سخنانی به والی محترم هرات و چند نظر دوستانه!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۷    ۱۳۹۹/۱/۱۵ کد خبر: 162877 منبع: پرینت

سخنانی به والی محترم هرات و چند نظر دوستانه!
بنده به عنوان یک خبرنگار سابقه دار چند پیشنهاد به شما دارم، لطفاکه آنرا مطالعه فرماید.

در شرایط جنگ که خودتان می گویید؛ منظورم دقیق عایدات گمرک هرات است که میتوانید به امضای نمایندگان پارلمان و شورای ولایتی هرات تا ۲۵ الی ۳۰ درصد عایدات آنرا برداشته و مصارف کمبودی های که هر روز انتظار انرا کابل می کشید و هیچ، به هرات نمی رسد صرف نمایید، شما در حقیقت در چنین شرایطی می توانید با رد شدن از قوانین نافذه کشور، حتی گرفتن پول از گمرگ هرات حتی بدون مجوز کابل در هیچ دادگاه داخلی و خارجی نمیتوانند شما را محکوم کنند.

عایدات هرات در صورت نرسیدن پول از کابل باید برای نجات شهروندان هرات مصرف شود و به علت بی پولی نباید شهروندان هرات دسته، دسته بمیرند.

مرکز شیوع کرونا برای اولین بار در افغانستان به ولایت هرات رسید، که کشور همجوار ایران به هرات است، که باید از همانجا باید جدآ برای جلوگیری آن اقدام می شد، ولی مقامات به مردم هرات دورغ می گفتند، که کار حالا به اینجاها رسیده است.

جناب والی صاحب! طوری که در سخنان تان درست می گویید ما در حالت جنگ هستیم وضعیت هرات هم بماند شرایط جنگی است، باید تمام امکانات پولی و نیروهای انسانی را برای مصونیت جان شهروندان هرات بکار ببرید. زمانیکه موضوع مرگ و زندگی در میان است باید حتی از بعضی قوانین نافذه کشور نیز رد شد.
منظورم دقیق عایدات گمرک هرات است که میتوانید به امضای نمایندگان پارلمان و شورای ولایتی تا ۲۵ الی ۳۰ درصد عایدات آنرا برداشته و مصارف کمبودی هایی که هر روز انتظار انرا از کابل می کشید و هیچ، به هرات نمی رسد. اگر این اقدام فوق العاده و سرنوشت ساز را برای نجات مردم هرات انجام دهید، نام تان در تاریخ هرات از همه والی ها رییس ها و وزیر های افغاستان بیشتر به نیکویی یاد خواهید شد و شما را به عنوان قهرمان نجات مرم هرات خواهد دانست و مردم هرات شما را روزی که از هرات بروید بالای شانه های خود حمل خواهند نمود در صورتی که گرفتن پول از گمرگ هرات حتی بدون مجوز کابل در هیچ دادگاه داخلی و خارجی نمیتوانند شما را محکوم کنند.

اگر این کار را در صورتی که نیاز فوری که برای نجات مردم هرات می باشد، انجام ندادید و شمار مریضان مبتلا به ویروس کرونا بیشتر و بیشتر شود، به علت نبود پول احتمالا ده ها و صدها نفر بمیرند، در نهایت شما روسیاه، خاین ملی، قاتل مردم هرات در تاریخ افغانستان به شمار خواهید رفت و عکس شما را کودکان هرات به درب و دیوار این شهر خواهند چسپاند، که رویش (نوسته است عکس قاتل پدران و مادران ما)...!

جناب والی صاحب! این جملات را سنجیده نوشتم و مسؤولیت آنرا نیز به عهده می گیرم و با کسی هم شوخی ندارم. یا اگر برای نجات مردم بخشی از پول گمرک را به دلیلی که کفتم نگیرید و صرف مصارف سلامت مردم هرات نکنید و فقط به علت عدم پول کافی افراد بیشتر شهروندان هرات تلف شوند، بهتر هرچه زود تر استعفا نموده و علت اش را نیز واضح نشر نمایید، شاید تا اندازه ای بار مسؤولت تان کمتر شود.

چند مطالب دیگر را هم خدمت شما به عرض برسانم جناب ولی صاحب!
اول: هر زمان که برای مصاحبه به استدیوی تلویزیون هرات می روید و یا با خبرنگاران داخلی و خارجی مصاحبه دارید اول شرایط را دیده ببینید فاصله افرادی که با شما مصاحبه دارند دقیق مطالعه نموده لطفا بدون ماسک صجبت نمایید و یا جلوی کمره فیلم برداری حاضر شوید، تا از یک طرف نگرانی مردم برطرف شود و شما با صورت ماسک زده نبینند.

دوم: لطفا در مصاحبه ها تنها شرکت نکنید، حتمآ رییس بهداشت هرات و یا یکی از کارشناسان ویروس کرونا با شما باشند، تا به سوال های مشخص مریض کرونا جواب بگویند و احتمالا ارقام لازم مریض ها و شمار فوت شده را شفاف در اختیار شما و شنوندگان قرار دهید.

