به چند نفر گدای باشخصیت نیازمندیم!
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۳    ۱۳۹۹/۱/۲۸ کد خبر: 163057 منبع: پرینت

کار از فراخوان فیس‌بوکی برای حمایت از فقرا و نیازمندان گذشته است؛ فراخوان‌هایی که تنها مقداری لایک بی‌مقدار و چندتا کامنت بی‌هزینه جلب می‌کنند.
وقت آن فرارسیده که در این شرایط وانفسای کرونایی، از آبرو و اعتبار اجتماعی مان برای ادامۀ حیات خانواده‌های تهیدست و بی‌سرپرست هزینه کنیم.

طرح من این است که مستقیما دروازه‌های پولداران خیّر و اهل انفاق و انصاف را به روی ایتام و بیوه‌زنان و خانواده‌های شهدا باز کنیم و از آنان بخواهیم از اینان حمایت کنند.
نخستین گام، جذب افراد متشخص و سرشناس و تشکیل یک مجموعۀ نظام‌مند و انسان‌دوست و آمادۀ ریختن آبروی خود در راه آبروداری برای خانواده‌های آبرومند است. الزاما یکی از این افراد، باید از روحانیان شناخته‎‌شدۀ شهر باشد.

دومین گام، شناسایی پولداران اهل خیر و خوبی و سومین و آخرین گام روی انداختن به آنان برای اختصاص دادن بخشی از دارایی خود برای ناداران و ناتوانان است.
کسانی که توانایی گام گذاشتن در این مسیر را دارند، پا پیش نهند.

راحل موسوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فقرا
کمک
نظرات بینندگان:

>>>   ما یهود ونصارا نیستیم که کمک کردن وانسان دوستی را از طفولیت بما درس داده باشند وتفهیم کرده باشند برای ما که کشور شهید پرور ومسلمان و دارای تاریخ پنجهزار ساله هستیم همی وقتش است که کوشش کنیم از مجبوریت دیگران استفاده کنیم واگر گوشت وخون شان ختم شده استخوان شانرا هم بخوریم ف شاید دیگر این فرصت های طلائی میسر نشود
یک مثال خورد ، تجارمسلملان ما که قبلا وپیش از کرونا از ایران وپاکستان تخم مرغ وارد کرده بودند وفی بیضه به پنج افغانی می فروختند حالا همان تخم رابه ده افغانی می فروشند ،حالا دوچند فایده میگیرند چون دست مردم زیر سنگ است باید از فرصت استفاده نمود
ومن الله توفیق

>>>   آقا یا خانم راحل.
گداها همه باشخصیت وشریف اند.تقسیم غیرعادلانه ثروت آنهارا گدا ساخته است. بین گدا ومیهنفروش مزدور باید فرق بگذارید. نصحیت برادرانه من این است که اول خود به مسائل پی ببرید و سپس برزگران آموزگاری کنید.
کوچک شما حسین جاروکش

>>>   اول از سیاف و کلکانی و الماس زاهد و اقبال صافی به اصطلاح خود شان مجاهدین و به دید مردم غاصبین زمین و دزدان دارایی های عامه در کابل و در مزارشریف از عطامحمد چور که ملیون ها دالر به خود حزینه کرده شروع کنید که حق مردم نزد شان است از دولت بخاطری یاد نکردم که از غنی گرفته تا امرالله ناصالح و سرور بی دانش گرفته تا وحید عمر مشاور غنی جز وعده های غیر عملی و عوام فریبی امیدوار کننده ای که هیچگاه نظر به وعده شانعمل صورت نگرفته نخواستم که نامی در کمک رسانی به نیاز مندان یاد کنم اینها بعوض خپمن کمک رسانی انهم از دارایی خود ملت دستبرد و جیب پری خود شان میزنند نه اینکه حق را بحقدار برسانند وحید عمر با مصرف بیش از ۲۷ ملیون افغانی برای ۱۲۵ فامیل مثتحق کمک در شهر کابل برای هر فامیل کمتر از چهار کیلپ گندم توزیع کردند به اطلاح مرد بگیر که گله ات نماند این توزیع شرم اور نه تنها که درد را دوا نکرده تمسخر و تحقیر بود شرمساری و خجالت بخود ارگ نشینان که دست به چنین کاری زدند درین شرایط سخت هم از دزدی همیشگی شان دستبردار نشدند .

