افغانستان در چنگال اسارت امریکا
امریکا با سلطۀ اقتصادی، سیاسی و نظامی خود نه تنها استقلال عمل حکومت را در اتخاذ تصامیم در برخورد با طالبان سلب می کند بلکه در عین حال استثمار خود را بر زندگی و روح روان ملت افغانستان تبارز می دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۹/۱/۲۱ کد خبر: 162967 منبع: پرینت

اعلامیه های تهدید آمیز مقامات بلند پایۀ امریکا و تبصره های ارکان سیاسی آن کشور یک حقیقت را بدون شک و تردید آشکار می سازد که تطبیق توافق نامۀ صلح امریکا تحت هر گونه شرایط با طالبان برای شخص رییس جمهور امریکا ارجحیت و ارزش حیاتی سیاسی را دارد.
آقای دونالد ترامپ از این توافق نامه به حیث یک موفقیت بزرگ سیاسی اش برای ختم یک جنگ طولانی و بیرون نمودن قشون نظامی اش از افغانستان طبق وعدۀ سپرده شده در انتخابات ریاست جمهوری ماه نومبر سال جاری میلادی استفاده می نماید.

به استثنای اقلیت های سطحی نگر و خوش باور، هر مغز متفکر، یا منطق عامیانه، و با شکاکیت معقول و منطقی می دانست که اصلاً از بدو مرحله با اسرار آمیز نگهداشتن این مذاکرات هیجده ماهه در پشت درب های بسته و اجازه ندادن شمول برای حکومت و یا نمایندگان منتخب مردم افغانستان در مذاکرات موضوع آوردن صلح و تأمین امنیت و صیانت از ارزش های مدنی مردم افغانستان مطرح نبوده و ادغام کلمۀ صلح افغانستان عوام فریبی بیش نبود.

قبلاً گفته شد که اگر عبدالله و غنی، خلاف همه اصول ساخت خود شان، در تشکیل یک حکومت فرا گیر موافقه نکنند یک ملیارد دالر در سال جاری و یک ملیارد دیگر در سال آینده از کمک های امریکا برای افغانستان کاسته می شود.
امروز حلقات سیاسی و منابع وزارت خارجۀ امریکا شف شف نی شفتالو گفتند که اگر غنی و عبدالله در تطبیق موفقانۀ توافق نامۀ صلح امریکا با طالبان تشریک مساعی ننمایند، یعنی همه مواد مندرج تعهدات امریکا را عملی نسازند، (از جمله رهایی ۵۰۰۰ رندانی بدون قید و شرط طالب) علاوه بر کاهش کمک ها، تمام عساکر خود را از افغانستان خارج می سازد.

این فشار های استعمار گرانه و زور گویانه مبین واقعیتی است که ترمپ هرچه زودتر منتظر تطبیق عاجل این قرار داد عجولانه با هدف خاص سیاسی است.
چنین تهدیدات غیر انسانی مخصوصاً در حالت کنونی دنیا چه تاثیرات ناگوار روانی بر مردم یک مملکت به شرایط افغانستان دارد. امریکا با سلطۀ اقتصادی، سیاسی و نظامی خود نه تنها استقلال عمل حکومت را در اتخاذ تصامیم در برخورد با طالبان سلب می کند بلکه در عین حال استثمار خود را بر زندگی و روح روان ملت افغانستان تبارز می دهد.

برای ترامپ و حواریونش حیات صدها هزار افغانستانی، حقوق مدنی اتباعش، آمدن یک صلح پایدار و صیانت از سرمایه گزاری یک تریلیون دالر مالیۀ مردم امریکا و خون ریخته شده ای ۲۵۰۰ فرزند امریکایی اهمیت نداشته او باید برای چهار سال دیگر به هر قیمتی که است رییس جمهور بماند.
جور آمد غنی و عبدالله بهانه حویی بیش نیست و شاید هم زمینه سازی برای تطبیق طرح دیگری باشد.

