پیامدهای دردناکی هفتم ثور برای مردم افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۹/۲/۷ کد خبر: 163166 منبع: پرینت

هفتم ثور 1393، مصادف با کودتای حزب دموکراتیک خلق و سرنگونی دولت نخستین رییس جمهور است.
در هفت ثور سال 1357 بازهم کودتایی در کابل صورت گرفت: این بار سردار محمد داوود خان توسط متحدان پیشین اش سرنگون گردید. حکمروای جدید، نور محمد تره کی، رسما خواست این را داشت تا مطابق به سرمشق شوروی، افغانستان را به یک بهشت سوسیالیستی مبدل کند. چنین بهشتی را، طوری که همه می دانند، افغانستان تجربه نکرد. برخلاف این تصور، وضع کشور بعد از به قدرت رسیدن حزب دموکراتیک خلق بیشتر به دوزخ شبیه گردید.

با آنكه در برخی موارد داوود خان افكاری را ارايه می نمود و روزنه هايی اميد را به رخ ملت می كشيد اما اعتبار سياسی ملت از آنها كاملا گرفته شده بود زيرا او هم در مقابله با ترفندها و بازی های سياسی خارجی ها نتوانست راه منطقی را بيابد و مسيری را برگزيند كه كشور را نجات دهد.

کودتای هفت ثور پیامدهای دردناکی برای مردم افغانستان داشت. این پیامدها شامل کشته شدن 1.5 میلیون شهروند افغانستان و مهاجرت 5 میلیون تن به خارج از کشور و معلولیت صدها هزار تن از هموطنان و یتیم و بیوه شدن هزاران تن و نابودی زیر ساخت های افغانستان بود.

اما بهشت واقعی را گروه های مختلف مجاهدین به مردم وعده دادند که در هشتم ثور 1371 به قدرت رسیدند. پیامد این وعده یک جنگ ویرانگر داخلی بود که راه را برای حاکمیت طالبان باز کرد و هنوز هم، از صلح در افغانستان خبری نیست.

با جهاد و مقاومت مردم افغانستان بعد از چهارده سال مبارزه مسلحانه علیه نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به حکومت کابل ریاست جمهوری داکتر نجیب الله به سقوط مواجه کرد و به تاریخ هشت ثور 1371 به رهبری حضرت صبغت الله مجددی حکومت اسلامی روی کار آمد اما جنگ های داخلی از افغانستان رخت بر نبست.

حالا سوالی که مطرح می باشد، این است که آیا پیامدهای هفت ثور 1357 و هشت ثور 1371 برای مردم افغانستان یکسان است؟
پاسخ همه آن هایی که از این یا آن جناح جانبداری می کنند، به طور قاطع «نه» است. هر یک از این جناح ها چنین ادعا می کنند: مبارزه و جنبش ما صادقانه و برای رهایی مردم افغانستان از نفوذ خارجی ها، از فقر و بی عدالتی و از دیکتاتوری بود.

کد (12)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفتم ثور
کودتا
نظرات بینندگان:

>>>   بلی واقعا هشــــت ثور روز سیاهی است که باعث ویرانی بدنامی وتباهی افغانستان شد که تا امروز مردم گرفتار همان عاملان هشت ثور هستند ، بعد از هشت ثور بود که مردم به اصطلاحات مانند غصب اختلاس وند غنیمت راکت آشنا شدند واینکه افغانستان مفسد ترین ححکومت جهان شناخته شد از برکت همین هشت ثور است
ر

>>>   هشت ثوری ها هیچگاهی برای مردم چیزی نخواسته اند همه هدف شان صرف برای خود شان بوده است مثلا یک قاب ساعت یکی از ریشو های هشت ثور برابر به تمام دارائی های هفت ثوری ها ارزش دارد صرف یک مثال کوچک ب.د ،
فرعون

