بگذارید خلیلزاد همینگونه خنثی شده باقی بماند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۵    ۱۳۹۹/۱/۲۲ کد خبر: 162981 منبع: پرینت

اگر رهبران افغانستان با ملاقات های تکراری و نشر عکس های فیسبوکی، خلیلزاد را دوباره زنده نکنند، او برای دایم خنثی شده باقی خواهد ماند. بعد از آنکه خلیلزاد از طریق یک پیام تویتری و برخلاف قانون و اراده ملی، در ۲۶ ماه فبروری اشرف غنی را رییس جمهور خطاب نمود، ما تصمیم گرفتیم تا علیه او شکایت کنیم.

در یکی از ملاقات های ابتدایی که با یکی از بزرگان داشتیم، از موضع گیرهای های جانبدارانه خلیلزاد با لحن تند انتقاد کردیم. همان بزرگوار برای ما گفت، ”شما از خلیلزاد انتقاد می کنید اما تمام رهبران افغانستان مشتاق دیدار و ملاقات با او هستند”. من گفتم بلی همین گونه بود اما حمایت او از جعل و تقلب، فضا را کاملأ تغییر داد. سر انجام از چینل های مختلف، نارضایتی و نگرانی مردم افغانستان را مکررأ با دفتر دونالد ترامپ، با وزارت خارجه و با رییس مجلس نمایندگان آمریکا شریک نمودیم. چون نگرانی ها جدی و شکایت های ما مستند بود، نقش خلیلزاد در امور انتخابات کشور کم رنگ و نهایتأ او کاملأ خنثی گردید.

یکی از مهمترین زیرکی های سیاسی خلیلزاد این بود که او به شکل تکراری با تمام رهبران احزاب سیاسی و مسوولین بلند رتبه و پایین رتبه حکومتی دیدار می نمود و سپس تصاویر و گزارش های آن را طوری نشر می نمود که گویا او یک شخصیت پسندیده و دارای ریشه های عمیق مردمی است که مردم با دل و جان از او و موضع گیری های او حمایت می کنند. اما واقعیت تلخ این است که او در جریان ۱۸ سال گذشته از نام و آدرس آمریکا سؤاستفاده نمود و با موضع گیری های غیر ملی و غیر آمریکایی اش، نه تنها به خواست و اراده ملی افغانستان توهین کرد بلکه امنیت و منافع ملی افغانستان و آمریکا را نیز با خطرات بیشتر مواجه نمود.

خوشبختانه، امروز او خنثی شده است و کوچکترین نقش در قضایای سیاسی و انتخاباتی کشور ندارد. در عین حال، آمریکا نیز درک نموده که منبعد مردم افغانستان تحمل مداخلات و موضع گیری های سبکسرانه و جانبدارانه او را ندارند. از همین رو، خلیلزاد منتظر است تا بحران انتخاباتی پایان یابد و او دوباره فعالیت هایش را در امور صلح از سر گیرد و ما نیز از روند صلح حمایت می کنیم. در نهایت، امیدوارم تا رهبران ملی و مردمی افغانستان بار دیگر در مورد مسایل سیاسی و انتخاباتی با او دیدار نکنند. از سرگیری ملاقات ها با خلیلزاد، او را دوباره زنده می کند.

بگذارید که او همینگونه خنثی شده باقی بماند!

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   - کشوریکه پنجهزار سال تاریخ دارد واز همه جهلان بیشتر غیرت دارد برای تعدادی مردم مقداری دو سه کیلو گندم کمک کرد!!!
-کشوردیگر که چهارصد سال تاریخ ندارد وهیچگاهی از غیرت لاف نمیزند درهر هفته منظم یک هزار دالر برای مردمش کمک میکند
( ما افتخار میکنیم که افغان هستیم )

>>>   یک منبع موثق که خانه اش درجنوب ارگ یعنی کارته نو است وبه نسبت حساسیت موضوع نامش را ذکرنکردگفت:
ریاست جمهوری افغانستان درکنار مشاوریت های بیشمار یک اداره جدید بنام محکومیت ایجاد کرده است که شامل سه ریاست می باشد این اداره مسئولیت دارد تازمانیکه ترورستان مردم مارا می کشند آنمرا مجکوم کند:
ریاست الفاظ خیلی شدید
ریاست الفاظ متوسط
ریاست الفاظ خفیف
این اداره صلاحیت دارد تا با الفاظ متوسط وخفیف خودش هرعملی ترورستان را که می خواهد محکوم کند اما درزمان لازم شدن الفاظ خیلی شدید باید اجازه رئیس جمهور گرفته شده باشد
ر

