مجلس نمایندگان: وضعیت زندان ها وحشتناک است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۳    ۱۳۹۹/۲/۴ کد خبر: 163133 منبع: پرینت

هیات مجلس نمایندگان که از زندان پلچرخی و شماری دیگر از زندان‌ها در کابل دیدار کرده‌است اوضاع زندان‌ها را وحشتناک» توصیف می کنند.
در گزارش این هیات، از خرید و فروش مواد مخدر در زندان‌ها، معتاد شدن زندانیان زن و کودک به مواد مخدر، ترویج فساد اخلاقی در میان زندانیان زن و کودک، گرفتن پول از زندانیان برای شامل ساختن آنان در فهرست زندانیانی که بربنیاد فرمان رییس‌جمهور رها می‌شوند سخن زده شده‌است.

این هیات سه نفری مجلس نمایندگان چندی پیش پس از آن برای بررسی وضعیت زندان‌های کابل گماشته شد که نگرانی‌ها از اوضاع بد زندانیان مطرح شدند.
شاپور حسن‌زوی، رییس هیات بررسی کننده مجلس از زندان‌ها در اینباره گفت: «در یکماه در حدود یک میلیون دالر مواد مخدر داخل [زندان‌ها] می‌شود و در آنجا یک تجارت کلان و ظلم کلان جریان دارد.»

اعضای این هیات در گزارش شان، پانزده مشکل را بگونه جدی مطرح ساخته‌اند که از این میان، اخذ پول در برابر رهایی زندانیانی که زمان قید شان تکمیل شده‌است و یا بربنیاد فرمان رییس‌جمهور به علت گسترش ویروس کرونا باید ازبند رها شوند، وجود فساد اخلاقی در زندان‌ها و نیز فروش مواد مخدر در زندان‌ها از موارد جدی این گزارش است.

سیمین بارکزی، عضو این هیات اظهار داشت: «فروش چپرکت‌های خواب و تلفن‌ها به محبوسین، ارتکاب اعمال غیراخلاقی و فحشا در مورد محبوسین زیر سن و اناثیه در زندان‌ها وجود دارد.»
نعیم وردک، عضو دیگر این هیات نیز گفت: «رها نشدن آن شمار از زندانیانی که زمان آنان تکمیل شده و یا مریضی صعب العلاج دارند و یا کبر سن دارند، از مواردی اند که ما دریافته‌ایم.»

حکومت نیز به تازگی تشکیلاتی را زیر نام «ادارۀ تنظیم امور زندان‌ها» ایجاد کرده‌است. مسؤولان این اداره، مشکلات در زندان‌ها را می‌پذیرند و از رسید‎گی به چالش‌ها سخن می‌زنند.
فرهاد بایانی، رییس نشرات و سخنگوی ادارۀ تنظیم امور زندان‌ها تصریح کرد: «متأسفانه این یک میراث بدی است که از ادارۀ قبلی به ادارۀ تنظیم امور زندان‌ها باقی مانده‌است. بررسی‌های اولیه ادارۀ ما نشان می‌دهد که تعدادی از پرسونل زندان‌ها متأسفانه در امر خرید و فروش مواد مخدر دست دارند.»

با اینهم اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که بربنیاد ارزش‌های حقوق‌بشری نباید با زندانیان برخورد نادرست صورت بگیرد و کسانی که تاکنون برخلاف قانون اجراات کرده‌اند باید زیر پیگرد نهادهای عدلی و قضایی قرار بگیرند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
زندان
نظرات بینندگان:

>>>   کدام زندان؟
مهمان خانه مجرمین
زندانی لباس مخصوص نداشته باشد.
در یک محدوده قواعد ۲۴ ساعته حیات به سر میبرد.
امکانات مالی یکسان نداشته باشد و از امکانات مالی خارج از زندان محروم میباشد.
زندان یعنی انضباط یعنی نظم یعنی تجدید تربیت یعنی فرصت تجدید نظر بر عملکرد گذشته.
مگر در زندان منوچهری یک زندانی شاهنامه زیست میکند و چند زندانی بد بخت نوکرش است و مسئولین زندان در خدمتش.

>>>   نیلوفر بدخش خراسانی
زندان پلچرخي يا كشتار گاه مخفي ارگ :
گزارش‌ از داخل زندان پل‌چرخی حکایت از قتل‌های مرموز و هدفمند می‌کند‌
این جوان بنام روبیل باشنده اصلی پنجشیر در بلاک سوم زندان پل‌چرخی به دلیل نامعلوم به‌قتل رسیده است
این چندمین زندانی پنجشیری است به طور مرموز در داخل زندان به‌ قتل می‌رسند .
قابل ياداوريست كه چندي قبل حميد خراساني يكي از عدالتخواهان منتقد ارگ از طرف زنداييان داعشي با چاقو زخمي شده بود !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است