مشکل هرات کجا است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۹/۱/۲۰ کد خبر: 162955 منبع: پرینت

ما هنوز وارد مرحله بحران نشده‌ایم، تمام مصاب شدگان ما در کل کشور، در یک‌ماه گذشته به اندازه یک چهارم درگذشتگان یک روز ایتالیا و اسپانیا نیست.
جامعه پزشکی ما با کمبود تجهیزات روبرو شده‌اند، آن‌ها حتی از نبود دستکش و ماسک هم شکایت دارند.
مسوولیت عبور از بحران تنها وظیفه یک نهاد و سازمان نیست، شیوه مدیریت بحران صحی این‌گونه است که داکتر باید تداوی کند. پرستار باید پرستاری کند و حکومت باید داکتر و پرستار را تجهیز کند.

در هرات، جلسات و دیدارهای تعارفی در ولایت باید فورا متوقف شود و اولویت، رسیدگی به مشکلات ناشی از کرونا باشد. یادمان باشد که با همه‌گیر شدن کرونا و پخش آن در ۳۴ ولایت افغانستان، تمرکز حکومت مرکزی بر هرات هر روز کمتر می‌شود و به دیگر شهرها و ولایت‌ها نیز تقسیم‌می‌شود و این طبیعی است.
کمیته‌ی مبارزه با کرونا در هرات اگر کفایت لازم را ندارد باید تغییر داده شود.

امکانات صحی اصلا در هرات موجود نیست که داکتران بروند خریداری کنند، بخش کلانی از امکانات پزشکی باید با ایجاد روابط دیپلماتیک توسط حکومت و از کشورهای دیگر خریداری و یا کمک گرفته شود. کمیته اضطرار باید پیش از اتمام امکانات به فکر تهیه آن باشند.

وحید پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
کرونا
نظرات بینندگان:

>>>   از پیدایش ویروس کرونا سه ماه شد.
در چین ختم شد.
در اروپا نیز طی یک هفته آینده یعنی بعد از رخصتی های ایسترن،آهسته،آهسته شروع میکنند با نورمال شدن دوباره رفت و آمد شهری،با در نظر داشت حفظ فاصله در مابین شهر از یکدیگر،که فکر نمی کنم که پنجصد میلیون نفر در شهر و بازار بتوانند در هنگام گشت و گزار،این فاصله را در نظر بگیرند.
امریکا نیز مجبور خواهد شد که به زندگی نورمال خود بر گردد،ورنه مردم رییس جمهور امریکا را ملامت میکنند که شعار( امیریکا فرست )تو در عرصه قرنطین شدن ما بود و یا در کدام عرصه دیگر.
افغانستان نیز با کمترین تلفات خود که به بیست نفر نیز نمیرسد،در صورتی که قیود رفت و آمد در دیگر ممالک از بین برود،نمیتواند که این قیود را رفع نکند.
بنأ بیل گیت هم به آرمان خود رسید که پنج سال پیش همین ویروس را به همین شکل پیش بینی کرده بود،انتشار شد.چین هم به آرمان خود رسید که بدین وسیله جلو بنیاد گرایی اسلامی در ایالت سنکیانگ چین و مظاهرات در هانکانگ را گرفت.
دولت های اروپایی هم به آرمان خود رسیدند و تریلیون ایرو بودجه گرفتند و دونالد ترامپ هم به آرمان خود رسید و بودجه دو و نیم تریلیون بالای گرفت ،اما هنوز هم دعوی چهارصد ملیارد دالر دیگر را نیز دارد.
پس دلایل شایعات این ویروس از بین میروند و شایعات پراندگان به مفاد خود رسیدند و حالا قیودات نیز از بین خواهند رفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است