بیست کارمند ریاست جمهوری کرونا گرفته اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۹/۱/۲۳ کد خبر: 162987 منبع: پرینت

سندهایی که به طلوع‌نیوز رسیده‌ نشان می‌دهد که از میان ۵۱۷ نمونۀ آزمایش بیماری کووید نوزده از کارمندان ریاست‌جمهوری، بیست رویداد مثبت بوده‌است.
منابع می‌گویند که پس از ثبت رویدادهای تازۀ ویروس کرونا در ریاست‌جمهوری، بیشتر گروه‌های کاری وزارت صحت‌عامه سرگرم نمونه‌گیری از مقام‌ها و کارمندان ریاست‌جمهوری هستند.
در حال حاضر، ده گروه از وزارت صحت‌عامه برای شناسایی افراد مشکوک و بیماران کووید نوزده در کابل کار می‌کنند.

اسدالله عصمت، رییس شفاخانه انتانی گفت: «اگر ما کیت‌های کافی داشته باشیم و به هرپیمانه‌یی که شمار آزمایش افزایش یابد، بهترین نتیجه را می‌دهد، چون فرد آلوده به ویروس در جریان چهارده روز – که دورۀ خفای ویروس است – نتیجه اش مشخص می‌شود و به قرنطین می‌رود و به دیگران ویروس را انتقال نمی‌دهد.»
نظام‌الدین جلیل، رییس شفاخانه‌های کابل نیز افزود: «تیم‌های کاری ما در کابل افزایش یافته و از هرجایی‌که گزارش واقعات مشکوک می‌رسد، همکاران ما آن‌جا هم می‌روند و این‌ها نمونه را می‌گیرند... ما منتظر نتیجۀ [نمونه‌های گرفته شده از ریاست‌جمهوری] هستیم.»

با گذشت هر روز نگرانی‌ها از گسترش ویروس کرونا و افزایش رویدادهای مثبت این ویروس در کشور بیشتر می‌شود.
وزارت صحت‌عامه اعلام کرده است که رویدادهای تازه بیماران کووید نوزده در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، لوگر، دایکندی، تخار، بامیان، پروان، غور بادغیس و نیمروز ثبت شده‌است.
آقای جلیل افزود: «نتایجی که از ۲۴ساعت گذشته ما داشتیم، ۳۷نمونۀ مثبت در ده ولایت است. اما تعداد زیاد واقعات در کابل است. رویدادهای مجموعی در کشور به ۵۲۱ رسیده. این نشان می‌دهد که وضعیت هنوز روبه بهبودی نیست و واقعات روبه افزایش است. تا دو هفتۀ آینده نیز واقعات ویروس کرونا رو به افزایش خواهد بود.»

آمارهای وزارت صحت‌عامه نشان می‌دهد که شمار رویدادهای مثبت بیماری کووید نوزده در کشور به ۵۲۱ رویداد افزایش یافته‌است.
هرات و کابل دو ولایتی است که بیشترین بیماران کووید نوزده را دارند. پیش از این نگرانی‌ها از کمبود امکانات آزمایشی در ولایت هرات مطرح شده‌اند.
وزارت صحت‌عامه اعلام کرده است که بربنیاد رهنمودهای بهداشتی، در مکان‌هایی که رویدادهای مثبت ویروس کرونا ثبت شوند از کارمندان آن محل و اعضای خانواده و کسانی که در تماس با بیمار مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند نمونه‌گیری می‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   غنی خودش مصاب است و فضلی هم ایدز دارد
فاجعه آغاز شده و تا دو هفته دیگر به اوج خود میرسد.

>>>   اینها که از خود محافظت کرده نمیتوانند از مردم چگونه محافظت کنند

>>>   کفر اگر از کعبه بر خیزد ،کجا ماند مسلمانی؟

دولت از رفت و آمد مردم در شهر جلوگیری میکند،مأمورین و مکتب ها و پوهنتون ها رخصت.
اما کارمندان ریاست جمهوری که تعداد شان تقریباً به هزار نفر میرسد،به کار خود ادامه میدهند و ویروس کرونا را در میان خود پخش میکنند.
حتماً خود اشرف غنی را نیز ویروس کرونا گرفته است و خبر ندارد.

هرچن ویروس کرونا شایعه است و اگر هم باشد آنچنان خطرناک نیست که مردم تصور میکنند.
در ظرف دوماه در افغانستان شانزده نفر تلفات دارد.در حالی که در سرماخوردگی عادی نیز آدم های پیر و زهیر و مریض،شاید سالانه هزاران نفر شان در اثر سرما خوردگی عادی هم بمیرند،اما کسی خبر نمیشود.
برای این که خوبتر بفهمید،یک موجود زنده را برایتان تعریف میکنم،چه انسان باشد و چه حیوان و چه نبات و میکروب و ویروس و غیره:
یک موجود زنده از حجرات تشکیل شده است.مواد غذایی اخذ میکند.رشد و نمو میکند.تولید مثل میکند.در مقابل جراحت عکس العمل نشان میدهد و بعد از مدتی میمیرد و از بین میرود و مواد تشکیل دهنده حجرات او دوباره تجزیه شده و وارد طبیعت میشود و داده های ثبت شده در دی،ان،آ آنها نیز از بین میروند.

>>>   اگر كلمرغ را گرفت، صالح به هدف خود ميرسد.

>>>   خدا کند که ویروس کوید ۱۹ دامنگیر فحشاکاران و تقلبکاران و دروغ گویان و عوام فریبان داخل ارگ را بگیرد و به جزای اعمال ضد مردمی شان رساند بعوض از دامن غریبان و بیچاه گان و مفلسان و ظلم شده ها را هرچه زودتر دست بر دار گردد انشاءالله که با عدالت خداوندی چنین کار خواهد گردید .

>>>   اینکه در یک روز هزار فرد درامریکا هلاک میشود بازهم خطر ناک نیست؟؟؟

>>>   محترم اشرف غني معاش فارمسستان را زياد ساخت تا تلاش بيشتر بخرچ دهند و فرمول دواي كرونا را كشف كنند. در عين حال صديق افغان رياضيدان برجسته افغانستان ادعا دارد كه فرمول كرونا را كشف كردن است خدا كند درست باشد ولي داكتران دواسازي لندن ميگويند كه تا هنوز در دنيا كدام رياضي دان نتوانسته كدام دوا كشف كند چون فرمول دوا مثل فرمول رياضي نيست . فرمول هاي دوا را صرف فارمسستان يا به زبان فارسي همان داكتران دوا سازي ميتوانند كشف كنند و بعدا كه كشف شد هر داكتر عادي ميتواند انرا در نسخه براي مريض بنويسد. و جهان از شر كرونا نجات پيدا كند . البته سازمان صحي جهان به كشاف فرمول دواي كرونا وعده جايزه نوبل نموده است از همين جهت در تمام كشور ها فارمسست ها در تلاش بدست اوردن فرمول دواي كرونا استند و بعضا رياضي دان ها و معلمين و عطار و بقال هم تلاش دارند كه جايزه نوبل را بدست ارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است