با درگیری ها، جلوگیری از شیوع کرونا امکان پذیر نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۱    ۱۳۹۹/۲/۳ کد خبر: 163120 منبع: پرینت

اگر درگیری‌های افغانستان ادامه یابد جلوگیری از شیوع کرونا امکانپذیر نیست.
فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که اگر درگیری و خشونت‌ها ادامه یابد جلوگیری از گسترش کرونا تقریباً غیرممکن است.

جنرال اسکات میلر افزود: تنها در صورتی امکان کنترل این ویروس وجود دارد که صلح در افغانستان برقرار شود.
به گزارش «پی‌بی‌اس»، میلر اظهار داشت: ویروس کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر می‌گذارد و نیروهای ایتلاف و نیز نیروهای امنیتی افغان را نیز متاثر خواهد ساخت.
وی افزود: تمرکز بر این ویروس بطور ویژه باید بر روی جلوگیری از شیوع آن باشد، این موضوع حتی در شرایط عادی نیز مشکل است و در صورت ادامه خشونت‌ها تقریباً غیرممکن است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
درگیری
کرونا
نظرات بینندگان:

>>>   همه مصروف کرونا وتلفات برخاسته از ان شدن بدون شک که این ویروس مهلک جهانی از اثر اعمال زشت که بشریت بالای همنوع خود روا دید نازل گردیده الحمدالله بتناسب سایر کشور ها و زحمات پیش گیرانه وزارت صحت کشور تلفات بر خاسته از ان در کشور ما کم است.در حالیکه کیت های تشخیصیه هم محدود است مگر کرونا ممکن است درتمام کشور روزانه در نهایت یک یا دو فوتی داشته باشد انهم اکثرا در سن سال بالا قرار دارند.
مگر حملات توطعه یی و دسیسه یی دشمنان و منافقان روزانه باعث شهادت گروهی نیرو های امنیتی کشور و بیجا شدن های مردم از خانه کاشانه شان میگردد در این روز قرنتین بخصوص در ولایات شمال این موضوع انقدر سرخط خبر ها هم نیست.گویا موضوع قرنتین یک وسیله به یک فرصت تنفس هوای ازاد سیاسی برای عده یی تبدیل شده تا طرح ها و برنامه های خود را ارام پیش ببرند و هیچ نوع مسولیت در قبال این تلفات کسی ندارد .
دانشمندان گفته اند از هرفرصت بدست آمده باید بنفع اهداف خود استفاده کرد فعلا فکر کنم همینطور است
بحث و گفت گو ها بین تیم های سیاسی کم شده
درازا کشیدن مصالحه توقف سردرگم ان با مخالفین
طولانی ساختن و بی نتیجه کشاندن توافق سیاسی بین دو کاندید.
از دست بردن و رفتن فضای گفت گو میان تیم های مورد منازعه.
از هم پاشی پایداری های اقتصادی وغیره.

>>>   به تمام طالبان و سربازان امر شود که در هنگام جنگ از ماسک استفاده کنند و سلاح های خود را ضد عفونی کنند و سربازان و یا طالبانی که به یکدیگر تسلیم میشوند،از بغل کشی و خوش آمدید.جلوگیری کنند.
کسانی که نماز میخوانند،از خواندن نماز جماعت جلوگیری کنند و کسانی که مشروب میخورند ،از یک بوتل و یک پیپ استفاده نکنند.
چرسی ها از یک سگرتی استفاده نکنند،نصواری ها،کپه نصوار زا از دست یکدیگر نگیرند و در زیر زبان خود نگذارند.چلمی ها از یک چلم استفاده نکنند و پودری ها نیز از یک سرن استفاده نکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است