کرونا و فقر هر دو کشنده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۸    ۱۳۹۹/۱/۱۵ کد خبر: 162874 منبع: پرینت

متاسفانه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از مرز یک میلیون و قربانیان از پنجاه هزار گذشت.
در شرایط کنونی که تنها راه زنده ماندن و مبارزه علیه ویروس کرونا قرنطینه شدن و‌ در خانه ماندن است، نگرانی از افزایش فقر و عدم دسترسی افراد فقیر و‌ تهی دست به غذا، مواد بهداشتی و‌ دارو بشدت افزایش یافته است.

مسوول سازمان جهانی صحت WHO ضمن اینکه از همه جوامع و دولت ها بصورت انی قرنطبنه و استراتژی فاصله های اجتماعی را برای کار های ضروری و در خانه بمانید را شرط اول حیات و یگانه راه جلوگیری از مصاب شدن میداند از تمامی دولت ها ضمن تطبیق برنامه قرنطینه کامل شهر ها میخواهد که این کشور ها باید کمک های اجتماعی را برای شهروندان ناتوان شان بصورت عاجل فراهم کنند و مطمین شوند ازینکه همه ای شهروندان شان غذا و امکانات لازم را دارند.

او‌ باور دارد که کشور های قدرتمند و‌ اقتصاد های بزرگ جهان بدون شک استراتژی های حمایتی در حالات دشوار دارند و مطمینا شهروندان شان را در چنین مواقع کمک میکنند و از همه دولت ها خواست تا حمایت اجتماعی را در صدر برنامه ایشان قرار بدهند.
وی از صدراعظم هنوستان اقای مودی که مبلغ 24 میلیارد دالر پکیچ حمایتی را برای 80 میلیون شهروندان فقیر هند با ارایه توزیع مواد غذایی رایگان توزیع پول نقد برای زنان غریب و معافیت از پرداخت گاز برای تسخین خانه برای سه ماه به مرحله اجرا گذاشت تشکر کرد.

حالا که حکومت و سیاسیون ما مصروف چانه زنی های سیاسی برای بقای شان در اریکه ایی قدرت اند باید فعالان اجتماعی و مدنی با اوردن فشار بر حکومت این کمترین کمکی که در حقیقت حق مردم ما و مسولیت دولت است را خواست همگانی ساخته و برایش دادخواهی کنند.
بیایید همصدا با سازمان جهانی صحت بر حکومت افغانستان فشار بیاوریم تا حداقل کمترین توجه را به مردم داشته باشد.

خواست ما قطع فوری تکس بر کریدت بمنظور تامین ارتباط بیشتر خانواده و‌ جلوگیری از تردد و همچنان توزیع رایگان برق و‌ اب برای سه ماه است.
بلی این حق مردم ما است!

ثریا پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
فقر
نظرات بینندگان:

>>>   کرونا فقر وترور همه کشنده اند

>>>   کورونا بلاخره هم شخص و هم فامیل و جامعه را مصاب میسازد ولی فقر را شاید بتوان چند روزی با قرض گذراند تا کمک هایی را که دولت وعده کرده شروع شود. اینطور هم خود را حفظ کرده ایم و هم جامعه را رو به سقوط نساخته ایم.
خدای نکرده روزی هزاران نفر مثل ایتالیا و اسپانیا مرگ را شاهد باشیم باز مردم ما بیشتر خواهد ترسید تا قبل از آن دلیل و چنین مقاله های بی مسئولانه را زیاد است.

>>>   نخیر! هیچ یک ازینها به اندازه کشنده نیست مثل خیانت های که توسط دزدان مسلکی، رسمی و غیر رسمی انجام میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است