دزدان مدرن کرونایی و هدفگیری بی بی سی
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۱    ۱۳۹۹/۱/۱۶ کد خبر: 162902 منبع: پرینت

ترومپ ظاهرا دستور داده است که ماسک های خریداری شده از سوی کشورهای دیگر را ضبظ کنند و به مراکز درمانی امریکایی ها بدهند. بی بی سی فارسی در این مورد نوشته است که آلمانی ها بعد از ضبط ماسک های شان از سوی امریکایی ها، امریکا را "دزد مدرن" خوانده اند. گرچند می دانیم که بی بی سی مخالفت سرسختانه ایی با ترومپ دارد، و در موارد بسیاری در مورد ترومپ (در مقابل مخالفین امریکایی و غربی ترومپ) تبلیغات یک جانبه و دروغ نشر می کند، اما نشر این خبر از سوی بی بی سی در شرایط فعلی، جالب و غیر منتظره بود. بی بی سی اما از دزدی های مدرن دیگر، گزارشی نشر نکرده است.

چین حدود دو هفته قبل، کمی بیشتر از نیم میلیون ماسک ار طریق جمهوری چک برای ایتالیا فرستاده بود. جمهوری چک این ماسک ها را دزدید و برای شفاخانه ایش توضیع کرد. بعد از اعتراض رسمی ایتالیایی ها و سر و صدای شان در شبکه های اجتماعی، چک ادعا کرده اشتباه شده است، و قول داد که تعداد ماسک را به ایتالیا بفرستد. جالبتر اما اینکه ایتالیایی ها حدود دو هفته قبل، یک کشتی مملو از مواد ضد عفونی کمک شده به تونس را دزدیدند. یکی از مقامات تونس این دزدی دریایی را محکوم کرد و از عدم روحیه ای همبستگی اروپایی ها شکایت کرد.

تا کنون چندین کشور اروپایی از آلمان به خاطر جلوگیری از صدور وسایل خریده شده شان، شکایت کرده اند. سویس و اتریش حتی سفیران آلمان را احضار کرده اند. یعنی آلمانی ها قبلا کاری را کرده اند که اینک به خاطر انجام آن از امریکایی ها شکایت می کنند. فرانسه عین کار آلمانی ها را کرده است. چندین کشور اروپایی، فرانسه را هم به خاطر اجازه ندادن به صدور امکانات طبی که از کمپنی های فرانسوی خریده اند، محکوم کرده اند. این در حالی است که اصولا در اتحادیه اروپا، کسی نمی تواند جلوی حرکت سرمایه، انسان ها و کالا را بگیرد.

در ضمن، بی بی سی فارسی تا کنون هیچ گزارش قابل توجه و مهمی از کمک های بلاوقفه و گسترده ای چین به کشورهای دیگر نشر نکرده است. چین از معدود کشورهایی است که مثلا برای مقابله با کرونا به افغانستان امکانات طبی فرستاد، اما بی بی سی گزارشی در این مورد نشر نکرد. کمک های چین به ایران، پاکستان، هند، کشورهای آسیایی، اروپایی، امریکا، کانادا و حتی انگلیس را بی بی سی پوشش خبری نداده است و نمی دهد. چرا؟

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دزدان کرونایی
بی بی سی
نظرات بینندگان:

>>>   هى بر پدرگ آته و آيه ازى روباه پيره نالت !!!
خدا را شكر كه نمرديم و رسوايى و بد نامى ملت هاى از ما بهتران را هم ديديم.
خوب شد محك تجربه آمد به ميان كه سيه روى كرد مدعيان حقوق بشر را.
راستى كجايند موزه پاكان و چكمه ليسان روشنفكر نماى ما تا فرياد بر آورند :
اخلاق مقدم تر از دين !!!
با احترام آجه گگ ديندار هستم

>>>   كشتند بشر را كه سياست اين است // كردند جهان تبه كه حكمت اين است
در كسوت خير خواهى نوع بشر // زادند چه فتنه ها كه مهارت اين است

>>>   بی بی سی فارسی بنگاه خبرپراکنی انگلیس هست که اخبار دروغ و کذب را به مخاطب انعکاس میدهد و مدیریت برنامه سازی این بنگاه خبرپراکنی استعمار پیر بخش فرهنگی سازمان جاسوسی ام ای سیکس است
چنگیز - کابل

>>>   معلوم است برای رضای خدا که بی بی سی را نساختند.
زن حامله اگر پای این بی بی سی بنشیند بچه اش را سقط می کند و مخاطبان بعد از مدتی دچار خودباختگی خودفروختگی ناامیدی و حقارت می شوند.
تمام تلاش بی بی سی این است که بگوید کشورهای غربی پیشرفته امیدبخش مترقی هماهنگ و رو به تعالی هستند و سایر کشورها بحرانی نابسامان آشفته و در حال سقوط هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است