ملکیت های غصبی و غارتی کوچی ها در هزارستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۹    ۱۳۹۹/۱/۱۶ کد خبر: 162901 منبع: پرینت

هزاره ها بنا بر مغضوب بودن تاریخی خود نباید نسبت به سرنوشت سیاسی کنونی خود بی تفاوت باشند.
فرستادن کوچی ها به هزارستان طبق فرمان عبدالرحمان برای تصاحب علفچرها و بعد هم غصب زمین های مزروعی این جغرافیا، استبداد مضاعف را بر هزاره ها تحمیل کرد و پس از آن، این فرمان ستمگرانه را نادرخان، هاشم خان، ظاهر خان و داوود خان پیوسته مهر تایید گذاشتند.

در سال 2005 میلادی این حامد کرزی بود که میراث استبدادی پدران خود را دوباره بر هزاره ها تحمیل و تعمیل کرد. گفته میشد که بطور مخفیانه از سوی ارگ کرزی، کوچی ها تجهیز و تشجیع می شدند تا به هزارستان هجوم آورند. سال های نخست هجوم کوچی ها در دوران کرزی، مردم هزارستان را وحشت زده کرده بود، چنانچه ده ها شهید و هزاران خانواده ای آواره را در پی داشت. در مورد اشرف غنی احمدزی کوچی همین کافی است که بگوییم در هنگام جلسه به کوچی ها گفت که: من 20 قرن حضور شما را در هزارستان ضمانت میکنم.

اما با تشکیل جنبش مقاومت برای عدالت با فرماندهی جنرال علیپور، گام به گام سنگرهای دفاعی هزاره ها برضد کوچی ها مستحکم و نیرومند گردید و فرزندان غیوری دل از جان گرفته هزاره، این سنگرهای دفاعی را با جسارت و شجاعت تمام گرم نگهداشتند و در برخی مواقع ضربات مدهشی بر کوچی های تا دندان مسلح وارد کردند. سرداران جنبش مقاومت برای عدالت ده ها فرزند هزاره را از گروگانگیری و سر بریدن بخصوص در دره جلریز (جاده مرگ هزاره) نجات دادند.

کوچی ها در دوران که حاکمیت ها ی استبدادی شوونیستی از طریق والی ها و ولسوال های همزبان شان حمایت می شدند، به غصب زمین های هزارستان پرداختند و یکی از مهمترین دلایل غصب این زمین ها این بود که کوچی ها در آغاز تهاجم شان کالاهای پاکستانی از جمله تکه های پاکستانی را که رخت نامیده می شدند، می آوردند و بالای خانه ها ی هزاره ها به جبر این کالاها را تقسیم می کردند و می گفتند سال بعد قیمت آن را که خودشان به میزان بالا تعیین می کردند با صدای جهر از پشت بام ها و موری ها (سوراخی برفراز بام که نقش دودکش و تابش نور) صدا می کردند که: «ای هزاره سال بعد قیمت اینها را از تو گرفتنی هستم» تعدادی از خرده مالکان که توان پرداخت قیمت کالاهای کوچی را نداشتند، قرض های متداوم کوچی ها بالای شان تلنبار می شدند، کوچی ها به عوض قرضداری خود زمین های شان را با جبر تصاحب می کردند.

همه حکومت های محلی که با کوچی ها همسو بودند، به سادگی قباله شرعی برای ملک های کوچی ترتیب می دادند و زمین هزاره ها به تملک کوچی ها در می آمدند. البته این یک بخشی از غصب زمین های هزاره ها بود. ملک های کوچی وقتی زمین های که خوش شان می امدند، بگونه تعمدی با صاحبان زمین ها دعوا راه می انداختند و پای نزاع را در میان می کشیدند قبلا حکومت های محلی را آگاه میساختند و بعد عارض می شدند و حکومت بدون کدام تانی و درنگ دعوا را به نفع ملک های کوچی فیصله می کردند و زمین هزاره ها به این شکل توسط کوچی ها غصب می گردیدند. نمونه های بسیار روشن آن ملک نواب کوچی در سرخجوی ورس و ملک نعیم کوچی دوران داوود خان در پنجاب (در وقت تسلط طالبان در هزارستان نماینده رسمی ملاعمر بود) که اکنون هم زنده است، می باشند که برای همه زمین های غصب شده از سوی اینها بر همگان معلوم است. ملک نعیم چندی در گوانتا نامو بود بعد به وساطت کرزی - احمدزی رها گردید. یکی از دوستان نزدیک غنی می باشد.