سوم: لطفا خبرنگاران را متهم به دروغ گویی نکنید، هرات بهترین خبرنگاران حرفه ای را دارد، که بسیار دقیق طوری که از منابع رسمی گفته و یا نشر می شود را به اطلاع همشهریان قرار می دهند (گرچه همواره از روز اول روش های نادرست و کتمان دقیق حقیقت از شمار مبتلایان و مرگ و میرها در هرات صورت گرفته است.

چهارم: جناب والی صاحب! وضعیت امنیتی در چنین حالت بحرانی به شدت اضافه میشود، سرقت های مسلحانه و غیرمسلحانه به منازل شخصی مردم، موسسات ملی، دشمنی های شخصی فقر و تنگدستی که روز بروز بیشتر می شود امنیت مردم هم به خطرمی اندازد، نیروهای امنیتی برای حفاظت از خانه و زندگی مردم که وظیفه پولیس و نیروهای امنیت ملی میباشد تقویت شده و از طرف شام بیشتر در جاده ها حاضر باشند.

پنجم: اگر اماکن تداوی کم باشد می توان از بعضی مکاتب و حتی مساجد به طور موقت مورد استفاده قرار گیرد، داروخانه به شدت مورد کنترول قرار گیرد، که دارو های تاریخ گدشته به فروش نرسد، چون در چنین شرایطی بسار خطرناک است که افراد مریض باید داروهای خود را بخورند، لطفا از ملاهای دعا خوان و تعویض نویس به شدت جلوگیری شود خصوصا در اطراف مسجد جامع و اطراف خواجه عبدالله انصاری.

من یقین دارم که جناب شما به فکر این همه مسایل هستید، بنده هم اشاره نمودم، که خدای ناخواسته شراط ایران و ایتالیا و یا اسپانیا، که از جلوی چشم بنده و همه هر روز می گذرد در تلویزیون های این کشور ها می بینم و با چشمانی اشک بار به کشورم و شهرم می اندیشم، که مبادا چینن وضعیتی در هرات پیش بیاید.

دوستان عزیز شما می توانید با این نوشته، از بنده خشمگین شوید و یا از بنده عاجز انتقاد کنید و بگویید که گویا بنده ترس پراکنی می کنم.
والی صاحب این نوشته از یک هراتی است که دلش برای مردم افغانستان به خصوصا هرات می تپد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
والی
کرونا
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت را گفتید. غنی به هرات کمک نمیکند چون فارسی زبان اند. طالب هراتی را میکشد چون هراتیها برخلاف استبداد طالب اند. مردم و بزرگان هرات باید دست بدست هم داده مردم هرات را نجات دهند. کسی بدرد مردم هرات از بیرون توجه نمیکند. کرونا مانند طالب و داعش و اردوی پاکستان خطرناک است.

>>>   احتمالا نامیکه از طرف منجم زاده بریش نوشته شده بود و وضعیت هرات را وضعیت جنگی که نگذارد به علت بی پولی مردم هرات بمرند ، باید بخضی از پول عایت هرات را بگیرد این کار در جنین شرایطی بدن شک مجاز خواهد بود و هیچ محکمه او را نمی تواند محکوم کنند و یابهتر است استعفا بدهد ، که با کمال تعجب یک روز بعد ولی برکنار شد . و اقای سید وحید قتالی که قبلا شهردار موفق هرات بود به عوان والی هرات مقرر شده در چنین شرایطی این خبر خوش مردم را امیدوار تر می سازد .

>>>   نصیحت ها و مشوره های کودکانه. آیا این والی صاحب همه ای این چیزهارا نمیداند؟ و با اینکه آقای خبرنگار چون در آلمان زندکی می‌کند. فکر می‌کند عقل تمام‌ دنیاست . عجب دنیای.

>>>   والی رفت والی جدید قتالی هراتی است
ر

>>>   جلالتمآب غنی با باجغرافیای کشور هم ازدید تعصب وتبعیض زبانی وتباری برخورد میکند.بگونه مثال شیئع مرض کرونا درهرات شفاخانه ساخته میشود درننگر. دربودجه سال99 تخصیص پولی زیاتدرین کودجه از ننگرهار ..لایات داکندی,بامیان,غور,بادغیس هیچ.

>>>   والی قبلی اگر فهم میداشت مشکل به اینجا نمی کشید و والی جدید اگر منتظر دستورات ارگ باشد هرات نابود میشود.

>>>   هرات یگانه دهلیز اقتصادی کشور اما قربانی امراض گوناگون ازبی توجهی مقامات از عدم امکانات مالی
حفیظ هروی

>>>   اگر بنا باشد گزارش گران چیزی ننویسند چون سیاستمدارن همه چیز را می دانند پس باید هیچ رسانه ای نباید و همه خبرنگاران کچالو فروشی کنند ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است