قصر دارالامان در اختیار زورمندان ارگ
اولویت دهی آزمایش زورمندان و خانواده‌های زورمندان و مقام‌های دولتی وجود دارد، ریاست‌جمهوری به وزارت صحت‌عامه دستور داده‌است که از فضل الهادی مسلمیار و خانواده‌اش آزمایش بیماری کرونا گرفته شود 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۸    ۱۳۹۹/۲/۱ کد خبر: 163097 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) فیروزالدین فیروز، وزیر صحت‌عامه در مراسم گشایش کاخ دارالامان برای استفاده مبتلایان به کرونا گفت: «بحران جهانی کرونا دامنه و آتشش در افغانستان رسیده‌است و روز بروز این رو به افزایش است و طوری که همه می‌دانند بحران یا فاجعه وضعیتی است که سیستم‌ها در آن اختلال می‌شود.»

همزمان با این‌که انتقادهایی در اولویت دهی آزمایش زورمندان و خانواده‌های زورمندان و نیز مقام‌های دولتی وجود دارد، منابع به طلوع‌نیوز تأیید کردند که ریاست‌جمهوری به وزارت صحت‌عامه دستور داده‌است که از فضل الهادی مسلمیار و خانواده‌اش آزمایش بیماری کرونا گرفته شود.

وزیر صحت‌عامه نیز می‌پذیرد که شماری از والیان، فرماندهان و سیاست‌گران با اعمال فشار به کارمندان این وزارت، آزمایش می‌شوند: «بدون شک! زورمند، زورمند است... والی، والی است، می‌تواند که تحمیل کند. قومندان، قومندان است؛ در یک ولایت مراجعه می‌کند و می‌گوید که تست من و خانواده‌ام را بگیرید. داکتر چپن سفید من، با کیت‌های تشخیصه‌اش مجبور است که برود از او تست بگیرد.»
آزمایش‌های سلیقه‌ای ویروس کرونا در کشور، این نگرانی را به‌میان آورده‌است که اگر بیشتر امکانات بهداشتی در اختیار مقام‌های دولت و زورمندان قرار داده شوند، شهروندان کشور قربانی این سلیقه‌ها خواهند شد.
با این همه دیده شود که در تجریدگاۀ بیماران کرونا در کاخ دارالامان آیا شهروندان عادی نیز نگهداری خواهند شد و یا ویژۀ مقام‌های دولتی و زورمندان خواهد بود.

در حال حاضر، سرنوشت نمونه‌های گرفته شده از‌ بیماران کرونا در شماری از ولایت‌ها، به ویژه فاریاب و غور، به علت نبود آزمایشگاه‌ها، ناروشن مانده‌اند و حتی در برخی از حالت‌ها پس از مرگ بیمار، نتیجه آزمایش آن به ولایت مربوط رسیده‌اند.
نقیب الله فایق، والی فاریاب می‌گوید در حالی که در این ولایت امکانات برای آزمایش بیماران کرونا وجود ندارد اما در کابل و شماری از ولایت‌های دیگر مقام‌ها و زورمندان به شکل احتیاطی خود شان را آزمایش می‌کنند: «ما خبر داریم که کیت‌های تشخصیه کرونا بسیار کم است و در مزارشریف هم تمام شده‌است و ولایت‌های شمال نمی‌توانند منبعد کرونا را تشخیص بکند. ما نمونه‌های بیماران وصفی –کسانی‌که نشانه‌های بیماری کووید نوزده را دارند– به مزار فرستادیم که متأسفانه گفتند که کیت نداریم و این‌ها را نمی‌توانیم آزمایش بکنیم. در حالی‌که خبرها برای ما می‌رسد که در کابل و جاهای دیگر یک تعداد کسانی‌که مأمورین بلندپایه حکومت هستند و یا واسطه دار هستند این‌ها آزمایش‌های هوسانه انجام می‌دهند.»

هرکدام از قانون شکنی هایی که هر روزه شاهد آن ها هستیم، نتیجه کار و تلاش متخصصان آمریکایی و انگلیسی با هماهنگی پاکستانی ها است تا مردم کشور ما همچنان درگیر خود باشند و از غارتگری های آمریکایی ها و پیشروی های پاکستانی ها بدور بمانند.

