لطفاً فرشتگان نجات را نجات دهید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۹/۱/۲۰ کد خبر: 162953 منبع: پرینت

دوستان گرامی چنانچه همه میدانید که صفحه بنده غیر سیاسی است و من وابستگی به هیچ جناحی ندارم. ولی در مسایل ملی صدا بلند کردن را فریضه خود میدانم. طوری که میبینید کرونا یک پندمیک یا آفت جهانی است که اکثر کشور های پیشرفته در مجادله با آن تا حال ناتوان استند. حال شما حدس بزنید که کشوری چون افغانستان با این آفت چگونه برخورد خواهد نمود؟ من حالت افغانستان را با امکاناتی که دارد خیلی ها خطرناک می بینم. خصوصا حالت پرسونل طبی کشور را که فرشتگان نجات اند و در خط مقدم این آفت بدون هیچ نوع امکانات ایستاده اند.

باید یادآور شوم که خوشبختانه در دنیای امروزی کشور های هم وجود دارند که برای شهرت، تجارت و خودنمایی کار نمی‌کنند و هدف شأن خدمت به بشریت است و کمک به دیگران را اولویت کاری خود میدانند و سیاسیون آنها خود برای خدمت به بشریت شب و روز کار می نمایند. قراری که در اخبار خوانده باشید که دولت آمریکا که با کانادا قبل از این بحران قرارداد ماسک های طبی را داشت و قرار معاهدات بین المللی باید حداقل همان مقدار را می‌فرستاد، با این پندمیک از فرستادن آن بطور موقتی انکار کرد. سیاسیون اینها دست به الاشه نه نشستند بلکه خود شخصا با تشویق و فراهم ساختن بودیجه نه تنها ادویه مقدماتی به چین و اروپا فرستادند. بلکه شب و روز چون مزدور بدون دریشی و بادیگارد در کمپنی های تولید مواد طبی کار میکنند تا ضروریات خود را پوره نمایند و حتی به دیگران نیز بفرستند.

لطفا دوستانی که با وزیر صاحب صحت عامه افغانستان در تماس هستند به سمع شأن برسانند که از کشور چین ماسک های مخصوصی بنام Medical Grade N95 Respirators است برای پرسونل طبی درخواست کند. همچنان تحقیقات جدید نشان داده که یکی از اعراض COVID- 19 التهاب چشم یا conjunctivitis است و ویروس کرونا میتواند از طریق چشم نیز سرایت کند پس لطفاً برای نجات اهل طبابت face shields را که در کشورهای پیشرفته فروشنده های مغازه میپوشند، از کشور چین و یا دیگر کشور های دوست طالب کمک شوند. امروز کشور کانادا اعلان نمود که در آینده نزدیک به تعداد سی هزار ماشین ventilators می‌سازند. آیا سیاسیون خود غرض ما که تمامی عمر شان در فکر منافع شخصی و قدرت طلبی گذشت نمی‌توانند که از طریق دیپلماسی تعداد از این ماشین های تنفسی را با ادویه های مقدماتی از کانادا کمک بخواهند؟ باور کنید همان‌قدر کمپاینی که اگر وزیر صاحب صحت عامه برای مقام بهترین گرفتن نمود، در مورد این فاجعه کند جلؤی تلفات بیشتر گرفته خواهد شد.

امیدوارم کشوری که توسط دو رییس جمهور اداره می شود به عوض اینکه رییس جمهور های ما در فکر این باشند که کدام دزد را وزیر بسازند، کار را به اهل کار بسپارند و به زودی در این مورد اقدام نمایند. ورنه در آینده نه چندان دور شاهد فاجعه بزرگی خواهید بود که در خط اول آن فرشتگان نجات تان را که پرسونل طبی اند از دست خواهید داد. دوستان گرامی من دکتر نیستم که خودستانی نمایم پس لطفاً گاهی ملی و برای دیگران فکر کنید!

اسد سهاک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
فرشتگان
نظرات بینندگان:

>>>   درین روزهای سرنوشت ساز نام وزیر صاحب صحت را نبرید چون کتابینه ووزرای جدید زیر بحث است مبادا نقصی دراو پدیدار شود واین خدانکند باعث شود تا غنی کسی دیگری را بجایش بنشاند ، چنانچه شفاخانه امیری دیروز از وزارت صحت انتقاد کرد وزیر صاحب امروز شفاخانه اش را بست، اینه چی تعداد پرسونل بیکار میشوند برای وزیر صاحب اهمیتی ندارد ، چرا بجای بستن شفاخانه جریمه نکرد ؟ حالا که به شفاخانه وداکتر نیاز است وزیر صاحب بدون تثبیت واقعی وثابت شدن مقصر به فرمان خود یک شفاخانه خصوصی را می بندد ،مشکل اصلی اینست که این روزها برای وزرا سرنوشت ساز است ، یک حرف میتواند وزیر شود یا از چوکی بزیر شود بنا نام وزارت صحت عامه راتا اقلا ده روز بزبان نیاورید تا تعیینات کابینه بخیر بگذرد،
ر