محمد عارف عباسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ۱۸ سال در چنگال اسارت امریکا بوده که زندگی و فکر مردم افغانستان را باندازه ۵۰ سال تغییر داده ولی اگه بعد از این در چنگال تندروان اسلامی و همسایه های پرمشکل قرار بگیره شاید این دستاوردها و ده برابر آن هم ضرر کند

>>>   خیلی عجیبست که مردم دیندار و آزدیخواه افغان از دین مبین اسلام و آزادی بترسند و خواهان ادامهٔ جنګ و ظلم و ستم مزید باشند .
این ګریز و شکست امریکا و کمایی آزادی و صلح فقط و ففط قربانی شیران و وار های غازیان این ملت شجاع و دلیر است ، باقی همه مکر و فریبست .

>>>   حالا من فهمیدم چراصادق مدبر رئیس اداره امورریاست جمهور ی کرزی فی بیضه تخم مرغ راپنج برابرنرخ بازار خریداری میکرد ، اما منتظر هستم که نتیجه اش از طرف کرزی صاحب منحیث خبرخوش اعلان شود تا همه از پیش بینی های واقدامات کرزی صاحب متعجب شوند ، دراصل اینها از امریکا تقلید میکرده اند :
چرا کاخ‌سفید روزانه چندین هزار تخم‌مرغ می‌خرد؟
"برای مثال، همین واکسن آنفلوآنزا را در نظر بگیرید. فرآیند ساخت آن بسیار زمان‌بر و حساس است و نیازمند خرید صدها هزار تخم مرغ به طور روزانه است."
ریک برایت از موسسه برادا: "میلیون‌ها تخم‌مرغ که ردیف می‌شوند روی نقاله شرکت و بعد سرنگ‌ها با سوراخ کردن نوک آنها مقداری ویروس آنفلوآنزا وارد سفیده تخم‌مرغ می‌کنند. بعد سوراخ ایجاد شده مسدود می‌شود و تخم‌مرغ‌ها در محفظه‌های مخصوص قرار می‌گیرند تا ویروس‌ها فرصت رشد و نمو پیدا کنند. بعد مجددا با سرنگ سفیده تخم‌مرغ‌ها را بیرون می‌کشند و با دستگاه‌های سانتریفوژ مانند آنها را تجزیه و خالص کرده و سپس همه ویروس‌ها را می‌کشند و با مایع شوینده آن قدر می‌شویند که تقریبا هیچ چیزی از سفیده تخم‌مرغ باقی نمی‌ماند... در نهایت با افزدون ویروس کشته شده به محلول‌های دیگر، واکسن آنفلوآنزا می‌سازند."
ریک برایت: "در حقیقت خیلی‌ها نمی‌دانند که برای ساخت واکسن آنفلوآنزا چه قدر زمان و منابع صرف می‌شود. مثلا اگر یک اپیدمی آنفلوآنزا شیوع پیدا کند ما هر روز به ۹۰۰ هزار تخم‌مرغ به مدت ۶ ماه نیاز داریم تا بتوانیم واکسن مورد نیاز برای همه مردم آمریکا را تامین کنیم."
سارا گونزالس: "در سال ۲۰۰۱، فقط یک شرکت داروسازی در خاک آمریکا چنین عملیاتی برای ساخت واکسن انجام می‌داد و بقیه نیاز باید از خارج تامین می‌شد. همین موضوع باعث شد کاخ‌سفید به این فکر بیفتد که برای قطع نیازمندی و وابستگی واکسنی به کشورهای خارجی، در داخل آمریکا برنامه‌هایی اجرا شود... و این یعنی خرید مرغ‌هایی که برای دولت آمریکا هر روز تخم می‌گذارند... هزاران هزاران مرغ که رسما در استخدام برنامه‌های دولتی هستند!"
ریک برایت: "اونها مرغ‌های زحمتکش دولتی هستند که هرکدام در بخشی از کشور مستقرند... محل استقرار آنها محرمانه است چرا که موضوع به امنیت ملی مرتبط می‌شود."
آماندا آرونچک: "ما حتی تعداد دقیق این مرغ‌ها را نمی‌دانیم چون آمار آنها فوق محرمانه است."
ر