دیگر همگان متوجه شده اند که در زمان درگیری های سیاسی و اقتصادی و مشغولیت های ذهنی مردم ما، انتحار و انفجار و کشتارهای دستجمعی تقلیل می یابد ولی به محض اینکه مردم از جنجال های درونی و بازی های سیاسی آرام می شوند، موجی از انتحار و انفجار بیشتر نقاط کشور بخصوص پایتخت را فرا می گیرد.
قانون تجاوزگری آمریکایی ها با مشغولیت های ذهنی جوامع تحت ستم نوشته شده است و قرار بر این است تا زمانی که بتوانند در کشوری به غارتگری های شان ادامه بدهند، خبری از آرامش و رفاه در آن کشور نباید باشد.

در همین راستا همیشه کسانیکه به نحوی با تجاوزگری آمریکایی ها در کشورهای تحت ستم همکاری کرده اند، مورد تفقد آمریکایی بصورت موقت قرار می گیرند و تمامی نقاط منفی شان نادیده گرفته شده و به مرور زمان همه نقاط سیاه آنان سفید می گردد بگونه ای که انگار این نوکران آمریکا تازه از مادر متولد شده و هیچ قصوری در پرونده های شان وجود نداشته است.

حالا هم قصر دارالامان که با پول خون ملت بازسازی شده است، در اختیار زورمندان و ارگ نشینان به بهانه کرونا قرار می گیرد و یقین بدانید هیچ فرد محرومی از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به آن قصر راه نخواهد یافت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قصر دارالامان
زورمندان
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   به این دلیل این قصر انتخاب شده که نزدیک به کمیشن کاران وتیل فروشان پارلمان است

>>>   مــــــــــــــژأه مـــــــــژده مــــــژده !!!
تاحال ما افتخار میکردیم که تاریخ پـنـجـهـزار ساله داریم اینه حالا کشفی صورت گرفته که تاریخ ما نه پنجهزار بلکه ده هـــــــــــــــزار است:
نور احمد نذیری فرزند شهید جنرال نذیر محمد نیازی، در صفحه فیس‌بوک اش چنین نگاشته است:
آثار باستانی در دسترس من قرار گرفته است که تاریخ کشور ما را از پنج هزار ساله به هشت هزار یا ده هزار سال می رساند، اگر این آثار را به فروش برسانم شاید صاحب ملیون ها دالر شوم، ولی هرگز این خیانت را به تاریخ کشورم و تاریخ بشریت روا نمیدارم، و همچنان این آثار را به دست هیچ شخصی دیگری جز از ریس جمهور و یا معاون صاحب اول (صالح صاحب) نمیسپارم
+++++++
برای همه مردم افغانستان مبارک باشد ، حالا که تاریخ ما ده هزار سال شد دیگر نه به نان ضرورت داریم نه به آب نه برق نه تکنالوژی نه وطن دوستی ونه هم پیشرفت وصنعت،
همین تاریخ ده هـــــزار سال بس ماسست
نوت: غیرتد هم ضمیمه تاریخ ده هزار سال است
چـراخداونداینقدرامتیازها برای مردم افغانستان داده است ؟
ر

>>>   آنقدر عدالت کهدرافغانستان رعایت میشود درهیچ نقطه از زمین خدا رعایت نمیشود آنهم با وجود اینکه حکومت دوسره وحدت ملی که همه امور را پنتجاه پنجاه تقسیم کرده بودند دیگر به تاریخ سپرده شده وصرف نامش درخاطره ها باقی است
درحالت فعلی باوجود اینکه حکومت وحدت ملی نیست با آنهم حتی اگر اصطلاحی به نسبت ضرورت روز ایجاد میشود پنجاه فبصدش را از پشتو میگیرند وپنجاه فیصدش را از دری :
صرف دومثال از دو اصطلاح جدیدا ابداع شده:
- اور + کم - اوکم که اورش پشتو و کم آ« دری است
- لاس + کش = لاس کش که لاس آن پشتو وکش آن دری است
براستنی که عدتالت عمری است هسچ شکی نست ،
ر

