آیا عبدالله به ریاست جمهوری می اندیشد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۲    ۱۳۹۹/۱/۱۹ کد خبر: 162935 منبع: پرینت

در گزارش ها آمده است که پس از عقب نشینی های پی در پی، اکنون مهم ترین مطالبه داکتر عبدالله ابقای ریاست اجرایی است.
دو سخنی در این باره دارم که باید با دوستان شریک کنم.

یک:
از نخستین روزهای تشکیل تیم ثبات و همگرایی ما می دانستیم که عبدالله برای تصاحب زعامت وارد کارزار نشده، بلکه خواستش ایجاد یک ضمیمه در حکومت برای خود است.
تعدادی جناب محمد یونس قانونی را ملامت می کردند که چرا گفته ریاست به ما نمی رسد، اما ای کاش می دانستند که عبدالله از نگاه ذهنی آدمی است صدمرتبه شکست خورده تر از وی.

از کنفرانس بن تا به امروز، ذهنیت عبدالله همین است که ریاست به ما نمی رسد. کرزی را همین آدم بر گرده های مردم سوار نمود. در پای توافق نامه حکومت وحدت ملی که باعث به قدرت رسیدن غنی شد، همین آدم امضا کرد و تا چند روز بعد دوباره امضا خواهد نمود. منتها برتری اش نسبت به قانونی صاحب این است که "هنر نگفتن" را بلد است. "هنر نگفتن"، یعنی اینکه که منویات درونی خود را بیرون نمی دهد و از زبان برای پنهان نگهداشتن آن استفاده می کند. چنین هنری به داکتر عبدالله این فرصت را می دهد که خوب موج سواری کند، بدون اینکه یک نسل علیه او خشم بگیرند.

دو:
در این روزها که داکتر عبدالله دو باره منویات اصلی خود را بیرون داده و از ادعای حکومت همه شمول صرف نظر کرده و ریاست اجرایی را تگدی دارد، مردم باید بپرسند که چرا در پنج سال حکومت وحدت ملی جایگاه قانونی برای سپیدار ایجاد نکردی که اکنون نیاز به تگدی گری نمی بود؟
چرا فرصت سوزی کردی؟ چرا مبارزات مردم را به قیمت چند دست دریشی و نکتایی قمار زدی؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر دو باره ریاست اجرایی ابقا شود، باری دیگر با ریاست عبدالله تبدیل به یک نهاد بیکاره و فاقد قدرت نشود؟
این پرسش ها را مطرح کنید. اگر مطرح نکنید، دانسته می شود که همیشه سزاوارسواری دادن هستید!

ثریا باور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
ریاست
نظرات بینندگان:

>>>   تا حال هیچ کس به چرا در افغانستان جواب نداده
از ظاهر و داود و تره کی و امین و کارمل و حضرت و ربانی و ملای کور و کرزی و غنی احمدزی و امثالهم.
به دوزخ رفتن این همه قطعی است و دوباره برگشت شان به جنت در شک.
دوزخ خویش نمودند به ما در دنیا
خود برفتند بدان دوزخ موعود خدا

>>>   ثریا قسم که شما در لب سرین و ارایش مهارت دارید عبدالله جان از شما چند قدم ‌پشتر است محترمه گلمرجان میداند که به نبودن ریاست اجرایه دیگر لب سرین و سفیده نخواهد بود گلمرجان تاهنوز نمیداند که حکومت و حکومتداری یعنی چی برای عبدلله چند بودنه و چند سگ جنگی باشد تا در کمپنی روز های جمعه بخاطر خوشگذرانی و میله خود برود

>>>   من نظرمحترمه ثریاباور را باور دارم ،حقیقتا اوبه یک وزارت قناعت دارد اگر کسی برایش خیرات بدهد، درطول پنج سال گذشته کدام خدمتی را انجام داد ؟؟

>>>   عبدالله
کباب صدراعضمی هستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است