم است، صفوف شان را هرچه بیشتر منظم، فعال و نیرومند بسازند.

با این اوصاف، نه نیازی به آزادی زندانیان طالب است و نه هم گفتگوهای "به اصطلاح" بین الافغانی! زیرا مشخص است سیاستی که آمریکایی ها برای طالبان تبیین کرده اند مانند سیاست تبیین شده آنان برای حکمتیار نیست که بیاید و به دولت کابل بپیوندد. بل سیاستی متفاوت است که باید اینبار دولت کابل به طالبان پیوست کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات طالبان
کابل
شورای امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   برای آمریکا مهم است که موقعیتی فراهم اید تا زمینه اشغالگری و غارت شان بهتر به وجود اید و آمدن طالبان این زمینه را بهتر می کند و مردم هم در این میان سرگرم و مشغول هستند
شما کابل

>>>   طالب ها چون از حکومت کابل شناخت کامل دارند میدانند که در ازادی زندانی ها هم تقلب میکند به جای طالب ها دیگر محبوسین جنای را ازاد می نمایند ازین رو یک هیات از طالب ها در کابل امده تا طالب های رها شده را یک یک چک ومطمین شوند که ازاد شدگان ازرزمندگان انهاست از اول معلوم بود که مهره ای اصلی خارجی ها طالب ها بودند وباید انها در اریکه ای کرسی غلامی تکیه زنند چون دیگر اجنت ها در پیش برد برنامه های انها ناکام ماندند هرکه را بالایش اعتماد نمودند خیانت کردند دزدی نمودند بهترین نمونه ای ان وزیر مالیه قیومی است که چندین صدملیون دالر را با خود برد گرچه او جای دور نرفته پول را بجای اصلیش برده است
ولایت خان صافی از کابل

>>>   خوشا به حال واحوال دولتمردان کابل که اختلافات شان روزبروز بیشتر میگردد و انتظار روزی بدی را به مردم افغانستان میدهند ،غنی اشخاص و افراد را در پست های دولتی تعین میکند و. دولت سرگردان عبدالله آنرا رد. میکند ،میگویند سالی که خوب است از بهار اش پیدا است واما انسال محکوس آن به دولتمردان کابل خواهد بود آنها باید هرچه زودتر متحد و متفق گردد و. یک استراژی کاملآ درست در مقابل طالبان داشته باشند ورنه منتظر اخرت خود باشند که چطور جواب خواهند داد.
عبدالله ریحان

>>>   حالا می خواهند چند صدملیون افغانی از کـد 91 رابنام میزبانی طالبان به جیب بزنند
حمید قیومی سرپرست وزارت مالیه خود کفاشد ورفت اکلیل حکیمی هم خود کفاشد

>>>   درپاکستان باید فابریکه های تولید نصوار لنگی واسکت چادری سطح تولید خودرا بالاببرند

>>>   مردم مظلوم أفغانستان منتظر سال ١٣٧٦ باشد . با امدن طالب ... واقعت اينست كه امريكا براي تطبيق پلان خود كه تا چه زماني ادامه خواهد يا فت أفغانستان نستان رابه انزواي منطقوي برده تارگت چهل ساله خويش را أز طريق أفغانستان نستان كه موقعت سترا تيژيك دارد برنامه هاي خويش را. عملي خواهد ساخت. ب.م

>>>   در مذاکرات روی موضوعات ذیل بحث میشود:
نوعیت نظام:
دولت:جمهوری.
طالبان:امارت اسلامی.

حقوق زنان:
دولت:مطابق قانون اساسی و حقوق بشر ملل متحد.
طالبان:مطابق به قرآن.حقوقی که اسلام برایشان قایل است.

