این چگونه انسانیت و اسلامیت است که ما داریم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۱    ۱۳۹۹/۲/۳ کد خبر: 163128 منبع: پرینت

حاکمیت غیر مسوولانه و به گروگان گرفتن ان هزار بار بدتر از ویروس کروناست.

قرن ۱۹ ، ۲۰ واینک در قرن ۲۱ مردم دنیا بکجا رسیدند، همسایه ها چگونه پشرفت کردند و ما در چه مصیبت بزرگی گرفتار هستیم، افراطیت چپ، افراطیت راست، القاعده، داعش، طالب، بر خواستگاه و بسترش کجا است؟

چرا یک سر زمین و تاریخ و گذشته پر بارش را بخاطر حفظ قدرت در میان قوم و تبار به نابوی کشیده ایم، به خیل و تبار خویش بشتر از همه ظلم روا داشته ایم، انها از ابتدایی ترین حقوق محروم اند، انفجار، انتحار، دود و اتش را برای شان قسمت کرده ایم و خود با غرور کاذب و عوام فریبانه گاه به زور سر نیزه و مزدوری انگلیس، گاه روس، گاه پاکستان، اینک امریکا و ده های دیگر بخاطر حفظ بیعدالتی، استبداد، خودگامگی، عطش ناسیراب جنون قدرت، از ابتدایی ترین ارزش های زندگی محروم هستیم چرا؟

ایا ارزشش را دارد! این قدر به روی هم زدن ها، چرا بوی گند خود خواهی از سر ما بدر نمی شود؟ با انکه خوب میدانیم که انسانیم، برادریم و برابریم و از تحصیلات عالی، گردش دور دنیا بر خورداریم، اما این همه ظلم ستم را بر مردم خویش روا میداریم.

مگر فرمول حل مشکل، ارامش، امنیت، توسعه و رفاه چقدر مغلق بوده که انرا نفهمیده ایم؟ چه فرصت ها و امکانات که سوخت و خاکستر شد و هنوز در خم کوچه های تاریک بد بینی، عدم پذیرش همدیگر و متهم نمودن همدیگر به قتل، کشتار، فقر، اعتیاد، بیکاری و بیهودگی ها ادامه میدهیم از دسترخوان فقیر ترین ها دزدی میکنیم، از کمک به مریضان و مستضعفان و پیچارگان می زنیم، این چگونه انسانیت و اسلامیت است که ما داریم؟
وای بر حال ما.

جاوید کوهستانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
حاکمیت
قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   Atal Afghan
زمانیکه نقد یکجانبه باشد هیچ تاثیر مثبت ندارد الا خصوص وقتی خائنین خویش قهرمان بدانیم وطن فروش خویش تاجر ومعامله گران دین و جهاد خویش را سردمدار و حافظ دین مدح سرایی کنیم وقتی کشوری تصویر یک جنگسالار ما را کشال کنداز بابت خدمات شایسته آن به کشور اجانب افتخار جهانی بدانیم کجایی این عملکردها در حاشیه خود هم پذیری دارد.

>>>   ازین مردم بیچاره کی باید دفاع کند؟؟؟
پیرمردی ۷۰ ساله بنام حاجی امان‌الله، یکی از مهاجران دره‌خستک است که ۲ سال پیش همراه ۱۵ عضو خانواده‌اش به بهارک فرار کرده بود.

حاجی امان‌الله به ار اف ای می‌گوید پس از اینکه تروریست‌های ازبکستانی وارد روستای‌شان در دره‌خستک شدند، خانه، گاو و گوسفندش را از او گرفتند و روستاییان را ناگزیر به فرار کردند.

حاجی امان‌الله می‌گوید: "ازبک‌ها (ازبکستانی‌ها) آمدند که پادشاه‌شان (رهبرشان) را حاجی فرقان می‌گویند. من دو خانه داشتم که هردو را از من گرفتند. سرانجام مهاجر شدیم و آمدیم به بهارک."

