آیا کرونا فرشته الهی است؟
هرگاه مرضی واگیر همانند کرونا انتشار یافت و سبب تعطیلی کار و کسب و اسم و رسم و حضورشان در بین مردم گردید و در مسجد و‌ منبرشان بسته شد، پای دین را به وسط می‌کشند و آن مرض را هدیه و فرشته‌ی خداوندی می‌شمارند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۸    ۱۳۹۹/۲/۷ کد خبر: 163169 منبع: پرینت

حدیثی از پیامبر اسلام نقل شده است که می‌فرماید:
دو گروه از مردم هستند که هرگاه صالح باشند مردم هم صالح می‌شوند و هرگاه آنها فاسد شوند، مردم هم فاسد می‌شوند.
آنها امیران و سلاطین و رییسان و حاکمان قدرت و نیز علما و روحانیون امت می‌باشند.
لازم به ذکر است که در این موضوع، قضاوت من در این نوشته مطلق و عام نمی‌باشد.

انسانها همه جنس‌شان یکی است و همه تار و پود وجودشان انسانی و بشری می‌باشد. اما دانش و احساسات‌شان یکی نیست.
با آمدن مرض کرونا که حدود دوصدهزار نفر را به کام مرگ برده است و تاکنون بیش از دو میلیون انسان را مبتلا نموده، متخصصین فن و دکتران مردم را به نشستن خانه‌ها برای کنترول مرض فرمان دادند و گفتند این ویروس از انسانها به دیگران سرایت می‌کند و موجب مرگ صدها و میلیون‌ها انسان می‌شود و موجب قربانی‌ گرفتن از انسان‌ها می‌گردد.

بسیاری از مردم به این قرنطینه تن ندادند، چرا که کار و کسب‌شان تعطیل می‌شد و تعطیلی کار و کسب به معنای تعطیلی زندگی‌شان بود و حق هم داشتند، چرا که انسان‌ها با آب و نان محتاج هستند و بیکاری و مرض منبع غذایی‌شان را قطع می‌سازد. اما گروه‌های دیگر دولت‌ها و برخی از علمای دینی بودند که به تعطیلی و قرنطینه پایبند نشدند، چرا که مردم گرسنه می‌ماندند و در صورت تعطیلی از دولت‌ها آب و نان می‌خواستند و آنها یا باید آنها را تامین می‌کردند و یا حکومت‌ های‌ شان توسط گرسنگان سقوط می‌کرد.

گروهی دیگر که تن به تعطیلی ندادند، برخی از روحانیون و علمای دینی بودند که به خاطر شکمی گرسنه و بیکاری خود قرنطینه را شکستند و از بیکاری و احتیاج مردم به آب و نان سؤاستفاده نمودند و قرنطینه را شکستند.
اینها به دو دلیل این کار را کردند یکی به خاطر شکم گرسنه‌شان که بیکار می‌ماندند.
آنها پای دین را به میدان کشیدند که اجل به دست خدا است و ویروس کرونا فرشته خدا است.
یکی گفت: کرونا مسلمان را نمی‌کشد و یکی گفت: سنی را و یکی گفت شیعه را نمی‌کشد و چنین و‌ چنان...
اما از این هر دو قشر خاین؛ خاین‌ ترین‌شان همان علمای سوء بودند که پای دین را به میدان کشیدند و قرنطینه را شکستند و سبب شدند تا این فاجعه عمومی را دامن بزنند، چرا که مردم دین‌دار هستند و به پیامهای نمایندگان دینی گوش می‌دهند.
در حالیکه در جهان دولت های بودند که با تدبیر و علم، جان فدایی کردند و جلو سیل و هجوم‌ مرگبار مرض را تا حدی کنترول نمودند.

در میان کسانی که فقط به وظیفه انسانی خود عمل کردند اطبا و دکتران و پرستاران و سازمان‌های بهداشتی بودند که هم از صداقت و راستی استفاده کردند و سخن راست را به مردم گفتند و هم در صف اول حاضر به قربانی‌دادن شدند.
لذا بدون شک همان بهشتی را که علما به مردم بشارت می‌دهند مال اطبا و دکتران و سازمان‌های بهداشتی و صحی جهان می‌باشد و همان جهنم موعود مال حاکمانِ خاین و علمای جاهل و روحانیون نادان می‌باشد.