>>>   اقای سهاک! نصایح وپند های سود مند شما را خواندیم هم زیاد متاثر ومتحسر گردیدیم وهم امیدهای دیرین در دلها زنده شد ومطمین گردیدیم که کار وتلاش باعث نجات از هر بلا وافت های ارضی وسماوی میشود برای فعلا کرونا کمترین بلایست که ملت عزیز مارا تهدید می نماید بزرگترین افت کنونی که در کشور ما سایه انداخته تجاوز واشغال است که اشغالگران نیرنگ های گوناگون را به راه می اندازند ما را در بین دوسه وچهار اجنت وغلام خود محصور نموده مردم را مجبور میکنند که یکی انها را انتخاب نمایم وهم هر روز یک درامه وسناریو میسازند تا مردم سر گیجه وراه گم شوند ونتوانند به واقعیت های موجود فکر کنند وقتی روسها از کشور ما بیرون شدندتا توانستند از طریق زور وفشار داکتر نجیب را شکست بدهند وقتی نتوانستند مجبور دست به دامان سازمان ملل زدند وپروژه ای بینان سیوان راطرح کردند وازین طریق زمینه ای نا ارمی وبد امنی را مهیا کردند واردوی ملی مارا منحل وامکانات نظامی کشور را در فابریکه های ذوب اهن نواز شریف انتقال دادندوجنگ های داخلی را ذریعه ای ایادی فروخته شده شان به همکاری خلیج وپاکستان وحکمتیار والقاعده ولشکر طیبه و...به راه انداختند این نیرنگ شان که چندان کار ارای نداشت طالب را ایجاد نمودند ورهبری اورا به پاکستانی ها وتمویل انرا به دوش سایر ادم کشان حرفوی واگذار نمودند وبلاخره کنفرانس بن را به همکاری عبدالله وقانونی ودیگر اجنت ها به راه انداختند ودولت ربانی را که عملا فلج گردیده بود اما هنوز نفس میکشید تا بلاخره اقای عبدالله وقانونی وهمراهان شان ربانی را به استعفا مجبور نموده کرزی این غلام زیرک وکار کشته ای خویش را درینجا نصب نمودند ودر پهلوی او غنی واتمر ودیگر غلامهای زرخرید خود پروژه های دین زدای وفرهنگ زدای را شروع نمودند وتا هنوز ان برنامه ها ادامه دارد درینجا حرف اول واخیر را خارجی ها میزنند دروغ است که غنی وعبدالله ودیگران قدرت تصمیم گیری را داشته باشند
ولایت خان صافی

>>>   شفاخانه امیری هم جان هموطنان ما را به خطر انداخت و هم جان پرسنل خود را

>>>   اقای اسد سهاک این بی انصافی است که غنی متقلب ریس کودتای انتخاباتی و دار و دسته فساد پیشه انرا با اقای ترودو صدراعظم با وجدان انسان دوست از خود گذر غم شریک با شهروندان اش و صادق و مهربان و عهد به وفا را مقایسه کنید و مثال زنید غنی احمدزی در طول بیشتر از پینجسال گذشته نشان داد که غنی بفکر حکومت تگ قومی دور زدن دیگران از دستگاه حکومتی و چور و چپاول خزانه ملت فقیر و بیچاره و عوام فریبی و وعده های سر خرمن و تعصب و قومگرایی و خود خواهی و تکبر دیگر چیزی از وی دیده نشده واکنون که با کودتای انتخاباتی میخواهد به قدرت اش دوام بدهد کشور را بیشتر نا امن و قتل و کشتار بیشر در کشور و فقر و بیکاری و ناامنی بیشتر و بربادی کشور حاصل کار غنی و تیم خاین ان چیزی دیگری نیست دلک تان جمع باشد و روزی کهساحه سرش تنگ شده و احساس خطر کرد فورا مانند امانالله خان فرار را بر قرار ترجیح داده بطرف امریکا با بکس پر از پول و طلا فرار میکند مردم می مانند رنج و غمی شان .
در کشور ما که غنی خلاف قانون زعیم است
مرده خوشبخت و زنده بد بخت است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است