>>>   پاکستان از افغانستان خواسته است تا ترورست داغشی عبدالله ورکزی رابه آنها تسلیم دهند ، تحت بهانه اینکه ورکزی درپاکستان جرایمی انجام داده ،
حکومت افغانستان اگر قبولا میکند باید درمقابل ملا هیبت الله را از پاکستان بخواهد درغیر آن عبدالله ورکزی جنایت کار را اعدام کند اگرنه بازهم کدام امریکلائی یا انگریزی را اختطاف میکنند وبعد این مجرم ججنایتکارا می خواهند همانند داستان انس حقانی ترورست
ر

>>>   اختلاف نظر ها بین امریکا و جامعه جهانی و دولت افغانستان،از زمان کرزی به میراث مانده است.
آیا بعد از حادثه یازدهم سپتامبر و انتخابات اول ریاست جمهوری و پارلمانی،هیچ کس دعوی تقلب در انتخابات را کرد؟
معلومدار نی.
هم جامعه جهانی و هم دولت افغانستان ،همه با یک اًواز گفتند که انتخابات افغانستان پاک ترین و صاف ترین انتخابات در تاریخ افغانستان بود.
با وجودی که خود کرزی بعداً در مصاحبه های مطبوعاتی خویش ادعا کرد که بخاطر جلوگیری از جنگ میان تنظیم های جهادی،رهبران اًنها را به پارلمان فرستاد.که این خود یک تقلب آشکار را در انتخابات پارلمانی نشان میدهد.
در انتخابات دوم ریاست جمهوری کرزی اعلان کرد که انتخابات ما را خارجی ها خراب کردند و تقلب کردند،چون نتایج انتخابات به میل کرزی نبود.
بعد از آن تمام انتخاباتی که در افغانستان شد،چه پارلمانی و چه ریاست جمهوری.با وجودی که هیچ ناظران بین المللی هم وجود نداشت،متهم به تقلب شد.
این برای کرزی یک پیام بود که در صورتی که تو جامعه بین المللی را به تقلب متهم میکنی،حالا ببین که بدون ناظران جامعه بین المللی نیز خودتان در انتخابات تقلب میکنید.
بعداً زمانی که موضوع مذاکرات با طالبان رویکار آمد و دفتر طالبان در قطر باز شد،باز کرزی انتقاد کرد که مذاکرات با طالبان باید صرف به رهبری دولت افغانستان صورت بگیرد و هیچ کس دیگر حق مذاکره با طالبان را ندارد.
اما امریکایی ها باز به کرزی نشان دادند که ما با طالبان بدون شمولیت دولت افغانستان،جداگانه مذاکره میکنیم.
از همه شرم آور تر آن بود که با وجودی که خود کرزی در آن زمان اعلان کرده بود که مذاکرات با طالبان صرف از طریق دولت افغانستان صورت میگیرد،اما خودش منحیث یک رییس جمهور متقاعد همراه با مامورین متقاعد اش در ماسکو رفتند و با طالبان نشستند و مذاکره کردند و هیچ پشت انتقاد دولت افغانستان نگشتند.
حالا منبعد شما نه انتخابات بدون تقلب خواهید داشت و نه هم مذاکرات بدون تقلب و نه هم دولت همه شمول و نه هم ختم جنگ.
اگر هم قوای امریکا از افغانستان بیرون شود،هم اوضاع سیاسی و هم اوضاع امنیتی و هم اوضاع اقتصادی افغانستان از بد بدتر خواهد شد و کسانی که در شهر ها زندگی میکنند،در آرمان همین جالت فعلی خواهند بود.
اما مردم اطراف که چندان از امتیازات مادی شهر ها بهره کند نشدند.مثل دوران مجاهدین که در شهر ها در آمدند و چور و چپاول کردند.حالا هم اگر طالبان در شهر ها در آیند و چور و چپاول کنند و یا از فریه جات بنام طالبان در شهر ها در آیند و چور و چپاول کنند،مردم قریه جات به مال عنیمت گه از نگاه دین حلال است،دست می یابند و آنها خوش خواهند شد.زیرا جنگ ها از قریه جات به شهر ها انتقال میکند.
چنانچه در چند مرتبه حمله طالبان به قندور،دکان های مردم چور و چپاول شدند و مال هایشان به غارت برده شد.
همانطوری که مجاهدین بعد ها ادعا کردند که ما دزد نبودیم.بلکه یک تعداد دزدان در لباس مجاهدین به شهر ها آمدند و مال مردم را جور کردند،طالبان نیز این ادعا را خواهند کرد.
اما کی آن را ثابت کند که کی دزد بود و کی نبود؟
گذشته از آن بعد از اًن که مال و آبروی مردم دزدیده شود،این ادعا که کی دزد بود و کی نبود.چه دردی را دوا میکند.
بنأ شما نباید بخاطر اغراض شخصی و بخاطر به قدرت رسیدن.با سرنوشت مردم تان بازی کنید.