در حالیکه خون میلیون ها انسان به گردن این دو قشر از حاکمان و علمای سوء می‌باشد و در حالیکه تنها برای زنده‌ماندن خویش آنها اقدام به هر راهی می‌کنند، تا زنده بمانند و هرگاه خود و با یکی از فامیل‌شان به کوچکترین مرضی مبتلا گردند خود را به دکتر و دارو و یا به کشورهای پیشرفته طبی مانند هند، انگلستان، ایران و جاهای دیگر می رسانند، آنها آنجا، اجل را به دست خداوند نمی‌دانند و از سبب و اسباب خداوندی و دارو و دکتر که به حق هم باید استفاده کرد استفاده می‌نمایند.

اما هرگاه مرضی واگیر همانند کرونا انتشار یافت و سبب تعطیلی کار و کسب و اسم و رسم و حضورشان در بین مردم گردید و در مسجد و‌ منبرشان بسته شد، پای دین را به وسط می‌کشند و آن مرض را هدیه و فرشته‌ی خداوندی می‌شمارند و به سخن متخصصین فن و دکتران گوش فرا نمی‌دهند. آنها در واقع قاتل میلیون‌ها انسان بی‌گناه می‌شوند.

در حالی‌که خداوند می‌فرماید: و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکة؛ خود را و مردم را به هلاکت نیندازید و پیامبر اسلام فرمود: در صورت بروز وبا از شهرها بیرون نشوید و درخانه‌های خود بمانید و برای نزول رحمت الهی و آرامش قلوب خویش دعا نمایید.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
علما
نظرات بینندگان:

>>>   کبیر بختیاری
دست مریزاد حضرت حاج آقای مصباح استاد بزرگوار واقعن ارزیابی عالمانه و دقیق و روشنگرانه خداوند حافظ تان باد .

>>>   علی
وجود علما وفرهیخته گان چون شما که همیشه در قبال سرنوشت مردم احساس مند بوده اید موجب ارامش زمین میشود. خدا انعده جاهل که در پوسته عالم درامده ونفس میکشد را نابود بگرداند

>>>   Mokhtar Darya
درود بر استاد دانشمند و تابو شکن تحجر ومرشد حقیقتنگر تحلیل عالمانه ی تان برای انانیکه درک انساندوستی دارن مور د تمجید قرار گرفته و برای انانیکه بقای خود را روی پله های منبر با هرزه گویی و ژاژخواهی بیهوده ی شان و نشخوار تفاله های وارداتی از مر اجع مزدور استعمار، چون خنجری بر شاهرگ حیات شان بوده وبه هر طریقی میکو شند شکمهای شان رااز ماحصل نشر خرافات در بین مردم خوشباور پر نموده و بر مسند ذلالت خود تکیه زنند..درود بر شما استاد گرانقدر افتخار ما هستید

>>>   عزیزالله آریافر
حرف‌های منطقی و واقعبینانه
تشکر جناب معین صاحب

>>>   امیرحسین امیری نژاد
باید جلوی مولوی انصاری در هرات گرفته شود.
خودش در وقت سخنرانی از ترس ویروس کرونا سه متر دور ایستاد میشود اما مردم در معرض خطر است.

>>>   Hafiz Basir
جناب مصباح، ایکاش همه علما همین مغکوره ای شمارا دنبال می کردند
فیض روح القدس گر باز مدد فر ماید
دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد

>>>   Mohammad Mahdawi
زنده باد استاد مصباح دانشمند متعهد واگاه به زمان وعصر خویش ،با این مطلب نغز وجاندار جان کلام را ادا نمودند وحرف حساب را گفتند..خداوند برتعداد اینگونه انسانهای واقع بین بیفزاید...بقول حضرت حافظ چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست سخن شناس نه ای جان من خطا این جاست.....

>>>   Abbud Haqyar
خیلی عالی و منطقی است اما مولوی انصاری با همکاران طالب خودش گوی سبقت را از کرونا گرفت باشد که مولوی از سر حسرت ولاتلقوا بایدیکم وانفسکم الی التهلکة را بفهمد.

>>>   Abbas Amiri
جناب مصباح دوست عزیزم به آگاهی و دانای تان باور مند هستم اما این مولوی مجب الرحمن خود شاگیرد شیطان پیش نیست اما از حقیقت نگذریم من به برادران خواهران هراتی خود خیلی باورمند بودم از نگاه علم و آگاهی شان اما نظر به دیگر ولایت های کشور ولی خیلی ما را نا امید ساختن با این که دنبال کسی روان هست که خود یک انسان متعصب بیماری بیش نیست

>>>   Karimi Karimi
جناب استاد بزرگورار، حقیقت موضوع همین است که بیان شد. درک تان از مشکل قابل ستایش است. در پناه حق باشید.

