کمک های جامعۀ جهانی، مقید به توافق سیاسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۰    ۱۳۹۹/۱/۱۸ کد خبر: 162919 منبع: پرینت

بر اساس گزارش صدای امریکا از اسلام آباد، امریکا کمک های جامعۀ جهانی را به افغانستان مقید به توافق سیاسی بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی نموده که در حقیقت رهایی ملت افغانستان در نیمه راه است.

از مدت ها است که منافع ملی و خدمت گزاری به مردم رنگ و رخ باخته و فدای لجاجت ها، منم گویی ها و زور گویی ها شده و صادقانه باید گفت که در امتحان های نهایی ملت بسی مدعیان قدرت پارچۀ ناکامی به خانه برده اند.

آفریدگار این بحران خلیلزاد، کرزی و دار و دسته اش به دستور امریکا است.
این دو شخص (عبدالله و غنی) به هیچ وجه جور آمدنی نبوده خواسته های شان با حالت خلق شدۀ کنونی برای یک دگر پذیرفتنی نیست. مداری های سیاسی امریکا طرح مشخص خود را از خریطه بر نیاورده و مردم افغانستان را به وعدۀ جنگ مار و موش خرما و صحنۀ آخری مصروف نگهداشته اند.

امریکا اگر ارادۀ رفع بحران می داشت و به شمردن و باز شمردن آرا شک داشت با موقف حاکمیت مالی، سیاسی و نظامی که دارد و داشت اعلام نتایج انتخابات را برای چند ماه دیگر، تا یافتن راه حل، به تعویق می انداخت مگر این که این کار عمداً شده باشد. چرا وزیر خارجۀ امریکا با یک پیشنهاد قاطع، مشخص و عملی کابل نیامد که هم لعل بدست می آمد و هم یاران نمی رنجیدند. باید سیاست و توصیۀ «همه شمول» را بطور مشخص به اشرف غنی دستور می داد.

آیا امریکا راه گم کرده و یا برای حصول هدف دیگری که ما نمی دانیم گم راهی ایجاد نموده؟
افغانستان را هراسی از کرونا نیست، چه در چهل سال گرفتار ویروس کشنده تر از کرونا بوده است.

محمد عارف عباسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمک جهان
توافق سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان باید در مرحله اول برای کسانیکه از ایران به اثر مرض کرونا بر گشته اند کمک فوری نمایند چون آنها هم چیزی ندارند فقط همه شان تنها خود را کشیده اند اگر واقعا ما مسلمان هستیم

>>>   خداوند این اره یی دوسره را بشکند
افغانستان را قطعه قطعه کرد
خدا فابیرکه اش را در بته
آمین

>>>   طالبان در حال فروپاشی سیاسی و نظامی هستند و غنی بازنده میدان سیاست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است