نظارت پارلمان یک نظارت سیاسی است؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۳    ۱۳۹۹/۱/۱۵ کد خبر: 162881 منبع: پرینت

۱- نظارت پارلمان به تعبیر علمای حقوق یک نظارت سیاسی است. این نظارت در جایی اعمال می شود که زمینه ورود قانونی باشد اما پارلمان در مواردی که فرد یا افرادی با زور یک آدم غیر قانونی و به شدت فاسد دیگر؛ بر دستگاهی مسلط می گردد، فردی که نه وزیر است و نه سرپرست قانونی، چه می تواند بکند؟ ایا این جا مجال نظارت گری سیاسی است؟ ابدا که چنین نیست.

۲- به فرض که پارلمان به هر دلیلی در مورد یا موارد خاصی، به وظیفه سازمانی و قانونی خود یعنی نظارت سیاسی عمل نکرد آیا دستگاه های نظارت اداری(اداره عمومی تفتیش) و نظارت قضایی (سارنوالی و محاکم) باید خاموش باشند؟ یا نظارت این دستگاه ها صرفا به حکم ریس جمهور و در موارد تصفیه حساب های سیاسی اعمال می گردد؟ مانند محکمه وحیدی و عظیم کربلایی و دیگران!

۳- در مورد انجنیر همایون قیومی، رفیق گرمابه و گلستان اشرف غنی باید گفت که ایشان نه وزیر بودند و نه سرپرست قانونی وزارت مالیه و نه هم رییس جمهور مجال نظارت را بر ایشان داده بود؛ بنابر این در این مورد خاص پارلمان مجال نظارت سیاسی نداشت؛ نیاز بود و هست تا سارنوالی مستقلا و هم چنین اداره عالی تفتیش و بخش های مبارزه با جرایم و فساد اقتصادی و اداری امنیت ملی و وزارت داخله ورود کنند و نگذارند این آدم همین گونه از زیربار قانون در برود!

۴-یادتان باشد قصه خالی کردن کدها و سپردن قرار دادهای منبع واحد به ادارات خلق الساعه مانند اداره واحد عملیاتی ریاست جمهوری را پارلمان و مشخصا آقای عظیم محسنی رییس وقت کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان، بر سر زبان ها انداخت. اما دیدیم که رسانه های تصویری و صوتی به دلایلی که می دانیم سکوت کردند. جامعه مدنی سفارشی هم ساکت شد، امنیت ملی و وزارت داخله و دستگاه های نظارت گر قضایی و اداری نیز که معمولا به سفارش و فرمایش اقای ارگ عمل می کنند! باید وحیدی و امثال او را بپایند تا زبان در کام کند و حرفی نزند و ظاهرا همین گونه شد!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارلمان
نظارت
نظرات بینندگان:

>>>   پارلمان صرذف کمیشن کاری میکند ویا اینکه درمورد تیل اقدام میکنند ویا قرارداد هارا از وزارت خانه ها میگیرند

>>>   غنی در یک معامله با فاشیسم قومی و در نهایت با ارگان های تبشیری جهانی کند بی بی دین سازی و بد بخت کردن این ملت بسته است.
گروه های تبشیری برای تبلیغ دین عیسوی در تمام افغانستان فعال هستند و از دفتر بی بی گل مسوول تمام فعالیت های تبشیری و عیسوی سازی افغانستان کمک مالی و اداری میشوند .
و
در وضعیت موجود و فقر بی نهایت کار این گروه های بی بی گل بسیار زیاد به سرعت روان است.
شورای علما اداره قضا وزارت حج و اوقاف همه ساکت و نظاره گر هستند.
غنی را پیش از مردن چوب در فلان باید کرد.

>>>   عبدالله داکتر چشم نیست ، صرف چند ماه در شفاخانه نور کار کرده است ، در این 35 سال گذشته با طب و طبابت سرو کاری نداشته است ، از داکتری صرف پیشوند داکتر برایش باقی مانده است وبس، داکتر بکسی گفته می شود که رساله PhD داشته باشد و تحقیق کرده باشد ، دوکتوران فراغ کشور ما صرف لیسانس اند و دانشگاه های کشور صلاخیت اعطا PhD را نداشت و ندارد ، غنی لجوج و خوشباور با اطرافیان فاسد ، عبدالله نادان خوش لباسبا اطرافیان دزد و رهزن، کشور اش در فرق و بدبختی می سوزد و این کودن سرخی و سپیده زده ، لباس مود روز اروپایی بتن می کند .
رحیم الله حقیار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است