>>>   داکتران ایتالیایی و اسپانیایی به این نتیجه رسیده اند که دانه (راش) روی پاها می‌تواند یکی از علائم عفونت ویروس کرونا باشد

>>>   «راجر استون» مشاور سابق دونالد ترامپ در یک برنامه رادیویی از ایالت فلوریدا مدعی شد، بیل گیتس و همکاران او می‌توانند پشت قضیه شیوع ویروس کرونا در جهان باشند.
او گفت: آنها شاید این پاندمی را به وجود آوردند تا طرح خودشان برای وصل کردن «میکروچیپ» به همه انسان‌های زمین را عملی کنند.
او در عین حال تاکید کرد به هیچ وجه حاضر نخواهد شد به بهانه مبارزه با کرونا ویروس و کنترول وضعیت بدن، میکروچیپی به او وصل شود.
میکروچیپ یک تراشه کوچک کامپیوتری است (در اندازه یک دانه برنج) که با تزریق زیر پوست جانداران، حرکات و وضعیت جسمانی آنها را کنترول می‌کند.

>>>   این جمله مجموعه نظام مند و انسان دوست و آماده ریختن آبروی خود برای حفظ آبروی دیگران را نفهمیدم.
کدام شخص است که آبروی خود را برای حفظ آبروی دیگران میریزد؟
از طرف دیگر کمک و همکاری برای افراد غریب و بیچاره،به معنی آبرو ریزی کمک کنندگان نیست،بلکه سبب ازدیاد آبرو و احترام شان در جامعه ،بخاط کمک و همکاری شان به فقرا است.

مثلی که چند روز پیش مصاحبه شبکه تلویزیونی فانوس را با استاد کهراد دیدم که در آخر مصاحبه کننده به استاد کهراد چنین گفت:
خیلی خوشحال شدم ازین که شما از خیرات سر این تلویزیون و این پروگرام به شنوندگان و بینندگان محترم معرفی شدید.

>>>   راحل موسوی
واقعا پیشنهاد انسانی
در راس مجموعه نظام مند و انساندوست ولی اشخاص پولدار:
ریس مجموعه - حامد کرزی
معاونان : سیاف - عبدالله عبدالله - اشرف غنی - پسران دوستم - مرحوم فهیم - عطا محمد نور - صلاح الدین ربانی - یونس قانونی - ....
در قدم اول از سرمایه شخصی خود صد ملیون دالر به صندوق بیاد بپردازد

>>>   حاجت صندوق و صندوق گذاری نیست.
من محاسبه کردم
اگر 5000 تاجر یا شرکت تجارتی یا افراد متمول فی نفر 125000 افغانی بپردازد برای یک لک و بیست و پنج هزار فامیل مستحق که دولت اعلان کرده فی فامیل پنج هزار افغانی میرسد که حد اقل برای یک ماه خرچ زندگی شان را تامین میکند چون اکثر این افراد روز 150 افغانی بیشتر عاید ندارند.

شیوه کار
دولت برای هر فامیل مستحق یک چک 5000 افغانی توزیع کند و تاجران در بدل اخذ چک برای فرد صاحب چک پول نقد بدهد و در نهایت آخر سال چک را دوباره به وزارت مالیه تسلیم کنند و از پول مالیات ذمه شان کاسته شود.

خیر و خلاص

>>>   در افغانستان با لای هیچکس باور نکنید انها ییکه بنام غربا صدا بلند میکنند ار قبل غم جیب خودراخورده اند بهتر است هر کس گه توان کمک دارد بدست خود به دو ستان وهمسایه های نزدیک خوو کمگ کنند .

>>>   برادر گل دذدان آبرومند مینوشتید خوبتر خواهد میبود

>>>   دونفردذدخری دذدیدند یرتقسیم آن به هم جنگیدند آندوبودند چوگرم زدوخورد دذدسوم خرشانرازدوبرد این بیت را اگرفراموش نکرده باشم درصنف دو ویا ثنف سه درکتاب دری میخواندیم دذدامول غنی دذددوم عبدالله دذدسیم وچارم و۰۰۰طالب والقاعده وداعش و۰۰ حالا خر کیه که سرتقسیم آن جنگست معلومست نیاز به تذکرندارداینجا ملت چکارباید بکند ملت باید بدنبال یک جمونگ اسطوره ای باشد تاهم به دهن غ وهم به دهن غ وهم به دهان آن چارتا آشغال نجست دوط وال و۰۰بزند مثل مردم کشور است میگویند خرکه ازخردیگر پس بمآند گوش بریدن آن رواست این کثافتها مراد ع وغ است به اطراف خودهم نگاه نمیکنند پاکستان اتمی وایران هسته ای والبا قی سر جای خود پس باید مردم مظلوم ما به دنبال شبه جمونگ باشند تاآنهراازشر استبداد داخلی واستثمار خارجی نجات داده وآواره های چسان قدیم وجدید که در کسورهای همسایه سرگردانند راجمع آوری نماید وصد البته باحمایت مردم وآوارها

>>>   دزد سوم ملت افغانستان را زد و برد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است