آزادی مطبوعات:
دولت:مطابق به قانون اساسی و قوانین بین المللی.
طالبان:امر بالمعروف و نهی عن المنکر.
پارلمان:
دولت:موجودیت پارلمان منحیث ارگان مقننه ضروری است.
طالبان:شورای رهبری. امیر اسلامی غرض پیشبرد امور محوله اش با شورای رهبری امارت اسلامی مشوره میکند.
قوای مسلح:
دولت:باید پوشش و یونیفورم آنها مطابق معیار های بین المللی باشد.
طالبان:داشتن ریش برای همه مسلمانان منحیث سنت پیغمبر ضروری است و همچنان سربازان ما باید دارای لباس ملی و لنگی سیاه بر سر باشند.
وظایف دینی:
دولت:یک مسئله شخصی و داوطلبانه است.ما اجازه نداریم کسانی که وظایف دینی را انجام نمیدهند،مورد مجازات قرار دهیم.چون دین یک امر شخصی است.
طالبان:الحمدلله صد فیصد مردم ما مسلمان هستند و عدم اجرای وظایف دینی،بدون عذر معقول،مطابق امر با المعروف و نهی عن المنکر،سبب مجازات شرعی میشود.
حالا شما بیایید یک حالت تعادلی را بین نمایندگان دولت و طالبان،روی این یک تعداد محدود مسایل و مسایل دیگر پیدا کنید.
طالبان از خر دینی خود پایین نخواهند شد و نمایندگان دولت نیز از اسپ دموکراسی خود.
ببینیم درین مسابقه دوش کدام شان برنده میشوند؟

>>>   گذارش نامه :
11 هزار کوچی در تهران چی می کنند؟
سفارت افغانستان در تهران بنام مهاجر به خانواده های طالبان پاکستانی شناسنامه می دهد

حالا که چهار ماه می شود سفیر جدید آغای غفور لیوال آمده است و از این سهولت ایجاد شده توسط سفیر قبلی، استفاده فاشیستی و غیر قانونی را اغاز کرده است.
وی افزود:
در بخش تثبیت هویت یک تن از پشتون ها با آمدن سفیر جدید نیز مقرر شده است. از چهار ماه بدین سو یازده هزارتن پشتونِ پاکستانی را به نام کوچی تثبیت هویت کرده اند.
دوست ام گفت که این رقم در چها ر ماه تعجب انگیز است زیرا در مدت ده سالی که من این جا مامور استم ده تن کوچی ثبت نام نشده است و حالا در چهار ماه چگونه یازده هزارتن کوچی در ایران پیدا شده و آمده اندو شب و روز چادر در گرد سفارت زده اند و تثبیت هویت می شوند و می روند و معلوم نیست که از کجا آمده اند و به کجا می روند.
تبصره:
این ها از جاهای نامعلوم قبایلی خواسته می شوند و در سفارت تذکره می گیرند و باز داخل کشور می روند به مانند مهاجران یعنی عودت کنندگان و با داشتن تابعیت و تذکره قانونی از طرف سفارت افغانستان و آنگاه شامل احصایه عادی کشور می شوند و در شهرک های مربوط به وزارت مهاجرین برای شان زمین هم داده میشود و شاید به همکاری دولت افغانستان و UNHCR غم رمه و گله و مالچر هم برایشان در مناطق شمال کشور خورده شو

>>>   خیلی ها از موضوعات پشت پرده اطلاع ندارندوبعضی ها هم بسیار اندک میدانند وکسانی هم که میدانند نمیتوانند بگویند وراز ها را افشا نمایند بیچاره عبدالله به نزدیگان وطرفدارنش مسایل را وارونه جلوه داده گفته نمیتواند که او با منابع فرمان دهنده تعهد ها وپیمان های دارد که به هر شکل انرا اجرا وازانها تبعیت نماید درینجا باوجود این که همه وابسته وبا ارتباط اند ولی هر کس از هر کس میترسند وبیرونی ها لست عمومی را به کسی نمیتوانند ویا نمیخواهندنشان دهند تا سیه رو شود هرکه درو غش باشد در نهایت اینها همه دروغ میگویند ولاف وگزاف را بسیار تکرار میکنند غنی خان قسم یاد میکند که نمیخواهد قانون اساسی را تغییر دهد واین کار را هرگز نخواهد کردوپست صدارت را به عبدالله بسپارد وعبدالله میگوید که از ارای پاک مردم دفاع مینماید اما چوکی وکرسی ریاست اجراءیه تقلبی را که از دور نشانش دهند بجای دوپا با چهار پا میدود در حالی که نیک میداند هر وعده ای که برایش میدهند دروغ میگویند تنها با این وعده ها دعوی وجنجال جاری را حل میسازند در گذشته هم بسیار وعده های چرب ونرم برایش داده بودند که یک در صد ان را هم اجرا نکردند این نیست که عبدالله نمیداند که برایش دروغ میگویند صرف بخاطر طرفدارانش وملتی که به او فریب خورده اندتا حدی چانه زنی وظاهرا پرخاش میکند بهرصورت درینجا بازنده ای اصلی ملت عزیز وحلقه ای مفقود واقعیت وحقیقت است
گل نبی عیدی زاده از کندوز