>>>   استثمار خود را بر زندگی و روح روان ملت افغانستان تبارز می‌دهد
من معنی این جملهٔ آقای عباسی را نفهمیدم. تبارز استثمار به روح روان؟ یعنی چه؟

>>>   آقای عباسی
حماقت غنی و تائید افرادی چون شما افغانستان را در دامان پاکستان میلغزاند و طالب کثیف را در کوچه های شهر کابل چون سگان یله گرد به یله گردی وا میدارد.
ما از این وطن هستیم و در این وطن میمانیم مگر غنی اگر سرش به باد نرود باید دوباره به دست بوسی آمریکا برود و شما در حسرت هوای مطبوع افغانستان خواهید ماند و خواهید مرد.
ما می جنگیم و باز هم پوز طالب و پاکستان را به خاک میمانیم.

>>>   جنبش "بلى به استقلال کالیفرنیا"
بنیادگذار استقلاليت و جدایی خواهان سیاسی‌ای ایالت کالیفرنیا در از ایالات متحدهٔ آمریکالوئی جی ماریینلی است.
این سازمان طرحی پیشنهادی را برای رأی‌گیری در سال 2018 در ایالت کالیفرنیا تدوین کرد، که اگر تصویب می‌شد، نیازمند برگزاری همه‌پرسی استقلال کالیفرنیا در ماه مارس 2019 بود. با این وجود، به منظور پیروی از قوانین فدرال، هنوز به اصلاح قانون اساسی ایالات متحده نیاز است.
کمپین (بله کالیفرنیا) معتقد است که ایالت تحت نظارت بیش از حد فدرال ، که از مالیات فدرال بیش از آنچه در بودجه فدرال دریافت می کند ، کمک می کند و رنج می برد. این ایالت احساس می کند که از قدرت سیاسی در واشنگتن ، دی سی جدا شده است.
نظريه همکاران يا پشتيبانان
پیتر تیل يکى از همکاران "آری کالیفرنی" جدايى و استقلال ملت کالیفرنیا را يک امر سازنده برای جنبش آزادى خواهى کالیفرنیا و بقیه کشور هاى در اسارت ایالت متحده فدرال مرکزى توصيف نموده است.
اقتصاد کالیفرنیا با بیش از 3 تریلیون دلار (3٬000٬000٬000٬000) تولید ناخالص داخلی، بیشتر از هر ایالت دیگری در ایالات متحده می‌باشد، اگر کالیفرنیا را یک کشور فرض کنیم، پنحمین اقتصاد بزرگ دنیاست (بزرگ‌تر از بریتانیا یا فرانسه)
شرکتهاى بزرگ ديجيتالى دنيا و فنآورى نوين و شبکه هاى اجتماعى جهانى صنعت فناوری اطلاعات و رایانه‌ای بسیار پیشرفته‌ای دارد به‌طوری‌ که شرکت‌های اوراکل، سیسکو سیستمز، اینتل، گوگل، یاهو، شرکت ای‌ام‌دی، سان مایکروسیستمز، و نیز شرکت رایانه‌ای اپل و شِوران نیز در کالیفرنیا مقرها يا مراکز خود دارند.
علاوه بر این، دو تا از آزمایشگاه‌های فدرال بزرگ آمریکا در این ایالت قرار دارند از جمله آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی.