>>>   می گفتند هرات شهر علم فرهنگ است!!!واقعیت را ملا انصاری نشان داد !

>>>   در شهر علم وفرهنگ
ویروسی چون کرونا
گاهی بلای جان است
گاهی بلای منبر

>>>   ما جناب مصباح صاحب را ( که هیچ شناخت شخصی با او ندارم ) عالم
واقعی ، روشن و بندهء نکوی خدا میدانم . وی کسی است که به معنی قرآن
آگاه است و نفس بر او حاکمیت نه دارد . این از دانش و نظر نوشتاری شان
آشکار است .
محمد اکبر از بدخشان و لا تلقو بایدیکم الی التهلکه

>>>   درست فرمودید دست تان درد نکند.
تعدادی که انرا رحمت و مثبت میدانند از این موقع سوء استفاده مینمایند بخاطر کسب شهرت و حصول مال، انها این موضوع را میدانند؛ ولی طرف دیگر قضیه به پیروان انها متوجه است در این شرایط که همه به معلومات دسترسی دارند چرا پیرو همچو اشخاص باشند در این موضوع ماموین و پیروان همچو امامان کاملا در قضیه دخیل اند و شریک جرم هستند.
لقمان

>>>   آخر از این گفتنت مقصود چیست؟
عاقبت بر رفتنت مقصود کیست؟
شیخ هراتی بشکست جام می
تا شهرتش رسد به کابل ری
گر بهر خدا شکست وای بر من
گر بهر ریا شکست وای بر وی
اگر ریا نباشد، پربهاست!؟
تقی

>>>   موسو لينى : جامعه روحيه زنانه دارد ، مردان مقتدر و پر صلابت را مى پسندد.
ما مردم اوغانستان سالها است كه از نبود يك رهبر لايق و با كفايت ، رنج مى بريم.
الهى كه الله تبارك و تعالى ، عشق و عرفان خواجه عبدالله انصارى را ، علم و سياست سيد جمال الدين افغانى را ، دلبرى و جذابيت ملا محمد جان را و شوخ طبعى و ظرافت ملا نصر الدين را به ملا مجيب يا به هر كسى كه خودش صلاح مى داند عطاء كند تا ما را از شر فتوا هاى ملا هاى وهابى و داعشى و از پرتو افكنى روشنفكران و از خود نمايى فمينيستان ، رهايى بخشد.
الهى آمين !

>>>   وقتى غرور و خونمايى از حد بگذرد ، انسان يا ادعاى خدايى ميكند يا ديوانگى و ياوه سرايى ميكند. مغرور ها و خود نما هاى افسار گسيخته و حد و مرز نشناس در هر زمانى از تاريخ و در ميان هر شغل و منصب و در بين هر ملتى هميشه وجود دارند.
ترامپ چند روز پيش گفته بود : براى نابودى كرونا مواد ضد عفونى كننده را به بدن تزريق كنيد.
چند سال پيش يك ملاى ايرانى در حد آيت الله گفته بود: من از اين ازدواج هايى كه با افاغنه ( افغانها) صورت مى گيرد نگرانم كه مبادا اين اصالت نژاد شريف ايرانى از بين برود.
قرآن كريم ميگويد: قوم فرعون بدتر از خود او هستند زيرا آنها اگر اظهار بندگى نمى كردند ، فرعون جرأت نمى كرد ادعاى خدايى كند.
مادر كلانم خدابيامرز هميشه ميگفت : مه كه يك سياه سر هستم با همى عقل ناقص خود همى ره فاميديم كه همى مردكه چتى گويى ميكنه. كاشكى زور ميداشتم كه با چپلق هاى خود يك چندتا كشيده به دهان ازى ميزدم كه دان مردارش يكباره كور ميشد.
چرا در ميان مردم فرهنگ دوست و هنر پرور هرات يك ملا پيدا نميشود تا با ملا مجيب مباحثه و مذاكره و مباهله كند ؟
چرا آن روشنفكران پر ادعاى هراتى با اين همه پرتو افكنى و نور افشانى زور شان به ملا مجيب نمى رسد؟
چرا يك غازى پيدا نميشود تا اين غالى را به جهنم بفرستد !

أليس منكم رجلٌ رشيد ؟
خدا را شكر كه سياه سر هستم.

