فقط پشتون ها را از زندان ها آزاد می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۷    ۱۳۹۹/۱/۱۵ کد خبر: 162880 منبع: پرینت

زندان پلچرخی را دریابید، راشد طوطاخیل کیست؟
غنی احمدزی و توطئه بوجود آوردن موازنه قومی در زندان ها!

در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2014 غنی احمدزی به تروریستان قبیله وعده سپرد که درصورت پیروزی و رفتن به ارگ، موازنه قومی را در زندان ها بوجود خواهد آورد، در پنج سال حاکمیت نامشروع اش، با افکندن افراد بی گناه غیر پشتون ها در زندان و رهائی مخفییانه تروریستان قبیله، در پی پشتونیزه و عبدالرحماتی کشور است.

چندی پیش غنی احمدزی توسط فرمان محرمانه ریاست عمومی زندانها و تمام زندان های افغانستان را ملکی کرد، در راس آن یک جوانک از تولی مشاورین غنی از ارگ، فوق العاده و فرمانی نصب شد. فرمان ضمیمه همین پست است. از روزی صدور فرمان احمدزی و نصب شدن یک کودک بی تجربه قبیله چون راشد طوطاخیل بعنوان رئیس عمومی زندانها، وضعیت بد و بدتر شده میرود. آغا زاده که پیوند "خیل" داره، ابتدا از ارگ و بعدا از شهرنو ریاست زندانها را به نام اداره عمومی مستقل شده، از یک خانه گرایی مدیریت می کند و از آمدن و دیدن وضعیت زندان بیم داره که مریض نشود و یا هم نشود خاک به سرش بنشیند.

مقرری های فوق العاده به پیشنهاد یک پشتون پاکستانی چون راشد طوطاخیل و منظوری غنی احمدزی جریان دارد. رفقای کودکستانی خوبش را در بست های یک و دو به حکم غنی احمدزی رئیس جمهور خودخوانده مقرر می کند، گزارشهای وجود دارد که کودکستانی های احمدزی بخاطر ناآشنائی و نبود تجربه از مسولین قبلی می خواهند تا بلد شدن این کودکان در اداره بمانند و بعد پناه شان‌ بخدا، در حالیکه تشکیل زندان ها 8200 نفر و تعداد زندانیان 34000 نفر میشود، راشد طوطاخیل شاید در زندگی خود 5 یا 10 نفر را مدیریت نکرده بوده باشد.

به تاریخ 7 حمل فرمان در مورد کرونا صادر شد. دادستانی کل و راشد طوطاخیل در یک کنفرانس خبری گفتند که 10000 زندانی بخاطر جلوگیری از کرونا آزاد خواهند شد، در حالیکه صلاحیت رهائی زندانیان بدست راشد طوطاخیل و فرید حمیدی است، اما نُه روز از فرمان گذشته ولی هیچ خبر از رهایی زندانیان پلچرخی وجود ندارد، در حالیکه کتدهار اولین محبسی بود که زندانی ها را بخاطر قومیت و قبیله شان رها کردند، به اساس گزارش های موثق، ده ها زندانی در ولایات پشتون نشین رها شدند، طوریکه کاپی احکام اداره قبیله را در ضمیمه این مطلب می بینید، هم رهایی فقط پشتون ها مرموز است و متن فرمان مشکل جدی دارد، باوجودیکه بزرگ‌ترین زندان کشور، پلچرخی است که از این زندان جز تروریستان قبیله، هیچ یک از افراد بی گناه غیر پشتون رها نشده.

در حالیکه مسوولین تایید میکنند که اکثر زندانیان بی گناه هستند که وضعیت صحی تعداد زیاد شان وخیم است ولی بخاطر سپردن کار به کودکان قبیله هیچگونه رسیده گی بخاطر رهائی زندانیان بیمار صورت نگرفته، این در حالیست که در روز دوم ماه حمل خورشیدی، راشد طوطاخیل و حمیدی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز رسانه های ارگ به صراحت اعلام کردند که در نُه روز آینده به تعداد ۲۲۰۰ خانم های که در بند هستند، رها میشوند اما ده ها زن بی گناه بخاطر عملی که انجام‌ نداده اند توسط رشوه خوران چون فرید حمیدی، دادستان کل در بند اند، خبری نیست، آنچه را که در ضمیمه مطلب مشاهده میکنید بخشی از ثبوت از تهیه لیست دلخواه زندانی ها است که طوطا خیل شب سه حمل به سراسیمگی به تمام زندان ها زریعه رمز ارسال کرده در این جا از تبعیض، فساد و سرعت عمل این فاسدین را ثابت میسازد که قبل از فرمان لیست دلخواه خود را از قوم پشتون تهیه و ترتیب دادند، توجه داشته باشید که یکی از این مکتوب ها ساعت دوازده شب سه حمل به زندان پلچرخی رسیده است.

‏اشکان آزاده‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
زندان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر دزدای شمالی باشند بالای زندانیان مواد مخدر می فروشند

>>>   كدام سندى هم دارى كه به چرند هايت سكه صحت بگذارد؟؟

>>>   زندان از دزد ولندغر ادم ربا پر است و باید تنها زندانبان سیاسی رها شود چون انها به جز از سیاسی بودند دیگر هیچ جرمی ندارد دزد و ختلال گرباید در زندان گندیده شود تابدان که آزار دادن مردم کشتن انسان بخاطر یک موبایل و گرفتن یک لقمه نان حلال یک غریب چطور است

>>>   این پوست ها عاقلانه نیست
واز شبکه افغان بی خبر نیز خواهشمندیم که به چنین افکاری .....دامن نزند
چون به خیر و مردم رنج دیده مانیست
جز اینکه چند فردی بی خرد از این سود ببرد دیگر دردی را دوا نمیکند

>>>   الحمدلله خیلی خبر خوب است از اول این قوم مظلومانه در بند بودند پشتون دلش پاک و مصفا است و چون به جامعه و شار برمیگردد زندگی خود را پیش می‌گیرد و کدام آزاری برای هیچ کس ندارد اگر پشتون را کسی آزار نرساند آزارش به مورچه هم نرسد
او فارسی‌وان ها از حسادت خود را منفجر سازید شاید کمی آسوده خاطر شوید.
سعد

>>>   باید این بیچاره ها رها شوند تا مکان کافی برای دزدان شمالی و لندغرهای پغمان ایجاد شود از یک این جنایتکاران داخل بند خواهند شد و از طرف دیگر به همشهریان شریف آرامش شب و روز ایجاد خواهد شد.
افغان

>>>   پشتون پرست ها روز به روز خود خواه و متکبر و پررو و جنایتکار تر خواهند شد و گویا چیزی بنام وجدان نمی‌شناسند.!

>>>   جناب آقای عبدالله ریحان کجا هستی جواب آقای سعد را بدهی؟ همیشه بر تاجیکان میتازی و جدل میکنی حال آقای سعد سوپر اوغان یا اوغان غول! را دریاب خواهی دید چقدر پشتون پرستی قابل تنفر و زشت و پلشت است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است