>>>   کاش قطر تمام "انسانک هاى" خلق شدهامريکايى عربى و پاکستانى طالبان را باخود به قطر و دوحه ببرد. فقط در آنجا انسان مى شوند. قطر سازنده گى اسلامى مى کنند و تروريستان طالبان ويرانگرى اسلامى مى کنند.

>>>   فرقه مسیحیان انجیلی متهم به گسترش کرونا ویروس در سراسر فرانسه شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست نوشته است که این فرقه در شهر مولوها (شمال شرقی فرانسه) فعالیت می کند که در حدود 2.5 هزار عضو دارد. گفته میشود که در میان آنها اشخاص مبتلا به کرونا ویروس نیز می باشد که می توانند سراسر فرانسه را آلوده به این ویروس کشنده نمایند.
قربانیان کرونا در فرانسه هم از چین بیشتر شد
همچنان تاکید گردیده است که آنها نه تنها ویروس را گسترش داده، بلکه آن را به فرانسه انتقال نموده اند

>>>   به كدام دولت بپيوندند ؟ دولت و حكومت قانوني وجود ندارد، طالبان منظمتر و منسجم تَر از دولتهاي دو گانه هستند، افغانستان تنها ارگ و يا كابل نيست ، با جزئي ترين حركت طالبان همه افغانستان را در كنترول خود آورده ميتوانند، كه امريكا هم به اين حقيقت پي برده و شايد آنها را در رأس أمور بياورند و بعض أفراد مورد نظر شانرا از دولتين ع و غ نيز شامل دولت همه شمول به رهبري طالبان نمايند.

>>>   طالب اگر هزار دفعه امارت بسازد شکست میخورد. طالب را برای جنگ و کشتار مردم ساخته اند طالب توان دولت کردن ندارد.

>>>   اگر دولت به طالب و یا طالب به دولت میپیوندد هردو یکی است هدف ما صلح و آرامی است ولی یک تعداد منافقین بی خرد و جاسوسان و ناموس فروشان کوشش دارد این پروسه را رنگ دیگری دهد و تبلیغات بی معنا میکند تا بتواند این پروسه را سبوتاژ کند ولی خبر نی که مردم دیگر به این بیناموسان نه گفته ودیگر بازی سیاه و سفید را نمیخورد

>>>   برای امریکا منافعش مهم است نه دولت کابل ونه امارت طالبان مهم این که در قلب اسیا بماند روسیه چین ایران را زیر نطر داشته باشد وامضاه 50 ساله که با نوکرش غ انجام داده این مهم است نه ملت افغانستان ویقنا بعد از طالب داعش را خواهد بعنوان عقرب برای طلبان زنده خوا هد کرد واین از مسلمیات است برای امریکا ماندن در افغانستان مهم است وقرار داد های پشت پرده ای با طالبان هم این را می رساند