>>>   برادر
ای برادر
ای عزیز
آنچه تو میپنداری تاریخ افغانستان است در حقیقت تاریخ زمین است.
این زمین میلیارد ها سال تاریخ پیدایش دارد و به صد ها ملیون سال هم تاریخ حیات و به ملیون ها سال هم تاریخ موجودیت بشر و این بشر هم به تدریج در طی ملیون ها سال در تمام نقاط پراگنده شد و از جمله شاید چند ملیون سال پیش یا چند صد هزار سال پیش یا خدا داند چه وقت گذرش به این ناکجا آباد افتاد و از فرط تنبلی و خستگی در اولین کوه که آب دید اطراق کرد و زندگی را ادامه داد و تا امروز در همان نقطه نشسته است.
کدام آدم با فهم و عقل هم در بین شان بود و یوغ و اسپار را اختراع کرد یا از کدام جای کاپی گرفت و به دهقانی پرداخت که ما تنبل ها هنوز هم از کردیت عقل آن عزیز استفاده میکنیم و هیچ نو آوری و تغیر در آن ایجاد نکردیم.
خلاصه این نقطه زمین که امروز افغانستان نام دارد حد اقل طی چندین ده هزار سال موطن انسان های مختلف بوده و این به این معنی نیست همه از یک نژاد و زبان و امثالهم بوده باشند و تا حال ادامه داشته باشد.
زمین بار ها پر شد و خالی شد.
وقتی میگوئیم تاریخ ما یعنی یک خط مستقیم غیر منقطع از امروز تا زمانیکه برای ما قابل اثبات است.
از امروز تا زمان احمد خان ابدالی که بعد شد احمد شاه درانی یک خط ثابت غیر منقطع است هرچند انحنا هایی در بخش هایی از خود داشته و پیشتر از آن اکثرن قطع و وصل شده که دانشمندان تاریخ بهتر می فهمند.
پس خلاصه اینکه تنها تاریخ داشتن باعث افتخار نیست بل پویا بودن و فعال بودن و پیشتاز بودن و خود کفا بودن قابل افتخار است.
وقتی در این سر زمین یوغ و اسپار استفاده میشد و زراعت میشد کشور هایی چون آمریکا و کانادا و استرالیا و امثالهم ناشناخته بودند و فقط مردمان جنگلی در آن می زیستند و هیچ زراعتی هم نداشتند و فقط از جنگل و دریا استفاده میکردند.
سه تا چهار صد سال پیشتر یکی بعد دیگر کشف شدند و در مسیر حیات نوین گام گذاشتند و از صفر شروع کردند و رسیدند به اینجا که اگر خواستند به ما کمک میکنند اگر نه یک میلیارد دالر را کم میکنند تا سرباز بد بخت ما که گرده اش فلج شده از شفاخانه چهارصد بستر بیرون انداخته میشود چون امکان تداوی ندارند.
و ما هنوز هم یوغ و اسپار به کار میبریم و گندم خیراتی از هندوستان می آید تا زنده بمانیم.
دل ما خوش که تاریخ داریم.
از نظر من همان (تا )از این کلمه رنگ باخته و آنچه باقیمانده مایه افتخار نیست.
اثر تاریخی ات را رایگان به غنی دزد مسپار.
اول تثبیت انتیک بودن و تاریخی بودن اش را بکن بعد قیمت گذاری کن و بعد به موزیم ملی به یک قیمت مناسب بفروش به شرط اینکه هیچگاه به مالکیت شخصی کسی در نیاید.
هم ثواب کن و هم خرما.
خوش باشی و احساساتی نه.

>>>   دانشمندان ویروس شناسی یک میتود جدیدی را کشف کردند که با گرفتن یک و با دو لیتر خون انسانها میتوانند.به زود ترین فرصت آزمایش کنند که فرد آیا مبتلا به ویروس کرونا است و با نه؟
وزارت صحت عامه باید هرچه عاجل تر با اداره بین المللی صحت تماس بگیرد و ازین میتود آگاهی پیدا کند تا مردم بیچاره بتوانند رودتر تست کرونا شوند.
تا چه وقت این بیچاره ها انتظار بکشند؟