>>>   Nazer Ayoubi
در یک هفته‌ای گذشته شهروندان ولایت هرات با مشاهده کردن آمار پایین واقعات مثبت کووید - ۱۹ در این ولایت، تمام زحمات دو ماهه رسانه‌ها، چپن‌سفیدان عزیز و حکومت را ضرب‌صفر کردند.
بیشتر مردم تصور می‌کنند که آمار در افغانستان و یا هم در ولایت هرات پایین است اما در واقع به هیچ عنوان آمار واقعات مثبت کووید - ۱۹ پایین نیست بل نسبت به سایر کشورهای همسایه و حتی جهان آمار در این کشور به مراتب بیشتر است.
در یک هفته‌ای گذشته حتی روزهای که ولایت هرات چهار واقعه مثبت را داشت متاسفانه پس از مشاهده فیصد، بین ۳۵ الی ۴۰ فیصد سمپل‌‎های تست‌شده را واقعات مثبت کووید - ۱۹ داشتند. (این خود نشان‌دهنده بلندبودن واقعات کووید - ۱۹ در سطح ولایت هرات می‌باشد.)
از سوی دیگر عرف‌های نا پسند و عنعنات در میان مردم نیز سبب شده تا مردم کمتر به این بیماری باورمند باشند و کمتر برای تداوی خویش به مراکز صحی مراجعه کنند. (اگر با در دست داشتن امکانات وسیع، دولت اسکریننگ عمومی را شروع کند یقینا که عمق فاجعه این ویروس را نشان خواهد داد.)
اکنون که قرنطین شهر نیز شکسته است مردم با خیال راحت به کار و بار و زندگی و حتی تفریح خویش پراخته‌اند که این خود نشان‌دهنده یک فاجعه در آینده نزدیک است.
راه اصلی مبارزه با ویروس کرونا، رعایت موارد صحی و بهداشتی که از سوی مراکز صحی پخش می‌گردد و هم‌چنان نرفتن به مکان‌های تجمع و خود داری کردن از رفت و آمدهای غیرضروری در شهر می‌باشد.
کرونا را جدی بگیرید اما نترسید!!

>>>   مرحبا مصباح به این گفتار تو
خوش نما است منظر وپندار تو
حرص پول و آز دولت بار ها
کرده افسر ها فراز بر دار ها
طفل نادان نزد دوستان حبیب
واضحا در عقل برتر از مجیب
این هیولا را نگو عالم بود
کار کردش بد تر از ظالم بود
قلب او ناپاک ورفتارش دجال
خاطرش آلوده، پرگند وذغال
کینه توزی و تعصب کار او
ضد دینی خطبه و رفتار او
او فلاکت آورد برمردمان
هم مصیبت برکبیر و بر جوان
مردمان بی خبر از خیر وشر
بیسوادان، جاهلان از گوش کر
حامی این جاهل بد کار وزشت
هم پلید و رو سیاه و بد کنشت
خاطر شیطان ازاوخشنود شده
بوده هرات همه نابود شده
للعجب با اینهمه ریسک و خطر
حاکم این ملک هنوز نظاره گر

مهاجر دور از وطن

>>>   قانون اساسی مبتنی به نظام اسلامی است و حکومت با برداشتن سوگند
در حضور ملت به تطبیق آن مسوول است . غیر از حکومت هیچ کس حق ندارد
به نام ملا و مولوی ، شیخ و صوفی امر و نهی کند و دستگاه های امر و نهی
ایجاد کند . ملا نجیب خطا کار خوانده میشود و باید تحت تعقیب عدلی قرار
گیرد و الا دولت و حکومت ماهیت و ارزش خود را از دست داده است
که مردم باید در تعویض حکم دار تجویز بگیرند .
م . زمین بوس

>>>   Farzana Nemat
علائم جدید ویروس #کرونا را بشناسید
دکتر میترا رنجبر، متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید در ابتدا تصور می‌شد که کرونا تنها تظاهرات تنفسی دارد، اما در حال حاضر علایم خارج ریوی هم جزء تظاهرات بیماری محسوب می‌شود؛ برخی از این علائم عبارتند از:

🔺قرمزی چشم
🔺 اختلال حس بویایی و چشایی
🔺 سردرد‌های خیلی شدید
🔺ضعف اندام تحتانی بدن، اختلال در راه رفتن
🔺درد قفسه سینه و عوارض قلبی
🔺 درد شکم، اسهال و استفراغ
🔺عوارض و التهابات پوستی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است