دولت همه شمول و خواب حلزوني عبدالله
غني اينبار نمي خواهد عبدالله همچون مگسي بالاي شريني اش پرزند و باعث درد سرش باشد، با اسپري تهيه شده خليلزاد در لابراتوارهاي پيشرفته امريكا بحياتش پايان خواهد داد 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۳    ۱۳۹۹/۱/۲۰ کد خبر: 162962 منبع: پرینت

دانشمندان دريافته اند كه حلزون ها سه سال ميتوانند بخواب زمستاني فرو روند و بعد هم به زندگي عادي شان برگردند. از آنجايي كه ديده شده انسان هاي تنبل حركت كند دارند نسبت به انسان هاي فعال. حلزون ها هم جزء حيوانات كند حركت اند و حتي بسا از حيوانات كوچك ديگر براحتي ميتوانند بالاي جسم آنها خسپيده و راحت به زندگي خود ادامه دهند. نقص أساسي و بزرگي كه متوجه حيوانات تنبل و يا كند حركت است؛ اين است كه آنها به سادگي مورد شكار حيوانات سريع الحركت قرار ميگرند؛ اما جنبه مثبت شان اين است كه عمر راحت و طولاني دارند!

داكتر عبدالله عبدالله ریيس جمهور همه شمول كه در برابر رقيبش داكتر غني مشهور به ریيس جمهور "متقلب و فساد پيشه" حكومت موازي تشكيل داده است حركت حلزوني دارد و صبرش هم به خواب حلزوني همانند است. در مقابل حريفش غني احمدزي باسرعت بالا، خواب كم و بي صبري كامل به پيشبرد امور كشوري تك قومي اش ادامه ميدهد و به پيروانش و حتي مخالفينش كه به او متقلب انتخابات نام گذاشته اند نشان ميدهد كه رئيس جمهور است. باوجود بهبوهه تشنج ها، موضوعات صلح باطالبان و نارضايتي هاي امريكا به تعيينات كابينه اش آغاز كرده است و بي درد سر چند وزيرش را معرفي و به كارهاي شان آغاز كرده اند.

داكتر عبدالله عبدالله كه يك دوره خواب پنج ساله را پشت سر گذشتانده است و رقيبش با هوشياري و بيداري كامل از آن پنج سال بطور كامل سود برده است باز هم از خليلزاد خواسته است كه با ترفند هاي خارجي و داخلي او را در خواب و يا هم غفلت نگهدارد تا اشرف غني بدون هيچ درد سري به حكمروايي تك قومي اش ادامه دهد. روي همين منظور خليلزاد با وقت كشي ها و مصروف نگهداشتن داكتر عبدالله گاهي زير عنوان مصلحت ملي، الويت صلح باطالبان و ارجهبت دادن آن نسبت به اعلان نتايج انتخابات، سفر وزير خارجه امريگا به افغانستان، ميانجي گري خود خليلزاد بين عبدالله و غني و هم اكنون وساطت كرزي وسياف همه ترفند هاي اند كه به غني فرصت ميدهند تأ بكار خود ادامه دهد و برعكس عبدالله را با اين ترفند هاي استخباراتي مصروف نگهميدارند تا نتواند به هيچ كاري دست بزند.

داكتر عبدالله كه خواب حلزوني اش را براي پنج سال قبل پشت سر گذشتانده است بايد در اين پنج سال اخير با بيداري كامل و دراماتيك به ساختن كابينه دولت همه شمولش اقدام جدي ميكرد و به مردم افغانستان بخصوص هواداران تيمش كه از او با وجود خواب و غفلت بنجساله اش در انتخبابات رياست جمهوري بار ديگر حمايت كردند و حداقل بين دو بد به آنكه بدي اس كمتر است راي دادند' كه متاسفانه تاهنوز هم از خواب و غفلت بيدار و بدر نشده است و مردم را در يك سردرگمي مطلق قرار داده است. هوادارانش باز هم هراس دارند كه عبدالله باز هم زير نام مصلحت ملي سربه سازش دهد و بسان دوره گذشته مامور و فرمانبردار غني شود!

سازش، باخت و خواب و غفلت دكتور عبدالله در اين دوره جرمي خواهد بود كه نه تنها مردم او را نخواهند بخشيد بلكه عملي خواهد بود كه بطور ابد و هميشگي از صفحه تاريخ سيات در افغانستان حذف خواهد. غني اينبار نميخواهد عبدالله همچون مگسي بالاي شريني اش پرزند و باعث درد سرش باشد، با اسپري تهيه شده خليلزاد در لابراتوارهاي پيشرفته امريكا بحياتش پايان خواهد داد. عبدالله اگر در فكر معامله كردن و سازش نيست بايد به اقدامات جدي و عملي خويش در معرفي كابينه دولت همه شمول بپردازد، به تعيين والي ها در ولايات ايكه پشتوانه بيشتر دارد مبادرت ورزد؛ تعيين قوماندان هاي امنيه ولايات برايش اهميت حياتي دارد كه بايد برق آسا اقدام نمايد. اگر جرات و شجاعت اين كار را ندارد به شريكانش اجازه و يا هم مشورت دهد كه آنها در ولايات و ساحات تحت نفوس و كنترول شان به چنين تشكيلات مشابه دست بزنند ت شود از سرعت تعيينات حريفش غني جلوگيري شود.