این را بخاطری نوشتم که فرمان علفچرها ی هزارستان و هم ملکیت های غصبی هزاره ها توسط کوچی ها، هیچگونه مشروعیت حقوقی ندارد، علفچرها و زمین های غصبی کوچی ها به هیچ عنوانی ملکیت کوچی ها شده نمیتواند، چون متعلق به جغرافیای هزارستان است و متجاوزان بیرون از مرزهای هزارستان به این مناطق برای اعمال حاکمیت های استبدادی و هم برا ی بهره برداری اقتصادی بسود شان، این زمین ها را غصب کردند، تاراج کردند و هزاره ها را آواره ساختند. لذا سرزمین هزارستان متعلق به خود هزاره ها است و هرگونه ادعای ارضی در این سرزمین با مشت آهنین پاسخ داده می شود.

آخر اینکه باید گفت که هزاره ها آن دولتی را ملی میدانند که در سپیده دم قدرت گیری سیاسی اش، تمام فرامین منوط به تصاحب علفچرها و یا زمین های هزاره ها را بدون هرگونه پیش شرطی ملغی نماید. این همان تفکری است که جنبش مقاومت برای عدالت به پیروی از اندیشه های رهبر شهید مزاری به مقصد راندن غاصیان از سرزمین هزارستان تفنگ گرفته اند تا هیچ نیروی فکر تسلط و حکم روایی بر هزارستان را نکنند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوچی
هزارستان
نظرات بینندگان:

>>>   هزره بچيم اينجا افغانستان هست اگر پاى ته از گليمت زيادتر دررا كردى و هزارستان هزارستان گفته برى باز كسى هست كه ترا بجايت بنشاند!!

>>>   هزاره های عزیزومحترم شما قبل ازحمله چنگیزخان کجابودید ؟ تاریخ را بخوانید این سرزمین خراسان است شما کله منارهای خراسانیان را با شمیرمیرعضب تان چنگیزخون آشام تان به زور تصرف کرده اید تمام آنچه به هزاره ها ارتباط دارد این سرزمین اصلی خراسانیان که وارثین آن تاجک ها وترکها وافغانانهاست می باشد. شوله تانرا خورده به دعای ایران باشید. که شمارا مانند گوسفندان استعمال می کند... ازین ادعای های بلند بالا بگذرید شمااین کشور را به نرخ جو می فروشید وامروزهم زمینه گریز برایتان مهیا گردد ازین کشورگریزان استتد شما استید که امروز به عیسویت گرایید وبه آن درمقابل دین مقدس اسلام لیبک گفیتد... سخنان خود را به انداره دهن تان بکنید. تمام قوت تان دریک روزختم می شود. ...
شورانگیرخراسانی ـ افغانی

>>>   به افغانی :
آنزمان که چنگیز لشکر کشی کرد هزاره ها دربا میان بودند ئودرمقابل چنگیز مرداتنه جنگیدند ونواسه چنگیز را بهلاکت رسانیدند
حرف ها ونظرات جاهلانه را تاچی زمانی لادامه میدهید؟
تو خراسانی از روزیکه زمین خلق شد درهمینجابودی؟؟یا تو هم بنام آریائی ازانطرف های آمو وشمال هدوکش مانند دیگران به اینطرف آمدی؟
درکشورهای کفری کسیکه پدرکلانش از افریقا آمده ( اوباما) رئیس جمهور امریکا میشود ودیگرش هم ( ترامپ)که پدر کلانش از جرمنی آمده بازهم رئیس جمهور امریکا میشود هیچ کس برای شان نمیگوید که از کجا آمده!چون آنها جاهل نیستند وبه حرف های پوچ وبیهوده وقت شانرا ضایع نمیسازند
همین تو خراسانی صد فیصد یقین دارم که به اندازه جوان هزاره استعداد وشخصبت نداری ، درلیسه ها اکثرا شاگردان ممتاز از همین مردم صادق زحمت کش ومبتکر هستنمد ،هیچ هزارهای پل سرک مکتب تخریب نکرد ، هیچ هزاره انتحاری نکرد، هیچ هزاره کیبل برق قطع نکرد
خداوند همه صفات نیک را برای هزاره ها بخشیده است ،
ر