>>>   کودتای خونین هفت ثور 1357 شمسی که توسط باند جنایتکار وخاین احزاب خلق وپرچم صورت گرفت آغازبد بختی وکشتار بیرحمانه درافغانستان آغازگردیدند. کودتاچیان فاشیست وملعون باشعارهای دروغین وفریبنده نان ولباس وخانه مردم مومن افغانستان را دراوایل کودتای شان فریب دادند.احزاب فاشیست وخاین خلق وپرچم که هدف نهایی شان فقط تصاحب قدرت سیاسی بود خیلی زود دچار انشعاب شدند.ورهبران بی خرد ومزدور پرچم را به کشورهای ایران ،پاکستان،چکوسلواکیا، آمریکا بحیث سفیران مقرر نمودند تا پرچمی ها ازقدرت سیاسی به دور باشند.بعد خلقی ها جلاد به تصفیه اردو ،پولیس ،ادارات دولتی وپوهنتون ها ومکاتب شروع نمودند.درنتیجه این تصفیه های سیاسی وخایینانه خیلی از نظامیان وطن دوست وخدمتگذار واستادان لایق ودانشمند را ابتدا به محابس وبعدا زنده زیر خاک کردند.جنایت کاران هفت ثور به این هم اکتفا نکردند علمای دینی ،روحانیون،سیاست مداران لایق ووطن دوست ،دهاقین، موچی ها،لیلامی فروشان،شورنخودفروشان ،تجاران ،مالکین زمین،محصلین، متعلمین وکارگران عادی را نیز بااستفاده ازقیود شب گردی ازخانه شان کشیده روانه محابس نموده و بدون تحقیق زنده زیر خاگ کردندکه لیست پنجهزار شهدای سالهای 1357 و 1358 شمسی گویای این واقعیت تلخ ونافراموش شدنی است.جنایت کاران خلق وپرچم باشعار اینکه،هرکه باماست ازماست وهرکه باما نیست برضد ماست نابودشان میکنیم صدها هزارنفر عم ازذکورواناث واطفال را یادرمحابس ویاتوسط عساکر وقوای متجاوز شوروی به شهادت رسانیدند.حزب دیموکراتیک خلق مرگ را به جای نان و کفن به جای لباس وقبر به جای خانه رابالای ملت مومن وآزادیخواه افغانستان علمی کردند.قیام عمومی وجهاد برحق ملت مومن افغانستان به سرعت پایه های حکومت ننگین حزب دیموکراتیک خلق افغانستان را به لرزه آوردند وبیشترازهشتادفیصد خاک افغانستان درظرف دوسال ازکنترول حاکمیت حزب خلق وپرچم آزاد گردیدند.حزب دیموکراتیک خلق باکومک قوای متجاوز شوروی در دوره زماداری شان بانیرنگ های مختلف ودسیسه های شیطانی شان کوشیدند که درصفوف مجاهدین وآزادیخواهان نفاق افگنی کنند اما باهوشیاری سیاسی وزیرکانه ملت مومن افغانستان نقشه های شیطانی شان به موقع خنثی گردیدندبالاخره حکومت ننگین و شکست خورده حزب دیموکراتیک خلق به مصالحه ملی روی آوردند که آزادیخواهان نیزفریب این شعارهای دروغین شان را نخوردند وتا سقوط کامل حکومت فاشیستی و دیکتاتوری کودتاچیان خایین به نبردهای قهرمانانه شان ادامه دادند و حکومت کودتاچیان فاسد و آدم کش با تمامی شعارهای فریبنده ودروغین شان به ذباله دان تاریخ سپرده شد.زنده باد شهدای برحق مجاهدین ومبارزین وطن دوست وآزادیخواهان افغانستان.،ننگ ونفرین ابدی باد به کودتاچیان فاسد وفاشیست وملعون هفث ثور. ومن الله التوفیق.
عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   شما باید یگان وقت پیش خود فکر کنید:
چرا جمهوریت های آسیای میانه که قبل از تشکیل اتحاد شوروی،از نگاه سواد و دانش و علم و فهم و داشتن نان و لباس و خانه،از افغانستان کرده به حال بدتر قرار داشتند،بعد از عضویت به اتحاد شوروی دارای همه چیز ،بشمول نان و خانه و لباس و شهر ها و زمین های آباد شدتد و سیستم معارف و صحت عامه همه گانی و رایگان شدند.اما افغانستان نشد.
دلیل اًن چه بود؟

آیا اشتباه دولت شوروی بود؟
آیا اشتباه رهبران حزب دموکراتیک خلق بود؟
و یا هم اشتباه مردم بود که فریب فیودالانی را خوردند که زمین هایشان گرفته شد و به دهقانان توزیع شد و خود زمینداران محبوس شدند و آنها چون با روحانیون ارتباط داشتند،روحانیون جهاد اعلان کردند و مردم از آنها پیروی کرد و به پاکستان مهاجرت کردند و کمک های بین المللی برای مقاومت آنها در مقابل تحولات افغانستان صورت گرفت و در نتیجه سبب جنگ چهل ساله شد.
شما باید نظر بدهید که آیا مسئول اصلی کی بود؟
آیا یکی از آنها مسؤل بود و با همه آنها؟
در زمان موجودیت قوای شوروی،اشغال را باعث بدبختی مردم میدانستید.
در زمان جنگ های داخلی،بقایای گمونطت ها را سبب اختلافات میان مجاهدین میدانستید.
در زمان طالبان پاکستان را.
حالا نیز اشغال را مسئول بدبختی مردم میدانید.
اما جالبتر از همه این که اساس همه بدبختی ها را حمله شوروی به افغانستان میدانید.
اما از همه جالبتر این است که:
بعضی ملا ها حمله اتحاد شوروی را به افغانستان یک رجمت الهی نمیدانند،اما ویروس کرونا را یک رحمت الهی میدانند.