>>>   اولاً کرونا یک ریزش است و کشنده نیست و چند روز بعد آدم جور میشود.
ثانیاً تست کردن هیچ فایده ندارد.
شما نتیجه تست خود را میگیرید و خوشحالی کرده بیرون می بر آیید و میگویید که شکر خدا که کرونا ندارم،اما تا خانه رفتن به هزاران نفر برخورد میکنید و هزاران چیز را دست میزنید و یا از طریق تنفس هوای آلوده،دوباره به کرونا دچار میشوید.
این بدان میماند که در یک شهر آب برای نوشیدن نباشد و داکتران بگویند که کمبود آب در بدن سبب مریضی میشود و شما باید پیش داکتر مراجعه کنید که معاینه کنند که آیا آب بدن شما کافی است و یانه؟
شما خود را معاینه میکنید و داکتر میگوید که آب بدن شما کافی است و شما خوشحالی کرده از پیش داکتر بیرون می آیید.
اما در شهر و یا در خانه آب کافی ندارید و همان روز بدن شما دوباره به کمبود آب دچار میشود.

>>>   به دلیل اینکه ما ملت شهید پرور هستیم به همین دلیل خداوند هرچه خوب وامتیازی بوده بر ای افغانها داده است اما نعوذوبالله این بی عدالتی گفته نمیشود که ازطرف خداوند بالای بندگانش صورت میگیرد/؟

>>>   Hasan Ali Adalat
گندم دوبار مورد آزمایش قرار گرفته است اول توسط خدا و دوم توسط ارگی ها !
در تاریخ موجودیت بشری بار اول خداوند گندم را مورد آزمایش قرار داد و در نتیجه حضرت آدم در آزمایشگاه ناکام شده از بهشت اخراج گردید .
بار دوم ارگی ها گندم را بالای مردم گرسنه کابل آزمایش کرده اند دیده شود که چه نتیجه می دهد ؟ اکنون مافیایی بدنام ارگ و وابسته به ارگ مصروف سند سازی برای دزدی ۱۲۴ میلیون دالر کمک های سازمان ملل متحد ، ۲۰ میلیون دالر کمک های بانک جهانی ، ۳۸ میلیون دالر کمک های آمریکا و هزاران تن گندم از کمک های هند هستند که صرف برای مبارزه با ویروس کرونا برای مردم بی بضاعت کمک گردیده است .
با چور و چپاول ارگی ها از کمک های جامعه جهانی و حتی کمگ های گندم هندوستان ترس این می رود که این آزمایش مردم گرسنه را از این جهان به جهان دیگر نفرستد .
امید می رود که آهی گرسنگان یک مراتبه حد اقل جان مافیای قدرت و ثروت را هم بگیرد .

>>>   شهروندان بزرگوار هرات ذهنیت والی هرات از خود هرات را تیوریزه نمایید!
از تقرر جناب وحید قتالی بحیث والی هرات بر اساس حکم اشرف غنی احمدزی به اینطرف هرازگاهی پیام های از دوستان هرات دریافت می نمایم و گاهی هم در روی فیسبوک ها بعضی ها میخوانم که تعدادی ملاحظاتی برای بهتر شدن و خوب کار کردن دارند که در خور توجه میباشد و اندکی هم دلتنگی های تباری از بابت بودن وی دارند که ریشه در غوغا های سیاست قومی وقبیله ای اشرف غنی احمدزی دارد . به هرحال ، آنانی که دلتنگی و یا دل رفتگی تباری دارند فقط با داشتن صد در صد اختیارات هرات راضی میشوند وبس در حالیکه همین اکنون نود در صد قدرت هرات پیش آنها میباشد که ، هراتیان بزرگوار متوجه این بی عدالتی و زیاده خواهی هستند . اما ؛ آنانی که ملاحظاتی کاری دارند و دلشان برای هرات شگوفا و رهایی از بحران کرونا می تپد خدمت ایشان عرض نمایم اینکه : والی را که ارگ بسردمداری اشرف غنی احمدزی فاشیست از هراتی ها برای هرات تعین نماید از جناب وحید قتالی آدم مناسبتر نمی باشد ، چونکه سابقه شناخت ، تحصیل ، کار و زنده گی در هرات را دارد . در غیر این صورت چونانی که کرزی یوسف نورستانی مشهور به چورستانی و غنی احمدزی وحیدی کنری را به هرات والی تعین کرده بودند ، اینکه چه کردند ونکردند ، خوردند ، نوشیدند ، لمیدند و بردند و خرخویشتن را تازاندند چیزی نمیگویم که بعد رفتن آنها تا یکماه کارگران در دفتر کاری و منزل نشیمند آنها مصروف شستن نوار از دیوار ها ، کف اتاق ها ، روی فرشها، جمع کردن تف دانی ها و پاکیزه گی لمشتی ها بودند . پس برای اینکه شما هراتیان بزرگوار دوچار مصیبت آنچنانی نشوید ، چه بهتر است که با جناب وحید قتالی همکاری نموده اندیشه والی هرات از خود هرات وشهردار انتخابی را تئوریزه نمائید . در ضمن اگر قرار باشد که والی هرات به انتخاب ، پیشنهاد ویا در خواست شهروندان هرات تعین بشود ، مسلمن که هرات باستان بهترین و زبده ترین شخصیت های نیک نام وکاردان ، میهن دوست وهرات گرا را در سنین و کتگوری های گوناگون دارد که کم نیستند و میشود آنان را پیش کش نمود . ساعت یک و پانزده دقیقه شب بوقت اروپا .
حفیظ راوند