>>>   غنی اگر راست میگوید که هیچ افغان از افغان دیگر کم نیست پس جایداد های هزاره ها را که بچه افضل یعنی عبد رحمن فاشیست غصب کرد و هزاره ها را کشت تمام آن جدیدا ها را دوباره مسترد کند و زمین های لوگر را برای کوچی های قوم خود تقسیم کند اگر تضمین میدهند که آدم میشوند و از کوچیگری صرف نظر میکنند.

>>>   هزاره سخنش را به اندازه دهنش بگوید نظر دهنده دوم؟ پشتو به اندازه دهنش بگوید که به جز انتحاری هیچ چیز دیگر بلد نیست. هزاره ها در کانکور ایران و افغانستان رتبه های بالایی دارند. همه مدال اوران و مقام اوران این کشور مرده هزاره هستند.

>>>   بر خلاف پشتو که سلاحش را از سعودی می گیرد و انتحاری می کند, هزاره سلاح ندارد. و اگر نه خود می دانست چگونه حقش را بگیرد. نمونه روشنش لشکر فاطمین هستند که داعش را در سوریه به خاک سیاه نشاندند. ای کاش ایران به جای اینکه فقط به غرب خود چشم بدوزد و به عراق و سوریه و لبنان و یمن مستشار نظامی و سلاح بفرستد کمی هم به شرق خود توجهی داشت.

>>>   نظر دهنده اول و دوم هر دو؛ دو پشتو طالب اند. چیزی نگویم بهتر است می ترسم بیایند و مرا انتحاری کنند. خخخخ

>>>   فکر می کنم شورانگیز دختر گل بی دین (گلبدین حکمتیار) باشد.

>>>   قاتلین اصلی تاجکها در خراسان کی بود ۵۰۰ هزار تاجک را در مروه کیها کشتند.
اسلم خراسانی

>>>   هزارستان و خراسان روزی از اوغان ستان جدا خواهد شد هیچ کس نمی تواند جلوی ان را بگیرد.
اوغان ستان = محل زندگی اوغان ها
حالا افغان یعنی چه؟
یعنی شیون و ناله ای که با صدای بلند سر دهند.
چه نام شوم و نحسی

>>>   شورانگیز امد فرار کنید...!

>>>   نظر اول هم برای شورانگیز است مطمئن می باشم.
هراتی

>>>   نویسنده و نقد کننده ها یکدست شده اید تا تعادل هزاره ها را بهم بزنید ولی کور خوانده اید؛ هزاره در طول تاریخ بد نکرده و از محاسبه باک ندارد.
اگر افغانستان صلح و آرام شود منابع طبیعی و فرصتهای افغانستان بقدری خواهد بود که هزاره ها بحیث مردمانی با سواد و زحمتکش کاملاً مصروف و محبوب در اقصی نقاط وطن خواهند بود و اعتبارش مانند قومی نخواهد بود که در طول تاریخ چه با چاپلوسی و چه با دزدی و خیانت، زیاده خواه بوده و بین اقوام زحمتکش افغانستان منافقت کرده است.

>>>   هرکس به اختلافات دامن بزند دشمن افغانستان است.
عبدالله وطن دار.

>>>   افغانی :
کی است که چهل سال میشود منحیث گوریلاهای آِ اس آی سرک ویران میکند کیبل برق قطه میکند مکگتب میسوزاند آأم میکشد ؟ هزاره هاست ؟؟

>>>   من تاجکم و با برادران هزاره خود کاملن موافق هستم.
آیا اگر یک قوم غیر از پشتون به ولایت های خوست پکتیا ، قندهار و غیره ولایات پشتون نشین ادعای مانند کوچی می داشتند، برای پشتون ها قابل قبول بود؟

>>>   پاکستان برای دو هفته بندر تورخم و سپین بولدک را،برای عودت مهاجرین از پاکستان به افغانستان باز نگهمیدازد و برای مهاجران گفته است که امرالله صالح مسؤل توزیع زمین به مهاجرین مقرر شده است و اگر شما نتوانید خود را درین دو هفته به افغانستان برسانید،تمام زمین های خوب به مهاجرین برگشته از ایران توزیع میشود و برای شما در دشت بکواه فراه رمین توزیع خواهد شد.

