جناب وزیر! شفاخانه ها بسته است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۵    ۱۳۹۹/۱/۲۸ کد خبر: 163059 منبع: پرینت

جناب وزیر صاحب صحت عامه!
درود بر شما
خسته نباشید
ایکاش چند نفر دیگر هم در وزارت صحت عامه مثل شما دلسوز پر تلاش و با احساس می بود،
حهت اطلاع!
امشب شفاخانه های، پیرزاد، فرانسوی ها و علی آباد را که در نزدیکی های ما می قرار دارند را به عینه دیدم که مریض ها را تحویل نمی‌گرفتند. دروازه پیرزاد و علی آباد از ترس کرونا به روی مریضان بسته بود و صراحتا می گفتند داکتر های ما از ترس کرونا مریض ها را ویزیت نمی کنند، با مشکلات وارد علی آباد شدیم در بخش عاجل گفتند داکتر نداریم نرس ها از ترس و وحشت کرونا از فاصله دور مریض ها را جواب میکردند حتی آنهایی را که از ولایات مراجعه کردند، فرانسوی ها هم مریض عاجل را دنبال نخود سیاه میفرستد.... که شما باید فردا مراجعه کنید تا دوسیه برای تان تشکیل شود.

لطفا هدایت بدهید کن از مریض های عاجل قلبی و اعصاب و نسایی و نخایی و ارتپدی و.... یا غیر کرونایی نخواهند که اول بروید شفاخانه افغان جاپان تست کرونا بگیرید بعد بیاید و آنهم حد اقل ۴ روز طول می‌کشد تا نتایج مثبت و منفی آن معلوم شود مطمئنا مریض در این فرصت تلف خواهد شد.

اگر این بحران مدیریت نشود و این ترس شبکه درمانی کشور برطرف نشود بیشترین تلفات را در بین بیماران غیر کرونایی خواهیم داشت.
امیدوارم به کادر پزشکی شفاخانه های خصوصی و دولتی تفهیم شود و صریح هدایت داده شود یا در صورت نیاز آموزش داده شود تا در این ایام حساس چطوری با بیماران رفتار شود...
سلامت باشید.

حاجی کمیل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شفاخانه
وزیر صحت
نظرات بینندگان:

>>>   تشخیص مریضی کرونا خیلی آسان است.
داکتر ها و نرس ها دست کش بپوشند و ماسک بزنند و مریض هایی را که می آیند.برای پنج دقیقه دهن و بینی شان را محکم بگیرند و اگر سرفه کردند و به کمبود هوا و آکسبجن مبتلا شدتد،مریضی شان کرونا است و اگر هیچ عکس العمل نشان ندادند و جان را به حقدار جان سپردند،تکلیف کرونا ندارند.
هیچ حاجت دستگاه تست کرونا نیست.

>>>   ترس داکتران و نرس ها هم به جا است.
مگر مکانیزم معمول رفتن به شفاخانه باید تغیر کند و در صورت وقایع عاجل پروتکل به گونه ئی است که اول باید به اتاق قرانطین راهنمائی میشود و چک اولیه کرونا انجام میشود و در صورتیکه منفی باشد با حفظ احتیاط های لازم به باقی مشکلات مریض رسیدگی میشود.
در صورت وقایع عاجل قلبی و امثالهم بهتر است تا از خدمات آمبولانس استفاده شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است