صالح: اولویت دولت جلوگیری از گرسنگی عمومی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۹/۱/۲۲ کد خبر: 162977 منبع: پرینت

اولویت دولت جلوگیری از گرسنگی عمومی ناشی از کمبود و گرانی مواد غذایی در جریان بحران کرونا است.
امرالله صالح معاون اول اشرف غنی در مصاحبه با تلویزیون یک گفت که برنامه رساندن غذا به ۱۲۵ هزار خانواده را در کابل روی دست داریم که به دلیل ممنوعیت ناشی از شیوع کرونا درآمد روزانه خود را از دست داده اند.

او گفت برای نخستین بار به والیان تمامی ولایات افغانستان صلاحیت داده شده تا شیوه مصرف بودجه ولایتی را خودشان تعیین کنند و همه والیان امکان شرکت در جلسات کابینه را بدست آورده‌اند. حکومت تلاش کرده که مانع بسته شدن گذرگاه‌های مرزی شود.
صالح هشدار داد که تلفات ناشی از کرونا در افغانستان افزایش خواهد یافت و اگر حتی دولت بتواند تلاش‌های کنونی را ادامه دهد، پیشبینی‌ها حاکی از مرگ ۳۰۰ هزار نفر است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت
گرسنگی
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   این ناصالح فکر کرده که با شیطانیت و عوام فریبی استخباراتی مردم کشور و جهان را اغوا خواهد کرد تا سخنان انرا قبول خواهند کرد و حامی ریس دولت متقلب و معاون فریبکار ان خواهند گردیدند و بدوام قدرت انتخابات کودتایی شان با این چال و نیرنگ ادامه خواهند دادند اما غافل ازینکه خداوند کسی را که می شرماند زود تر روسیاه و شرمنده اش میکند .
امرالله ناصالح عاق مادر معاون حکومت تقلبی و کودتایی در مصاحبه اش گفته که برای ۱۲۵ هزار خانواده مواد غذایی در کابل روی دست گرفته اند مردم دیدند و در رسانه ها پخش گردید در ناحیه ۱۳ به هر خانواده دو کیلو گندم داد شان بود که زن و مرد نیاز مند بکمک شامل لست دولت از چنین کمک تمسخر امیز سر و صدا و شکایت بلند کرده بودند و در جای دیگر که دو کیلو نخود خام فاسد غیر قابل خوراک را توزیع داشتند و در رسانه فیسبوکی با تصویر از نخود سرو صدا بلند بود و در جای دیگری چهار جهار کیلو گندم توزیع کردند ان توزیع خجالت اور که امرالله ناصالح از ان بوق میزند این نوع توزیع بوده بعوض اینکه این خاین از چنین توزیعشان بمردم ازمردم معذرت خواهی میکرد یا حد اقل خاموشی اختیار میکرد حال بوقهم میزند اینهایی که از دزدی پول بیتالمال و رای پاک مردم و رای های تقلبی و کودتای انتخاباتی شان شرم و خجالت نکشیدند حال از چنین توزیع تمسخر امیزبه مردم نیاز مند م خجالت و شرمساری شان خجالت نخواهند کشدند خاصیت انسانهای خاین ودزد همین است که از عمل خاینانه شان شرم و خجالت را با پر رویی میپذیرند .

>>>   این صاخیج هم مانند ترامپ امریکائی دوصد هزار قربانی را تخمین میکند <اگر براستی همینگونه شد مقصر حکومت است که چرا قرنطینه را عنملی نکگرد

>>>   یک ماه و یا زیاد تر و یا کمتر میشود که ویروس کرونا هم در افغانستان آمده است و هم در امریکا.
در افغانستان تعداد تلفات یازده نفر است،اما در امریکا یازده هزار نفر.
یا این که سیستم مراقبتی و حفظ الصحه و تداوی و صحت عامه افغانستان هزار برابر بهتر از امریکا است و یا این که امریکا هزار برابر افغانستان نفوس دارد و یا این که امریکا در همسایگی چین موقعیت دارد و افغانستان هزاران کیلومتر دور تر از چین موقعیت دارد و یا این که مقامات مسؤل افغانستان دروغ میگویند و یا مقامات مسؤل امریکا دروغ میگویند و یا هم چین و ایران و اروپا و امریکا و همه یکصد و دو کشور دیگر دروغ میگویند و چین و اروپا و امریکا ازین ویروس برای مقاصد شخصی خویش استفاده کردند و میکنند و کشور های بیچاره دیگر را مجبور کردند که از آنها پیروی کنند و بعضی کشور های دیگر نیز از موقع استفاده کرده و از ویروس کرونا بهره برداری اقتصادی میکنند.
نمیدانم که در ولسوالی ها و قریه جات افغانستان چه حال است و مردم چقدر قرنطین را مراعات میکنند؟
در کشور سویدن خو هیچ کس در قصه ویروس کرونا نیست و مردم به زندگی عادی خود ادامه میدهند.
بعضی کشور ها نیز اعلان کردند که آهسته اًهسته قرنطین را از بین میبرند.
مه یک پیشنهاد دیگر به چین دارم:
به مجردی که قرتطین در تمام دنیا خلاص شد و مردم به زندگی عادی خود پس شروع کردند و بازار های اقتصادی و معاملات تجارتی دنیا دوباره بطور نورمال شروع به کار و فعالیت کردند،در مابین تابستان داغ اعلان کند که یک ویروس خطرناک دیگر بنام ویروس تندوری پیدا شده است که این ویروس حتی در آتش تندور هم از بین نمیرود.
بعداً ببینیم که اروپا و امریکا در مقابل این آوازه چه خواهند کرد؟
آیا باز هم مردم را قرنطین میکنند و با این که میگویند:چین پدر نعلت دروغ میگوید.چنین ویروسی وجود ندارد.میخواهد ما را بترساند.
بنأ مردم به زندگی عادی خود ادامه بدهند.

