فرماندهان طالبان زندانی پرونده‌های پیچیده دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۰    ۱۳۹۹/۱/۲۹ کد خبر: 163070 منبع: پرینت

طالبان خواستار رهایی پانزده فرمانده شان از زندان حکومت افغانستان شدند اما سلام رحیمی وزیر دولت در امور صلح، در گفتگو با طلوع، در پاسخ به این پرسش که پانزده فرمانده کلیدی طالبان که در بند دولت افغانستان هستند، چه زمانی آزاد خواهند شد، گفت که این فرماندهان طالبان پرونده‌های پیچیده دارند و رهایی آنان وابسته به پیشرفت‌ها در روند صلح است: «پروسۀ صلح پیش برود. یک روزی اگر ما شاهد این بودیم که صلح در افغانستان به نتیجه رسید، شاید تمام زندانیان آزاد شوند.»

حکومت افغانستان، تاکنون ۳۶۱ زندانی طالبان را از زندان بگرام آزاد کرده‌است. شورای امنیت ملی اعلام کرد که این زندانیان ازبهر تسهیل روند صلح و نیز جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌، آزاد شده‌اند و قرار است ۱۱۳۹ زندانی دیگر طالبان نیز از زندان‌های دیگر افغانستان آزاد شوند.
همزمان با این، طالبان نیز در چند روز گذشته، چهل تن از سربازان نیروهای امنیتی را که در بند داشتند، آزاد کرده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرماندهان طالبان
زندانی
نظرات بینندگان:

>>>   پرونده زن غنی که ملیون ها دالر را دزدید و پرونده غنی که بیشتر از یک میلیارد دالر را دزدید مگر پرونده های ساده هستند؟
صاف و ساده غنی میخواهد که 5 سال در قدرت بماند مگر نمیداند که مرگش طی چند روز آینده است.

>>>   تعدادچهل نفری که طالبان بنام نیروی دولتی اذاد کرده همه افراد ملکی واصلا نیروی نظامی نبوده وطالبان اگر کدام نیروی اینتظامی را اسیر بیگیرد اصلا زنده نمیگذارد وبعضی اذادشده گان از سوی طالبان اغرادنفوزی خودشان است ربط بدولت ندارد ودوباره به این عنوان طالبان نفوذی هایش را داخل دولت ونیروی نظامی جاسازی می کند خیلی خطر ناک است
<وطن دوست

>>>   چرا در مقابل یک سرباز مدافع وطن و ملت بیدفاع یک تروریست حرفهٔ آزاد نمیشود آنها چه برتری دارند آیا آنها چون به قبیله تعلق دارند و شهروندان درجه یک اند ؟ پاده پاده آزاد میشوند و مبلغ قابل توجه ئی برایشان پاداش میدهند که باز دوباره آماده شوند و برگردند به میدان های نبرد تا قلع و قمع بیشر انجام دهند و به اهداف قبیله نزدیکتر شوند.
خارکش

>>>   وطندوست و خارکش عزیز. در خیانتکاری غنی و عبدالله شکی وجود ندارد ولی فراموش میکنید که این هر دو لته پاکهایی اند که بمجرد پایان یافتن دوره مصرف شان از سوی امریکا دور انداخته میشوند و چیز هایی مشابه انها را رویکار میاورد. طالبان را امریکا ساخت و اکنون پس از پروپاگند فوق العاده برای انها توافقنامه را امضا کرد که بر اساس ان باید 5 هزار ادمکش شان بی هیچ قید و شرطی برای پیاده کردن شریعت غرای محمدی رها شوند تا مطابق میل هر کی را و بهر بهانه یی الله اکبر گفته سر ببرند. در مقابل گویا تروریستهای طالبی هم 1 هزار بندی را رها کنند! چنانچه وطندوست مینویسد اولا این مزدوران پاکستان یک هزار زندانی ندارند چرا که هر سرباز و پلیس را در همان لحظه دستگیر کشته و لذت برده اند و دوم اینکه هر تعداد را رها کنند اکثرا افراد خودشان اند.
به علت تسلط کرزی، سیاف، عبدالله، محقق، غنی، خلیلی، عطا و مجموع خیانتکاران تبهکار، نسل کنونی روشنفکران مترقی و وطنپرست ما تحقق این ارزو را شاهد نخواهند بود که مردم افغانستان طالبان را به عنوان ویروسی صادرهء امریکا و کشنده تر از کرونا شناخته و بهر قیمتی شده چنان که ثر ضد متجاوزان انگلیس و روس قیام کردند، مزدوران پاکستان را اجازه زندگی و درندگی در خاک ما ندهند.
فرزاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است