>>>   طالب از دولت چه وقت جدا شده که دوباره به دولت بپیوندت؟همین هایکه در اریکه ای قدرت تکیه دارند از ابتدا ی تاسیس طالب از طرفداران سر سخت طالب بودند وطالب را میراث خورنیاکان والم برداران تاج وتخت پیشینیان می خواندندوزمانی که ازادیخواهان ومقاومت گران با نیروهای متجاوز پنجابی ها که طالب ها جزءی اندک ان نیروها بود دست وپنجه نرم میکردند اقای کرزی وغنی وهمه همراهان شان سخن گو ها ونمایندگان طالب در بیرون بودند هنگامی که دولت دست نشانده ای بن در کابل زمام امور را بدست گرفت وبا زور وفشار دولت قانونی ربانی را مجبور به استعفا کرد طالب را برادر خواندند ومخالفین سیاسی گفتند وبرادران افغان دانستند وتا امروز به هر اندازه ای که طالب خشونت را بیشتر ساخت وسرباز های افغان رابیشتر به قتل رسانیدنداینها نرمش را به انتها رسانیدند وبا حفر تونل وبهانه های گوناگون طالب ها را از زندان ها فرار دادند تا امروز هیچ تروریست وانتحاری را کسی نتوانسته محاکمه ومجازات نماید وانهای هم که ظاهرا در حبس بسر میبردند به صفت مهمان ازانهاپذیرای بعمل می اوردنددر اولین سفرش وزیر مالیه ای وقت دولت نا بکارکرزی در مزار شریف وعده ای انتقام ازان طالب های که در زمان مقاومت کشته شده بودند را داد وگفت ما انهای را که طالب ها را به قتل رسانیده اند محاکمه خواهیم نمود که با مخالفت حاضرین در محفل مواجه گردید حال که انها می ایند اینها نیز عین همان پوزیشن وموقف را خواهند داشت وبه پاس خدمات شایان شان قدر خواهند دید ودر صدر خواهند نشست '
حاجی
ولایت خان صافی از کاپیسا

>>>   بالاخره یک هراتی والی هرات شد
اداره ارگان‌های محلی از انتصاب وحید قتالی به عنوان والی هرات خبر داد. او در گذشته رئیس شورای ولایتی هرات، شهردار این شهر و رئیس اداره امور ریاست جمهوری بوده است.

>>>   هزاره های که برای ادامه تبعیض و انحصار، خود را به کرایه و اجاره در اختیار ارگی ها گذاشته بودند اکنون به تشویش افتاده اند!
بعد از مقرری‌های های جدید که از میان متعصب ترین و منفورترین چهره های حلقه تنگ قومی ارگ صورت گرفته است یک تعداد هزاره ها که برای ادامه تبعیض و انحصار در کنار ارگی ها قرار گرفته بودند سراسیمه شده به یاوه سرایی آغاز نموده طی پست های فیسبوکی از ارگی ها گیله مندی می کنند ، عده ای از آنها آرزو دارند که معجزه رخ دهد و آن اشرف غنی احمدزی ، اشرف غنی احمدزی دیگر شود ملی و فراقومی فکر نماید ، هزاره های سورنایچی و افغان شده را هم در لیست تقرری ها در نظر بگیرد و تعداد هم نسخه برای سرور دانش می نویسند که اینبار از جا بجنبد و مدافع حقوق هزاره ها گردد .
من به این ساده باوران و ساده اندیشان می گویم که اشرف غنی احمدزی همان است که بوده است و هنوز هم تجربه گذشته را با خود دارد و بسیار بیباکانه پلان خود را عملی می نماید و آقای دانش هم همان است که بوده است و تجربه پنج سال گذشته را با خود دارد که از مطیع و فرمانبرداری هیچ زیان شخصی نبیند .
خود کرده را نه دردیست و نه هم درمان ، پس بهتر است که توجیه گر بمانید ، چون حق شما را در جریان انتخابات پرداخته اند و حتی یک تعداد از شما از پول کمپین دزدی هم کرده اید.
حسن علی عدالت

>>>   سونم ارباب زاده
تقرر جناب آقای قتالی بحیث والی هرات در شرایط بحرانی موجود،چند دسته گی های در هرات بوجود خواهد آورد وایشان بدون حمایت استوانه های قدرت محلی در هرات نمیتوانند منحیث یک والی مقتدر بکارشان ادامه دهند.
ای کاش این کار با مشوره با بزرگان هرات صورت میگرفت تا شکاف بوجود آمده را شاهد نمیبودیم.

