محاسبه اشتباه از معادلات و دست پاچگی اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۷    ۱۳۹۹/۱/۱۹ کد خبر: 162936 منبع: پرینت

با آنکه محاسبه غلطِ معادلات سیاسیِ اشرف غنی از دوران حکومت وحدت ملی، با خود کامگی و کوتاه‌بینی او در امورات داخلی و خارجی منشاء داشته و بعدها با تعیین عمر داوودزی بصفت رییس کمپاین و معامله با امرالله صالح بعنوان معاون او در تکت ادامه پیدا کرد، اینک با تشدد به این بچگانی بازی، خودسری و لجاجت، نه تنها او و تیم‌اش را دست و پاچه ساخته، بل آن‌ها را وادار به دامن‌گیری شخصیت های سیاسی و حتی حامیان حکومت همه شمول نیز نموده است.

مهلت چند روزه به اثر تقاضای میانجی‌ها برای حل بحران پیش‌آمده ی سیاسی از جانب تیم ثبات و همگرایی، به دلیل اولویت دادن منافع ملی، خیر، فلاح و رستگاری مردم، نجات ملت از کمکش‌های درونی، پایان دادن به بحران در کشور و باور مند بودن به اصول مفاهمه و مذاکره " با درنظرداشت خطوط سرخ و ایستادگی قاطع بر موضع شان در حمایت از رای، خواست و حقوق اساسی مردم و به کرسی نشاندن خواسته های برحق مردم افغانستان" بوده است.

محاسبه اشتباهِ غنی او را وادار ساخت تا دست به دامان بزرگان تیم ثبات و همگرایی، منجمله سترجنرال عبدالرشید دوستم و جناب سید منصور نادری دراز کند.
بی‌تردید آنچه شایسته‌اش بود، پاسخ هم دریافت کرد.
غنی کورخوانده بود که اعضا و بزرگان حکومت همه شمول و تیم ثبات و همگرایی در حدود چهار دهه از عمر سیاسی شان، چه‌ در داخل ساختار نظام و چه بیرون از حکومت فراز و نشیب‌های زیادی را پیموده اند که قطعاً عملکرد های پخته سیاسی امروز شان ناشی از آن است.

با این اشتباهات سیاسی، غنی نه‌تنها پاسخ های شایسته (سخنان اخیر جنرال دوستم و اعلامیه زهرا نادری) دریافت کرد، بل میخ‌های محکم برتابوت عمر سیاسی خویش کوبید. او شاید متصور بود که بتواند بازی های پوچک‌پالی را با بزرگان سیاسی حکومت همه شمول انجام دهد، اما غافل از آنکه اعضا و حامیان مرکز اقتدار مردم افغانستان (حکومت همه شمول) برای صیانت از اعتماد، رای و حقوق مردم افغانستان و به کرسی نشاندن خواسته های برحق مردم با قاطعیت تمام، همه با هم، محکم و استوار کنار هم ایستاده اند و خواهند بود.

نوت: حالا که دست‌ و پاچه اند، فردا دست به گریبان هم خواهند افتاد.
این بازی یک برنده دارد، و او خواست و اراده مردم افغانستان است.

بااحترام
الحاج عبدالکریم کریمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   غنی کور خوانده
غنی می پندارد که بزرگان این وطن طفلکانی هستند که به ساجق و پوقانه دل خوش خواهند شد.
مگر کور خوانده و باید بداند که کم ظرفیت هایی چون داود سلطان زوی و داودزی و صالح و کلکانی و امثالهم اسیران نفس اماره هستند و نوکران شکم و زیر شکم و از عزت و ذلت فقط نان و نوا را می شناسند و بس.
مگر بزرگان ۴ دهه اخیر در کوره حوادث پخته شده اند و خام کاری های مطابق میل غنی نخواهند کرد.
آزموده را آزمودن خطاست
یا که
تکرار اشتباه گناه است

>>>   بر کدام جای باقلی خود را بفروشید ما غنی را هم میشناسیم عبدالله ....را هم میشناسیم حکومت باقلی فروشی نیست که شما فکر کردید

>>>   جناب حاجی صاحب.
درقصه مردم نه درگذشته کسی بوده ونه دراینده خواهد بود.این جنگ چندنفرلاش خور ازهردوطرف بالای لاش مردم مظلوم است٫وهرکدام درفکرانست که درکدام صورت یک توته زیادترروده یا شکمبه نصیب شان میشود.
ایکاش حج نمیرفتی.
عاقل

>>>   اگر حقیقت گفته شود تیم همه شمول بیشتر شکست خورده وپاشیده است هرچه بغاشد جناب رئیس جمهور متفکر است

>>>   در حقیقت هر دو جناه در معادله ضریب صفر را نا دیده گرفته اند
کیشتی مشترک شان در شرف غرق شدن است
بهتر است بگوییم درست در موقعیت گردآب قبل از آبشار

>>>   اشرف غنی باید هر چه بیشتر تحت فشار قرار گیرد و کسانی که تا حالا توانسته با او معارضه کند این معارضه را ادامه دهد تا سرنگونی این نژاد پرست دیکتاتور و افغانستان از لوث وجود او پاک کند. او در این شش سال جز بحران آفرینی و چالش زایی کاری انجام نداد و پیوسته بر مشکلات کشور افزود. او برای ایجاد امنیت، ترقی و آسایش کشور رئیس جمهور نشده بلکه او با کشور و مردم افغانستان دشمنی را در پیش گرفته است. او دشمن خطرناک کشور و مردم ما است.

>>>   آنانیکه تا هنوز هم از مغز متعفن قرن ، متقلب اعظم اشرف غنی احمدزی کوچی این مستبد و فاشیست قوم پرست دفاع میکنند ، یا تیم فحشای مزد بگیر ارگ اند یا فاشیستان قبیله پرست مانند غنی احمدزی کوچی مه منافع شان با متقلب اعظم و پوچک پال قیچ مشترک است.
کوه کن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است