در کنار حاجی امان‌الله، برخی‌ دیگر نیز به بهارک پناه آورده‌اند که فعلا نه زمینی برای کشت دارند و نه مال و سرمایه‌ای برای ادامه زندگی.

برهان‌الدین، یکی دیگر از مهاجران خستک به ار اف ای می‌گوید که به دلیل ظلم و ستم تروریست‌های خارجی، ناگزیر به مهاجرت شده است.

او می‌گوید: "تروریست‌های خارجی به خستک آمدند که نزدیک به ۲۸۰ تا ۳۰۰ نفر بودند و شروع به ظلم کردن و اذیت مردم کردند. تمام اقتصادی که مردم در خستک داشتند به شمول خانه‌های‌شان را تصرف کردند."

از چین تا ترکمنستان

باشندگان فراری دره‌خستک می‌گویند که در میان تروریست‌های خارجی، شهروندان ازبکستان، چین، ترکمنستان، تاجیکستان و برخی کشورهای دیگر هستند که روزانه از گاو و گوسفند و محصولات زراعتی مردم استفاده می‌کنند.

حاجی امان‌الله می‌گوید : تروریست‌ها "فعلا در خانه من هستند و در روز، یک گاو (روستاییان) را می‌خرند و می‌کشند. آنجا جشن و تفریح دارند."

به گفته باشندگان خستک، تروریست‌ها هر قیمتی که بخواهند روی مال مردم می‌گذارند و سپس آن را به زور می‌گیرند.

افزون به این، مقام‌های امنیتی بدخشان می‌گویند که هم‌اکنون مسئولیت پیشبرد جنگ برضد نیروهای امنیتی افغانستان در بدخشان به دوش تروریست‌های خارجی است. جنگجویانی که ظاهراً با شعارهای اسلامی و برای جهاد به این ولایت سرسبز اما دشوارگذر آمده‌اند

>>>   اگر کسی وجدان داشته باشد فقط وجدان از دین اش بگذریم فقط انسان با وجدان باشد آیا این انتخابات را مشروع میداند؟؟؟
فرآیند یک عمل نا مشروع خود نا مشروع است مثل تولد یک طفل.
یک طفل در هر حالت از نطفه تا تولد یک پروسه طبیعی را طی میکند اما چرا یک طفل مشروع است و دیگرش نا مشروع؟
چون اصل ازدواج قانونی تعین مشروعیت میکند نه پروسه تولد.

اعلان برنده شدن یک فرد از جانب کمیسیون به معنی مشروعیت نیست بلکه اصل تطبیق قوانین ولوایح تعین کننده مشروعیت است.

حبیب بی ننگ که امروز همه میدانیم در کجا است و هوا نورستانی که تازه دخترش را در خدمت ارگ قرار داده این کشور را به بحران بردند و غنی با لجاجت وطن را نابود میکند هرچند مرتضوی روز های آخر دور بارداری و زایش نا مشروعش را سپری میکند.
بیچاره دانش کرونا گرفته مگر از خود بی خبر است.
نه گور خواهد یافت و نه کفن چون کرونایی را بعد مرگ می‌سوزاند.

>>>   افغانستان به رشد و بلوغ فکری نرسیده، نیاز به سرپرست داره؛ برای همین است که آمریکا و کشورهای عضو ناتو از افغانستان سرپرستی و مدیریت می کنند و هزینه های دولت افغانستان را تامین می کنند! و این لکه ننگی است بر دامن فرد فرد ما. پشتون ها که ننگ و همت و غیرت سر شان نمی شود. از لباس زنانه پوشیدن طالبانش پیداست.
محمد از پنجشیر

>>>   ما متاسفانه همین گونه انسانیت و اسلامیت داریم چون بجای اسلامیت دعوای قومیت و افغانیت داریم! فقط ادعای اسلامیت داریم چون ارزش های برابری و برادری اسلامی را آن طور که شایسته هست قبول نداریم

>>>   کدام اسلامیت؟
اگر غنی بتواند یک سوره قرآن را درست بخواند بعد میدانیم که کشور اسلامی است.
کافری است در لباس ریا
کفر کافر ز دین غنی بهتر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است