>>>   نجیب بارور
آمادگی داشته باشید، کرونا بکُشد یا نکُشد تقلب و نهادینه شدن دیکتاتوری این ملت را خواهد کشت. ما وارد مرحله تازه بحران می شویم. غنی با دیکتاتوری و عدم یک موافقت سیاسی دست به تقرری های تازه زده است. این به مفهوم آن است که طرف می خواهد خودخواسته وارد یک بحران شود. به زودی در کنار مهره های تقرر یافته تیم فاسد، نماینده های واقعی مردم نیز به ادارات توسط فرمان رئیس جمهور همه شمول معرفی و مقرر خواهند شد. ما نمی خواهیم نظامی را که خود بنیان گذاشتیم به وسیله عقده چند دو پاسپورته خراب کنیم، اما اگر شرایط به همین گونه پیش برود، وضعیت بدتر از آن می شود که فکر می کنید. داوود سلطان زوی یا هر کس دیگری که به نهادهای دولتی معرفی شده اند، همدست با تقلب گران هستند. حکومت همه شمول نه تنها که اینها را به رسمیت نمی شناسد، بلکه به خاطر شریک بودن اینها در تقلب و کودتای انتخاباتی آنان را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهد کرد. استوار باشید، غنی در همین اکنون حاضر است ۷۰درصد قدرت را با ما شریک کند، اما خواست حکومت همه شمول باطل شدن نتیجه انتخابات کودتایی و به کیفر رساندن عاملین آن است.
سر خم را نمی خواهم کلاه کج به من آور
به پا برخیز هندوکش، بیا تکرار شو در من

>>>   Arif Rahmani
قیومی رفیق گرمابه و گلستان غنی؛ وزیر و سرپرست وزارت مالیه نبود؛ قانون سرپرستی صرفا دوماهه است؛ ایشان خلاف قانون، ماهها وزارت مالیه را در اختیار داشت و در قبال پارلمان نیز پاسخگو نبود!

>>>   بعضی گزارشگران غربی:
طالبان در حال حرکت به مناطق دور و بر کابل اند تا در صورت اعمال " کودتایی " در کابل ، این شهر را " تصرف " ...

>>>   طالب پاکستانی هست واهدافسان پاکستانی هست وهیچ بوی ازانسانیت نبرده وفقط به حکومت کردن فک میکند حالا ازهرطریقی کسی که ادم بکشد ازاو انتظار خدمت نداشته باشید وطالبان میخواهن مارا جیره خار پاکستان کنن وازنگاه اسلامی حکومت باید ازهمه اقوام باشد وبارای همه ساخته شود نه بازور و کمک دیگران وقتل وغارت وویرانی طالبان کشوررا نابود کردن همه کشورها به دنبال پیشرفت وراحت ساختن زندکی شهروندانشان هستن اما طالب فقط به دنبال ویرانی ونابودی افغانستانی ها است حاضرم بمیرم ولی زیر سلطه طالب زندگی نکنم

>>>   نیلوفر بدخش خراسانی
همان لنگ که می گفت این لنگ خادیست غنی را از ارگ می تواند بیرون کند کجاست ...؟!
عطا و قانونی شاید این شب ها و این روزها با خود بگویند که لعنت به اتمر که هم از طوی ماندیم هم از ختم ....

>>>   آقاے حنیف اتمر به حیث وزیرامور خارجه حکومت تڪ قومی ، فاشیستی، وإنحصارے ، آقاے غنی مقرر شد.
همه ے نسل جوان درآن وقت میگفتند کہ آقاے اتمر برای پارچه کردن صف مرصوص حوزه ے جهاد ومقاومت مردم افغانستان آمده است چون مأمور توظیف شده ازطرف آقاے اشرفغنی احمدزی ، وآقاے حامد کرزی ، وآقاے استادسیاف بود کہ آنرا به وجه احسن انجام داد. اما متأسفانه قمندانان ناآگاه سیاسی ، ویابه زعم خودشان رهبرنماها تسلیمی گفتند شما سیاست را نمی دانید . ما اگر غنی را توسط اتمر ازارگ اخراج نکنیم با کس دیگر اخراج کرده نمیتوانیم ، به غنی تسلیم شدید ؟؟
(باحترام باعث فاروق

