کاهش کمک آمریکا از بودجه نظامیان افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۹/۱/۱۹ کد خبر: 162927 منبع: پرینت

برخی از منابع خبری گفته‌اند که کاهش کمک های آمریکا به افغانستان از بودجه نیروهای امنیتی این کشور خواهد بود.
به گزارش بی بی سی، خبرگزاری رویترز روز گذشته، ۵ آوریل به نقل از سه منبع در واشنگتن خبر داد که منبع کاهش یک میلیاردی کمک‌های آمریکا از "بودجه سه ربع سال جاری" نیروهای امنیتی افغانسنان، کسر خواهد شد.
بیشتر این کمک برای پرداخت معاش، غذا، تیل، تجهیزات و زیرساخت ها برای حمایت از سربازان ارتش و پولیس افغانستان مصرف می‌شود.

دو کارمند کنگره آمریکا که به خاطر حساسیت موضوع نخواستند نام شان فاش شود، به نقل از گزارش وزارت خارجه به کنگره آمریکا به رویترز گفتند که این کاهش کمک از منبع ٤.٢ میلیاردی به بودجه سالانه نیروهای امنیتی افغانستان است.
وزارت دفاع آمریکا در حال محاسبه سه ربع سال جاری کمک این کشور به نیروهای امنیتی افغانستان است.

همچنین یک مقام پیشین نظامی نیز که نخواسته نامش فاش شود، به رویترز گفته که کمک سالانه آمریکا به نیروهای امنیتی "تنها منبع کافی برای کاهش یک میلیاردی است."
این در حالی است که قرار است پس از امضای موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان، حملات این گروه بر نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته است.
ناظران کاهش کمک‌های آمریکا به نیروهای امنیتی افغانستان را باعث تضعیف موضع حکومت در روند گفتگوهای بین الافغانی با طالبان ارزیابی می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان
کمک آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خدا همین حالا قطع شود در طول ۱۸ سال این پول ها در جیب ۵۰۰ نفر که در طول ۱۸ سال در قدرت است می چکد و حالا نیز ۵ سال دیگر هم در جیب همین ۵۰۰ نفر تکراری

>>>   خداوند این سبیل مانده کمک ها را کاملا قطع کند
اگر صاح و صفا حکمفرما شود انشاالله
این کمک ها را نمیخواهیم از پوست و گوشت و اسخوان ما بچکد
کمک اگر میخواهند مسلکی سازی کنند و پروژه های کاری و شغلی بیاورن

>>>   بهتر است آمریکا افغانستان را برای همیشه و مکمل ترک کند و ما را از پول و سلاح و کمک هایش هم تیر.
در نبود آمریکا ما با یک حمله پاکستان را فتح میکنیم و تا خلاص شدن غنیمت های پاکستان چند دهه زمان سپری خواهد شد.

>>>   چون باید کمک علنی به طالبان گردد این کمک ها برای کُل است ، چه طالب ویا هم دولت ، تخصیص تغیر نمیخورد.طالب هم به بودجه ضرورت دارد.خارکش

>>>   حکومت افغانستان میتواند صرف باریاضت دزدی نکردن تیل وزارت داخله ودفاع یک ملیارد دالرصرفه جوئی کند ، همینطور اگر سال بعد امریکا یک ملیارد دالر دیگر را قطع کردباز هم جنرالان وقوامندانان بالارتبه وپائین رتبه با قبول ریاضت عد م فروش مهمات به اشرار میتوانند بیشتر از یک ملیارد دالر صرف جوئی کنند ،
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است