عبدالله عبدالله با اين خواب و حركت قصدي حلزوني اش اينبار به اثبات خواهد رساند كه او در ميان جامعه تاجيك، ازبيك و هزاره در تعاملات ظاهر و باطن يكسان نداشته و عمدا چنين مسيري را در پيش گرفته است تا اقتدار افغانستان را در دست يك قوم با ترفند هاي استخباراتي پيچيده بيروني و داخلي حفظ و نگهدارند كه بدون شك تاوانش عبدالله به قيمت جانش پرداخت خواهد كرد.

شمس


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله میتواند همین کابینه را از گِل بسازد وبرای شان دفاتر بسازد مانند بازی های اطفال، درغیر آن فرضا عبدالله وزیر داخله تعیین کند یا وزیر دیگری کی اورا اجازه میدهد که به تعمیر وزارت داخله برود؟؟همینطور هروزیر یا والی دیگری ،اگرغنی خواسته باشد فرداخودش را نمیگذارد که طرف قصر سپیدرا بیاید ،
وباید حکومت ماهانه از نزدش کرایه این قصر را که مصروف ساخته اخذ نماید
ر

>>>   اگر عبدالله تسلیم شود از دایره بازی سیاسی حذف میشود.
مهم عبدالله نیست مهم این است که با کوتاه آمدن عبدالله تقلب نهادینه میشود و ۵ سال بعد اتمر به کمک غنی در یک تقلب دیگر سکان کشتی فاشیسم قومی را به دست میگیرد و این سلسله ادامه پیدا خواهد کرد.
پس چه بهتر که این جنگ یک بار و برای همیشه خاتمه پیدا کند چون مشکل کرونا و مشکل طالب مقطعی است اما مشکل فاشیسم اگر حل نشود به عمر تمام هستی ادامه پیدا خواهد کرد.

>>>   داکتر عبدالله اشرف غنی را ده روز مهلت داده بود تا در باره پیشنهادات اش جواب بدهد،در غیر آنصورت مظاهره خواهند کرد.
اما از بخت بد او،قیودات گشت و گزار ویروس کرونا وضع شد و حالا مردم اجازه ندارند که از خانه هایشان بیروت بیایند،حتی بخاطر تقلب در نتایج انتخابات.
حالا او منتظر است که قیودات رفت و آمد چه وقت از بین میرود که او و طرفدارانش مظاهره کنند و مثل وکلای زن که در انتخابات پارلمانی برنده نشده بودند و رفتند پیشروی ارگ خیمه زدند و گفتند که در انتخابات پارلمانی تقلب صورت گرفته است و تمام چیز هایی را که ما به کمیسیون انتخابات رشوت دادیم،بشمول ....ما،باید دوباره به ما داده شود،ورنه ما به خیمه نشینی خود ادامه میدهیم،حالا داکتر عبدالله و طرفدارانش نیز بعد از رفع قیود زفت و آمد کرونایی،در پیش ارگ خیمه تظاهرات اعتصاب میزنند و میگویند که با ریاست جمهوری و یا ریاست اجرایی و با صدر اعظمی.
کمتر از آن را ما قبول نداریم.

>>>   خداوند سایه علمارا از سرما کم نکند !!!
تمام جهان با همه امکانات وپول شان نتوانستند داروی ضد کرونا بسازند اما یک ملا توانست داروی ضد کرونا را که با ارزانترین مواد و موجود درهمه جای دنیا کشف و بخدمت خلق الله قرار دهد !!!
ملا صاحب فرموده اند :
از طرف صبح زردک را باعسل مخلوط کرده بخورید دیگر کرونارابخواب هم نخواهید دید!!!

