عبدالله با درخواست پست صدارت همه را شرمنده کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۹/۲/۱۱ کد خبر: 163213 منبع: پرینت

عریضه عبدالله عبدالله برای پست صدارت مصالحه توسط حامد کرزی و سیاف به اشرف غنی احمدزی سپرده شده است!

عبدالله عبدالله با درخواست پست صدارت مصالحه خود را مسخره، تاجیک ها را شرمنده، هزاره ها و اوزبیک ها را در میدان مبارزه تنها گذاشت.
عبدالله عبدالله سه بار برنده انتخابات از طریق رأی تاجیک ها، هزاره ها و در انتخابات اخیر رأی اوزبیک ها گردید و با معامله خفت بار هر سه مراتبه کمر همه را در میدان سیاست شکست.

البته صدارت مصالحه جای دفن زندگی سیاسی عبدالله عبدالله خواهد گردید و جنازه سیاسی نامبرده از شانه تاجیک ها به قبرستان سیاست دفن خواهد گردید.
اکنون سوال عمده این است که اخوانی های تاجیک ها چه وقت هوشیار می شوند؟ و تاکی به سرنوشت تاجیک ها بازی می کنند و در بدل رأی تاجیک ها قصرک سازی و شهرک سازی می کنند؟

همچنان جنرال دوستم که معاون انتخابی و پادشاه ساز بود چه نقشی ایفا کرد که اکنون به مارشالی به امضای اشرف غنی احمدزی برسد گلی را به آب دهد؟
مناسبات ارگی ها با هزاره ها به صورت عام و با آقایان خلیلی و محقق به صورت خاص به همگان معلوم است و می توان حدس زد که صدارت مصالحه چه به دردی آنها می خورد؟

قرآن خور ها ! چرا قرآن خوردید که اکنون کفاره آن را مردم که به شما رأی داده بودند، پشتبانی کرده بودند و به نفع شما قلم و قدم زده بودند بپردازند؟

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
صدارت
نظرات بینندگان:

>>>   تقصیر از کسانی است که این شروفساد های معامله گر را تاحال هم نشاخته اند وملامت هم همان هاستند ، در طی این سی سال جنگ اینهارا نشناختید؟؟

>>>   طالبها در قصه سرنگوني دولت استند. آنها نه كل را ميخواهند ونه كدورا. در معامله صلح امريكا با طالبان ، رول بلك واتر به طالبان داده شده است، تا در مقابل داعش و القاعدة مبارزه كنند. اين روي ظاهر قضيه است. معاملات پشت پرده را ميمانيم بجايش. در مقابل به طالبان دست باز در گرفتن قدرت داده اند. كدام صدارت؟ تا آمدن طالبها، عبدالله ريس شوراي صلح ميشود با بودجه خاص و تشريفات، چيزيكه عبدالله در طول عمر سياسي خود كرده است. واه بحال كسانيكه در سه دوره پشت سر اين نر ماده سينه دويده اند.

>>>   خداوند به همین ماه مبارک رمضان غنی وهمه شان را گم کندوی دولت بی طرف بوجود آید این را هم برای تان به عرض رسانم تا غنی یهودی بی عدالت در قدرت باشد هچ وقت روز خوشی را نمی بینیم اول شما فکر کنید در یک دفتر یکی یک لک معاش می گرد ودیگر ۵هزار قضاوت به شما مردم افغانستان

>>>   عبدالله نبايد فراموش كند در صورتيكه غني ريس جمهور باشد او منيحث صدرعظم ملي هم نيست و صلاحيت هم نخواهد داشت .

