با بیسکویت می‌شود به جنگ کرونا رفت؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۸    ۱۳۹۹/۱/۱۵ کد خبر: 162875 منبع: پرینت

نامه‌ی اعتراضی یک تن از کارمندان آزمایشگاه کرونا ویروس در هرات!

ما فقط بخاطر خدا و مردم، اینجا کار می‌کنیم و جان خود و اعضای خانواده خود را نیز به خطر می‌اندازیم. از روز نخست گشایش آزمایشگاه، تاکنون به خانه‌های خود نرفتیم و شبانه روز در آزمایشگاه کار می‌کنیم. وقتی شبانه روز اینجا هستیم باید خرج و خوراک ما را بدهند اما متاسفانه تاکنون به ما غذا نداده اند و ما هم به مسوولان چیزی نگفتیم. البته روزهای اول و دوم پیش خود گفتیم که مسوولان صحت عامه خودشان شاید بفهمند. این را گذاشتیم به پای مصروف بودن شان و بعدا حتما به ما غذا می‌آورند. اما انگار نه انگار؛ اصلا به فکر‌ ما نبودند و نیستند. فقط وقتی نتیجه‌ی آزمایش‌ها معلوم می‌شود به ما تماس‌ می‌گیرند و آمار را می‌پرسند و می‌روند تا روز بعد. تا اینکه خودمان به رییس صحت عامه گفتیم که غذای ظهر و شب ما چه میشه؟ ما نمی‌توانیم پس از هشت ساعت‌ کار در آزمایشگاه در هر‌ نوبت، خودمان در فاصله زمانی کم بیاییم آشپزی کنیم؛ واقعا وقت اش را هم نداریم. طی این فاصله زمانی، باید بخوابیم یا غذا بخوریم ‌و حمام کنیم. با وصفی که ریاست صحت عامه گفت ما به شما غذا روان می‌کنیم اما به وعده و به مسوولیت خود وفا نکردند.

در حالیکه همان روز رییس گفت باشه حتما نان روان می‌کنم ما هم گفتیم خوبه اما متاسفانه همون روز ما از ساعت سه بعداز ظهر رفتیم داخل اتاق آزمایش بخاطر انجام تست‌های کرونا؛ وقتی که خسته بیرون شدیم از اتاق کار، ساعت نزدیک یازده شب بود ‌غذایی وجود نداشت .خدا شاهده خستگی ما دوبرابر شد زنگ هم که زدیم گوشی خود را خاموش کرده بودند و هیچکس پاسخی نداد و ما هم به ناچار پس از ساعت‌ها کار شبانه روزی، بیسکویت خریدیم و‌ خوردیم.
بعدش به خدا قسم رفتیم به آزمایشگاه و تا ساعت شش صبح کار کردیم. آیا در ۲۴ ساعت شبانه روز می‌شود ۲۰ ساعت با خوردن یک بیسکویت کار‌ کرد؟ آن‌هم کاری که باید با نهایت دقت انجام شود؟ درحالیکه خود وزیر‌ صحت‌عامه می‌گوید که ویتامین سی و ویتامین دی بخورید. آیا بیسکویت، ویتامین‌های سی و دی دارد؟
می‌شود با بیسکویت به جنگ کرونا رفت؟
ما توقع میوه و دیگه خوراکی‌ها را از این بزرگواران نداریم، فقط خواستیم برای ما غذا بیاورند که همچنان نمی‌آ‌ورند.

فیصل کریمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیسکویت
کرونا
نظرات بینندگان:

>>>   اقای فیصل کریمی عجیب است که چنین .... و روسای انها را «بزرگواران» میگویی! اینها از کوچکترین و پست ترین موجودات هم کوچکتر و پست تر هستند. کاشکی همت کرده و رئیس خاین را خوب قمچین کاری کرده و بی پطلون خانه اش پرتاب میکردید تا بالاسرهایش درس گرفته و شما با خیال ارام و خوردن سه وقت نان به خدمت به مردم بیچاره ادامه میدادی.
ارین

>>>   دولت برای ما بگوید که تا بحال از سی و پنج میلیون نفوس افغانستان،چقدر نفر را تست کرونا کرده است و نتیجه آن چه بوده است و فایده آن چه است؟
باز این ویروس کرونا شاید اولین و آخرین ویروس سرماخوردگی نباشد و شاید هر سال ویروس جدید سرماخوردگی بیاید و کمتر و یا زیاد تر خطرناک باشد و یا نباشد.
آیا شما باید هر سال و یا چند سال بعد ،هشت ملیارد نفوس دنیا را قرنطین کنید؟
آیا خسارات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آن را که شامل حال مردم میشود،کی میپردازد؟
مردم از کار و بار میمانند.شاگردان مکاتب و پوهنتون ها از تحصیل میمانند و مردم از تفریح و گشت و گزار آخر هفته میمانند.
تاوان این همه را کی میپردازد؟

>>>   نخیر ای تاجیکک! چای ناخورده جنگ نمیشود! و بهمین ترتیب تاجیکستان مرد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است