>>>   10 سال پيش در مجله آلمانى چنين گزارش خواندم که ترجمه آن در اختيار خوانندگان اين برگ قرار مى دهم
''چگونه ایالات متحده دشمن می سازد?
ایالات متحده از قبایل پشتون فعال در تجارت مواد مخدر در هندوکش پشتیبانی می کند. این امر امنیت جمعیت را به خطر می اندازد.
هیچ راه حلی در چشم انداز نیست: کشت خشخاش در افغانستان هنوز یک تجارت سودآور است.
در شهرستان "نازیان" در استان ننگرهار، در حدود دو ساعت رانندگی از شرق کشور هندوکش جلال آباد به جنوب شرقی، یک پاسگاه پلیس مرزی قرار دارد. اين پست پوليس در یک راهرو باز در مقابل یک کوه بلند به هوا وجود دارد. تعداد معدودی از ماموران مقامات در نزدیکی مرز پاکستان در حال انجام وظیفه هستند. دره های در دامنه کوههاى سربه فلک کشيده شاخه دار خيابانان معدود ويرانه دارد. فراتر از Mini Forts (به زبان انگليسى هند "ارگ کوچک" اين قعله باستانى دوران شاهپور "دژ مينه" يا دژ مينش يعنى مهر و دوستى پارسى ميانه شاهپورى ساسانى ) ، منطقه کنترل نشده و منطقه قبیله ای ،يا قبايل آزاد پشتونان٬ جایی که نیروهای طالبان مسلح در حال حرکت اند که حملات خود را عليه دولت نو درکابل آغاز می کنند.
پلیس در حال محافظت از گلزارهای سنگ تراشیده شده است. در گستره کوهپایه کوهها به معنای واقعی کلمه گم شده اند. اگر بتوانید از خود محافظت کنید و برتری نخورید ، باید خوشحال باشید. قدرت آنها تا آنجا گسترش می یابد که اسلحه های آنها از اینجا می توانند آتش بگیرند. اینکه آنها منطقه را تحت کنترل خود نگه دارند ، و قاچاق مواد مخدر را متوقف کنند - امکان پذير نيست !
بیشتر تریاک خام از استان هلمند جنوبی حاصل می شود. جایی که 90 درصد خشخاش در افغانستان رشد می کند و نه دهم تریاک خام جهان از آن به دست می آید. جائیکه بهترین خاکهای کشور وجود دارد که ده برابر بیشتر از آن در مثلث طلایی هندوچین است و می تواند نه تنها افغانستان بلکه بخش هایی از پاکستان را تغذیه کند ، میوه های با کیفیت بالا به جای دانه خشخاش پرورش می یابند. جایی که بیشتر مناطق تحت سلطه طالبان یا جنگ سالاران پیشین هستند که بخشی از تأسیسات سیاسی شده اند. در آنجا ، در سایه قیام ، آن شبکه مافیایی مانند کشاورزان ، سرمایه داران ، قاچاقچیان ، پالایشگاه ها و مقامات فاسد ، که خود را صنعت مواد مخدر می نامند ، تجارت می کند. جایی که حدود یک سوم پول مواد مخدر به شورشیان می رود ، گفته می شود سالانه بین 150 تا 200 میلیون دلار آمریکاى.
1,5 میلیون نفر در افغانستان از تجارت مواد مخدر زندگی می کنند. این 25 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. به ویژه ایالات متحده و انگلیس بزرگ ، هدف خود را برای مبارزه با کشت مواد مخدر در پی سقوط طالبان در دسامبر 2001 هدف قرار داده اند. با این حال ، آنها تا به امروز مفهومی مؤثر پیدا نکرده اند. از آنجا که تخریب مزارع خشخاش بسیار گران است ، به ویژه کشاورزان فقیر را تحت تأثیر قرار می دهد و اخیراً مزارع نیز توسط صاحبان مواد مخدر مین گذاری شده اند ، اکنون دولت شروع به تمرکز روی مبارزه با قاچاق کرده است.
لیسانس دانشکده زراعت محمد ابراهـیم ازهـر ، معاون وزیر کنترل مواد مخدر ، آزادانه تصدیق می کند: "اما ما مأموران پلیس به اندازه کافی برای نظارت بر مرزها نداریم." معاون وزیر کنترل مواد مخدر کرزی با انتقاد واضح از ایالات متحده اظهار داشت: "ایالات متحده پول زیادی را در ارتش خرج می کند ، اما از مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر غفلت می کند. این امر به دارايى مالی این شورشيان اجازه می دهد." محدودیت ها برای قاچاقچیان باز است. وی همچنین یک شهادت ویرانگر برای انگلیسی ها صادر کرد: "این اثر صد در صد منفی بود."
این مقام عالی با بيان پيچاره گى گفت : "بدون مشکل مواد مخدر ، ما امنیت بیشتری خواهیم داشت زیرا طالبان پول کمتری در اختیار خواهند داشت. اما ما نه دانش و هم راهکاری برای متوقف کردن کشت کوکنار در سطح کشور نداریم. باید " از این گذشته ، ناتو یک نمودار ایجاد کرده که هشت ستون آن چگونگی مبارزه با مواد مخدر را نشان می دهد: از گزینه های کشاورزی برای کشاورزان گرفته تا نابودی محصولات کشاورزی دهقانان و پیگرد قانونی کیفری تولید کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیان. اما این هنوز در سیاست مؤثر عملی نشده است.''