>>>   جناب عدالت: موضوع خوبی را اشاره نمودید.دقیقن .کرسی صدارت بی صلاحیت هیچ ازرشی ندارد وتحت فرمان سلطان تمروز خواه ارگ به مثابه یک غلام باید فرمانبرداری کند.تمام صلاحیت های اجیوی بدست یک نفر اراده گرا وقومگرا است مثلیکه در ریاست اجرایه(حکومت وحدت ملی)عبدالله صلاحیت نداشت والی ها,سفرا,وزرا,قومندانان وچوکیهای کلیدی تمام وزارت هارا ارگ انتساب میکرد وهم وزرای عبدالله را بدنام وبزور از وزارتش میکشی(وزیرانرژی وآب) یاروانه زندان میکرد(مخابرات وتکنالوژی)یاوزرای وی را سرپرست میساختدرمجلس استیضاح وسرپرست میشدن(وزیرخارجه,معارف ..).اکنون که کرسی صدارت هم داده شود صلاحیت ازآن ارگ است وتعهدشکنی دربرابر ملیتهایی که بدور شان جمع شد صورت میگیرد.مردم باید رهبری را انتخاب میکردند که با ارگی ها ریشه تباری نمیداشت عبدالله دورگه است هم اینطرف هارا فریب داد ولی درنهایت امر به طرف اصل خود میرود ورفت.درسلطنت اعلیحضرت المتوکل علی الله محمدظارهشاه شاه مخلوع افغانستان هم صدارت بود درابتدا ازخاندان خودش کاکاها وپسر کاکایشان صدراعظم بودند(سردارهاشم جلاد,سردار شاه محمود وسرادار داوودخان)شدید ترین ظلم واستبداد را بالای مردم کردند زندان ها پر شد اعدام ها بیحساب بودقوم کشی به اوج خود رسیده بود.بعد صدراعظم های غیر خاندان محمدزای هم ازطرف ارگ انتساب ومامور تشکیل کابینه میشدند ولی بازهم ازطرف ارگ مهندسی میشد که کی وزیر شود کی والی کی سفیر؟خوب بیاد دارم که درسال 1351 خ کهآب هیرمند به ایران فروخته شد درین سال یک مظاهره عموی ازطرف تمام احزاب در شهر کابل براه افتید که درپارک زرنگارهمه رهبران حزبها تشریآوردند(عمدتا احزاب چپ ودموکرت)هاشم میوند وال رهبرحزب سوسیال دموکرات (صدراعظم مستعفی)بیانیه پرشوری داد که مامورین دولتی هم که شامل حزب شان بودند آمده بودند بسیار بیانیه طولانی بافصاحت (مطبوعاتی خوبی بودند)دادند درضمن گفتند" فقل را بدست ما داده بودند اما کلید بدست خودشان بود" مفهومشان این بود که صدارت نامنهاد بود.صاحب این قلم که متعلم مکتب بودم درین تظاهرات موجود بودم.همچنان ببرک کارمل ازجناح پرچم ح د خ ا ,حفیظالله ازجناح خلق ح د خ ا ایمیت,نورمحمدتره کی,کریم فرزام(حزب صدای عوام)ودیگران که تعداد شان زیاد بود هرکدام بیانیه هایی از ظلم واستبداد سلطنت گفتند.
باحترام عبید.ازنجراب.

>>>   رسانه ها خبرداده اند که شاید یا اقلا 20 فیصد ممکن است جناب اشرف غنی عبداللهخ را بهد نسبت زیاده خواهی ویبلند پروازی هایش را عـــــفـو کتد
،ونیز یک منبع موثق که به نسبت حساسیت موضوع نخواست نامش گرفنه شود گغت:
عبدااله ازینکه اشرف غنی ریاست شورای صلح رابرایش نمیدهد پیشنهاد جدید داده است که منجیث مسئول یا در راس کمیسیون مبارزه با کرونا قرار گیرد حالا معلوم نیست که جناب اشرف غنی این مقام رابرای عبدالله می بخشد یانه؟
ر

>>>   یک مثل داریم که میگوید به مرگ بگیرش که به درد راضی شو
عبدالله اول قران کرد و حکومت همه شمول را اعلان کرد که غیر چند اوباش و ولگرد کسی در کنارش دیده نمی شد و محفل هم به میدان سگ جنگی می ماند تا مجلس تحلیف و فکر کرده بودند که اگر ریاست جمهوری نشد صدارت خو حتمی است وقتی دیدند که این خواست هم پشتوانه قانونی ندارد وهمکاران خارجی هم چندان علاقمندی به این خواست ندارندخواستند نتیجه انتخابات را ملغی اعلام کنند تا وسیله شود برای دست رسی به چوکی. اما دیدند که همکاران بین المللی گفتند که پول ومصارف انتخابات را ما اماده کرده بودیم و حالا شما یک پروسه دیموکراتیک را چه تقلبی و یا شفاف به گورستان دفن میکنید و از طرف دیگر ادعا دارید که برای اعاده دیموکراسی همه این یخن پارگی را براه انداخته اید.
وبه این نتیجه رسیدند که این تیر هم به هدف نخواه خورد در سدد این شدند که چه کار کرده میتوانند که این پروسه را مختل بسازند این بار ضیا را اجازه دادند که اب را خت کند تا ماهی از اب بدست ارند مگر فراموش کرده اند که بیچاره ضیا یکی از ضعیف ترین چهره های سیاسی این پروسه است که نه سواد سیاسی دارد ونه دانش حکومت داری داردو نه هم سابقه خدمت داری بدردبخور.از طرف دیگر صلاح الدین هم کودک سیاسی بیش نیست واداره اوضاع فامیلی او هم چندان درخشش مثبت در کشور نداردوتپ وتلاش سیاسی او هم در کشور سازنده نبوده جز زر اندوزی فامیلی دست اورد سیاسی ندارد.
من تاسف بحال تاجک ها هزاره ها وازبک ها وپشتون استم که در پشتیبانی کسانی استند که اصلا فکر جز قدرت منافع شخصی وگروپی خود نیستند.