>>>   من خلقی و پشتون ام ولی به وطنپرستی صالح سلام!
و بهترین تصمیمی دارد!
...
خلقی

>>>   دولت کثیف و دولتمردان خسیس و بی خاصیت
وقتی ۱۲۵ هزار فامیل را تثبیت کردید باید ۱۲۵ هزار بسته مواد غذایی که حد اقل کفاف یک ماه یک خانواده را بکند قبل از قرانطین توزیع میکردید و بعد اعلان قرانطین.
توزیع مواد از طریق مسجد یعنی چه؟
یعنی اینکه صد ها نفر برای بدست آوردن مواد در مسجد تجمع میکنند پس قرانطین و فاصله اجتماعی چه شد.
ملتی مسجد که تجربه توزیع یک وعده غذا را ندارد حال این پروسه را چگونه مدیریت کند .
صالح بچیم
خودت را بیاب نکن و در خط اول دفاع از عملکرد های غنیایستاده مشو.
در جائیکه برایت صلاحیت داده در همان جا اعمال صلاحیت کن و جوابگوی مسوولیت باش نه در تمام گنده بازار کار های غنی.
از سرنوشت دوستم و احمد ضیا پند بگیر
غنی خودش گفته که دوست و دشمن دائمی ندارد یعنی همگی مقطعی و مطابق به نیاز است پس تو هم فرصت را بشناس و وقتت را کمتر در دفاع غیر موثر ضایع کن بگذار که خیل مشاوران بی مسوولیت جوابگوی گند کاری های غنی باشند تو تا فرصت است ریشه هایت را بهتر آبیاری کن چون دیر یا زود فاشیسم به اصل خود بر میگردد.