>>>   Amin Hassan
یک ضرب المثل عامیانه در کشور ما رایج بود که می گفتند:
جان است و زبان است ، زبان دشمن جان است ، گر جانت به کار است نگهدار زبان را ......افسوس و صد افسوس !
اگر ملالی جویا حق را گفت که ( این پارلمان تویله را ماند ) مصعونیت پارلمانی اشرا از دست داد و تبعید شد .
اگر رمضان بشردوست واقعیت گرا و راستگو شد دیوانه خطابش کردیم .

اگر سرور جویا گفت که ما مشروطه میخواهیم ۴۰ سال عمر عزیزش را در سلولهای نمناک دهمزنگ پوده کرده به خاک دفن کردیم .

اگر داوود به نقل از اقبال لاهوری گفت که به پرواز آه و شاهینی بیاموز ، تلاش دانه در خاشاک تا کی . با جمع فامیلش از روی زمین حذفش کردیم .

اگر نجیب گفت که من میروم ولی بیاد داشته باشید که جوییهای خون جاری خواهد شد ، نشنیدم و به دار اش زدیم .

اگر پدرام گفت رفاه کشور در فدرال است تاپه نوکر ایران به او زدیم و گفتیم که به نفع همسایه کشور را تجزیه میکند .

اگر عیار گفت که رسول اکرم ص سواد خواندن نداشتند تکفیر نموده فتواه مرگش را دادیم .

اگر داکتر رمضان صادق را دفاع کردیم ، گفتند او دیوانه است .

اگر شکیب مصدق خواند که : کشور بی درب و دروازه هرکه بخواهد میتازه و از گوشت خون پوست ما آینده خود می سازه. مثالش پایگاه نظامی آمریکا بالای معادن لیتیم و یورانیم در هلمند ! او را از کشور راندیم .......
اگر داکتر صادق فطرت که خود پشتون و پشتو زبان است از ( پته خزانه ) حرف به زبان آورد یعنی که از حقیقت زبان گشود ، و ان هم زبان خودش ! و اهنگش را ( خط پر مخ د صنم راغی .....) که هر شنونده بشنود تحسین کرده و لذت میبرد. .....
و آنانیکه فطرت را بهترین آواز خوان پشتو لقب می دادند اولترا از همه شمشیر زبان بر او کشیدند و شخصیت اشرا زخم زدند ..........!
پس باید همین گونه زبان نگهداریم تا جان ما به کار ما آید......؟!
با عرض حرمت ، امین .