>>>   شکست غم انگیز دارودستۀ عبدالله
هرگاه اشرف غنی، طرح مدون برای تقسیم قدرت( همراه با ترس ولرز و التماس) از سوی عبدالله را قبول کند، بدانید که او اشرف غنی نیست؛ بلکه اشرف غنی مطلق گرا را کشته اند و کس دیگری را به نام اشرف غنی در جایش جلوس داده اند.
اشرف غنی درنخستین واکنش، در ارزیابی طرح تقسیم قدرت از سوی ثبات و همگرایی هزار ویک اگر و مگربافته است.
بی شک غنی خان بابا!
MAMUN

>>>   رستگار دهگان
داکتر عبدالله سزاوار محاکمه به جرم خیانت ملیست
پایان دادن به حاکمیت فاشیسم و استقرار یک نظام مردم سالار ‌و غیر متمرکز یک امر حتمی و ضروریست که داکتر عبدالله با شعار تغییر نظام متمرکز به غیر متمرکز از قوی ترین پایگاه مردمی سه بار وارد کارزار انتخابات شد و در هر سه بار مردم به امید دست یافتن به عدالت اجتماعی و‌ پایان دادن به استبداد قومی از او‌ حمایت بیدریغ کردند. اما او‌ آرمان ‌و خواست یک نسل عدالت خواه را به کرار به بازی گرفت.
داشتن حمایت مردمی بزرگ‌ترین نقطه قوت یک ‌رهبر است که داکتر عبدالله آنرا را با خود داشت اما در برابر یک انسان بیریشه، باد آورده و متقلب، اما لجوج و‌ قاطع زانو زد و نتوانست از حقوق و آرای مردم دفاع کند.
شرم باد بر این انسان بی عرضه و‌ بی همت که دست بر سر قرآن گذاشت و سوگند یاد کرد که حکومت تقلبی را نمیخواهد ‌و به فرهنگ تقلب سالاری پایان میدهد، اما ذلیلانه با تقلبکاران و کودتاه چیان فاشیست و تمدن ستیز وارد معامله شده و بار دیگر میخواهد زیر دست متقلب اعظم ماموریت کند.

>>>   محمد نسيم جعفری
عبدالله رئیس شورای مصالحه شد 😊
داکتر عبدالله رئیس شورای مصالحه شد، حالا چهره طرفدرانش دیدنی است که تا می‌گفتیم برای عبدالله سینه نزنید که او معامله می‌کند، ما را متهم به طرفداری غنی می‌کردند.

>>>   عدالت صاحب تشویش نکو نه عبدالله چندان شی بود ونه دیگران که در نوشته،تان از انها نامبردی کدام تاجک ، کدام هزاره ،کدام اوزبیک هنوز هم هوشیار نشدی این ها از نام اقوام شریف وباهم برادر سواستفاده نموده ده جایکه منافع خود شان باشد واله اگر ده قیصه قوم ویا ملیت خود باشند. اینها همان قسم خوران هستند که هرگز باهم جور نه میایند. عدالتی صاحب اگر خفه نمیشه یک گپ برایت میزنم خوب گوشش کو تاکه یک به اصطلاح مجاهد دراین کشور زنده باشه این کشور دربدر وخاک بسر خواهد بود فقط دعا کو که خداوند این قاتلین وخاینین را نابود کند که این وطن از شره شان خلاص شوه
احمد ازترکیه

>>>   وفا به عهد و ثبات قدم در راه پیروی از اصول، سنگ بنا هائی اند که مقام رهبری واقعی بر آن ها بنا نهاده می شود. آقای عبدالله و آقای غنی هرگز با این صفات متصف نبوده اند. فرصت طلبی سیاسی، بهره مندی از امتیازات، جلوه و ناز در بزم همقطاران، و سوء استفاده از خوشباوری های مردم خواص ذاتی و تربیتی این دو مقلد تاریخ اند. این ها خواصی اند که در حلقه های سیاسی ملی و جهانی امروز خریداران زیادی دارند.
داود

>>>   ریاست را برای ما کسی نمیدهد!