کالیفرنیا پرجمعیت‌ترین تقريبا 40 ميليون ایالت ایالات متحده آمریکاست و نیز بزرگ‌ترین جمعیت ایرانی‌تبار ( پارسيان و پشتونان و کوردتباران) را در خود جای داده‌است.
نام این ایالت از زبان اسپانیولی و به خصوص از رمانی به نام Las sergas de Esplandián گرفته شده، و متعلق به شخصیتی از این داستان است به نام ملکه " Califia"Khalifa" or " که احتمالاً از واژهٔ عربی «خلیفه» گرفته شده.
ماركوس روئیز ایوانز "بله کالیفرنیا" ، که خودرا "براى رياست جمهور كالیفرنیا "نامزد نموده بود در پیامی به مردم جمهوری اسلامی ایران فرستاده. وی در بیانیه خود دلایلی را درباره اینکه چرا کالیفرنیایی ها خواهان استقلال از ایالات متحده هستند و چگونه کالفورنیا می تواند سیاست خارجی خود را جدا از سیاست واشنگتن تدوین کند ، مورد بحث قرار می دهد.
نظريه هميستاران (پارسى ميانه براى دشمن يا مبارزان ضد) مخالفان جنبش
« استقلال کالیفرنیا " یک فاجعه برای ارزش های مترقی خواهد بود زیرا حزب دموکرات ایالات متحده ۵۵ رای انتخاباتی کالیفرنیا و دو سناتور آمریکایی خود و هیئت نمایندگان خود در مجلس نمایندگان را از دست خواهد داد.»
تولید ناخالص داخلی ایالات متحدهٔ آمریکا با بیش از 22 تریلیون (12,000 میلیارد) دلار، یعنی حدود 20 ٪ تولید ناخالص جهان، نخستین اقتصاد بزرگ جهان است که 3 تریلیون تنها از کالیفرنیا و
19 تریلیون از 51 ايالات ديگر است. 19 تقسيم 51 = 0,37 تریلیون تولید ناخالص ميانگين 51 ايالات ديگر است
به عبارت ديگر عايد توليد ناخالص کالیفرنیا به بيشتر از توليد ناخالص 8 ايالات متحدهٔ آمریکا مى باشد.البته که دولت مرکزى کالیفرنیا را - گاو شيرى خود دانسته از ماليات اين ستاندر اسارت و حمله ها و اشغال نظامى درهندوکش استفاده مى کند.

>>>   عارف عباسی و. یا به عباره دیگر تفاله اقای مسکینیار و. یا سخنگوی آقای مسکینیار از تلویزون اریانای افغانستان که از امریکا پروکاسد و. یا نشر میگردد ،یک انسان تبعیض پرست و لافوک بزرگ که کوشش میکند خود را از جمله سیاستمداران واقعی جلوه دهد و اما در حقیقت این به توانایی تلویزون اریانای افغانستان نشرات سو در مقابل مردمان مسلمان افغانستان دارد و این تلویزون فقط به بخش اخبار دروغ و. به نفع اعضای شعله جاوید دارد که البته همه شما شناخته شده هستید و کوشش نکنید مردم را فریب دهید !!!!
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است