>>>   مورچه گه مرگش برسد بال میکشد
و حال
اتمر بال کشیده و اینکه کجا دفن خواهد شد به خدا معلوم

>>>   ده سال پیش خبر داشتی چرا تاحال برای نا تگفتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   اشرف غنی خودش طالب است و ازین شخص توقع خیر داشتن خطائسیست بس بزرگ .
از اینگونه صلح فریبکارانه برحذر باید بود .
آمریکا به گسترش دامنه اختلافات داخلی طرفدار است .
سیاست 《تفرقه بینداز ؛ حکومت کن》 را پیش گرفته است .
" بگرامی "

>>>   این طالبان وحشی هیچ وقت نباید وارد نظام شود چون نه عقل دارن نه فهم

>>>   در شرایط فعلی و برای مدت های طولانی آینده تمام غیر اوغان های کشور ما از هر قومی غیر اوغان که هستند باید شدیدا با هم متحد شوند چون بزرگترین دشمن همه شما همین تمامیت خواهی اوغان ها یا پشتون ها و انحصار قدرت توسط اوغان ها است نه هیچ چیزی دیگری بشمول داعش وغیره۰
اوزبیک هزاره تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ ایماق سادات و غیره تمام قوم های غیر اوغان با هم متحد باشید و بر ضد تمامیت خواهی و انحصار گرائی اوغان با هم یکجا ایستاد باشید، در غیر آن هویتتان را از دست میدهید تاریخ تان را از دست میدهید و اولاد اولاد تان مجبوراً غلام اوغان میشوند و ناگذیراً تسلیم تقلب و جعل کاری های اوغان خواهند شد۰

>>>   در شرایط فعلی و برای مدت های طولانی آینده تمام غیر اوغان های کشور ما از هر قومی غیر اوغان که هستند باید شدیدا با هم متحد شوند چون بزرگترین دشمن همه شما همین تمامیت خواهی اوغان ها یا پشتون ها و انحصار قدرت توسط اوغان ها است نه هیچ چیزی دیگری بشمول داعش وغیره۰
اوزبیک هزاره تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ ایماق سادات و غیره تمام قوم های غیر اوغان با هم متحد باشید و بر ضد تمامیت خواهی و انحصار گرائی اوغان با هم یکجا ایستاد باشید، در غیر آن هویتتان را از دست میدهید تاریخ تان را از دست میدهید و اولاد اولاد تان مجبوراً غلام اوغان میشوند و ناگذیراً تسلیم تقلب و جعل کاری های اوغان خواهند شد۰

>>>   این را عقل سلیم ایجاب نمیکند کسیکه در طول ۲۰ سال جهاد در برابر کفر کرد و به هزاران شهد داد و حالا بیایدباز هم به دولت غلام کفری تسلیم شود دولت کفری باید به طالبان تسلیم شود دولت هم شا ن اجیر اجنبی اند همین زور طالب بود که امریکا ابر قدرت حالا مجبور شده تا قوای اشغال گر خود را بیرون کند در غیر این دولت خو در طول ۲۰ سال همه شان صاحب بلند منزل ها شده اند فقط ۶۰۰ نفر در طول ۲۰ سال خود را سیر کردند ورنه ما بسیار مردمان تحصیل کرده و صادق داریم مگر آنها را کسی کار نمی دهد خدا کند طالب ها روی کار اید و کوشش کنند که از همین اشخاص بی طرف استفاده گنند

>>>   فرق بین طالبان ارگی و طالبان کویته و پشاوری فقط همان فرق بین سگ زرد برادر شغال است۰ اوغان اوغان است۰ مگر در کردار کرزی خلیلزی احمدزی ویا زی های طالبان کدام فرقی می بینید؟

>>>   وظیفه دولت تطبیق احکام اسلامی- حفظ جان و مال مردم- حفظ ناموس مردم- حفظ حقوق مردم غریب و غیره است. اردو+ بولیس+ امنیت تنها درکابل سرومال مردم را حفظ کرده نمیتواند...
این حکومت کدام یک کار را درست انجام داده است.
درحایکه حکومت طالبان همه این کار ها را انجام داده بودند. متاسفانه منافقین منحیث لشکر زمینی ملحدین خود را به ارگ رساندند و برای بادارانشان مراکز نیر دراختیار گذاشتند. روز خاینین به دین خداوند انشالله بدتر از این شود.

>>>   فرق بین طالبان ارگی و طالبان کویته و پشاوری فقط همان فرق بین سگ زرد برادر شغال است۰ اوغان اوغان است۰ مگر در کردار کرزی خلیلزی احمدزی ویا زی های طالبان کدام فرقی می بینید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است