>>>   هزاره ها قبل از جنگیز نه تنها در مناطق مرکزی بلکه از کابل تا هیرمند ساکنان اصلی این مناطق بوده اند. خراسانی افغانی که از تاریخ دم می زند برود تاریخ راخوب بخواند و سپس درست قضاوت کند. در اینکه پشتونها از خراسان زمین نیستد و از پاکستان وارد کشور ما شده هیچ شکی در آن نیست. همین پشتونها هستند که سرزمین مردم هزاره را اشغال نموده و و امروز همه چیز را از خود می دانند و به خاط شباهت در قیافه با مردم مغول هزاره ها را با تیر مغولیزم می زنند تا جای خود را باز تر کنند. زبان مردم هزار، و مذهب آنها و نیز اسامی مناطق مختلف حتی در جنوب افغانستان دلایل روشن بر این است که هزاره ها مردم بومی خراسان در کنار تاجیکها و ازبکها بوده اند. همین مردم هزاره توسط مغول قتل عام شدند و پس از آن توسط احمدشاه ابدالی و سپس توسط عبدالرحمن غدار قتل عام گردیده و سرزمین شان به پشتونهای غاصب پاکستانی مورد غصب قرار گرفتند. مغولها اگر به تاریخ مراجعه کنید بعد از کشتن مردم هزاره و تاجیک افغانستان را رها کردند و رفتند و حکومت مغلوی از طریق هندوستان بر افغانستان سیطره داشتند.

>>>   پس کدام قوم ها در اين مناطق زندگى ميکردند که زنان و دوشيزه هاى بالغ و دم بخت شان را عساکر چنگيزخان آبستن نمودند و باردار کردند که آنها لقب "خان" يکسره و دو سره دارند?

>>>   جواب آقای شور انگیز نام
اولا هیچ مدرک مستند علمی وجود ندارد که هزاره ها منتسب به مغول باشند ما اینجا تمدن غوریان را داشتیم که منتسب به اولاد حضرت علی علیه السلام بودند آن وقت که پشتون هنوز پشت کوه سلیمان بود و هیچ فرهنگ و تمدن عظیم سرزمین خراسان را نمی‌شناخت اجداد ما اشتباه بزرگ کردند که میزبان افغان ها شدند اما نمی‌دانستند در آینده میهمان بر میزبان خویش شورش و کشتار میکند و سرزمینش را غصب میکند.
هیچ کتاب تاریخی بود و باش افغان ها در خراسان قبل از سیصد سال قبل را اثبات نمی‌سازد بناءاً شما خود آخرین قوم داخل شده هستید که سرزمین خورشید ما را غمخانه ناله و فغان ساختید.
شیرعلی بامیانی

>>>   اوغات های محترم
شما قبا از فرار از قبایل ۱۳ گانه یهود کجا بودید؟
به گواهی تاریخ و به استناد DNA تمام قابیل پشتون شاخه های یک قبیله گمشده یهود هستند که سالها در کوه های سلیمان پنهان بودند و وظیفه یی جز راهزنی و عرضه خدمات جنسی نداشتند.
هردو عادت تا حال هم در این قبایل وجود دارد.
فحشا در ارگ
عرضه خدمات توسط چلو ها
و راهزنی رهگیری در تمام شاهراه ها و مناطق قبایلی

پس اول خود را دریاب و بعد بر دیگران بتاز

اینکه کی از کجا آمده و کی آمده مهم نیست مهم این است که ما روی یک قرار داد زیست با همی در یک جغرافیای معین به توافق برسیم و با هم مثل انسان های مدرن زندگی کنیم و پایه اصلی مناسبات ما احترام متقابل و تساوی و برابری باشد.