>>>   نویسنده عالیقدر کود ۴.
میان نوشته شما واظهارات ۵۰ سال زنده یاد مرحوم کارمل شباهت های زیاد میبینم.
فرهاد

>>>   اوضاع کرونایی دکترغنی وخیم گزارش شده
اشاره: این خبر فقط از سوی یک کانال ارتباطی تأیید شده است.
خبر می رسد که به شمول شخص رئیس جمهور، چهار تن از دستیاران ایشان و ۱۳ تن از افراد تشریفات ریاست جمهوری، سه تن از بخش مطبوعات ریاست جمهوری در وضعیت حاد کرونا قرار دارند.
حاد شدن مریضی اشرف غنی به کرونا باعث شده تا حلقه اصلی ریاست جمهوری در مورد حکومت مؤقت جدی تر فعال شوند.
امریکایی ها و اروپایی ها به این قانع شدند تا رئیس جمهور موقت شخص قابل قبول به سران جبهه مقاومت ضد طالبان و تحریک طالبان باشد.
گزارشنامه افغانستان

>>>   Mujib Osmani
بحران اقتصادی در طول سه ماه اخیر بی سابقه بوده، گرسنگی طبقات پایین جامعه را در دام خود اسیر گرده، آنها از کوید-۱۹ ترس ندارد و تنها مرگ خود را از فقر و گرسنگی میبینند.
در افغانستان بحران اقتصادی عمیق تر است، طبقه کارکر و مزدور آسیب پزیر طبقه ئ استند که متکی به درآمد روزآنه خود بودند. آفزایش بهای خوراکه، از دست دادن درآمد آنها، تمدید روز های قرنطین و محدویت های بیشتر در شهرها سبب شده که این گروه در شرایط بد اقتصادی قرار بگیرند. بنابر عدم موجودیت ثبات سیاسی و اقتصاد تولیدی در کشور امیدی از دولت برای کمک هم ندارند.
دولت میتواند منابع های متفاوت را برای کمک با فقرا ارزیابی کند، مانند توزیع مقدار مالیات بر معاشات کارمندان به فقرا، کاهش فیصدی یکسان مقدار مالیات بر معاشات و یا فیصدی کمک دونر های خارجی برای مدیریت بهران کرونا میتواند حد اقل از افزایش میزان فقر جلوگیری کند.

>>>   Abdul Malikzada
عقب ماندگی سیاسی
یکی از سیاست مدار ان حزب لیبرال انگلیس گفته : اغلب ضعف وشکست یک کشور ازین واقعیت ناشی میشود که نمیتواند مسایل حقیقی زندنگی خودرا به درستی تشخیص دهد وبرای خود مطرح سازد. یکی ازین جهات عمده عقب ماندگی سیاسی همین است که وقت ونیروی خودرا برای توزیع مقامها از نظر فرقه های مذهبی و قومی تلف میکنیم یا احزابی بر اساس عقاید مذهبی و پیوند های قومی تشکیل میدهیم و مباحثه در باره آنها را مهمترین مسائل حیاتی خود می شماریم.