>>>   آقای جعفری!
مشکل اصلی در این است که احزاب قدرتمند نمی خواهند که خود را بازسازی کنند و رهبران موجود به فکر به میراث گذاشتن احزاب خود به فرزندان خود هستند نه اینکه در پی ایجاد یک سیستم اداری تشکیلاتی قوی در داخل حزب و تغیر برنامه و رهبری در فاصله های معین زمانی.
بدین لحاظ است که رسیدن به یک موقف ، با در آمد غیر قابل کنترل برایشان کافی است تا خود را به دور دیگر انتخابات برسانند و بعد همین آش است و همین کاسه.
اگر عبدالله ایستادگی میکرد نهایت آن جنگ داخلی بود و کشته شدن فرزندان مردم و در نهایت تعین کننده ترامپ است نه مردم افغانستان.
فاشیسم با چهره های گوناگون در حال عملکرد است.

>>>   واقعاً جای شرم است به عبدالله نا مرد و دارو دسته اش، این بی غیرت خود را رئیس جمهور اعلان و بی شرمانه سوگند یاد کرد، حالا آغای ریس جمهور عبدالله باید از خجالت بمیرد، افسوس به حال کسانی که دنبال این ایزک می دویدند، عبدالله روی خود و همه کله خام های را که از او پشتیبانی می‌کردند سیاه کرد، خدای توانا روی همه ی این جنگ سالاران مفسد را سیاه کند، لعنت به همه ی شما خاین ها .

>>>   همه تشنه پول های کشور های کفری اند نه خدمت به وطن مردم ساده لو ما باید هردو این غ وغ را رها می کردند زیرا این دو در ۵ سال گذشته برای مردم امتحان خود را داند و مردم دید که در دوره ۵ سال مردم غریب شدن بی امنیتی به اوج خود رسید در حدود ۴۵هزار نفر کشته شد باز دوبار باز هم پشت این دو .....را رها نکردند همین جزای تان اصلا در حدود۵۰۰ نفر در همین طول ۲۰ سال است که نمی خواهند قدرت را از دست دهند کله به حال ۳۵ میلون نفر دیگر در کشور که هچ کس در قصه شان نیست فقط در حدود ۲۰ سال همین ۵۰۰ نفر در چوکی های مختلف گماشته می شوند و دیگر کس حق ندارند

>>>   عبدالله با همان ریاست اجراییه بی صلاحیت توانست تا اخیر حکومت برود و هم خود و هم گروپ خودش را حفظ کند ولی کسانی که دعوا نا حق به مانند نویسنده دارند فراموش کرده اند که دوتم هم معاون اول بود تا ترکیه فرار کرده بود محقق هم با اتمر رفته بود صلاخ الدین هم از وزارت خارجه فرار کرد همه میدانند که این زور غنی نبود و زور بادارانش بود بنا اگر ده بار دیگر هم همین حالت باشد انها در پشت عبدالله پنهان میشوند چون میدانند یگانه کسی که در مقابل غرب میتواند مردم را بسیچ نماید و حق خود را از حلق نوکران بیرون کند عبدالله است

>>>   من از اول گفته بودم که عبدالله دو رگه قند هاری هیچ وقت به نفع تاجیکان نبوده و نه خواهد بود. اما یک عده خوش باوران این ادم بی ارزه را برای چندمین بار حمایت کردند

>>>   سلام.
داکتر صاحب عبدالاه من بصفت یک هم وطن برایت یاد هانی میکنم .قدرت بزور وعذر وزاری بدست نمی آید درین چند سال بسیار کوشیدی نشد خانم وفرزندانت بغربت در دیار بیگانه زنده گی میکنند.جوانی وعمر تیر میشود.صرف نظر کن پول به اندازه لازم داری متباقی عمرت را در آغوش فامیل سپری کن که بخودت نیاز دارند.
باشنده کابل.

>>>   عبدالله تحليف اجرا نمود (قران خورد)أورا كلام پاك ميشرماند... خواهيد ديد اين قسم شلهء گوي مرغ را ما تا حال نديده بوديم.
ب،م از كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است