>>>   بلی حلزون مشهور به گلمرکان بیش از پنج سال است که از مواد لزجی اش
بیشتر برای کوزمیتک سرخی سفیده و جل موی استفاده میکند

>>>   جناب شمس!
انهای که معلومات کافی ندارند معذور پنداشته میشوند ولی کسانی که میدانند وخود را گول میزنند ویا دیگران را اغفال مینمایند گناه نابخشودنی وجفای بی پایان میباشد ظاهر وهویداست که کشور ویرانه ای ما از چند دهه بدینسو به نحوی تحت اشغال ومورد تجاوز قرار گرفته است تا یک زمانی روس ها درین کشور خیمه ای تجاوز رابرپانموده وساز ونوای تسلط نواختند وخواستند تا ایادی وغلامهای دست پرورده را بر گرده های ملت وبالای سرنوشت کشور ما حاکم گردانند اما خوشبختانه این دوره ای سیاهی هجوم لشکر کشی امپریالیزم شرق دیر دوام نکرداما ان تجاوز ویژگی های خوب خودرا هم داشت انها نسبت به اشغالگرانی امروزی صداقت داشتند وگفتند که ما برای نجات رژیم حزب دموکراتیک امده ایم ودر پی عمران وابادانی وکمک رسانی واقعی به کشور وملت بودند ومزدران انها نیز تاحدی از تقوای سیاسی برخوردار بوده اگر هیچ نه تا اندازه ای احتیاط میکردند تا در دست برد های بزرگ دست نیازندولی متاسفانه ما از مزایای ان دوره استفاده ای خوب نتوانستیم ویا نگذاشتند که ما از ثمره ای اشغال ان زمان بهره مند شویم دران زمان زندگی بیش از نود درصد ملت بالای خط فقر بود کار وبار وروزگار مردم نسبتا خوب بود وان بیچاره هابرای خود از اینجا هیچ چیز نبردند و...

اما اشغال وتجاوزی فعلی که اثرات منفی ودست اندازی های ایشان از همان زمان اغاز یافته بود بجز قتل وخون ریزی وتباهی بیشتر هیچ چیزی نصیب وطن عزیز نشدازان به بعد بیش از یک ملیون افغان به شهادت رسیده وچند برابر این رقم معلول ومعیوب واواره وبی خانمان شدند وهمه دارای های مادی ومعنوی ما به تاراج رفته وسیه روزی وسیاه بختی در زندگی این مرزوبوم سایه افگنده ومزدوران انها هم که امده اند در فکر تاراج وچپاول اند بکس های مملواز دالر وپوند ویورو را به خارج انتقال داده وخون وریم ملت را چوشیدند دونمونه ای ان وزیر مالیهای غنی وسخن گویش وحید عمر که یک قلم اخیر ان ۲۷ ملیون افغانی میباشدومتاسفانه کمونیست های انوقت واعضای حزب دموکراتیک که دران زمان نسبتا خوب تر درخشیده بودندبا این گرگ های بی رحم یکجا گردیده به رنج ومحنت ملت عزیز افزودندومتاسفانه ازین اشغال تنها یک در صد دزد ها واستفاده جو ها بهره مند گردیدندومتباقی نودونو درصد خلق ستم کشیده در زیر خط فقر قرار دارند

ازینها که بگذریم درین دوره کنترول فضا وزمین واراده ای ملی همه چیز در کنترول واختیار اشغال گران قرار داشته چنان مینمایند که درینجا دموکراسی وازادی بیان وانتخابات دموکراتیک وجود دارد در حالی که هیچ کدام ازین نعمت های الهی درینجا وجود نداشته اداره وریموت کارها از بیرون کشور صورت میگیرداینهمه ودر حقیقتدر یک زندان بزرگ این ملت سلحشور وازاده را قید کرده اند
<پروبال ما بریند ودر قفس گشودند---چه رها چه بسته مرغی که پرش شکسته باشد>اوازه های ملیارد ها دالر دروغ محض بوده اگر هم چیزی را درینجا از دور نشان داده اند باز باخود برده اند چنانچه خانم کلینتون هنگامی که وزیر خارجه بود در سنای ان کشور اظهار داشت<ما فقط ده در صد عواید خود از افغانستان را درانجا به مصرف میرسانیم متباقی نود در صد ان را درینجا می اوریم و...> وقتی امر ازین قرار باشد غنی و عبدالله وکرزی وحکمتیار وطالب وداعش ودیگران همه دنباله رو ومجری سیاست واوامر انها اند هیچ گدام اراده واختیار ندارندواین کشمکشها ونزاع های ارگ وسفید دار درامه وسناریوی بیش نیست به رفتن وامدن هیچ کدام خوش وقتی ونیک بختی نیامده واز سیه روزی این مردم فلاکت زده کاسته نمیشود

معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   ....فکر می‌کنم که عبدالله عبدالله همواره از طرف افراد سبک مغز چون شما احاطه گردیده و بامشوره های تک قومی و سمتگرایانه ای تان کریر سیاسی این شخص را به باد فنا داده اید.
آقای عبدالله از بدو موضوع میدانست که اقدام در رابطه به اعلان ریاست جمهوری اش خود کشی سیاسی است..این حرکت بدون سنجش نزدیکی کامل با اقدام حفیظالله امین (صدور دستور )برای افسران خلقی جهت سرنگونی حکومت محمد داود دارد که درنتیجه ای این حرکت فوقالعاده ماجراجویانه بزرگ‌ترین ضربه بر جنبش چپ توسط ارتجاع داخلی و منطقه و امپریالیزم در تبانی با افراطیت اسلام گرایانه وارد گردید...طرح یک حکومت موازی بدون داشتن امکانات مالی و بدون حمایت قاطع مردم و جامعه ای بین المللی کشور را یکبار دگر با چالش های جدی مواجه کرده است. اگر مشاورین عبدالله افرادی چون صلاح الدین ربانی و امثالهم باشد که قدرت دولتی را میراث پدری شان فکر می‌کنند ، در انصورت اقدام اخیر دکتور عبدالله با اعلان خودش به حیث رییس جمهور و اعلان معاونین و در حالیکه یک عده از رهبران حزب وحدت که مثل مگس هر جا که شیرینی باشد همانجا جای شان است آخرین میخ به تابوت کریر سیاسی عبدالله عبدالله کوبیده شد.
اگر عبدالله عبدالله درخیال مبارزه برضد قومگرایی و محو عدم مساوات میان ملیتها میبود باید از تمام مقامهایش پنج سال قبیل استعفا میداد ،بدور خود تمام اقشار و طبقات کشور را در یک جبهه ای وسیع بسبج می‌کرد و در انتخابات ریاست جمهوری از یک موضع قوی به نمایندگی از جبهه ای ملی و دموکراتیک وارد مبارزات انتخاباتی میشد...این آقا پنج سال را در زیر ریش اشرف غنی و امریکایی ها ی اشغالگر با پوشیدن شیک ترین لباسها گذشتاند و تمام ارتباطات توده‌ی و پلهای عقب گرد خود را قطع کرد ، ابن شخص حتی در پنجشیر محبوبیت ندارد چه رسد در مجموع کشور.چه ضرورتی بود که لطیف پدرام و عبدالله وغیره هریک طور جداگانه خود را کاندید کردند در حالیکه میدانستند که شخص دلخواه امریکا انتخاب میگردد...
موجز اینکه :آقای عبدالله شرافتمندانه از تمام امور رسمی کناره گیری کرده و در صدد ایجاد جنبش واقعا مردمی که در آن نیروی تازه وجوان شامل و توحید تمام احزاب سیاسی مترقی در چوکات یک جبهه وسیع همه شمول گردد و با برنامه ای مترقی و شعار خروج امریکا از افغانستان به یک پیکار خستگی ناپذیر بپردازد.باید بدانیم که بدون وحدت سرتاسری ملی دست یافتن به پیروزی ناممکن است. زنده باد میهن عزیز ما افغانستان
فخر اهنگر

>>>   وقتیکه یک حیوان گوشخوار چون گرگ درنده هیله گر یک شکار را بدست اورد و بالای شکار اش با همقطارانش مصروف خوردن باشدو بر سر لاش سرخ امده باشد هرگز بدیگر از حیوانات اجازه نخواهند داد که در شکار اش حق و سهم بگیرد اما گرگان را یک حیوان قویتر چون شیر گرگ مادر زاد را با دیگران اش از قوت و زوری که با خود داردبه مجردی که بیند شیر با خشم و حرکت تند بطرف گرگان در حال حرکت است ناگزیر میکند از ترس شیر غران لرزه بجان شان در امده شکاری را که گرگان کرده در حقیقت حق و سهم شیر پادشاه واقعی بوده که رگان با حیله ونیرنگ بکمک همقطارانش را دریده فکر کرده که انرا زهر مار میکند اما غافل ازینکه شیر که خواب بوده و بیدار شده دیگر نه گرگان و کرگسان ونه روبای شیطان هیچکدام شان در برابر شیر غران پادشاه حقیقی نه توان ایستاده گی و مقاومت را دارد و نه جرعت چنین کار را بفهمیدی اغای شمس .

>>>   برو عبدالله عبدالله جان يك قرباني بده تير شواز أين سه جيك... نامت به خط گيل سفيدي بالاي تختهء سياه نوشته خواهد شد...
ب، م

>>>   کسانیکه با دین خداوند و برضد قانون خداوند و منحیث لشکر زمینی ملحدین عمل کردند روز شان انشالله سیاه تر وسیاتر خواهند شد.

>>>   عبدالله فشنی جرات هیچ چیز را ندارد.این ادم پوده امتحان خوده داده. میگه عبدالله و غنی در حقیقت هر دو متحد هستند اما در ظاهر باهم مخالف هستند. مشل فلم موش پشک برای مصروف نگداشتن حریفان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است