اما هیچ کس نمیگوید که رنج و تکلیف رنده جانها ،بشمول انسانها با خلقت زنجیره غذایی توسط خدا که همه زنده جانها با نوش جان کردن یکدیگر امرار حیات میکنند،شروع شده است و خیر و شر از جانب خدا است و خدا خودش ملامت است که هم شر و هم خیر را آفریده است ،تا مردم قدر خیر را بفهمند.
پس در صورتی که خیر و شر از جانب خدا است و شر بخاطری است که مردم قدر خیر را بفهمند،پس درینصورت ما به کسی شرورت داریم که شر انجام دهد تا مردم قدر خیر را بفهمند.
اینطور نمیشود که شما تمام شر را بدوش خدا بیاندازید و او هر روز از آسمان بر فرق شما سنگ های آسمانی نازل کند.
شما نیز منحیث خلیفه انسان در روی زمین در جهت بوجود آوردن شر باید با خدا همکاری کنید.
و یا این که بگویید که خدا هیچ شر نمیخواهد و این انسان است که کار شر انجام میدهد.
و یا این که بگویید هیچ خدایی وجود ندارد و تنها خود طبیعت و انسانها ملاکت هستند.
بهرصورت هر کس میتواند خودش انتخاب کند.

>>>   جالب است شرارتهای اشرار به پای کمونیستهای پاک دست نوشته میشود؟؟؟؟!!!!!!!

>>>   هفت ثور روز سیاه تاریخ کشور ماست . هفتم ثور سرآغاز و سرچشمه تمامآ بدبختی ها مهاجرت ها قتل و قتال ها ، زندانی مردم بیگناه ما میباشد که مرتکبین تمام جنایات خلقی ها پرچمی ها می باشند .

>>>   بدترین محصول این تغیرات وتبدلات شروفساد وطالب است ،

>>>   ثور در عربی گاو را میگویند با وجود این که گاو در هندوستان مقدس است وان راتقدیس مینمایند این حیوان مفید وشیر ده ومحترم اگر نه خودش مسمایش که ثور است برای ماناگوار تمام شده است هفتم ثور وهشتم ثور وخداکند که این ثور زود تر بگذرد تا طالب را هم در همین ماه نیاورندویا نتیجه ای ازدواج نامقدس عین وغین فرزند نا خلف دیگری را درین ماه تولد نکندازین چه مصیبت بارتر که از تشاءوم این ثور سه ملیون افغان را کشتند وسه ملیون رامعلول ومعیوب کردند وتقریبا ده ملیون را اوره ساختند و۵ ملیون راهم معتاد گردانیدند ومعلوم نیست که درین کرونای وارداتی لا سمح الله چقدر قربانی خواهیم داشت در یک زمانی افغانستان ابن سینا وفارابی وجوزجانی ومولانای بلخ وسید جمال الدین وسلطان محمود واحمد شاهی ابدالی وسردار محمد داود وقهرمان ملی داشت ولی امروز حکمتیار وکرزی وغنی وعبدالله داردکه همه دست ساز ودبلیکیت ودانگه ای هستند با بودن اینها هنوز که خاک افغانستان به خاک بیز بیخته نشده هزار بار شکر نماید
حاجی ولایت خان صافی از کاپیسا

>>>   ۸ثور آنقدر جنایت کرد که ۷ ثور را برائت داد.

>>>   هفت ثور افغانستان را ویران کرد و هشت ثور کابل را
ریشه های بد بختی در لجاجت و خود خواهی و خیالات باطل داود و کودتای ۲۶ سرطان نهفته است.
سگ مسلخ یعنی دگروال عبدالقادر و وطن جار و دیگر کثیف ها داود را کمک کردند و بعد در وقت مناسب داود را کشتند .
پای روس را داود باز کرد و زخم دیورند را و قصه مفت پشتونستان را داود بالا کرد و در نهایت از کنترل اش خارج شد و نتیجه اش تا حال ادامه دارد.