>>>   این پتکه های تان را بروید در خانه تان بکنید هزاره ها امروز سردار سرفراز افغانستان است ودر میدان به زودی معلوم میشود که کیها مردمیدان اند ؟ هزارستان همچنان سربلند وپرغرور به راه خود ادامه میدهد.

>>>   شور انگیز خراسانی - افغانی!
از نوشتار تان در مورد تاریخ خراسان ، حوادث تاریخی و پیشینه ای اقوام ساکن در این مرز و بوم مشخص است که چیزی در چانته نداری باز هم خانه تان آباد که تاجکان را به یاد تاجکستان و ترکتباران را به یاد ازبکستان نینداختی. متاسفانه اطلاعات عمومی تان برگرفته ار منابع جعلی تاریخی که توسط مزدوران آل یحیی جعل گردیده است میباشد. در اینجا فرصت از نقل تاریخ و یاد اوری حوادث تاریخ نیست اما صرفا یاد آوری میکنم که انسان عاقل هیچگاهی به اساس شایعات و جعلیات تاریخی چیزی بر زبان نمی آورد مگر اینکه غرض یا مرضی داشته باشد که انشاءالله در وجود شما نیست. در این جا جهت آگاهی توجه تان را به مطالب ذیل جلب مینمایم؛
-قبول داری که هر ملت بت پرست، بت های شان را به شکل و قیافه های خود شان ساخته اند مثل هتدو ها ، چینایی ها ، تبتی ها و غیره؟ حالا صورت بت های بامیان که توسط طالبان منفجر شدند مگر شبیه قیافه هزاره ها که ساکنین اصیل بامیان اند نبود؟
- شما حتما شاهد هستید و یا شنیده اید که زور گوی های جهادی و غیر جهادی بعد از سقوط حکومت داکتر نجیب بهترین منازل مردم را در بهترین مناطق با زور یا دسیسه سازی غصب و اشغال کردند ، بهترین زمین های دولتی و غیر دولتی در خوش آب و هوا ترین نقاط کشور را غصب کردند حالا از شما میپرسم که از کجا این قدر مطمئن هستید که چنگیز خان کشور گشاهی کافر با آن شخصیت زشتی که خود تان از وی یاد نموده اید بعد از دادن کلی تلفات مالی و جانی خراسان را فتح کند آنوقت بیاید شهر های مثل جلال آباد، قندهار، بلخ ، هرات و سایر ولایات خوش آب و هوا را بگذارد و در ولایات مرکزی کوهستانی با آن اقلیم نا سازگار که اکثرا محصولات زراعتی به پختگی نمیرسد که زمستان وارد میشود اقوام خود را جا بجا نماید؟
- حتما شنیده اید که در زمان جنگها به زنان و دختران تجاوز گردید و به چه تعداد دختران و زنان خوشگل اختطاف و یا جبرا به عقد آورده شد یعنی مدعیان برقراری نظام اسلامی دنبال دختران خوشگل سر گردان بودند باز شما چطور تصور میکنید که سر بازان کافر چنگیز خان ولایات زیبا رویان را گذاشته باشند و به دختران هم قیافه خودشان مایل شده و در هزاره جات جا بجا شوند؟
- حتما میدانید که ظهیرالدین بابر از قوم مغول و پدرانش در رکاب چنگیزخان به خراسان آمده بودند که سلسله بابریان هند را پایه گذاری کرد و آخرین شاه بابریان اورنگذیب بود من به شما توصیه میکنم که از مسئولین تلویزیون طلوع بخواهید که مستند نوادگان اورنگزیب را که چندین سال قبل پخش کرده بود یک بار دیگر پخش بکنند تا متوجه شوی که همه ای آن مغول تباران از نظر قیافه همانند هندی ها هستند و اگر برایت نگویند که اینها بقایای بابر شاه هستند فکر میکنی که هندو و آریایی نژاد اند.
- آیا میدانید که سلسله ایخانیان ایران که فرزندان چنگیز خان بودند و نزدیک به دو قرن در ایران حکومت کردند اکنون فرزندان شان کجا هستند؟ و به کدام قوم و نژاد یاد میشوند؟ من برایت میگویم که نسل شان از طریق ازدواج با دختران خوشگل ایرانی تغیر قیافه یافته و اکنون همه شان ترک آذر بایجانی و یا هم آریایی شده اند
- آیا میدانی که سلسله قاجاریان ایران اصلا یکی از قبایل مغول بودند و شما میتوانید در گوگل جستجو کنی و تصاویر شاهان و بزرگان شانرا ببینی که آیا شباهت به مغول دارند یا خیر و یا در بین اقوام محلی ایرانی شکست خورده منحل شده اند؟
- در اخیر و از همه مهمتر در سایت صدای امریکا داخل شو و جوان با وجدان افغان که نام فامیلش یوسفزی است و نام خودش را فراموش کرده ام جستجو کن که این جوان رفته تست DNA داده و بعد از آگاهی از نتیجه تست مفکوره اش کاملا تغیر یافته و گفته در حالیکه ما اقوام مختلف همه با هم خون شریک هستیم پس این جنگ و دشمنی ها برای چه است؟ خواهشم از شما اینست که یک بار تست DNA بدهید تا معلوم شود که چند چند فیصد ژن های اقوام دیگر مخصوصا از مغول تباران در دی ان ا شما دیده میشود. پس لطفا به کینه ها دامن نزنید و باعث نشوید که بیشتر از این کشور به سقوط و بد بختی سردچار شود .
ارادتمند تان - عثمان احمدی