>>>   بحضور محترم جواد رحیمی عرض نمایم
که خلیلزاد یک مامور رسمی حکومت امریکا است
و هر مامور امریکا حق دارند که به مردمان تحت سلطه شان امر کند وانرا بدون چون وچرا قبول کند چرا که این رابطه بین بادار و غلام استند
کسی که نان داد فرمان داد

>>>   تمام جنگ و بد بختی کشور ما پس از سال ۲۰۰۱ و انتخابات پر تقلب و ریاست جمهوری بنوع پادشاهی و قتل و قتال کشور ما همه مسولیت ان بدوش خلیلزاد قومگرای فریبکار است و در قدم بعدی بدوش کرزی مداری و غنی احمدزی خود پسند قومگرای معتصب قوم و زبان و متکبر از خود راضی چپاولگر لب خشکک درون مشکک است همین سه تن قوم اندیش باعث این هم بد بختی ها و خرابی های کشور ما و قتل و قتال مردم ما هستند همین سه تنخاین جاسوس نفاق افگنی و تمرکز قدرت را بدست یک قوم خاص خود شان تلاش کردند و همین سبب گردید تا کمک های بیدریغ امریکا و جامعه جهانی بی حدر رود و مقدار زیاد این کمک ها به جیب انها و قوم و قریب و هوا خواهان شان واریز گردد بر خلاف با تمام این مقدار بزرگ کمک ها مردم از گذشته بدتر و بدتر زیر فقر و تنگدستی روند و نا رضایتی مردم را از کمک ها و موجودیت عساکر انها ببار اورد در حالیکه مقصر همه این مشکلات همین خلیلزاد و کرزی و غنی احمدزی هستند .

>>>   جناب رحیمی صاحب کارتان قابل قدر است خلیل زاد یک فاشیست خونخوار تشنه بخون مردم غیر پشتون بود وهست طالب را ایجاد کرد ه اکنون هم بدون چون وچرا بدون اخذ تضمین آنهارا رها میکند وبه جنگ سوق میدهد شان وجنگهارا ازجنوب به شمال همین خلیلزاد,اتمر,کرزی واحمدزی انتقال دادند.به امریکایی ها راپور وگذارشات غلط میدهند.
بااحترام عبید.

>>>   خلیل زاد پروای خنثی شدن را ندارد هفتصد ملیون دالر تنها از کرد های عراقی رشوت گرفته وپول را به ابراهیم محب وعزیزی بانک داده تا محب تاور تیار نمایند وعزیزی بانک از ورشکستگی نجات یابد در امریکا مانند کشورهای فقیر وعقب مانده کسی را با تصویر وملاقات ارج نمی دهند کارهای عملی وپرکتیک شخص را مدار اعتبار قرار میدهند بیرونی ها اصلا به وطن فروش ها وکسانی که به وطن ابای خود وفا دار نباشد باورمند نیستند ومیدانند که اینگونه ا شخاص بی شخصیت ووطن فروش هستند منتها هرقدر خلیل زاد بلند برده شده از میمنت خانم یهودی وتیوریسن ضد اسلامیش است که اورا یگان جا ها بالا می نشاند شاید در مذاکرات خلیل زاد با طالب ها نیز او خطا های را مرتکب شده وبا ایل وقبیله همنوای کرده باشد به هرصورت فواره چو به سر رسد سرنگون شود
ولایت خان صافی

>>>   خلیزاد فاشیست داعشی و طالب را از افغانستان اخراج کنید.

>>>   خلیل زاد زود وبادیرهمانند شاهشجاع چهره کثیف وپلیدشت افشا خواهد ودر انزوا قرار گرفت .این کثیف قوم گرا وقوم پرست هیچ کار را در برایر دیگر اقوام دریغ نکردوانشا اله امریکا هم با چهره دو چهره اش روزی برسد که جنایت هایش را برملاخواهد کرد.

>>>   دشمن راهرگزضعیف وکوچک نشمار،زیرا از هما نقطه ضربه میخوری.
حاجی احمد مومنی

>>>   خلیلزاد کی است؟
تعریف خلیلزی در یک جمله:
خلیلزی کمزاد، سگ درجه یک امریکا است۰ آیا تا حال هیچ کسی را در تاریخ دیده اید که حاضر شده باشد منحیث سفیر و نماینده یک کشور دومی در کشور پدری خود وظیفه اجرا کند، و بانی نگهداشت منافع آن کشور دومی در مقابل منافع کشور آبائی خود شود؟
چنین سگی خلیلزاد است۰
گاهی از خود سوال کرده اید که این کثیف از منافع ملی کدام کشور دفاع میکند؟

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است