>>>   فکر می کنم تنها با مرور تاریخ دوره داوود خان و درک حقایق جواب سوال ساده است و خیلی هم کوتاه. هفت ثور نتیجه ماقبل هشت ثور بود یعنی شروع جنگ هایی داخلی توسط گروه هایی مافیایی و شیطانی (اخوانی ها) به پلان چتلستان و توطئه هایی وهابی های مفسد و امریکای جنایتکارعلیه جمهوریت. آنها به پلان محاصره شوروی در نزدیک سرحدات اش (ایران شاهی از قبل بحیث ژاندارم امریکایی در سرحدات وجود داشت) بودند که واضحأ برای شوروی غیر قابل قبول بود. داوود با اینکه برای بلانس قدرت در منطقه دست بکار شد (امضایی دوستی موفقانه با بوتو) مگر این هم به دماغ توطئه گران خوش نخورد و با کودتا سگ زنجیری خود یعنی ضییاالفساد را از طریق کودتا روی کار آوردند. و شوروی هم رفقا را روی کار آورد.
خلاصه باید گفت ماقبل هشت، هفت و خود هشت ثور مصیبتی بودند که در نتیجه رقابت زورگویان بین المللی و چوکره هایی شان و بکمک نوکران خوش خدمت داخلی شان بر ما مردم مظلوم و با تاسف خواب برده نازل گردیدند. نتیجه بیداری مردم ایران اینست که تا امروز پوزه هایی این توطئه گران را در هر پلانی به خاک می مالند.
به امید روزی که از خواب هایی سنگین بهشتی وهابی هایی عربی بیدار شویم و زنجیره هایی سنگین جهالت رااز دست و پای خود باز کنیم.
آزاده

>>>   ای مردمک های گوسفندی افغانستان بدانید و آگاه باشید که باعث تماما بدبختی های دیروز و امروز خلقی ها پرچمی های ملحد اند .

>>>   محترم انجنبیر عبدالرشید از استرالیا مطالعه فرمایند
هفتم ثور باعث ان شد تا افراد پست و پلید هزاره چون الحاج انجنیر عبدارشید از وطن فرار کرده و با پرداس دادن پرونده ای خود در سفارت استرالیا توانست تابعیت یک کشور کافر و ملحد را کسب کند و هم در زیر سایه درخت در انچا بنشیند و در ملک کفر ادعای اسلام کند . اگر هفتم ثور نمیشد امروز افرادی چون انجنیر عیدالرشید در استرالیا و امریکا واروپا قبول نمیشدند . حالا از خیرات همین روز است که معاشات سوسیال را با تمام امتیازات ان نوش جان میکنند . در جمله تنها رشید خان نیست تعداد از افغانهای هم است که خود را نویسنده و اکادمیسین جا زده و با نوشته های جانبدار و تفرقه انگیز شان تخم نفاق را پاش میدهند چون پرتو نادری از المان....و یا اعظم سیستانی که در سایت انلاین زهرناک ترین مقالات را به چاپ میرسانند مثلا تعریف از ماشتر فضل غنی{اشرف غنی} میگویند که استالین را از یک گروه مردم نفرت بود و ان شاعر و گویا اکادمیسین چرا؟ بنا به روایت استالین میگفت که اینها مفت خوارانی اند که خود را زیر لباس بیطرفی حمایت کرده و فکر میکنند که دگران خر و خود شان پالان خر اند. چندی پیش نوشته ای از اعظم سیستانی رادر مذمت از خادیست ها در همین سایت مطالعه کردم و تعجب کردم و با خود گفتم که تا چه حد این انسان ابن الوقت است. همین خادیستها امنیت جان و مال و فامیل همچو اکادمیسین ها را میگرفتند تا این اپورچونیستها کار های خلاق کنند همین خادیست ها شهید میشدند زنان جوان شان بیوه میشد و اطفال شان یتم میشدند اما امروز که تنور توهین و تحقیر اعضای رزمنده و دلیر حزب دموکراتیک خلق افغانستان در مارکیت جمهوری اسلامی افغانستان گرم است به بد گویی انها میپردازند...
هر چه باشد تعداد چنین روشنفکران کور ذهن که از تحول هفتم ثور و شهادت هزاران جوان رزمنده ای حزب دموکراتیک خلق افغانستان انگار میکنند خیلی هاکم است .بر عکس اگر میخواهند در میان مردم بروند به ارای مردم در مورد شخصیتهای حزبی مراجعه کنند انگاه مردم خواهند گفت که رهبران دلسوز این وطن کی ها اند ...و به کسانی اشاره خواهند کرد که صرف با معاش اندک دولتی اکتفا میکردند....
حنظله

>>>   من که حوادث ۴۰ سال اخیررا باچشم های گنهگارم خود شاهد بودم.روشنفکران پس ازحمله داود کودن بالای انها درمسیر دفاع برحق وضدحمله دولت داودراساقط کردند٫ازاولین روز پیروزی این نهضت نجات بخش تاامروز اشرار کثیف با سواستفاده ازاحماقت سراتاسری دست به وحشت ودهشت زدند که تاامروزادامه دارد.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است