>>>   اول ودوم
حضور وتاریخ هزاره در خراسان ثبوت شده وپیدااست
و قبل از ورود ناقلین پشتون تمدن هزاره ودیگر اقوام سر تاسر این سرزمین را تابناک میکرد
ولی با با ورود قوم انتحار ومواد مخدر پشتون تاریکی سراسر این سرزمین را فرا گرفت.

>>>   چنگیز با قدرت وزور خود وارد این سرزمین شده
و نوادگانش چون تیمور وبابر شاه و دیگر سلسله مغول تمدنی در این کشور ایجاد کردند که اقوام دیگر این کشور از انها تاثیر فراوان گرفتند.ابنیه هایی چون باغ بابر وچهار باغ وتپه شهر ارا وهزاران اثرفرهنگی ،علمیو تاریخی دیگر از اثار این قوم شجاع وتمدن ساز میباشد.
اگر بلفرض هزاره از مغول باشد افغانستان کنونی به این قوم مدیون است
وبر خلاف قوم کوچی با ترحم دیگر اقوام وارد این کشور نشده اند.

>>>   اوغان ستان = محل زندگی اوغان ها
حالا افغان یعنی چه؟
یعنی شیون و ناله ای که با صدای بلند سر دهند.
چه نام شوم و نحسی

>>>   مایل هروی تحقیقاتی درباره زبان دری و فارسی سالها پیش انجام داده بود و در کیهان فرهنگی چاپ شده بود. این دانشمند و محقق هروی سه گویش را برای زبان فارسی در جهان مطرح نموده است. گویش ایرانی، گویش افغانستانی و گویش تاجیکستانی. گویش افغانستان را نیز بر سه نوع تقسیم کرده بود: گویش کابلی، گویش مردم شمال افغانستان و گویش هزارگی. مابل هروی در نهایت پس از ذکر مطالبی گوبش هزارگی را اصیل ترین زبان دری و فارسی تلقی نموده و بر این ادعای دلایلی را اقامه نموده است. و در پایان از دوستداران ادبیات فارسی خواهش نموده است که برای حفظ گویش هزاره باید تلاش کنند و نگذارند در گویش های دیگر حل شود زیرا از این گویش می توان حقایق زیادی را کشف نمود. بنده نیز وقتی به اوستا و کتابهای زرتشی مراجعه کردم به این نتیجه رسیدم که در زبان هزاره ها اصطلاحات و لغاتی وجود دارد که فقط در اوستا آن را می توان مشاهده نمود. مثلاً گمیز در اوستا به معنای ادرار است که فقط در میان هزاره های این لغت رایج است. همچنین کیل به معنای کژ و خستک به معنای هسته زردآلو و امثال اینها که در زبان اوستایی وجود دارد فقط مردم هزاره با این لغاتها صحبت می کند. اگر مردم هزاره از مغولستان آمده و بقایای لشکر مغول هستند، ممکن نیست که زبان فارسی هزاره از اصالت برخوردار باشد. زیرا کسی که زبانش مغولی است امکان ندارد که زبان اصلی دری یا فارسی رااز آن خود کند. چه اینکه خاستگاه و مولد زبان فارسی یا دری به اعتراف استاد کزاری استاد ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران مناطق مرکزی افغانستان بوده است و از این منطقه به سایر مناطق از جمله ایران منتقل شده است. بنابراین مردم هزاره در ازبک ها و تاجیکهااهل بومی خراسان زمین بوده که امروز توسط استعمار پشتونیزم اسم کشور مصادره نموده و سرزمین مردم هزاره و تاجیک و ازبک در اشغال خود درآورده اند.

