مجازات متخلفین محدودیت‌ها؛ از جریمه نقدی تا حبس
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۹/۱/۱۸ کد خبر: 162917 منبع: پرینت

همزمان با افزایش شمار بیماران کرونا در کابل، مقام‌های مرکزی اعلام کرده‌اند با متخلفین محدودیت‌های تردد برخورد جدی خواهند کرد.
کابل با جمعیت حدود پنج میلیون نفر، پس از هرات بیشترین بیماران کرونا را دارد. محدودیت‌های تردد در شهر کابل از یک هفته به اینسو آغاز شده بود اما شمار زیادی از مردم به آن بی‌توجه بودند حالا مقام‌های مرکزی سخت‌گیری‌های بیشتر روی دست گرفتند.

محمد یعقوب حیدری، والی کابل که همزمان مسوولیت کمیته اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این ولایت را برعهده دارد، می‌گوید که محدودیت‌های بیشتر و جدی‌تری را بر رفت و آمد مردم در شهر کابل آغاز کرده‌اند.
به گفته او، کسانی که محدودیت رفت و آمد را نقض کنند، به اتهام انتقال امراض ساری و ایجاد خطر برای دیگران با جریمه نقدی (حداقل ۱۸ هزار افغانی و حتی زندان مجازات خواهند شد.
حیدری افزود: اگر مردم رعایت نکنند، فاجعه بزرگ، فاجعه بزرگی که حتی تصورش را نمی‌توانیم، خواهیم داشت. به یک نفر و دو نفر مرگ و میر نخواهیم داشت، صدها هزار نفر مرگ و میر خواهیم داشت و قبرستان‌ها پرخواهند شد.

بیماران کرونا تاکنون در ولایات هرات، کابل، فراه، سمنگان، نیمروز، لوگر، بلخ، زابل، غزنی، بدخشان، قندهار، ننگرهار، دایکندی، کاپیسا، بادغیس، سرپل، پکتیکا، بغلان، قندوز، غور، پکتیا، تخار و فاریاب شناسایی شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
محدودیت
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   دولت بد بخت و حیدری و امثالهم باید بدانند که اول باید تدابیر کمکی برای مردمی که نان شب و روز خود را ندارند اتخاز شود و بعد از مردم درخواست قرنطینه و نشستن در خانه شود.
تا حال دیده نشده که مسولین ولایت کابل یا دولت مستعجل غنی حد اقل برای یک فامیل نیازمند کمک یک ماهه مواد غذایی توزیع کند تا در این ایام ویروس و قرانطین از خانه خود بیرون نیاید و حال با چشم سفیدی والی کابل اخطار جریمه و زندان میدهد چون از شکم سیر خود گپ میزند.

>>>   ایران که به مراتب زیاد تر از شما هم تعداد مبتلایان دارد و هم تعداد تلفات،آهسته،آهسته قرنطین بودن را از بین میبرد و مردم را دوباره به کسل و کار شان میفرستد،اما شما با سیصد نفر مبتلا و هفت نفر تلفات،مردم بیچاره را قرنطین کردید.
یک کم ذره شرم کنید!
یک کم ذره از طبیعت بترسید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است