>>>   حکومت باید قصر دارلمان را دراختیار لشکر زمینی امریکا قرار دهد تا در انجا یک قمار خانه بزرک اعمار کنند.

>>>   سابقه هشت هزار ساله، هههه....
تا هشتاد سال پیش اضافه از هشتاد در صد شما مثل کولی ها بنام کوچی در صحرا ها و دشت ها سرگردان بودید و وطن و کشور اصلی تان تا حال معلوم نیست حال شما ناقلین ناخوانده آمدید دعوای مالکیت و تاریخ دارید.
تا سه صد سال پیش رسم خط نداشتی حال آمدی دعوای فرهنگ و تاریخ پنچ هزار ساله میکنی.
عجب بیغیرت وحشی و بی عقل مردم هستید.
تو که سابقه هشت هزار ساله درین دیار داری پس چرا به همان زبان عقب مانده خودت درینجا ننوشتی و چرا مجبور بودی به زبان مردمان اصلی و بومی این دیار مطلبت را بنویسی؟
عجب غول های را گیر مانده ایم ای خدا...

>>>   اینها همیشه از چیزی که ندارد زیاد لاف میزنند.
تاریخ و فرهنگ پنج هزار ساله اینها چه خواهد بود که اکثریت آنها تا هنوز هم یا کوچی های بیابان گرد باقی مانده اند یا وحشی های مثل طالبان.
هر کدام کلان های اینها به شکلی یک گندمک، یک دیورند، یا یک پنچ ده امضا کرده اند، باز لاف هم از غیرت میزنند. اگر این بابای آخری ایشان انکار دارد پس قراردادی را که در اولین روز حکومتش با سفیر امریکا امضا شد چه بود؟
دیورند نه منو دیورند نه منو که حسابش کاملن مسخره شد، و حال بعد از اینکه پاکستان تکمیل اعمار مرحله اول دیوار سرحد دیورند را اعلام کرد این اتن باز ها هیچ صدای شان هم نبرآمد. فقط لاف و تقلب باشد که در آن استاد هستند.

>>>   متعصبترین گروه همین اوغانها یاپشتونها هستند۰
همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ ولی بازهم خود اینها و رهبر های اینها بر اساس همان روابط تعصبات قومی و پشتونولی خود همه باهم یکی میشوند، یعنی چون همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک تعصبی قومی دارند به اساس همان وجه مشترک باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ خلاصه که تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، ولی بازهم به اساس همان مشترکات قومی تعصبی از همدیگر دفاع میکنند و انگشت ملامت را هم با دیده درائی بطرف دیگر اقوام یعنی غیر اوغانها میگیرند۰

>>>   تا که زندگی مشترک با پشتون یا اوغان ادامه دارد همه این بدبختی ها هم ادامه دارند.
کدام قومی و کدام گروهی مگر بستر مناسب برای تقلب خیانت دزدی انتحار انفجار زورگویی تعصب تمامیت خواهی و عقبگراهی را بیشتر از همه مساعد ساخته است؟ جواب واضع است، اوغان. اصلاح شدنی هم نیستند.

>>>   آن احمقی که نوشته کرونا تست کار ندارد و ضرورت به آن نیست خلاف تمام اصول طبابت صحبت کرده است و از خودش یک دلقک درست کرده.
تست کرونا در آنهای که مشکوک هستند جهت تداوی خود آنها و مهمتر از همه جهت محافظت بقیه شهروندان بسیار ضروری است.
البته تست کتلوی ویا تست تمام شهروندان بصورت عمومی نه لازم است نه عملی است و نه هم چنین چیزی کسی هم نخواسته.

>>>   Rooholamin Amini
در برخی از اداره‌های دولتی افغانستان، افراد پر نفوذ، بدون داشتن علائم و به صورت کاملا هوسانه، تست کرونا می‌گیرند. منابعی به ۸صبح گفته‌اند که هر نهاد دولتی سهمیه‌ی تست دارد.

>>>   اینکه انسان هست این سان دردمند
گرگ ها فرمانروایی می کنند

>>>   قصر دارالامان در اختیار زورمندان ارگ یا شفاخلنه ملت؟
انصاف کار است!
شکر که قصر شامان در خدمت مردم ما هست!
خلقی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است