>>>   حکومت در شعار فعال اما در عمل تنبل
غنی اقتصادان بی عمل وعده های اقتصادی که داده بود و تعهد سپرده بودن که در فاه وآسایش زندگی صلح آمیز مردم عمل می کنند و در زنده گی و رفاه و آسایش مردم بهبود را به میان می آورند اما با تاسف حکومت نابکار تنبل سست آن در طی بیشتر ازپنچ سال تلاش برای رفع فقر زدایی و نادری وبیکار و دفاع از مردم بیگانا و امنیت ملی و منافع ملی کشور نتوانسته است و کدام برنامه های روشنی و مشخص را برای زندگی صلح آمیز مردم عملی نه ساختند.
در حال حاضر میلیونها نفر در سراسر افغانستان گرسنه ، بی مسکن بیچاره تصمیم به فرار از کشور ما با قی اتباع کشور ما تفریباُ آنها در فقیر مطلق مصاب هستند و هم به گونه فوری به غذا قوت لا یموت نیاز دارند.
در واقع دولت رفاه نوعی نظام سیاسی کشور است که خود را مسئول بهبود وضع عمومی اتباع کشور می داند باید بداند و مزایای مادی را برای بیکاران ، بیماران از کار افتادگان معلولین و پیران فراهم کند.
شکایت از جانب اکثریت مردم و جود دارد که هر دو رهبر حکومت به تهدات شان در حکومت داری خوب برای بهبود زندگی شهروندان عمل نکرده اند و بیشتر از ۶۰ فیصد نفوس کشور زیر فقر بی سرپنایی زندگی می کند. دولت مکلف است که راهکاری بنیادی را برای محو فقر به ویژه در روستا ها باید روی دست گیرد.
اما با تاسف که وزارتخانه ها بر اساس سمتی قومی زبان و گروهی بچه فلان رهبر یا قوماندان به افراد کم تجربه تنبل بیکار تقسیم شد و نه به اساس شایسته سالاری تجربه مسلکی و هنوزهم پست های مهم وزارت خانه براساس مصلحت گرایی ها جا بجای آنها ادامه دارد.
تجربه کار در طول زمان در بسیاری از کشور جهان رشد اقتصادی کردن نشانداده است که سپردن کار به اهل آن تحول ایجا می کند و اکثر کشور جهان با مودیریت خوب کدر های مسلکی اگرانومی و مهندس آبیاری تغییر و تحول در رشد زراعت ایجاد نموده اند و دستر خوان مردم مظلوم کشور خود را به این شیوه تضمین کرده اند.
یکی از عوامل عمده بروز و ضعیت فقر و تنگد ستی در کشور ما نبود برنامه های اقتصادی روشن از طرف مسولین دولت است و بیکاری و محرو میت مردم از رفاه آسایش و امکانات مادی شرایط زندگی در افغانستان به حدی دشوار و غیر قابل تحمل گرده است که صبر وتوان بیشتر برای شان با قی نمانده است و با و صف میلیارد دالر کمک جامعه جهانی در طی این سالها بودن قدرت واقعی اداره حکومت به خا طر قحط الرجال به دست تیکه داران قومی و تنظیمی های حزبی که شکل و شمال ظاهری خیلی به بزر گان قومی شباهت داشت اما کار وظیفه شان بکلی از آنها متفاوت بوده و در حقیقت آنها دلالان سیاسی با شعار های توخالی تنبل بیش نه بوده اند و برنامه های اقتصادی را بصورت روشن عملی نه ساخته اند . رفاه و ثروت به صورت استثنایی برای خود و اعضای فامیل خود در طی این سالها بدست اورند.
فقر افغانستان به دلیل افزایش جمعیت ادامه کابرد شیوه های کشت سنتی زراعت و عدم اجرای سیستم های آبیاری و اگرو تخنیک در کشت زراعت موجیب کمبود مواد غذایی و در حال حاضر میزان فقر در حال بیشتر شدن است و همچنان از عدم توجه دولت به زیر ساختهای اقتصادی بخصوص پروژه های تنظیم آب اثرات بیکاری و محرومیت از رفاه و آسایش و امکانات مادی زندگی مردم را در این کشور به شدت تحت تاثیر قرار داده و آنان را با مشکلات فراوانی روبر و کرده است.
دلیل فقر در جامعه افغانستان از اثرات بیکاری و محرومیت مردم از رفاه آسایش و امکانات مادی است وسبب می شود که شخص بیکار نتواند از سهولت های زندگی عادی به نحو احس استفاده نه کند و خود و فامیل اش را در محیط در یک محرومیت قرا می دهد. این مسله می تواند طی زمان متمادی آرامش روحی و روانی شخص و خانواده او را مختل بسازد و حتی فرزندان اینگونه فامیل ها نیز نمی توانند از سهولت های ساده و ابتدایی زندگی مشل تحصیل استفاده کنند.
هدف اصلی ما فقط خواهان شکستن طلسم انحصار قدرت فاشستی تکه قومی قبیله هستم من متعصب نیستم و طرف دار عدالت خوا هی هستم و ادامه دولت غنی متقلب قبیله طرفدار پشتون خواه نیستم بخاطریکه نه تنها جعلی و تحمیلی است بلکه بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد که به همین سبب هرروز ریختن خون پاک هزاران کود کان ، پیر و برنا و سربازان بی دفاع ما در شهر ها و دهات بخاطر پشتنون خواه پاکستان باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
داکتر یارمحمد حیدر زاده
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   خلقی هم از همو خلقی های امین خون آشامی که از صالح کثیف که مردم و قوم خود را بخاطر معاونیت سمبولیک و نمایشی فروخت و در پای فاشیست ترین غدار قرن یعنی غنی احمدزی کوچی ، ریخت پشتیبانی داری . اصلا وجه مشترک تو و صالح قیچ ، پوچک پال و غلام بچه درباری ، سیاست های فاشسیتی مستبد قرن غنی خونخوار است که مانند شما خلقی ها خون مینوشد و مردم را بخاطر قوم اوغان فدا مینماید ، تف به تو به صالح قیچ و غنی احمدزی کوچی فاشیست.
کوه کن

>>>   من ده شهرمزارشریف زند گی میکنم یکجاکارمیکنم ماه شش هزارمعاش دار م مبلغ سه هزارکرای حو یلی میدهم دوبارنام نویسی کرده رفتندده غریباموادغذاتوزیع میکند مگرم تابحال کدام مواد برایمان توزیع نشده
عبدالستار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است