لیست مبهمی از افراد متهم به قاچاق مواد مخدر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۹/۲/۸ کد خبر: 163177 منبع: پرینت

وزارت امور داخله فهرست ده نفری را همگانی کرد که به قاچاق و فروش مواد مخدر متهم هستند.
۱ صمیم فقیر شاه
۲ عزیزالدین محمد قاسم
۳ فرید خدا داد
۴ متین عبدالرشید
۵ عبید لله خیرلله
۶ نجیب لله مجیب
۷ جمع مراد دولت مخدوم
۸ سیدجان
۹ توریالی ق
۱۰ شیر عزیز

نجیب الله احمدی، رییس بررسی و تحلیل وزارت امور داخله، در این مورد گفت:«هر هموطن ما که با وزارت امور داخله با بخش‌های کشفی همکاری بکند کمک بکند هویت شان پوشیده میباشد و برای شان انعام داده میشود تا ما اینها ده نفر قاچاقبر را دستگیر بکنیم و به پنجه قانون بسپاریم. تا ما شهر کابل و سایر ولایت ها هم مرض خود را از شهر اینها نجات دهیم.»

به گزارش طلوع، محمد هاشم ارتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله در اینباره گفت:« در برابر قانون هر آن کسی که در هر مقام و موقف قرار داشته باشد خلاف قانون عمل بکند او در ختم روز به کیفر میرسد.»
در همین حال، وزارت امور داخله می‌گوید که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۰۴ تن را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده اند که در میان آنان هشت شهروند خارجی نیز شامل اند.

کسانیکه به اتهام قاچاق در سال ۲۰۱۹ میلادی بازداشت شده قرار ذیل است.
۲۳ تن به اتهام قاچاقبران بزرگ، ۶۸ نفر موظفین خدمات عامه، ۸۶ نفر از طبقه اناث و ۹ تن افراد زیر سن استند که به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده است.
شهروندان خارجی که بازداشت شده اند ۳ تن از اتباع ایران، ۲ پاکستانی، و۳ تن دیگر نیز ترکمنستانی استند.

محمد هاشم ارتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، گفت:«سنگررا گرم نگه کرده، بخاطری دستگیری قاچاقبران، بخاطری که این‌ها را باید به دادگاه بکاشد. به نهادهای عدلی و قضایی این ها را بسپارند، این ها باید مجازات شود تنبح شود.»

آمارهای وزارت امور داخله نشان می دهد که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۶۳ هزار هکتار زمین در کشور کوکنار کشت می شد اما این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۶۳ هزار کاهش یافته است که کاهش ۳۸ درصدی را نشان می دهد.
درحالی که حکومت افغانستان از تلاش‌ها برای مبارزه با مواد مخدر در این کشور سخن می زند اما سازمان ملل متحد افغانستان را هنوزهم بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان می داند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لیست قاچاق
مواد مخدر
نظرات بینندگان:

>>>   قاچاق بران مواد مخدر گروپ مافیایی اند که درتبانی با اراکین بلند پایه دولتی این جنایت سازمان یافته را عملی میکنند اگر همکاری اراکین دولتی مانند وزرا,معینان,روسا,اقارب رییس جمهور یا اقارب معاونین رییس جمهور,والیان,قومندانان امنیه ولایات وولسوالیها,روسای امنیت دولتی ولایات,روسای بزرگ وزارت محترم داخله وکلای مجلس وسنا,تاجران بزرگ ...وغیره که باقاچاقبران همکار نباشند قاچاق را تیر کرده نمیتوانند.تعریف مافیا: "هرجنایت سازمان یافته که درتبانی با اراکین بلند پایه دولتی صورت گیرد مافیا است" امروز اکثر بزرگان که درفوق ذکر شد درین جنایت دست دارند.
ع.ا.

>>>   نام همکاران این قاچاقبران که در وزارت داخله هستند را چرا افشا نمیکنید ، جتی نام آن کسانی را از پولیس افشا کنید که مواد غیر را آتش میزننند وتریاک اصلی را می فروشند

>>>   نام های هوایی
وزارت داخله !!!@@جنابان بی عقل
بنویس فلان فرزند فلان فرزند فلان مشهور به فلان متولد فلان روز و ماه و سال و فلان قریه و ولسوالی و ولایت وفعلن باشنده فلان جا و مسکونه فلان منطقه و فلان خانه و دارنده فلان تذکره و پاسپورت و فراری از فلان تاریخ و تصویر های متعدد و گوناگون
آنگاه از مردم طالب کمک و معلومات شو.
نوشتی مثلا" سید جان
تنها در شهر کابل شاید بیشتر از هزار نفر سید جان نام دارد کدام یک متهم است؟
غنی بی عقل وزیر بی عقل رئیس بی عقل سر تا پا بی عقلان حکومتی

>>>   آغای نجیب الله احمدی رییس بررسی و تحلیل وزارت امور داخله!
یک چیز را در فارسی بنام عقل و منطق مینامند.
کوکنار در زیر زمین کشت میشود و یا در روی زمین؟
شما طیاره های چرخبال در وزارت داخله در اختیار دارید و با نه؟
در عوضی که ازین چرخبال ها استفاده کنید و ببینید در کجا کوکنار کشت شده است تا اًن را از بین ببرید و کشت کنندگان آن را به پنجه قانون بسپارید،از مردم برای دستگیری قاچاقبران کمک میخواهید.
مثل آن که یک ....بگوید که کسانی که فحشا میکنند.در گیر من بدهید،من همرایشان کار دارم.

>>>   این نامها ولو وجود خارجی داشته باشند نفرخدمتهای درجه دوم سیاف، ظاهر قدیر، ضیا مسعود، ولی مسعود، قونونی،گل اغا شیرزوی، عطا محمد نور، محقق، فوزیه کوفی و خاندانش، حاجی الماس، خاندان کرزی، خلیلی، شهزاده مسعود، تمیم وردک ، انور جگدلک و غیره که رسوای عام و خاص اند در قاچاقبری و دهها فسق و فجور و خیانت. تنها دو تا ازین خاینان دستگیر و محاکمه شوند تا اعلانهای وزارت داخله فکاهیهای تکراری ملا نصرالدین تلقی نشود.
نصیر

>>>   بزگترین قاچاقبران موادمخدر درافغانستان اشخاص دیگری هستندچندتن نام های شانراذکر میکنم(فضل الهادی مسلمیار. ظاهرقدیر. قوماندان جان محمد پروان. وکیل ولایت بادغیس ازبالامرغاب بنام اکازی. ریس شورای ولایتی هرات کامران علیزایی. قوماندن لواسرحدی درهرات گلبدین الکوزی. درمزارشریف وکیل ریس عبدالخالق وغیره مقامات حکومتی لیست که شما ذکر کده ایدکسانی هستندکه بطور پرچون برای معتادان وفروشنده گان توزیع میشود.....
حق پرست ازمرکزRTT


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است