>>>   برادران عزیز با فرهنگ هزاره منحیث یک تاجیک میخواستم براتان آگاهی و وضاحت دهم فریب گپ های کثیف و نفاق انداز افغانی را نخورید این ها هر روز به یک از اقوام خراسان زمین توهین میکند اما همیشه از اوغان پرستی خود را قوم برتر و وارث سرزمین و رییس و سالار و بابا می خواند تا ما با یکدیگر متحد نشویم وضع همین است اما اگر ما یکپارچه و متحد و در کنار هم شویم گپ این ها مفت میشود و مجبورا حقوق ما را احترام کنند و دست از سرکشی و یاغی گری بردارند.
حفیظ الله تخارستان

>>>   آهسته آهسته اگر به همین منوال پیش بروند یک روز چنگیز خونخوار که تمدن چند هزار سالهء خراسان بزرگ را ویران و نابود ساخته بانی و موسس این کشور خواهد شد. حاجت به بحث زیاد ضرورت نیست با چند تست DNA میتوان ریشه نژادی هر انسان را دقیقا ثابت کرد.این تست باید بالای تمام گروههای نژادی انجام شود تا ما هم بدانیم که اگر از نسل یهودی هستیم نام وطن خود را به یهودستان تغییر بدهیم و جنجال را یکطرفه کنیم. ههههههه

>>>   فرضاهزاره ها مغولی باشندچی عیبی دارد ؟ نه تنها که عیب ندارد بلکه برای شان جای افتخار است اینها فاتحین هستند تعداد زیاد هزاره هاسید هستندآیا چنگیز سید بود ؟؟، اگر برای هزاره عیب است پس برای سیئد ها هم باید عیب باشد که ازعربستان آمده اند

>>>   اگر روشنفکران هزاره تبار ما براستی به این سرزمین علاقه قلبی دارند باید به اینگونه دعواهای خاینانه ی «شورانگیز»انه بهایی قایل نشده و مباحثه با او را دون شان خود بدانند. شورانگیز ها چه نوع پشتونی اش و چه جنس تاجیکی اش فقط بر اساس اطاعت از باداران طالبی و جهادی شان است که مانند واحد طاقت و عوامل خیانتکار پرچمی و خلقی و گلبدینی نظیر او به این هذیان گویی های کودکانه و خنده اور می پردازند و بعد انها را به باداران خود نشان میدهند که ببینید چقدر در تبلیغ فاشیستی ضد هزاره فعالم!
بر روشنفکران شریف و اگاه هزاره ماست تا درینگونه موارد بجای پاسخگویی به هجویات انگلیسی شورانگیز ها، موضع خود را علیه رژیم تبهکار ایران خامنه ای و مزدوران سربکف آن خلیلی، لطیف پدرام، محقق و غیره روشن نموده و در عینحال از روشنفکران تاجیک و پشتون بخواهند که برای اثبات افغانستان دوستی و شرافتمند بودن خود، نفاق افگنی رذیلانه ی طالبانی و پاکستانی و عوامل اجرایی ان در قدرت و بیرون قدرت را نام گرفته افشا و محکوم کنند. تنها بدینترتیب است که هزاره ها و مردم ما منحیث المجموع خواهند توانست به جنگی واقعی و پیروزمندانه بر ضد جاسوسان و میهنفروشان از هر قوم و مذهب بروند.
در چاهی که دشمنان برای ما کنده اند نباید بیفتیم.
توریالی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است