اتمر: نتیجه را خوش دارید یا ندارید به قانون احترام کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۹/۱/۱۸ کد خبر: 162918 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر، نامزد وزیر وزارت امور خارجه با آغاز کارش در وزارت وزارت امور خارجه می‌گوید که رییس جمهور غنی به دنبال ایجاد یک حکومت همه شمول است.
به گزارش طلوع، اتمر افزود که برای منافع ملی کشور تصمیم گرفت تا با حکومت به رهبری اشرف غنی کار کند و تمامی سیاسیون باید با احترام به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و برای رسیدن به صلح در کشور کار کنند.

وی اضافه کرد: هیچ کس نباید مسوولیت این را به عهده بگیرد که دایمأ به انتخابات و نتایج‌اش مخالفت کند. وقت این رسیده است که چه نتیجه را خوش دارید یا ندارید به قانون احترام کنید و در این حالت حساس وطن منافع ملی را پیش روی خود بگذارید.
او برای پیروز شدن گفتگوهای میان افغانان بر بسیج سیاسیون و پایان تنش‌های سیاسی تاکید می‌ورزد.

محمد حنیف اتمر از رقیبان سرسخت رییس جمهور در انتخابات پیشین ریاست جمهوری بود، اما پیش از برگزاری انتخابات از رقابت کنار رفت.
او می‌گوید که رییس جمهور غنی دنبال ایجاد یک حکومت همه شمول است و سیاسیون باید برای رسیدن به صلح و با احترام به نتایج انتخابات ریاست جمهوری کنار بیایند.
اتمر افزود که:" با هم یکجا شویم و در یک صف به مذاکرات بین‌الافغانی برویم و اگر ما دارای یک صف واحد، یک اندیشه، یک فکر و یک تعهد به حفظ نظام باشیم در مذاکرات هم پیروز می‌شویم."

محمد حنیف اتمر در باره اصلاحات در وزارت امور خارجه سخن میزند و می‌گوید که تا هفته‌های آینده طرح ایجاد خطوط اساسی سیاست خارجی را آماده خواهند کرد که صلح و حفظ نظام جمهوری از اولویت‌های آنان خواهد بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
قانون
نظرات بینندگان:

>>>   اتمر از همو لغمان خلقی سابقه است که این شخص در هر قالب خود را در دولت چوخ کرده است و زنش انگلیسی است غنی یهودی می خواهد همان کسانیکه زن های شان غربی باشد در دولت جا می دهد و زن مجیب شاکر امنیت ملی آمریکا اصل است

>>>   افغانی واحد پول ماست

>>>   ای جاسوس خاین و قاتل هزاره، ازبک و تاجیک و پشتونهای ملی جنوب بدان که مردم تو و غنی فاشیست را محاکمه میکنند. تو حامی داعش و طالب استی....

>>>   بد کرده این پدر فاشیزم اوغانی ، تا بکی شما با تقلب به گرده های مردم سوار شوید و دیگران نتیجه را قبول کنند ، آفرین عبدالله شاخ تانرا شکسته است و با گذشت هر روز بیشتر سر افگنده و شرمسار تازیخ خواهید شد ، فاشیزم قبیله زمامش گذشته است و تو جاسوس را همه مردم شناخته اند ، با بیرون شدن اشغالگران امریکایی تو لنگ ....صفت غار خواهد پالیدی.
کوه کن

>>>   در قدم اول باید گفت کجای انتخابات و نتیجه برامده از ان قانونی و اصولی بود واعلان پیروزی غنی با تمام رای تقلبی اش در قاموس اتمر البته قانونی است اتمر اگر شرم و غیرت و شهامت میداشت که ندارد با ان الفاظ زشت و بدی که به غنی و دارو دسته ان پس از استعفایش از پست مشاوریت شورای امنیت ارگ غنی با کدام روی دیده جز قبولی بد صفتی و بی عزتی در پای غنی خود را بخاطر چوکی خارجه خم نمیکرد از چنین اشخاص که به چندین استخبارات بیرونی متعهد و همکار است هر چیزی از ان غیر قابل تحمل نیست سخنان جانبدارانه و خاینانه و چاپلوسانه این شخص مانند ... است وبس.

>>>   او که قبلاً میخواست رییس جمهور شود و یونس قانونی را معاون اول خویش و محقق را معاون دومش انتخاب کند،متأسفانه قبل از انتخابات ریاست جمهوری از کاندیداتوری خود استعفی کرد.
حالا که وزیر خارجه مقرر شده است، میخواهد یونس قانونی را معین سیاسی وزارت خارجه و محقق را معین اداری وزارت خارجه مقرر کند،اما اشرف غنی قبول ندارد و میخواهد فرامرز تمنا را که خشویش در تقلبات انتخاباتی رول بسزایی داشت،منحیث معین اول وزارت خارجه معرفی کند .در مورد معین دوم هنوز تصمیم نگرفته است.

>>>   Saboor Raheel
چرا برای اتمر برنامه‌یی بدان تفصیل در وزارت خارجه گرفته شد؟ آیا هر وزیر با چنین مراسمی در وزارتش معرفی می‌شود؟ اتمر که تنها نامزد این پست است و هنوز وزیر هم نشده است.چرا باید چنین مراسمی برای خودنمایی او ترتیب شود؟ چرا وزیرسرپرست‌‌های دیگر و یا وزرای پیشین خارجه با چنین تشریفاتی و در صحن وزارتخانه‌ها معرفی شده و چهل دقیقه سخنرانی نکرده و نمی‌کنند؟ آیا اتمر سرپرست اعلان شد یا مراسم تحلیف ادا کرد؟
درین کشور چه وضعی جاریست؟ آیا خردوانی را معنی و مثال دیگری هم هست جز آنچه این بچه‌های آدم در افغانستان به پیش می‌برند؟

>>>   مثل اتمر ده ها مهره مخفی اوغان ها در اطراف پراکنده است
مردم فارسیوان با هم یکی شوید وگرنه نابود می شوید
یک انقلاب جانانه نیاز است
پایان تلخ بهتر است از تلخی دوامدار

>>>   اتمر بچیم!
کدام قانون؟
ده روز فرصت داری و دیگر هیچ

>>>   اتمر و قانون!
اتمر پیش از مردن باید به ملت حساب پس بدهد هرچند فرصت بودنش کمتر از چند روز است.

>>>   شیطان در قالب انسان رعایت قانون را نصیحت میکند از وی پرسیده شود که قانون اجازه میدهد که در انتخابات تقلب صورت گیرد و نتیجه تقلبی پذیرفته شود و به رای پاک مردم حرمت گذاشته نشود. در کدام جای از دنیا از نام قانون سوٌ استفاده میشود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است