تازه های سیاسی شامگاهی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۹/۱/۱۹ کد خبر: 162931 منبع: پرینت

1) رسانه ها از طرح نسبتا تازه داکتر عبدالله برای حل بن بست سیاسی ناشی از انتخابات جنجالی 6 میزان سال گذشته خبر داده اند. طبق این طرح، عبدالله سه خواسته کلیدی دارد: ایجاد صدراعظم اجرائی، رهبری روند صلح و 40 درصد سهم کابینه (این از 60 درصد به 40 درصد کاهش را نشان می دهد البته در عوض، رهبری روند صلح در کنار صدراعظم اجرائی اضافه شده است).

2) الیس ویلز، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه، برای دومین روز پیهم ناخشنودی خود را از ادامه بن بست سیاسی ابراز کرده است. او امروز در توییتی از سرخوردگی کمک کنندگان بین المللی از "آجندای شخصی" رهبران افغان (غنی و عبدالله) خبرداده است.

3) ویدیویی منسوب به جنرال دوستم منتشر شده که می گوید در این سن 65 سالگی در راستای آرمان سیاسی و تحقق عدالت بی غیریتی نمی کند و ظاهرا نشان می دهد که نمی خواهد مشروعیت غنی و اداره اش که، به ادعای تیم عبدالله، مبتنی بر تقلب است و از همه مهم تر جریان های عمده تاجیک ها، اوزبیک ها و هزاره ها در آن حضور و مشارکت ندارند، را به رسمیت بشناسد.

4) حلقه غنی استراتژی پخش شایعه "گفتگوهای انفرادی" با اعضای کلیدی تیم ثبات و همگرایی، که خودشان از تیم خود به عنوان "دولت ثبات" یاد می کنند، در پیش گرفته است که ممکن است حقیقت داشته باشد. اما آنچه که این گفتگوها و جورآمدهای سیاسی انفرادی را تا اندازه ای غیرمحتمل می سازد برخورد تحقیرآمیزی است که غنی در 5 سال گذشته با رهبران کهنه و نو و همچنین جنبش های جوانان از سه گروه عمده هویتی داشته است.

علی عادلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاسی
خبر
نظرات بینندگان:

>>>   به هر چه میشود باور نمود ولی به اظهار تشویش ویا بیانات خارجی ها ملت عزیز ما سخت بی باور شده اند زیرا نیک میدانند که اگر راستی غنی وتیمش بدانند که انها از ادامه ای تنش های موجود نا راضی باشند ارگ ریاست بجای خود کابل وافغانستان را هم ترک مینمایند در هیچ جای دنیا معمول نیست که ریس دولت یک کشور بخاطر ملاقات با ریس جمهور کشور دیگر در یک قرار گاه نظامی ان کشور برود که غنی خان بالای حیثیت وابرووغرور ملی افغانها وافغانستان پاگذاشته با قبول خواری وذلت خودرا دربگرام رسانید ودر پهلوی خورد ضابط های امریکای استاده سخن رانی اقای ترامپ را مانند دیگر سرباز های امریگای با دست های بسته گوش فرا میداد وتا از ارباب کسب اجازت نیافت نتوانست انجا را ترک نماید پس همچو یک شخص بدون اجازه ای ارباب میتواند تقلب واضح واشکارا نموده وان تقلب را بی شرمانه اعلان وباز مراسم تحلیف انجام دهد ودران مراسم سفیر ان کشور ونماینده ای خاص !!! انها در مسایل صلح با طالبان اشتراک نمایند و...

شاید تقلب در افغانستان ونزد کرزی وغنی چیزی عادی وپیش پا افتیده باشد ولی تاید وطرفداری ان در طول انتخابات های گذشته از سوی کشوری که خودرا معهد دموکراسی میخواند بسیار خجالت اور وانتحار سیاسی میباشدوتا قرنها ملت افغان وجهان به انها بی باور می مانند ولی عناصر مورد اعتماد انها از کرزی گرفته تا غنی وشخص خود عبدالله بهحدی بی ریشه وبدون پشتوانه ای مردمی میباشندکه مجبور اند بالای حیثیت وابروی خود وملت شان پا گذاشته وجکومت های تقلبی را حمایت نمایند

گل نبی عیدی زاده

>>>   این یک تاکتیک قدیمی و کهنه است که با شایعه پراگنی بحران بی اعتمادی را در بین کمپ مقابل ایجاد میکنند تا به گونه فردی با هریک جدا جدا و با قیمت کمتر از کمترین معامله مقطعی انجام دهند.
هیچ معامله یی در کار نیست و همه باهم به سوی یک هدف مشترک با توکل به خدا پیش روید که سیلاب خشم مردم را هیچ کوهی سد نتوان شدن چه رسد به بوجی های کاه ارگ نشینان.

>>>   کم آمدن و عقب نشینی بی غیرتی بزرگی است اگر این اشرفک توان میداشت (با تمام زور کاکا جان امریکایی اش) به زبان عامیانه پوچاق هایی تانرا وقت پرانده بود.
آزاده

>>>   بیازو معضلات افغانستان به این زودی پایان نمیابد و معضل دکانداران قومی ما هم بدون قربانی پایانی ندارد، غنی هم حتماً برنامه ای برای تمکین امریکا و ملت بی حس شده افغانستان دارد تا افغانهای با غیرت را از فاسدین و معامله گران جدا سازد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است